Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin kauheaa painajaista. Osaako kukaan selittää tätä unta? Heräsin unessa monta kertaa, vaikka oikeasti nukuin.

Vierailija
15.06.2021 |

Otin pienet päiväunet aikaisemmin tänään. Näin sellaista unta, että olin heräämässä, mutta en päässyt hereille. Yritin unessa nousta ylös, mutta kehoni tuntui raskaalta enkä saanut liikutettua itseäni. Uni jatkui niin, että heräsin ja nukahdin (en oikeasti vaan unessa) monta kertaa. Se oli todentuntoista, ja joka kerta "herätessäni" luulin, että nyt ihan oikeasti hereillä. Yritin unessa ohjata itseäni nousemaan, mutta kehoni tuntui raskaalta. En nähnyt kunnolla, näin harhoja, henki ei kulkenut kunnolla, koin irtaantuvani kehostani ja jalka kouristeli. Välillä pääsin ylös, mutta en nähnyt kunnolla. Sitten joku voima paiskasi minut takaisin sänkyyn.

Siinä unessa olin samassa huoneessa, missä olin oikeastikin. Olin samassa sängyssä ja samassa asennossa.

Selitinköhän tarpeeksi ymmärrettävästi? Osaako kukaan selittää tällaista unta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus

Vierailija
2/12 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa unihalvaus. Ihan tavallinen ilmiö,mitselläni oli joskus noita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin tai krapula sekä paha univaje aiheuttaa noita.

Vierailija
4/12 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus

Vierailija
5/12 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin kommentoimaan unta, mutta et kerro, mitä untä näit.

Unihalvauksia ei tulkita. Unen sisältöä tulkitaan.

Vierailija
6/12 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaisia unia usein, kun olin masentunut. Kun masennus lähti ei ole enää tapahtunut

Vierailija
7/12 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit lähellä todellista kuolemaa. Kehosi taisteli vastaan ja voitti. Haluaisitko ehkä uskoa näin? No väärin meni, ei se tuota tarkoita. 

Vierailija
8/12 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku unihäiriö, unihalvauksen tapainen. Mulla on ollut oikea sellainen, mutta olen myös nähnyt unta unihalvauksesta. Ja olen kokenut unessa ruumiistairtautumisen, tunsin kuinka kohosin sängystäni ja paiskauduin takaisin. Jänniä juttuja, stressi saattaa laukaista tuollaista.

Vierailija
9/12 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko unihalvaus tulla unessa? Olin ihan kunnolla unessa, enkä hereillä. Minulla on ollut unihalvaus joskus aikaisemmin, mutta silloin olin hereillä. Nyt siis nukuin. 

En ole kännissä enkä krapulassa. Univajetta on ollut. Ja tuo lähellä kuolemaa käyminen kävi oikeasti mielessä, koska tuntui, että hengitys lakkaa. Tuntui kuin olisin ollut jossain rajatilassa. 

ap. 

Vierailija
10/12 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi tänään samoin kun tässä vietän vapaa-aikaa ja tuli väsymys kesken päivän. Tuli päiväunet ja yritin pakottaa itseni hereillä, pitkän aikaa yritin ohjata aivojani avaamaan silmät :D Noin käy aina välillä ja luulee olevansa hereillä niin kauan kunnes oikeasti herää ja miettii, että olipa vaivalloista saada silmät auki ja herätä. 

Näin vielä ahdistavaa unta, että jaoin itseäni ammattikoulussa pihalla ja olin menossa salaa harrastamaan seksiä erään miehen kanssa, jota en edes halua millään muotoa. 

Mistähän tämäkin kertoo :D Ehkä siitä, että ex haluaisi seksiä ja itselläni on ristiriitaiset tunteet koko juttua kohtaan enkä ole varma suostunko joskus. 

Vierailija
11/12 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen aikana ollaan todellisuudessa irtaantuneena kehosta. Herätessä energiakehon pitää loksahtaa paikoilleen, mutta jos se ei ole vielä kunnolla paikoillaan, kehon liikuttaminen ei onnistu vaikka yrittäisikin. Kysymys on siitä, että olet osittain tai kokonaan hereillä, mutta energiakehosi ei ole vielä laskeutunut kunnolla fyysiseen kehoosi. Tätä kutsutaan unihalvaukseksi, mutta harva tietää mitä siinä todellisuudessa tapahtuu. Itselleni näin on käynyt lukemattomia kertoja. Olen myös ollut unessa tietoinen siitä, että nukun ja myöskin "herännyt" useita kertoja, luullen, että nyt olen sitten kunnolla hereillä, mutta en sitten ollutkaan hereillä vaan edelleen unessa. Kysymyksessä ei ole vaarallinen ilmiö, vaan ihan normaali asia. Se, mihin suuntaan kommenttiani nuolitetaan, ei sinänsä kiinnosta, koska tiedän miten tämä asia on.

Vierailija
12/12 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli varmaan jonkinlainen unihalvaus tai uni unihalvauksesta. Olen ollut aika stressaantunut viime aikoina. Nukuin selälläni ja yleensä näen painajaisia juuri selälläni nukkuessani. 

ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi