Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaiskoko teitä vaihtoehtoiset asumismuodot, esim tinyhouset, konttitalot, veneet, autot jne?

Vierailija
14.06.2021 |

Suomessa on aika perinteisiä nämä asumisvaihtoehdot, eli joko asut omakotitalossa, tai kerrostalossa, no jonkun verran myös rivareissa ja paritaloissa, mutta siinäpä ne.

Tinyhouse kulttuuri ei meille ole juurikaan rantautunut, vaikka parista tapauksesta on joskus jotain juttua ollutkin, mutta nekin lienee olleet enempi väliaiaisratkaisuja, kuin ympärivuotiseen asumiseen tehtyjä.

Autossa asumistakin Suomessa kovasti vähän. vaikka muuten Suomessa taitaa olla eniten matkailuautoja asukasta kohti maailmassa. Veneessä asujiakaan ei taida Suomesta montaa löytyä. Konttitaloja, jotka saaneet virallisen rakennusluvan, taitaa Suomessa olla edelleenkin tasan yksi ja toinen, joka saanut väliaikaisluvan.

Itseäni kiinnostaisi ainakin tiny houset kovasti. Kyllähän mä tällasessa asuisin kovasti mielelläni:

Noi jenkkilän asuntoautoiksi muutetut skooliet on myös upeita. Kyllä mä tässäkin asuisin:

Tai sitten brittilän kanavapaatit. Mikäpä olisi vaikka tällaisessa asua:

Kommentit (345)

Vierailija
301/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiä varten pitäisi perustaa tinyhouse-yhdyskuntia.

Oma rauha, mutta palvelut lähellä.

Yksi isompi rakennus kuntoilua ja harrastuksia varten ja itse asuintalot minikokoisia, ettei tarvitsisi siivota paljon. Voisi olla jopa pieni kauppa harrastustoiminnan tuotteiden myyntiä varten.

Jokaisella pieni pihamaa, jota voisi tuunata.

Vierailija
302/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon samaa kuin muinaisen jippo-lehden hahmo urho tulitukka: RAHAAAA! Sitä paljo nii vois asua vaikka miten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä pikku talossa asua tai konttitalossa, mutta kun asuu Suomessa niin kaikki on sitten liian kallista. Jos saa ison samaan hintaan, niin ei mitään järkeä sitä konttia tai pientä hankkia.

Vierailija
304/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut veneessä yli puolivuotta jo vuosia ja kun saan talon myytyä siirryn koko aikaiseksi veneilijäksi...

Vierailija
306/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäähän ne tinyhouset tv:ssä kivalta, mutta käytännössä hermot menisi aika pian.

Menee tässä minun 33 m2 mökissänikin.

Vierailija
307/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni mökki mukavuuksilla, metsämaisemalla. Ja ilman muuta vanha mökki, retro tunnelmalla. Vakio asunnoksi, olisi unelmien täyttymys.

Vierailija
308/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaiva tai kelluva koti olisi ihana!

Vierailija
309/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisin mielelläni Kabe Haciance 1000 vaunussa pysyväispaikalla. Huoltorakennuksessa saisi olla keittiö, pyykinpesu, suihku ja sauna. Sähkö ilman muuta.

Etuteltan lattia korotetulla laiturilla, niin, ettei kosteus pääse teltaan. Mielellään ötökkätiivis. Pihassa olisi vieraita varten asuntopaku, jolla voisi ajella itsekin päiväretkillä ja lomilla.

Vierailija
310/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään katsella näitä, mutta suomessa on valitettavasti melko viidakkoinen lainsäädäntö näiden pikkutalojen osalta.

Lisäksi melkein 90 neliöinen rivari maksoi alle 50 tonttua niin rahallista säästöä tuolla ei ainakaan saa :) Lahoavat lisäksi paljon nopeammin kuin oikea talo.

Vierailija
311/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nojoo

https://unicatexpeditionvehicles.com/ex70hdq-man-tga-6x6/ex70hdq-man-tg…

On se kiva sitten kun joku kolaroi sun kodin tai tarttee viedä kämppä öljynvaihtoon :)

Vierailija
312/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parin vuoden päässä eläkeiästä.

En kyllä missään nimessä kannata mitään tiny house -ratkaisua.

Yksinäinen eläkemummo on helppo ryöstää ja tehdä tuohon heppoiseen tiny houseen murto.

Naapurit todennäköisesti samanlaisia viherhaihattelijoita, joista ei apua tosi paikan tullen.

Paljon parempi normaalissa kerrostalossa, jossa kunnolliset oikeissa töissä käyvät naapurit.

Vierailija
313/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana olin yhdessä vaiheessa kodittomana ja asuin autossa. Oon tottunu elämään pienemmissä tiloissa, mutta en todellakaan enää ikinä halua asua autossa, edes asuntovaunussa. Nuo tiny house paikat näyttää ihan sööteiltä, mutta ahistuisin varmaan liikaa :D

Vierailija
314/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa.

Vierailija
315/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinahousut?

Vierailija
316/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin asua jättimäisessä saappaassa, johon olisi koverrettu ikkunat. Ikkunalaudalla olisi kukkaruukku, ja siinä keltaisia kukkia.

Vierailija
317/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiny House mallit on ainakin musta tosi jees myös merikontti asuminen houkuttaisi tai asunto laiva...Työkaveri muutti asuntovaunuun emännän kans ja vuokras kämppänsä ja on ihan tyytyväinen.

Vierailija
318/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chisu. kirjoitti:

Tiny House mallit on ainakin musta tosi jees myös merikontti asuminen houkuttaisi tai asunto laiva...Työkaveri muutti asuntovaunuun emännän kans ja vuokras kämppänsä ja on ihan tyytyväinen.

Metikonttitalojen idea lienee halvat rakennuskustannukset.

Toimii sekin siellä, missä on kevyet rakennusmääräykset ja leuto ja lyhyt talvi.

Alapa teräskonttia eristämään ja rakentamaan taloa meikäläisiin määräyksiin ja ilmastoon sopivaksi...

Vierailija
319/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaivakin on vähän kyseenalainen meikäläisissä oloissa.

Lämmitys ja pitää olla niin järeä, että kestää jäät.

Miten satamamaksut ja jätehuolto?

Vierailija
320/345 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään pohdiskellut korttitaloa. Mies ei vielä oikein ole innostunut,mutta ehkä joku päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi