Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vaihtoehtoja on jos en enää vain jaksa (työ+perheenäiti)?

Vierailija
14.06.2021 |

Jos olen niin stressaantunut ja uupunut työn ja pienen lapsen äitinä olemisen yhdistelmään että en jaksa enää, niin mitä voin tehdä? Itken väsymyksestä. Varsinaista työuupumusta tämä ei ole vaan kiireinen arki vie aivan kaikki mehut. Teen 80% työaikaa, lyhempää ei pomo myönnä, lapsi on päiväkodissa kun olen työssä. Vuorotteluvapaaseen ei ole aikoihin oikeutta, olen siihen liian nuori.

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,mitäköhän voisit tehdä.

Täältä et vastauksia saa....

Vierailija
2/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä isä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kotiapua ja lastenhoitoapua. Tai yritä saada vastavuoroisuutta esim lapsen päiväkotikuskaukseen

Vierailija
4/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä isä?

Tekee pitkää päivää, ei halua osallistua perheensä asioihin (avioero siksi vireille juuri). Tämäkin stressaa minua. Ap

Vierailija
5/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä isä? Muu tukiverkosto? Sinun pitäisi saada pääsi järjestykseen ha pystyä muuttamaan suhtautumistasi suorittamiseen ja työn vaatimuksiin.

Jäisin tuossa tilanteessa kokonaan hoitovapaalle, vaikka tekisi rahan puolesta tiukkaa. Lapset tarvisee sen energian mitä sinulla on, ei työ. Ja varmasti mielummin käytät sen niihin lapsiin :)

Keskity omaan ja perheesi hyvinvointiin.

Jos ei auta, sinun pitäisi hakea ammattiapua. Näistä taitaa herkästi saada lastensuojelun siihen arkeen läsnä, mutta toisaalta mikäli siihen pisteeseen olet sitten jo päässyt, heistä on varmasti apu. Siinä tapauksessa ota se mahdollisuutena äläkä uhkana, ole sitten sopivan avoin. Apu on sitä varten että turvataan sinun ja lasten hyvinvointi. Näiden tukitoimien tarkoitus on auttaa teitä selviämään ilman että tilanne johtaa huostaanottoon vaikka se herkästi tuntua muulta ja pelottaa.

Vierailija
6/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu perheestäsi. Saat apua.

Vierailija
7/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi jotkut äidit pelkäävät lasua. Eihän huostaanoteta edes sellaisia lapsia, jotka kuuluisi (esim. Eveliinan tapaus).

Vierailija
8/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ehdotatte lasua? Olen väsynyt, mutta hoidan kyllä lapsen ja lapsen tarpeista huolehdin.

Ap

Vierailija
9/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ehdotatte lasua? Olen väsynyt, mutta hoidan kyllä lapsen ja lapsen tarpeista huolehdin.

Ap

Kun teet lasun sosiaalitoimi on velvollinen perehtymään tilanteeseen ja järjestämään apua, jos sitä tarvitaan. Auttamismahdollisuuksia on monia.

Vierailija
10/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sairaslomaa ensialkuun. Saat varmasti, kun kerrot ettet jaksa ja avioerokin tulossa.

Vierailija
11/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla omia vaatimuksiasi kodinhoidossa. Mene siitä missä aita on matalin nyt, kun lapset on pieniä. Osta valmisruokaa, älä stressaa siivoamisista, nuku kun saat tilaisuuden. Voi toki olla jo käytössäsi. Mutta lapset eivät isompana muista sotkuja tai einesruokia.

Vierailija
12/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä ihmettä täällä puhutaan jostain lasusta kuin se olisi ihan normaalia? Ei ole.

Kotiäidiksi jääminen on hyvä vaihtoehto. Kiire jää pois, on aikaa tehdä kaikkea lapsen kanssa ja kotona. Rahaa tietysti tulee vähemmän, mutta sen tilalle niin paljon kaikkea, mitä rahalla ei koskaan voisi ostaa. 

Vierailija
13/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne on siellä työterveydessä sanonut?

Vierailija
14/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja olet psyykkisesti saatavilla?

Vierailija
15/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MItä ihmettä täällä puhutaan jostain lasusta kuin se olisi ihan normaalia? Ei ole.

Kotiäidiksi jääminen on hyvä vaihtoehto. Kiire jää pois, on aikaa tehdä kaikkea lapsen kanssa ja kotona. Rahaa tietysti tulee vähemmän, mutta sen tilalle niin paljon kaikkea, mitä rahalla ei koskaan voisi ostaa. 

Veikkaisin että lasu tulee aika herkästi jos saa töistä burnoutin ja masennusdiagnoosin. Se on hyvä tiedostaa.

Itsekin jäisin kokoaikaiselle hoitovapaalle.

Vierailija
16/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kun teet lasun sosiaalitoimi on velvollinen perehtymään tilanteeseen ja järjestämään apua, jos sitä tarvitaan. Auttamismahdollisuuksia on monia.

Saat esim. perhetyöntekijän avuksesi, hän voi tehdä kanssasi kotitöitä tai olla hetken lasten kanssa. Lastenvalvoja voi myös puhutella isän, joskus sekin auttaa, ota myös asia puheeksi omien vanhempiesi ja anopin ja apen kanssa. Sinulle voidaan myös etsiä tukiperhe. Lapseni puoliso on ollut tukiperheessä viikonloppujaan lapsena, tuo perhe on edelleen hänen elämässään mukana ja kaikessa apuna. On tukiperheelle kuin oma lapsi, siis läheisyysasteella.

Vierailija
17/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu perheestäsi. Saat apua.

Vuoden vitsi. Tuo nyt on viimeinen asia minkä väsynyt ihminen niskoilleen haluaisi.

Vierailija
18/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Saat esim. perhetyöntekijän avuksesi, hän voi tehdä kanssasi kotitöitä tai olla hetken lasten kanssa. Lastenvalvoja voi myös puhutella isän, joskus sekin auttaa, ota myös asia puheeksi omien vanhempiesi ja anopin ja apen kanssa. Sinulle voidaan myös etsiä tukiperhe. Lapseni puoliso on ollut tukiperheessä viikonloppujaan lapsena, tuo perhe on edelleen hänen elämässään mukana ja kaikessa apuna. On tukiperheelle kuin oma lapsi, siis läheisyysasteella.

Lopeta. Olet sairas.

Vierailija
19/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huoh, mitä vaihtoehtoja olisi…miksi annatte niitä vaihtoehtoja. Mitä sinä olet valmis tekemään? Ruokavalio? Liikunta? Lepo?

Vierailija
20/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero, saikkua, kodinhoidon standardien laskeminen hetkeksi.