Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vaihtoehtoja on jos en enää vain jaksa (työ+perheenäiti)?

Vierailija
14.06.2021 |

Jos olen niin stressaantunut ja uupunut työn ja pienen lapsen äitinä olemisen yhdistelmään että en jaksa enää, niin mitä voin tehdä? Itken väsymyksestä. Varsinaista työuupumusta tämä ei ole vaan kiireinen arki vie aivan kaikki mehut. Teen 80% työaikaa, lyhempää ei pomo myönnä, lapsi on päiväkodissa kun olen työssä. Vuorotteluvapaaseen ei ole aikoihin oikeutta, olen siihen liian nuori.

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairausloma.

Vierailija
82/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoudu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko ketjun, onpa kurjia ja empatiakyvyttömiä vastauksia moni. Ei ihme että naiset uupuu kun saa vain haukkuja apua pyytäessään.

Vierailija
84/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vissiin pitää olla kolmen vammaisen lapsen yh jotta saisi väsyä.

Ei silloinkaan saa väsyä sillä mitäs päätti synnyttää vammaisen lapsen.

Vierailija
85/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sairaslomaa nyt ihan ekaksi. Todellakin sitä saat kun erokin vireillä.

Sitten vaan hengähdät hetken. Kyllä kaikki järjestyy, kunhan lepäät nyt hetken.

Ihan turhaa polttaa itseään loppuun pyörittämällä yksinään koko pakettia.

Lepää ja kun olet levännyt, yritä etsiä osa-aikatyö jos ei nykyinen työnantaja suostu lyhentämään työaikaa. Osa-aikaisena saat myös tukia joilla pärjäät.

Kyllä se siitä, tsemppiä.

T: Yksi itsensä loppuun polttanut

Vierailija
86/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua kovin pitkälle, mutta käy työterveydessä juttelemassa. Jos pomo ei muka haluakaan myöntää alle 80% työaikaa, niin voi olla, että sinulla on siitä huolimatta siihen oikeus ja asia järjestyy työnantajan ja työterveyden yhteisneuvottelulla.

Vierailija
87/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua kovin pitkälle, mutta käy työterveydessä juttelemassa. Jos pomo ei muka haluakaan myöntää alle 80% työaikaa, niin voi olla, että sinulla on siitä huolimatta siihen oikeus ja asia järjestyy työnantajan ja työterveyden yhteisneuvottelulla.

Vähän ohiksena mutta itse olen ollut tilanteessa, jossa jouduin saikulle työuupumuksen, ahdistuksen ja unettomuuden vuoksi ja työhön palatessa oli tuo neuvottelu ja työterveyden lääkäri suositteli osa-aikatyötä. Esimies ei myöntänyt sitä silti, vetosi henkilöstöpulaan.

Vierailija
88/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota säännöllisesti sairauslomaa nuhan ja kuumeen vuoksi ja ramppaa koronatesteissä. Lapsi sillävälin päiväkotiin että saat levätä kotona. On kyllä tolvake työnantaja jos ei anna tehdä vaikka 50% työaikaa.

Lastensuojeluun en sinuna lähtisi. Mielummin vaikka haet jotain 20h/viikko hanttihommia ettei käy liian raskaaksi.

Vierailija
89/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuohon muka olisi oikeus? Työnantajalle varmasti sopii sekin, että ap irtisanoutuu, jos työ ei kelpaa.

Meillä ei voi olla yhteiskuntaa, jossa voi todeta, että en halua tehdä töitä, mutta en viitsi siivota tai tiskatakaan, joten kunnan on minun kotiapua annettava.

Vierailija
90/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota säännöllisesti sairauslomaa nuhan ja kuumeen vuoksi ja ramppaa koronatesteissä. Lapsi sillävälin päiväkotiin että saat levätä kotona. On kyllä tolvake työnantaja jos ei anna tehdä vaikka 50% työaikaa.

Lastensuojeluun en sinuna lähtisi. Mielummin vaikka haet jotain 20h/viikko hanttihommia ettei käy liian raskaaksi.

Työnantaja saattaa haluta lääkärintodistuksen jokaisesta poissaolosta tai se on palkatonta. Ainakaan meillä ei koronatestin vastausta odottava saa viedä lapsiaan päivähoitoon.

Vierailija
91/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ehdotatte lasua? Olen väsynyt, mutta hoidan kyllä lapsen ja lapsen tarpeista huolehdin.

Ap

No sitten saat niitä vaihtoehtoja. Luuletko siitä seuraavan jotain pahaa?

Vierailija
92/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin varmaan lapsen pois. Ongelma ei nähtävästi ole työssä vaan arjessa.

Vierailija
93/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohiksena mutta itse olen ollut tilanteessa, jossa jouduin saikulle työuupumuksen, ahdistuksen ja unettomuuden vuoksi ja työhön palatessa oli tuo neuvottelu ja työterveyden lääkäri suositteli osa-aikatyötä. Esimies ei myöntänyt sitä silti, vetosi henkilöstöpulaan.

Johan otti riskin. Tuosta kun olisi työkyvyttömyyseläkkeelle lähdetty, se olisi ollut puolen miljoonan euron lasku. Sillä palkkaa jo aika monta työntekijää moneksi vuodeksi.

Vierailija
94/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan otti riskin. Tuosta kun olisi työkyvyttömyyseläkkeelle lähdetty, se olisi ollut puolen miljoonan euron lasku. Sillä palkkaa jo aika monta työntekijää moneksi vuodeksi.

Kenelle tuosta olisi tullut 500 000 euron lasku? Työntekijällekö? Tuskin sentään lääkärille.

Vierailija
95/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ehdotatte lasua? Olen väsynyt, mutta hoidan kyllä lapsen ja lapsen tarpeista huolehdin.

Ap

No sitten saat niitä vaihtoehtoja. Luuletko siitä seuraavan jotain pahaa?

Kyllä siitä seuraa pahaa. Joutuu selvitysten, arviointien, tarkkailun ja sellaisen kohteeksi, sossut tulee kotiin tarkastamaan kotia, kyselee ja kyselee, tarttuu jokaiseen sanaan jne. Se on valmiiksi uupuneelle todella kuirmittava prosessi. Mutta silti ei saa apua lastenhoitajan tai vaikka siivoojan muodossa, ei mitään sellaista joka uupumukseen auttaisi.

Vierailija
96/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero ja muuta lähemmäs työpaikkaa ja vaihda lapsen hoitopaikka samoille kulmille. 1h15min työmatkoihin suuntaansa on kyllä aika paljon. Tuolla saat jo lisää aikaa päivään pari tuntia. Vuositasolla aika paljon.

Vierailija
97/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle tuosta olisi tullut 500 000 euron lasku? Työntekijällekö? Tuskin sentään lääkärille.

Työnantajalle. Se esimies siis otti riskin.

Vierailija
98/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrn sinua täysin ap. Olin itsekin aivan loppu, kun erosin lapsen isästä samasta syystä kuin sinäkin. Hoidin aivan kaiken yksin ja sain päälle eksän haukut ja syyllistykset ja uhkailut. Jos yhtään lohduttaa, niin pelkkä omaan asuntoon muuttaminen saattaa antaa paljon lisävoimia, kun ei ole energiasyöppöä sotkemassa ja kiusaamassa.

Jos vaan pystyt, muuta lähemmäs työpaikkaa ja pidä lasta sen verran pidempään päiväkodissa, että saat itse vähän hengähtää töiden jälkeen. Voi myös olla, että lapsen isä haluaa nähdä lastaan edes välillä eron jälkeen, jolloin saat vähän omaa hengähdysaikaa. Meillä lapsi oli aluksi pari tuntia viikossa isällään, ja tuntui aivan uskomattomalta saada niin paljon omaa rauhaa, että pystyi edes siivoamaan ihan rauhassa.

Yritä jaksaa vielä hetki, omaan kotiin päästessä alkaa luultavasti helpottaa edes vähän.

Vierailija
99/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko hieman perustella tätä. Vuoden 2006 jälkeen työnantajalle ei ole laskua enää lähetelty, vaan kulut on tasattu kaikkien työnantajien kesken.

Vierailija
100/135 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa meistä on ns. pienillä työnantajilla, joille ei tule mitään riskiä siitä, että työntekijä joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle.