Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä jouduin lapsena aina kesäisin leireille. En tykännyt yhtään, niin omia lapsia en oo leireille laittanut.

Vierailija
12.06.2021 |

Mites muut? Kävitkö sinä leireillä, entä lapsesi?

Kommentit (279)

Vierailija
1/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin leireillä ja tykkäsin, odotin niitä innoissani.

Vierailija
2/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin myös ja inhosin.

Vanhwmmat haluavat "omaa aikaa" niin he tunkevat lapsensa leireihin.

Eri asia jos tykkää mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut mennä eikä onneksi pakotettu.

Vierailija
4/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin enkä viihtynyt. Oma lapsi saa mennä jos haluaa,en lähde painostamaan.

Vierailija
5/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ja ne oli parasta. Varsinkin ratsastusleiri yhtenä kesänä. Tykkäsin myöa askartelu- ja jalkapalloleiristä. Omat lapset tulevat myös menemään kun ovat sen ikäisiä.

Vierailija
6/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olin vanhempien maatilalla töissä. Tykkäsin.

Vierailija
7/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin myös ja inhosin.

Vanhwmmat haluavat "omaa aikaa" niin he tunkevat lapsensa leireihin.

Eri asia jos tykkää mennä.

Omaa aikaa? Me oltiin leirillä kun vanhemmat oli töissä.. oon naiivisti aatellu että sitä varten kaikki siellä on.

Vierailija
8/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä viihtynyt partiossa. Kannattaa aina lapsen mukaan mennä jos tykkää niin sitten..

Vierailija
9/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oli rippileiri ja siihenkin vähän painostettiin, kun annettiin ymmärtää, että sinne päivärippikouluun menee vaan ne vähän tyhmemmät tyypit...

Vierailija
10/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ja tykkäsin. Kuvisleiri, ratsastusleiri ja partioleiri. Ei mulle edes valehdeltu, että vanhemmat oli töissä. 😂

Vierailija
11/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin leireillä, harvoin tykkäsin. Omat lapset käy päiväleireillä ja tykkää älyttömästi. Päiväleiri on maailman paras leirikeksintö. Mielekästä tekemistä ja ruokailut työpäivien ajan, mutta ei yöpymisiä eikä koti-ikävää.

Vierailija
12/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lapsuudessa halusimme leireille ja siellä oli kivaa. Itse niihin hakeuduimme eikä vanhemmat sitä tehneet.

Vierailija
13/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni kävivät pari kertaa seurakunnan kesäleirillä, joka kesti vain joitain päiviä, eli ei mitään viikon leiriä. Sain sen käsityksen, että lapset tykkäsivät, sillä leirillä oli niitä saman kylän lapsia vain, eikä se ollut kaukana kotoa, eli vanhemmat pystyivät käymään ja viemään vaikka vähän karkkia. 

Vierailija
14/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan vanhempien tehtävä myös yrittää tehdä lapsestaan sosiaalisia ja saattaa heitä tekemisiin vertaistensa kanssa, jos lapsi ei itse hakeudu. 

Itse olen introvertti enkä olisi lapsena mennyt sen paremmin uimakouluun kuin rippileirillekään, jos ne ihan omassa päätösvallassani olisi olleet. Ymmärrän kuitenkin vanhempien tarkoituksen tuossa taustalla kun lapsia näihin ilmoitellaan. 

Vierailija
15/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä ollut kesäisin leireillä enkä edes talvisin päiväkodissa. Minusta kasvoi introvertti ja kömpelö. En sitten tiedä olisiko auttanut jos olisin ollut toisten lasten keskuudessa ihan pienenä mutta luulen kyllä että olisi.

Vierailija
16/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kesäsiirtolaan 1989 joka onneksi oli ensimmäinen ja viimeinen kerta 😐

Vierailija
17/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin joka kesä viikon pituiselle kesäleirille. Sain kyllä valita, meenkö vai en. Siellä oli aina tosi hauskaa. Uusia kavereita, luontoa, telttailua, uintia, kaikenlaisia kilpailuja jne. Jos mun lapsi haluaa, niin sekin saa mennä kesäleirille. Ne oli kivoja muistoja.

18/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi joutunut, perheessämme ei edes puhuttu moisista.

Lapsen täytyy saada olla kotona perheen kanssa, rauhassa ja vapaana. Koulussa on ihan tarpeeksi määrämuotoista olemista. Eri asia on tietysti, jos lapsi itse haluaa mennä leirille. Jotkut lapsethan tykkäävät käydä koulussakin.

Muistan kun ala-asteen ensimmäisen luokan kevätjuhlien todistustenjaon yhteydessä opettaja alkoi puhua kesäsiirtolaan lähtemisestä (80-luvulla kesäleirejä sanottiin siirtoloiksi), lähtöaikatauluista ja linja-autokuljetuksista yms., ja pelästyin kauheasti, koska luulin sen koskevan minuakin ja etten pääsekään kotiin. Onneksi niin ei ollut. 

Vierailija
19/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin seurakunnan parin päivän leirillä, tai siltäkin kyllä halusin kotiin keskenkaiken. Onneksi äiti tuli hakemaan. Sittemmin olin yhden harrastuksen piirissä leireillä, viikonloppuja ja kesällä joskus useammankin päivän. Rippileirille en päässyt, piti käydä tylsä päiväkoulu kesän alussa. Omat lapseni olivat jonkun kerran partioleirillä, kai he pitivät, kun halusivat mennä. 

Vierailija
20/279 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi oli päiväleirillä. Vanhemmat töissä.