Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä pitkäaikaistyötön muuttamassa maakuntiin - mutta minne?

Vierailija
15.06.2021 |

Olen asunut yli viisikymmentä vuotta Helsingissä, mutta nyt on lähdettävä muualle. Kaupungin asuntoa on turha havitella, enkä mitenkään jaksaisi enää hätäapumajoituksen yhteishyyskän hajua ja tietoa siitä, että milloin tahansa tempaistaan jälleen johonkin muualle.

Haluaisin asua rauhassa hiljaisessa paikassa. En kaipaa seuraa tai huvituksia. Paikkakunnan työtilanteen ei tarvitse olla hyvä, koska jollen löydä työtä täältä pääkaupunkiseudulta, en varmasti löydä muualtakaan. Kovin värikkääseen ympäristöön ei halua joutua, ja tylsyyttä saa olla seudulla ihan miten paljon vain.

Yritykseni kaatuminen turmeli luottotietoni ja omaisuuteni, joten yksityiselle vuokranantajalle minun on turha havitella. Mikä paikkakunta ottaisi minut vastaan?

Kommentit (842)

Vierailija
841/842 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas jotakin, ikivanha ketjuni on herännyt eloon. 

Pääsin lopulta muuttamaan kaupunkiin, joka ei ole pieni eikä iso. Asun isossa kivassa kaksiossa, jonka olohuoneeseen ja parvekkeelle paistaa aurinko mäntymetsän latvojen läpi. Pienkerrostalo on rauhallinen ja hiljainen, eikä ulkoakaan kuulu meteliä. Liikenneyhteydet ovat hyvät, jos niitä joskus tarvitsisin. Palvelujakin on rittävästi. Ainoa, mikä minulta nyt puuttuu, on oma sauna, mutta sen minä ostan sitten lottovoitolla.

Kiitos niille, jotka aikoinaan tsemppasivat. :)

Ap

Vierailija
842/842 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuru (Ylöjärvellä). Rivariyksiöt 450 euroa, onko liikaa? Olisi peruspalvelut, mahdollisuus vaikka kalastella, ja bussilla pääsee Tampereelle.

On aika kallis sijantiin nähden, jostain Saarijärveltä tms. saa jo kaupungilta kaksion tuohon hintaan. Rivariyksiöt kaukolämpötaloissa yleensä kunnon mukaan 300-350 eur kuolevissa kylissä eri puolilla Suomea enkä itsekään maksaisi tuon enempää. Jyväskylästä, Imatralta ym. saa 450 eurolla jopa kaksion ja korkeamman asumistuen Jkylään (katso Kelan kuntaryhmät).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme