Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa keraamista liettä puhtaaksi

Vierailija
12.06.2021 |

Mullla on keraaminen liesi joka pyrkii jäämään likaiseksi vaikka kuinka hoitaisin. Olen pessyt sitä astianpesuaineella ja pyyhkinyt ihmesienellä.
Liedessä on valkoisella värillä merkatut kattilanpaikat ja juuri näistä kohdin näkee, että hella ei ole puhdas. Tiedän että kehoitetaan kaapimaan se jollain teräslevyllä, mutta eikö nuo maalatut kohdat lähde siinä samalla? On kummallista ettei ole tehokasta pesuainetta jolla liottamalla saisi hellan puhtaaksi.
Onko kellään vinkkejä tilanteeseen?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi helpompi pitää puhtaana keraaminen liesi vai induktioliesi? Tavallinen liesi nyt käytössä, tämän kanssa ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
42/48 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma mulla oli edellisessä kodissa. Rapsuttelin veitsellä suurimmat liat pois. Siis sieltä reunoilta kun oli vesi esim kiehunut yli.

Vesi kiehunut yli ja tulee likaa? Mitä ihmettä?

Mä asun kovan veden alueella ja jos pisarakin vettä tippuu niin ne veden mineraalit jättää jäljet jos ei heti huomaa pyyhkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi helpompi pitää puhtaana keraaminen liesi vai induktioliesi? Tavallinen liesi nyt käytössä, tämän kanssa ei ole ollut ongelmia.

induktioliesi sikäli, että siinä kuumenee vain se alue, jossa keittoastia on, mutta keraamisen lieden omistajana en ole kokenut mitään näitä nettien kiinnipalamisongelmia, joskus on riisipuuro kuohahtanut yli ja jämähti pintaan, mutta ei siitä jäänyt jälkeäkään puhdistamisen jälkeen. Ohjekirjassa on puhdistusvinkit.  Roiskuneet öljypisarata eivät ole koskaan jättäneet mitään jälkeä keraamiseen pintaan.

Täll hetkellä ehkä ottaisin induktiolieden siksi, että kuluttaa vähemmän sähköä, mutta en ole varma kuitenkaan saako siitä koskaan rahojaan takaisin säästöjen muodossa.

Vierailija
44/48 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma mulla oli edellisessä kodissa. Rapsuttelin veitsellä suurimmat liat pois. Siis sieltä reunoilta kun oli vesi esim kiehunut yli.

Usein vedessä pastaa tai kasviksia. Liedelle ollut neste ehtii palaa lieden pintaan.

Vierailija
45/48 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein vedessä pastaa tai kasviksia. Liedelle ollut neste ehtii palaa lieden pintaan.

Silloin levy on liian kuumalla tai kattila liian pieni suhteessa ruoan määrään. Itse laitan kattilan päälle puulastan poikittain: ei kuohu yli.

Vierailija
46/48 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu paskaa...ei lähde kirveelläkään. Perinteinen liesi on seuraava.

Vierailija
47/48 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot todennäköisesti tuhonnut sen pinnan ihmesienellä. Vähän ihmettelen, että miten hellan edes saa sotkettua törkyiseen kuntoon.

Ruuanlaitossa menee.  Harvemmin keittiössä linnutkaan käy paskomassa.

Vierailija
48/48 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keraaminen on parempi, silläkäy kaikki kattilat siihen. Ei ole niin nuuka. Perinteinen on helpoin pitää puhtaana ja kestävin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi