Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronarokote ja raskaana?!

Vierailija
14.06.2021 |

Help, en tiedä yhtään mitä kannattaisi tehdä. Olen raskaana 20 viikolla, ja kohta olisi oman ikäryhmän vuoro ottaa rokote. Onko täällä raskaana olevia jotka ovat ottaneet tai aikovat ottaa?

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluaisin luottaa" on kummallinen perustelu. Jokainen on yksilö, ja ohjeistus hyvä keskimääräisesti.

Vierailija
22/162 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy selvittää itselleen, ottaako rokotteen ideologisista vai muista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin jos olisin suht alussa raskautta. Korona on vaarallinen raskaana olevalle varsinkin raskauden loppuvaiheessa. Itse olen 37 viikolla joten en aio nyt ottaa rokotetta, koska kunnollista suojaa ei enää ehdi muodostua ennen synnytystä. Otan sitten synnytyksen jälkeen.

Vierailija
24/162 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin jos olisin suht alussa raskautta. Korona on vaarallinen raskaana olevalle varsinkin raskauden loppuvaiheessa. Itse olen 37 viikolla joten en aio nyt ottaa rokotetta, koska kunnollista suojaa ei enää ehdi muodostua ennen synnytystä. Otan sitten synnytyksen jälkeen.

Itselläni on samat mietteet. En enää näillä viimeisillä parilla raskausviikoilla ota rokotetta, koska suoja ei ehtisi muodostua ennen synnytystä. Menen sitten synnytyksen jälkeen ottamaan rokotteen. Toivottavasti heinäkuulle riittää rokotteita. Mietin kyllä voisiko koronarokote suojata myös vauvaa, koska RS-rokotehan perustuisi juuri siihen, että äiti rokotetaan ja sen kautta vastasyntynytkin saisi suojan virusta vastaan. 

Vierailija
25/162 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotteen piikkiproteiini kulkeutuu äidinmaidon mukana lapsen elimistöön. Tästä paljon haittavaikutuksia tiedossa jo mm. Amerikasta. Ei missään nimessä rokotetta raskaanaolevalle tai imettäville äidille!

Eikö se ole nimenomaan niin päin että haittoja ei ole havaittu? Joten lähteitä kehiin!

Vierailija
26/162 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koronarokotteesta ei voi tulla raskaaksi. Vaikka olisikin istunut pojan kanssa samaan aikaan saunan lauteilla.

Vierailija
27/162 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan rokotteen saada myöhemmin syksyllä tai loppuvuodesta,jos ei vielä sitä halua ottaa?

Vierailija
28/162 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana oleville ei suositella homejuustoa, Buranaa, inkivääriä ja yrttiteetä mutta tämä kokeellinen rokote on turvallista ottaa!? Ihan oikeasti nyt valoja päälle!

Itse olin viimeisilläni raskaana kun sikainfluenssa rantautui ja sillonkin minua peloteltiin että tapan itseni ja syntymättömän lapseni jos en ota rokotetta! Otin pari viikkoa ennen synnytystä ja onneksi lapsella oli kaikki hyvin. Nyt painostus on potenssiin tuhat verrattuna 12 vuoden takaiseen…

Miettikää mitä teette… itselleni päätös olisi helppo, en ikinä ottaisi kokeellista rokotetta raskaana…

Vierailija
29/162 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla viikoilla enkä ota rokotetta. Kerkiää ottaa myöhemminkin. Mitään turhia riskejä en halua.

Vierailija
30/162 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaana oleville ei suositella homejuustoa, Buranaa, inkivääriä ja yrttiteetä mutta tämä kokeellinen rokote on turvallista ottaa!? Ihan oikeasti nyt valoja päälle!

Itse olin viimeisilläni raskaana kun sikainfluenssa rantautui ja sillonkin minua peloteltiin että tapan itseni ja syntymättömän lapseni jos en ota rokotetta! Otin pari viikkoa ennen synnytystä ja onneksi lapsella oli kaikki hyvin. Nyt painostus on potenssiin tuhat verrattuna 12 vuoden takaiseen…

Miettikää mitä teette… itselleni päätös olisi helppo, en ikinä ottaisi kokeellista rokotetta raskaana…

Mua ei ole painostettu rokotteeseen. On kerrottu vain faktat neuvolassa. Oma valinta.

Neuvola on velvoitettu kertomaan rokotteista ja muista raskauteen liittyvistä aiheista.

Vierailija
31/162 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan hankala tilanne. Itse opetustyön puolesta olen niin paljon kontakteissa, että sairastumisen riski on suurehko. Laskettu aika joulukuussa. Vielä olen rokotteen ottamista pitkittänyt, vaikka rokotevastainen en olekaan. Näin vain erikoislääkärini totesi, että rokotteen ”voit ottaa”. Olisi helpompaa, jos joku vaan sanoisi, että ota tai älä ota... ei tarvitsisi itseään syyttää, jos jotain menee pieleen teki niin tai näin.

Vierailija
32/162 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. Ei se että läheiset ottavat korona rokotteen tarkoita etteivät he sairastu esim. oireettomasti koronaan ja levitä pöpöä eteenpäin.

Rokotettu voi sairastua ja sairastuttaa raskaana olevan, ei se rokote tee kenestäkään imuunia. Kannattaa pikkusen enemmän ottaa selvää tuosta ennekuin kiittelee että läheiset ottaa koska itse ei uskalla.

Mä kyllä niin yllätyin tähän keskusteluun, fb huutaa rokotteen puolesta mutta täällä kun ei kommentoida eikä tykätä kommenteista omalla naamalla niin ollaan sen puolesta että ei rokotetta oteta.

Ei siinä, itse painin saman pulman kanssa että ottaako vaiko ei, koska raskaus ja nyt Venäjän reissaajat toivat tuon Intian Delta version Suomeen.

Mulle kyllä neivottiin että sikiön kehitykselle värkevintä on ottaa joko alkuraskaudella tai loppuraskaudella tai kun on jo papu ulkona.

Vierailija
33/162 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ tee sitä. Ehditte matkustella myöhemminkin. 

Nämä alle vuodessa kehitetyt koronarokoteaineet ovat kokeellisia aineita jotka toimivat geenitekniikalla. Ne eivät ole samanlaisia kuin vanhat, perusteellisesti tutkitut tuhkarokko- ym. rokotteet, joissa elimistöön ruiskutetaan toimintakyvyttömäksi tehtyä virusta, joka herättää immuunijärjestelmän tuottamaan vasta-aineita. Geenitekniikkaan perustuvien mRNA-rokotteiden tarkoitus on saada elimistö tuottamaan ensin itse elävää koronaviruksen ns. piikkiproteiinia ja sen jälkeen sille vasta-aineita. Rokotteita kehittävät lääkeyhtiöiden tutkijat väittävät, ettei viruksen geeniperimä voisi päästä kosketuksiin ihmisen DNA:n kanssa eikä muuttua pysyväksi osaksi sitä, mutta arvostettujen huippuyliopistojen MIT:n ja Harvardin tutkijat ovat osoittaneet että voi. Kokeissa on käytetty soluviljelmiä ja koronapotilaiden kudosnäytteistä ja ruumiinavauksista saatuja soluja.

Jos ja kun viruksen geeniperimä muuttuu pysyväksi osaksi ihmisen geenistöä, seuraukset voivat olla arvaamattomat.

Ilmiötä esiintyy jo nyt luonnostaan itse koronaviruksen kohdalla. Rokotteen kohdalla viruksen geenien integroitumista ihmisen DNA:han tulee tutkijoiden mukaan todennäköisesti tapahtumaan vielä useammin kuin luonnollisen koronaviruksen kohdalla siksi, että rokotteen lähettäjä-RNA  (siis aine jossa on viruksen geneettistä koodia) on kehitetty laboratoriossa vahvemmaksi ja pitempään soluissa pysyväksi kuin luonnollisen koronaviruksen RNA, joka hajoaa nopeasti.

Jos ja kun koronarokotteen saaneiden solut alkavat itse jatkuvasti tuottaa koronan piikkiproteiinia ja elimistö kehittää siihen vasta-aineita, prosessi on vaiheittainen ja jatkuu solujen jakautuessa ihmisen elimistössä. Vuosien mittaan siis kasvaa niiden solujen määrä, joissa on pysyvä geenimuutos.

On ainakin teoreettisesti mahdollista, että rokotteen aiheuttama geenimuunnos ehtisi solujen jakautuessa myös sukusoluihin, jolloin muuntunut perimä siirtyisi jälkipolvillekin.

Koronapandemia on laantumassa. Terveydenhuollon päättäjät uskovat tämän johtuvan rokotuskattavuuden lisääntymisestä. Oli syynä rokotteet tai pandemian luonnollinen kulku viruksen laimetessa ei ole syytä, ainakaan minun mielestäni, kenenkään enää riskeerata pitkän tähtäimen terveyttään kokeellisilla rokotteilla. Etenkään lasten ja nuorten, jotka eivät edes oman terveytensä takia tarvitse rokotetta, koska he eivät juuri koskaan saa taudin vakavaa muotoa.

Yleensä lääkärit ovat hyvin varovaisia määrätessään mitään lääkkeitä odottaville äideille, saati sitten kokeellisia rokotteita. 

Ei ole kuitenkaan kielletty käyttämästä omaa järkeään...  

Lisätietoa ja alkuperäinen Science-lehden artikkeli löytyvät netistä googlaamalla lehden ja tutkijoiden nimellä, Rudolf Jaenisch ja Richard Young.

Vierailija
34/162 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos todella haluat varmistua, että vältyt koronataudilta, niin aina on mahdollista suojautua tavallisin keinoin. Voi esim. käyttää kodin ulkopuolella kunnollisia ammattikäyttöön tarkoitettuja maskeja, joita käyttävät mm. rakennustyöläiset. Ne suojaavat myös käyttäjää itseään, eivät vain muita. 

Matkan takia en itse ottaisi mitään noin epävarmaa rokotetta, ainetta joka ei ole edes rokote sanan tavanomaisessa merkityksessä. 

Vierailija
35/162 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin rokotteen toisen kolmanneksen alussa, kun tuli jo runsaasti kokemuksia (kymmeniä/satojatuhansia raskaana olevia rokotettu) ja alustavia tutkimuksia julkisuuteen. Lähtökohtaisesti ei ole syytä epäillä, että koronarokotteilla olisi jotain negatiivisia vaikutuksia raskauteen. Toistaiseksi on löydetty jopa hyötyjä.

Lähtökohtaisesti     ,toistaisesti!

Eikö olisi parempi olla varma.

Mikään ei ole varmaa. Aina on niitä poikkeuksia, joille ei jokin rokote tai lääke sovi. Jos ymmärtäisit tutkimuksesta yhtään mitään, niin tähän mennessä saadut tulokset ovat erittäin hyviä ja rokote on turvallinen raskaana oleville.

Vierailija
36/162 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovinpa olet luottavainen.

Toivotaan lapselle hyvää tulevaisuutta. 

Vierailija
37/162 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin rokotteen toisen kolmanneksen alussa, kun tuli jo runsaasti kokemuksia (kymmeniä/satojatuhansia raskaana olevia rokotettu) ja alustavia tutkimuksia julkisuuteen. Lähtökohtaisesti ei ole syytä epäillä, että koronarokotteilla olisi jotain negatiivisia vaikutuksia raskauteen. Toistaiseksi on löydetty jopa hyötyjä.

Lähtökohtaisesti     ,toistaisesti!

Eikö olisi parempi olla varma.

Mikään ei ole varmaa. Aina on niitä poikkeuksia, joille ei jokin rokote tai lääke sovi. Jos ymmärtäisit tutkimuksesta yhtään mitään, niin tähän mennessä saadut tulokset ovat erittäin hyviä ja rokote on turvallinen raskaana oleville.

Niin Talidomidiakin suositeltiin raskaana oleville, mutta sikiövaurioita tuli.

Vierailija
38/162 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno 5 kpl

https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…-

Haluaisin tietää että kuinka monta raskaana olevaa on suomessa rokotettu.

Jakuinka pitkälle on seurattu niitä vauvoja joiden äiti on raskauden aikana ottanut koronarokotteen.

Vierailija
39/162 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin paljon korona jännittää niin kävisin yksityisessä labrassa vasta-aine testissä ja niin selviäisi jos vaikka oletkin jo sairastanut koronan. Osa sairastaa koronan lähes oireetta, se vaan aina pääsee unohtumaan tämän paniikin lietsonnan keskellä.

Vierailija
40/162 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan joo itse ihan turvassa jos olet vain kotona ja mökillä, mutta mitä jos käy niin että miehesi saa tartunnan jostain? Sitten sinäkin olet karanteenissa vaikka pysyisitkin terveenä, eikä karanteenia voi lyhentää testillä.

Huonompi homma jos karanteeni tulee juuri samoihin aikoihin kuin laskettu aika, ja vielä huonompi jos satut sairastumaan sen aikana.

Alkuraskaudesta menee kesken iso osa muutenkin, niin tuosta ei voi millään päätellä, että syynä olisi ollut rokote.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme