Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaiskoko teitä vaihtoehtoiset asumismuodot, esim tinyhouset, konttitalot, veneet, autot jne?

Vierailija
14.06.2021 |

Suomessa on aika perinteisiä nämä asumisvaihtoehdot, eli joko asut omakotitalossa, tai kerrostalossa, no jonkun verran myös rivareissa ja paritaloissa, mutta siinäpä ne.

Tinyhouse kulttuuri ei meille ole juurikaan rantautunut, vaikka parista tapauksesta on joskus jotain juttua ollutkin, mutta nekin lienee olleet enempi väliaiaisratkaisuja, kuin ympärivuotiseen asumiseen tehtyjä.

Autossa asumistakin Suomessa kovasti vähän. vaikka muuten Suomessa taitaa olla eniten matkailuautoja asukasta kohti maailmassa. Veneessä asujiakaan ei taida Suomesta montaa löytyä. Konttitaloja, jotka saaneet virallisen rakennusluvan, taitaa Suomessa olla edelleenkin tasan yksi ja toinen, joka saanut väliaikaisluvan.

Itseäni kiinnostaisi ainakin tiny houset kovasti. Kyllähän mä tällasessa asuisin kovasti mielelläni:

Noi jenkkilän asuntoautoiksi muutetut skooliet on myös upeita. Kyllä mä tässäkin asuisin:

Tai sitten brittilän kanavapaatit. Mikäpä olisi vaikka tällaisessa asua:

Kommentit (345)

Vierailija
261/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on syynsä miksi nuo kaikki autoasunnot, tinyhouset sun muut konttiasunnot ei Suomessa toimi.

Mikään noista ei ole mukava asua -30C pakkasessa.

Vierailija
262/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa, vaan eipä ole mitenkään erityisen halpaa ja helppoa suomessa tämäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vallitsee holhoussosialismi.

Eli siksi ei ole vaihtoehtoisia asuintapoja, systeemi kieltää ne.

Usassa voi rakentaa talon tai luxustalon konteista pikkurahalla.

Hollannissa voit asua kanaalissa asuntolaivassa.

Suomessa tämä on kielletty, koska HOLHOUSSOSIALISMI.

Siksi suomessa ei ole suuremmin,

Tinyhouseja

Asuntolaivoja

Konttitaloja

Trailerhouseja

Täällä kaavoitus, laki, rak.määräykset ja rak.luvat ESTÄVÄT TAHALLAAN KAIKKI VAIHTOEHTOISET HALVAT RATKAISUT by sosialistit.

Halutaan kyniä maksimihinta ja vero kaikesta.

Vierailija
264/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Tämä 74m² yksin minulle on just sopiva.

Tiny houseen omalle minitontille päätyy jokainen aikanaan.

Vierailija
265/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssinen kirjoitti:

Tinyhouseja

Asuntolaivoja

Konttitaloja

Trailerhouseja

Täällä kaavoitus, laki, rak.määräykset ja rak.luvat ESTÄVÄT TAHALLAAN KAIKKI VAIHTOEHTOISET HALVAT RATKAISUT by sosialistit.

Minä kun luulin että itsariyksiöitä väsäävät rakennusliikkeet edustaa kapitalismia.

Missäs kunnassa on minitalot sosialistivaltuuston äänin torpattu? Mielelläni ottaisin linkin kaavapäätökseen, kiitos.

Ja sitä etsiessäsi mietipä muuttoa karavaanarialueelle. Niitähän riittää.

Vierailija
266/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle tiedoksi, että tinyhouse kulttuuri on todellakin Suomessa. Eihän täällä ole kuin naurettavan pieniä, pe**esilmän kokoisia taloja ylipäätään tarjolla.

Vierailija
267/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ihan sama, missä työkyvytön mielenterveyseläkeläinen asuu? Muuttohan on täysin mahdollinen vaikka Unkariin tai Puolaan, jossa varmaan riittää miniasuntoja.

EU:ssa on vapaa liikkuvuus. Hyödynnä se.

Vierailija
268/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa joo ja 2 vuotta asuinkin vaunussa kunnes sain viereen oman kodin rakennettua valmiiksi. Toki mulla pitäis olla verstas siinä sitten jossain rakennuksessa mihin saa kaikki romppeet mahtumaan. Eli mitään liikkuvaa kotia en ehkä haluaisi sillä tarve tehdä omin kätösin on liian suuri. Toki jos ei olisi paikkaan sidottua työtä, voisi autoilu etelämpänä olla kokemisen arvoinen. Talo vuokralle ja menoks.

Vierailija
269/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille on syynsä, miksi näitä miniratkaisuja markkinoidaan Suomessakin trendikkäinä: Asumisen järjetön hinta. Tasaisin väliajoin tulee juttua jostain autoon muuttaneesta milleniaalista tai 20 neliön yksiössä asuvasta perheestä. Jutuissa aina hiukan väkinäisesti todistellaan että mistään ei ole joutunut luopumaan, mutta monesti yksityiskohdat paljastavat, ettei homma toimi pidemmän päälle. Näistä olisikin siksi kiva nähdä jatkojuttuja vaikka vuotta myöhemmin. 

Vierailija
270/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tinyhouse? Sitäkö ei voi suomeksi sanoa?

Vierailija
271/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiny house on vaan niin pieni että ahdistaisi. matkailuauton pitäisi olla järjettömän iso ja veneessä keinuttaa. Torppa maalla olis paras.

Vierailija
272/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on hyvä idea jossain, missä on miellyttävä ilmasto niin että voi oleskella pääosin ulkona, eikä tarvitse saada eteisen kaappiin mahtumaan toppatakkeja ja talvisaappaita. Ei Suomessa, kuin ehkä väliaikaisasumuksena tai kesällä. Ja ai niin, kesäkäyttöisiä tinyhouseja meillä on jo maa täynnä, niitä vaan sanotaan kesämökeiksi.

Vierailija
273/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirsinen tinyhouse kyllä - muut ei.

Vierailija
274/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inssinen kirjoitti:

Tinyhouseja

Asuntolaivoja

Konttitaloja

Trailerhouseja

Minä kun luulin että itsariyksiöitä väsäävät rakennusliikkeet edustaa kapitalismia.

Missäs kunnassa on minitalot sosialistivaltuuston äänin torpattu? Mielelläni ottaisin linkin kaavapäätökseen, kiitos.

Ja sitä etsiessäsi mietipä muuttoa karavaanarialueelle. Niitähän riittää.

Korporatismi on fasismia eli vasemmistolaisuutta, ei suinkaan kapitalismia, kapitalisti ei kannata monopoleja eikä kartelleja.

Vierailija
275/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku tuommoinen van tai hieno matkailuautohan ois näppärä, voisi ajella majoittumaan minne mielii. Siis niinkuin kesämökin tilalle, ei vakituiseksi asumukseksi.

Vierailija
276/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ilmastossa ei.

Veneessä tai asuntoautoksi muutetussa bussissa voisin kyllä asua, ja suvussamme monilla onkin toinen toistaan hienompia asuntoautobusseja joilla reissaavat perheen kanssa maata pitkin kesäisin.

Itsekin olen yhden sellaisen rempannut käyttökuntoon isäni kanssa, oli mun vanha koulubussi joten nostalgia oli ilmassa.

Vierailija
277/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon pitkään haaveillut että voisi asua siirtolapuutarhamökillä pysyvästi, mutta eihän tämän sääntöhelvetin lait anna pitää sitä pysyvänä osoitteena. En ymmärrä, miksi sitä pitää rajoittaa, minkälaisissä asunnoissa aikuiset ihmiset omasta tahdostaan asuu. Esim. talvella kylmä sisällä mulle ihan ok.

Vierailija
278/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ilmastossa ei.

Veneessä tai asuntoautoksi muutetussa bussissa voisin kyllä asua, ja suvussamme monilla onkin toinen toistaan hienompia asuntoautobusseja joilla reissaavat perheen kanssa maata pitkin kesäisin.

Itsekin olen yhden sellaisen rempannut käyttökuntoon isäni kanssa, oli mun vanha koulubussi joten nostalgia oli ilmassa.

Tarkennan: siis veneessä tai asuntoautobussissa voisin asua lämpimämmässä ilmastossa. Kesäisin voisi tulla käymään Suomessa.

Vierailija
279/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma-asunnoksi asuntoauto olisi hieno ja tänä kesänä on tarkoituskin hiukan kierrellä ihan pakettiauton kanssa Suomea. Sopii tietysti vain alkeellisiin oloihin tottuneelle sinkulle, koska kyseessä ei ole kunnollinen asuntoauto edes. Pidemmänpäälle elämä autossa ei välttämättä ole kovin ruusuista.

Miniasunnossa en haluaisi asua, koska tavaraa on niin paljon, ettei nykyinen 150 neliötäkään riitä. Keräily on geeneissä, joten tilaa on oltava.

Vierailija
280/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä kiinnostaisi halvempi asuminen, mutta ei missään kunnan/kaupungin sossuongelmatalossa, mikä on käytännössä entisaikojen mielisairaala, potilaat on vaan jätetty heitteille "avo"hoitoon neukkukuutiokasarmeille.

Suomessa ei ole olemassakaan järkevän hintaista asumismuotoa, jossa naapurit olisi edes jotenkuten järjissään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän