Mä jouduin lapsena aina kesäisin leireille. En tykännyt yhtään, niin omia lapsia en oo leireille laittanut.
Mites muut? Kävitkö sinä leireillä, entä lapsesi?
Kommentit (279)
Pari leiriä kävin, en tykännyt. Rippileirille en enää mennyt, vaan kävin koulumuotoisena.
Leirit oli kivoja juttuja, 2-3 päivän mittaisia suurinpiirtein. Kaikkeen toimintaan mentiin mukaan jos vain mahdollista.
Leirit oli kivoja! Olin aika ujo lapsi, mutta menin aina tutun kaverin tai siskon kanssa. Yksin en varmasti olisi viihtynyt.
Mä tykkäsin. Sitten kun alettiin olemaan yötä, niin yhtenä vuonna leirinjohtajana oli järjetön kieltomuija. Karkasin kesken kaiken aiheuttaen henkilökunnalle potkut.
Seuraavana vuonna uudestaan ja pääsin. Huomasin olevani tarkemman silmän alla, mutta en mä mihinkään sielä lähtenyt. Siellä oli taas kivaa.
Mä tykkään leireillä. Kävisin nyt aikuisenakin leireillä, jos niitä järjettäisiin.. Kaveri kuulemma on sossun kautta vastaavia kokemuksia saanut, mutta niihin liittyy sitten aina se alkoholi ja huonosti käyttäytyvät lapset. Ei kiitos.
Omia lapsia ei ole kiinnostanut edes harrastusleirit. :(
En ollut, olin mummolassa. En ole koskaan edes ollut leirillä, rippikoulunkin suoritin päivämuotoisena.
Minå tylkkäsin kesäleireistä, sisko ei.
Joo ne oli kesäsiirtoloita silloin -80-luvulla. Minut laitettiin muutaman kerran sellaiseen, en tykännyt, tunsin itseni vähän orvoksi hylkiöksi siellä. Muistan että uiminen siellä oli varmaan kivointa ja joku sellainen kisa oli, missä tein jonkun palapelin niin nopeasti, että ohjaajat haukkoivat henkeään. Omia lapsiani en pakota tällaisiin leireihin.
Minä laitan teidät kaikki leirille! t: Führer
Olin vuodesta -82 vuoteen -89 yhtä kesää lukuun ottamatta joka kesä kuukauden aidatulla siirtoleirillä, jossa oli ankara kuri. Jotkut olivat siellä kaksikin kuukautta.
Silloin itketti ja pelotti, mutta se on ollut jälkeenpäin näin miehenä ajateltuna ihan opettava kokemus ja aika elämässä.
Mä aina kadehdin niitä, ketkä pääsivät leirille. Olis ollu hauskaa yhteisöllistä tekemistä oman ikäisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan teidät kaikki leirille! t: Führer
TrueFinn again
Itse aina kavereiden kanssa odotettiin, että päästiin leirille. Tykättiin. Omat lapset ovat käyneet viikonloppuleirejä, mutta eivät ole innostuneet, joten eivät enää halua.
Olin taide-, ratsastus- ja partioleireillä. Partio ei ollut mun juttu, vaikka siellä väkisin kävin, kun en osannut lopettaa. Lapsia en väkisin vie, mutta saavat mennä jos jotain harrastavat. Ovat vielä liian pieniä leireille.
Mä en päässyt kun oli kesämökki, kunta otti kesäsiirtolaan vaan ne joilla ei ollut muita kesänviettopaikkoja. Kyllä korpesi olla koko kesä vanhempien kanssa kahdestaan mökillä rakentelemassa käpylehmiä kun kaikki kaverit kirmasivat leirikeskuksessa ohjatun tekemisen parissa toistensa seurassa.
Kaverini oli aina kesäisin leirillä, itse en ollut koskaan ollut. Hän selitti miten siellä on aina niiiiin hauskaa, joten innoissani eräänä kesänä menin hänen mukanaan sinne. Se oli kamalaa. Me olimme leirin urpot, kun meitä pari vuotta vanhemmat suositut tytöt piti pilkkanaan. Muistan etten ollut hyvä missään. Paljon oli metsässä yhteisleikkejä ja ohjelmaa sekä kilpailuja ja olin surkea kaikessa tai niin ainakin muistelen. Hauskaa tässä on se, että kaverini kanssa tutustuimme kahteen tyttöön jotka olivat kanssamme samassa minimökissä ja myöhemmin jo aikuiselämässä tästä toisesta tytöstä tuli kaverini ja teinityttäremme ovat aivan parhaita ystäviä keskenään. Ehkä olisimme muutenkin ystävystyneet, en tiedä, mutta jää murtui kohdallamme heti kun muisteltiin sitä ihanaa kamalaa leiriä.
Omat lapseni menevät leirille jos itse haluavat. Vielä ei ole kukaan halunnut.
Olin ja tykkäsin. Vanhemmat eivät leirejä ehdottaneet vaan halusin, kun kaverit menivät. Vanhin lapsi ei käynyt riparia lukuunottamatta leireillä. Toiseksi vanhin kävi pari päiväleirinä ja kaksi nuorinta ovat leireilleet viikkokausia aina kesäisin. Itse ovat lapset saaneet päättää.
Minä olin 70-80-luvulla kesäsiirtolassa useampana kesänä aina neljä viikkoa kerrallaan. Varsinkin Vilppulan kesäsiirtolasta on hyvät muistot. Oli joka viikko eri teema: teatteri, urheilu jne. Matkaan lähdettiin Taivallahden koululta busseilla ja takaisin tullessa huudettiin "Taivis, Taivis...". Eka ihastuminenkin siellä kesäsiirtolassa koettiin, että Vääpelille vaan terkkuja ;D
Oli kivoja ne leirit Rovaniemellä.