En saa keraamista liettä puhtaaksi
Mullla on keraaminen liesi joka pyrkii jäämään likaiseksi vaikka kuinka hoitaisin. Olen pessyt sitä astianpesuaineella ja pyyhkinyt ihmesienellä.
Liedessä on valkoisella värillä merkatut kattilanpaikat ja juuri näistä kohdin näkee, että hella ei ole puhdas. Tiedän että kehoitetaan kaapimaan se jollain teräslevyllä, mutta eikö nuo maalatut kohdat lähde siinä samalla? On kummallista ettei ole tehokasta pesuainetta jolla liottamalla saisi hellan puhtaaksi.
Onko kellään vinkkejä tilanteeseen?
Kommentit (48)
Oot todennäköisesti tuhonnut sen pinnan ihmesienellä. Vähän ihmettelen, että miten hellan edes saa sotkettua törkyiseen kuntoon.
Sama ongelma mulla oli edellisessä kodissa. Rapsuttelin veitsellä suurimmat liat pois. Siis sieltä reunoilta kun oli vesi esim kiehunut yli.
Kiillon uuninpuhdistusainetta ja elmukelmu päälle yön yli. Jos ei sillä lähde, niin ei lähde.
EI mitään ihmesieniä vaan heti kun soosit on tehty pyyhit kostealla liinalla kaikki roiskeet pois. Älä vaan hankaa millään , meet ojasta allikkoon. Oon sillä kaapimella joskus rapsuttanut kun on palanut pohjaan , mutta senkin varovasti.
Sumuta liedelle uuninpuhdistusvaahtoa, laita päälle kerros elmukelmua. Anna olla yli yön. Pyyhi puhtaaksi aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma mulla oli edellisessä kodissa. Rapsuttelin veitsellä suurimmat liat pois. Siis sieltä reunoilta kun oli vesi esim kiehunut yli.
Vesi kiehunut yli ja tulee likaa? Mitä ihmettä?
Karhun tassulla pitäs tulla puhtaaks annat vaan ensin kosteutta pinnoille joksikin aikaan.
Omalla kokemuksella
trv m40
Vanha perinteinen hella on paras. Helppo laittaa päälle, helpo puhdistaa.
Keraaminen liesi on ärsyttävä.
Seuraavaan asuntoon perinteinen liesi.
T. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi kiehunut yli ja tulee likaa? Mitä ihmettä?
Normaali saivarteluhullun paljastustesti.
Vierailija kirjoitti:
T. Ei ap
Keraamisiakin saa lapsille ja vammaisille tarkoitetulla käyttöliittymällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ei ap
Keraamisiakin saa lapsille ja vammaisille tarkoitetulla käyttöliittymällä.
No hanki.
Keraamiselle liedelle on omat puhdistusvälineensä ja -aineensa. Ei mitään ongelmia, liesi pian 20 vuotta vanha.
Vierailija kirjoitti:
T. Ei ap
Induktioliesi on vielä helpompi.
Vierailija kirjoitti:
EI mitään ihmesieniä vaan heti kun soosit on tehty pyyhit kostealla liinalla kaikki roiskeet pois. Älä vaan hankaa millään , meet ojasta allikkoon. Oon sillä kaapimella joskus rapsuttanut kun on palanut pohjaan , mutta senkin varovasti.
Kaapimella ei saa rapsuttaa missään tapauksessa. Ei mitään rapsutuksia, vaan kaapimesta kunnon ote ja terä pintaa vasten n.45asteen kulmaan ja työntää terää pintaa vasten liu´uttaen jolloin terä irrottaa pinnassa olevan lian. Jos on metallinen raappa, niin katsoa, että varmasti on se terä ulos työnnettynä.
Vierailija kirjoitti:
Keraamiselle liedelle on omat puhdistusvälineensä ja -aineensa. Ei mitään ongelmia, liesi pian 20 vuotta vanha.
Ollaan pärjätty Mr Musclella.
Voi olla parempiakin, mutta on myös paljon huonoja litkuja.
käy ostamassa keraamisen lieden puhdistusainetta
tai jos kotonasi on valkoviinietikkaa, sitä voi kokeilla myös
Kiitos kaikille neuvoista. Taidan laittaa ensi yöksi sen uuninpuhdistuaineen.
Vierailija kirjoitti:
käy ostamassa keraamisen lieden puhdistusainetta
tai jos kotonasi on valkoviinietikkaa, sitä voi kokeilla myös[/quote
Eikö tavallinen etikka käy?
Ja miten keraamisen lieden puhdistusaine eroaa muista? Yleensä oon pitänyt tuollaisia rahastuksina.
Mulla on nyt perinteinen liesi. Seuraavaksi induktio. Kun paistaa jotakin, niin aina roiskuu pientä öljypisaraa. Pyyhitäänkö induktion pinta siis aina käytön jälkeen jollain liinalla, ettei sitä tarvitse alkaa kaapia tai liottaa?
On vinkkejä