Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten käytös Tori.fi:ssä, en tiedä itkeäkö vai nauraa!

Vierailija
11.06.2021 |

Olen tässä kesälomalla ollessani tehnyt kämpän raivausta ja laittanut paljon tavaraa Toriin myyntiin. Edullisin hinnoin, kunhan saan pois nurkista ja jonkun pienen korvauksen hyväkuntoisesta tavarasta.

Ihmisten käytös tuolla Torissa on suorastaan ällistyttävää. Vai mitä te olette mieltä näistä:

- Saan paljon viestejä, joissa tingataan jo entuudestaan halpaa hintaa. 10e tuotetta tingataan 8 euroon, 5e tuotetta 3 euroon jne. Oikeasti, jos haluat sen tuotteen ja löydät sen Torista jo valmiiksi noin 1/5 hinnalla todellisesta arvostaan, niin mitä väliä on maksatko siitä 8e vai 10e? Tuollainen pikkurahan tinkaus kiristää vain hermoja ja postilaatikko täyttyy turhista viesteistä. Minusta tinkaaminen voi olla aiheellista kun puhutaan kalliimmista tuotteista, ja tällöinkin vähän järkeä siihen, millaista hintaa havittelee.

- Edelliseen viitaten, kalleimpana tavarana myimme vanhan ruokapöytämme hintaan 100 e. Tähän tuli useita tarjouksia, joista nuukimmissa tarjottiin pöydästä 20 e...? Lisäksi pari kyselijää tarjosi pöydästä alle 100 e ja kysyi voimmeko siihen hintaan sisältyen kuljettaa pöydän heidän kotiinsa. Öö, anteeksi mutta ei. Onneksi näihin ei tarvinnut paljoa kiinnittää huomiota, koska pöytä meni nopeasti kaupaksi pyytämällämme hinnalla ja ostaja tuli asiallisesti sen itse noutamaan.

- Säännöllisesti tulee viestejä, joissa toisella paikkakunnalla asuva henkilö haluaisi ostaa jonkun tavaran ja kyselee voinko postittaa ilmaiseksi. Minulta on haluttu ostaa 5 e tuote, jos postit sisältyvät hintaan. Tavaran postitus olisi maksanut 5,90 e + laatikon hinta. Että jep jep.

- Säännöllisesti kysellään myös kaikenlaisia palveluksia, voitko tuoda tuotteen sinne ja tänne jne. Viimeksi tänään sain viestin 10 e hintaiseen tuotteeseen: "Voitko tuoda tämän *kaupunginosaan X* tämän päivän aikana?". Mainittakoon, että kaupunginosa X on aivan toisella puolella tätä kaupungia ja ajaisin sinne puoli tuntia per suunta. Ja vieläpä tarkka vaatimus että tämän päivän aikana 😅

Oikeasti, mitä tämä porukka oikein on jotka näitä viestejä lähettävät? Mitä ihmettä he ajattelevat? Eikö heitä nolota yhtään oma käytöksensä? 😄 Tavaroista ollaan kiinnostuneita, mutta ne pitäisi saada suurin piirtein ilmaiseksi ja kotiovelle kuljetettuina. Mieluiten myyjä voisi vielä vaikka antaa vähän rahaa ostajalle siitä että tämä ottaa tavaran vastaan 🙄 En kehtaisi itse ikinä esittää yllä listattuja vaatimuksia, tahditonta ja huonoa käytöstä mielestäni. Jos itse löydän tarvitsemani tuotteen hyvällä diilillä Torista, niin maksan mitä siitä pyydetään ja haen tavaran sovitulla ajalla.

Enkä siis halua sanoa että torissa kaikki ostajat ovat älyttömiä. Myös sujuvia kauppoja tulee paljon tehtyä. Yllättävän paljon tulee kuitenkin myös näitä täysiä ajanhukkayhteydenottoja, sanoisin että aikalailla 50-50. Onko teillä samoja kokemuksia? Tai oletko kenties itse tinkaava ostaja ja voisit avata vähän ajattelumaailmaasi? 😄

Kommentit (539)

Vierailija
101/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä reiluna myyjänä korotan hintaa vain 20% per tinkauskerta. Kerran myin uudehkoa venettä sopuhintaan. Hiinasta alustavasti puhelimessa sovittiin ja ostaja tuli kaukaa trailerinsa kanssa hakemaan. Teki sitten paikan päällä -30% tarjouksen. Sitä ilmettä kun sanoin etten sinulle myy millään hinnalla. Naurattaa vieläkin muistella miten tyhjä peräkärry pompahteli satamatien kuopissa kun trokari lähti vihoissaan.

Vierailija
102/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut kyllä myyntimenestystä huutonetissäkään vaikka kuinka halvalla koettaisi myydä. On kuin Suomalaisilta olisi rahat loppuneet aivan tyystin ettei pystytä mitään enää ostamaan.

Tämän kokemuksen valossa en kyllä ikinä ryhtyisi yrittäjäksi kun mitään ei saisi kaupaksi ainakaan riittävän paljon tarpeeksi nopeasti, kun laskuthan ei kyllä odottele...

Just tämä, sain kyselyn/varauksen parin euron tavarasta joka oli hyväkuntoinen niin ostaja ei sitten ollutkaan valmis ostamaan kun rahat loppui. Välillä mietin millä rahalla ostavat sitten ruokaa jos rahat loppuu kun kyse muutaman euron tavarasta, varmaan velaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/539 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myin vitosella arviolta 40 euron arvoista tavaraa. Ostaja kysyi, voinko viedä sen hänelle naapurikaupunkiin (matkaa n.30km/suunta). Ei jumalauta 😂

Laitoin Toriin "Annetaan" -palstalle puolen tusinaa kuormalavoja. Polttopuuksi tai halkopinojen pohjaksi. Vain soitot ja numeroni näkyviin.

Yksi tekstaaja (!) laittoi viestiä että käynkö viemässä ne hänelle naapurikaupunkiin (53 km).

Toinen soitti ja varasi. Ei tullut hakemaan sovittuna aikana eikä toisenakaan. Pilkoin lavat moottorisahalla ja poltin pois. Sen jälkeen kun olin polttanut lavat, tämä nro kaksi laittoi viestiä että voisi ensi maanantaina hakea lavat. Kerroin, että meni jo...

Vierailija
104/539 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä reiluna myyjänä korotan hintaa vain 20% per tinkauskerta. Kerran myin uudehkoa venettä sopuhintaan. Hiinasta alustavasti puhelimessa sovittiin ja ostaja tuli kaukaa trailerinsa kanssa hakemaan. Teki sitten paikan päällä -30% tarjouksen. Sitä ilmettä kun sanoin etten sinulle myy millään hinnalla. Naurattaa vieläkin muistella miten tyhjä peräkärry pompahteli satamatien kuopissa kun trokari lähti vihoissaan.

Tuote: käytetty SUP-lauta.

Hinta: 140 e.

Ostaja: joo, tulen ostamaan

Minä: selvä.

Ostaja tulee, tsekka laudan, kaikki OK. Maksun hetki.

Ostaja: tota, mulla on satanen. Kai sillä myyt?

Minä: WTF?!

Ostaja: tosson satanen, tehdään sillä kaupat.

Minä: ei tehdä. Kiitos ja näkemiin.

Vierailija
105/539 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin kirppikset ja muut myyntipalstat on vallannut alaa tosi paljon ja siellä käy kauppa.

En ole kyllä saanut sielläkään mitään myydyksi, ja samanlaista pelle-tinkaamista (100e = myytkö 20e) tuntuu olevan sielläkin. Olen yrittänyt myydä yhtä merkkivaatetta nyt lähes kolminkertaisella alennushinnalla lähes kaikilla näillä eri kauppapaikoilla, ei mene kaupaksi. Tai sit just tavaran pitää maksaa jotain hiluja vaan.

Huuto.net on hyvä spessummalle tavaralle. Olen esim. saanut kaupaksi muutamankin harvinaisen lautapelin 80-luvulta 150-200e. Se on sellaista mikä menisi eBayn kautta ehkä vielä paremmin, mutta naurettavat postikulut tekevät sen ettei kukaan ulkkari osta suomalaiselta mitään.

Vierailija
106/539 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota samaa se on jos antaa ilmaiseksi. Eivät sentään tingi, mutta kuskata pitäisi ja mittailla ja ottaa lisäkuvia joka suunnasta pitää varattuna viikon. Juu ei.

Jep - laitoin ilmoituksen "annetaan" eteisen lipasto ja kahvipakettia vastaan voi noutaa niin sitä tultiin noutamaan ja kun kyselin kahvipakettia niin "ainiin, pitikö olla sellainen". Sinne lähti hyvän lipaston kanssa. Tsiisus mitä sakkia!

Tämä liittyy asiaan, josta voisi tehdä melkein oman aloituksensa. Minkä takia tehdään "Annetaan" -ilmoituksia, jos kuitenkin ollaan jotain vastiketta vailla? Eikö voisi tehdä rehellisen myynti-ilmoituksen ja laittaa hinnaksi noin 5 e.  Paljon selkeämpää olisi näin kuin lähteä etsimään jotain tiettyä suklaata, limua, kivennäisvettä, kahvia, jäätelötuutteja jne. 

Vierailija
107/539 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset ostajat joilla kaikki kestää ovat rasittavia. Ensi viesti ONKO VAPAA, vastaan kyllä, voitko hakea vai pitääkö postittaa, postimaksu tulee olemaan niin ja näin paljon. Voi mennä minuutteja tai päiviä ja tulee vastaus, pitäisi postittaa. Sanon minne maksaa, kuinka paljon ja annatko postitustiedot, vastataan kun jaksetaan, voinko maksaa ensi viikolla?

Joka ilmoituksessa on mitat, kaikki on ehjää, puhdasta ja toimivaa, tämäkin ilmoitetaan ja silti pitää kysyä.

Ja postimaksuista on ihan turha valittaa, ne on posti päättänyt, se että lapsen paidan postitus voi maksaa 3,70 tai kirjan 5.90 on posti päättänyt, asialle en voi mitään ja postimaksusta on ihan turha yrittää tinkiä, joudun tuon summan maksamaan postittaessa.

I feel you! Nämä ovat ärsyttäviä :D Juurikin nuo hitaat, joiden kanssa kaupanteko etenee niin että maanantaina tapahtuu ensikontakti, keskiviikkona tulee vastaus hakeeko vai postitus, lauantaina onnistuukin jo yhteystietojen vaihto ja seuraavana keskiviikkona on raha ilmestynyt tilille ja voin vihdoin viedä tavaran postiin. Jokaisessa välissä mietin että nytkö se katosi lopullisesti vai odotanko vielä vastausta.

Vielä enemmän kuitenkin ärsyttää nuo postimaksusta napisijat/tinkaajat. Haloo, ei se raha minun pussiini kilahda enkä sen suuruudelle mitään voi, se on pakko maksaa jos postituksen haluaa.

Juu ja auta armias jos myyt välissä tavaran jolle kulle toiselle, kun ei ole viikkoon kuulunutkaan mitään. Sitten tulee hirveät haukut. Niin paljon on torissa ohareita ja katoajia, että itse kyllä myyn seuraavalle jos ei parissa päivässä tule vastausta. Muuten jää tavara käteen, jos jää jokaiselle hiljentyneelle "ostajalle" varaamaan.

Vierailija
108/539 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ketjun kokemukset ovat niin tuttuja! Oon laittanut siivousinnossani paljon tavaraa myyntiin Toriin ja voi elämä, millaisia tapauksia siellä tulee vastaan... esimerkiksi...

- Tingitään jostain 1 euron tavarasta, joka on jo valmiiksi aivan pilkkahintainen. Juu ei.

- Halutaan tulla noutamaan eikä voida millään sopia kellonaikaa. Sitten kun on sovittu, että palataan asiaan myöhemmin ja sovitaan sitten ajasta, ilmoittaakin ostaja yhtäkkiä olevansa pihassa. Joo ihan kiva, ruoat vaan tässä hellalla, mutta tokihan hyppään tästä heti.

- Ei lueta ilmoitusta, jossa on kyllä kerrottu hinta, nouto vai postitus, toimituskulut jne. vaan kysytään samat asiat viestillä erikseen.

- Tökeröt lyhyet tai jopa yksisanaiset tai jopa yksitavuiset viestit, joissa ei voida edes tervehtiä.

- Jos laitan ilmaista tavaraa annetaan-osastoon ja merkitsen hyvin selvästi, että vain nouto, niin aina joku pyytää toimittamaan nämä ilmaiset kamat hänelle johonkin toiseen kaupunkiin (ilmaiseksi) kun hän on vähävarainen ja sairaskin vielä.

- Ghostaajat eli nämä jotka ensin ilmoittavat ostavansa, mutta sitten häipyvät kuin tuhka tuuleen. Tai ehkä päästään jopa siihen asti, että kysyvät tilinumeron/puhelinnumeron maksua varten, mutta sitten häipyvät ikuisiksi ajoiksi.

- Ne joiden kanssa ehkä saadaan kaupat tehtyä, mutta joka stepissä kestää tolkuttoman kauan saada vastaus ja joka tiedonmurua täytyy ostajalta lypsää, jolloin koko prosessi voi viedä käsittämättömän kauan.

Vierailija
109/539 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn Torilla ainoastaan postituksella, niin säästyy hermot. Ei enää säätämistä ajasta, paikasta, viime hetken ohareita tai tinkaamista hinnasta. Toki se karsii ostajia ja sitä mitä on järkevää laittaa myyntiin mutta olen syksyn aikana saanut useita kauppoja aikaiseksi.

Vierailija
110/539 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän pitkä vuodatus oikeasti 0€ arvoisesta rojusta jota olit heittämässä roskiin mutta kuvittelet jostain syystä säästäväsi jätemaksuissa kun torin käyttäjillä on suoranainen velvollisuus maksaa tasan se hinta jonka pyydät ja tulla ihan kotiovelta noutamaan.

Romusi arvo on se summa jonka joku on siitä valmis maksamaan ja se on voivoi jos sinun päiväunissasi lompakkoon vilahti paljon enemmän.

Jääpä tavara saamatta hah.

Vierailija
111/539 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

naura se on mukavampaa kuin itkeminen

Vierailija
112/539 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy melkein aina näin: fiksun oloinen myyjä, edullinen hinta, kunto hyvä, pitää noutaa jostain hornankuusesta. Sovitaan aika, on tasaraha. Myyjä on sovitusti paikalla. Tuote on rikkinäinen tai eri kokoa kuin ilmoitettu (liian pieni) . Lievempi versio, tuote on kulahtanut tai ruostunut niin että ei voi julkisesti käyttää. Taas meni pari tuntia hukkaan.

Luulis, että kun sovitaan noutoa niin viimeistään siinä vaiheessa voisi tarkistaa reiät ja tahrat. Sadevaatteita ja kumppareita en enää edes yritä ostaa Torista, kun niissä on aina reikiä.

En kyllä ihan ymmärrä niitäkään, jotka mainitsevat ilmoituksessa, että vaatteessa on reikiä tai tahroja. Kuka semmoisen haluaa? Heittäkää roskiin tai pitäkää itse muistona.

Vierailija
113/539 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista annetaan-ilmoituksista. Laittavatkohan monet itselleen hakuvahdin, jotta saavat heti paikalla tiedon, kun annetaan ilmaista tavaraa omalla paikkakunnalla? Mitään muuta selitystä en keksi sille, että kun laitan annetaan-ilmoituksen, sitä on ihan hetkessä katsottu vaikka kuinka monta kertaa ja viestejäkin tulee. 🤔

Vierailija
114/539 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käy melkein aina näin: fiksun oloinen myyjä, edullinen hinta, kunto hyvä, pitää noutaa jostain hornankuusesta. Sovitaan aika, on tasaraha. Myyjä on sovitusti paikalla. Tuote on rikkinäinen tai eri kokoa kuin ilmoitettu (liian pieni) . Lievempi versio, tuote on kulahtanut tai ruostunut niin että ei voi julkisesti käyttää. Taas meni pari tuntia hukkaan.

Luulis, että kun sovitaan noutoa niin viimeistään siinä vaiheessa voisi tarkistaa reiät ja tahrat. Sadevaatteita ja kumppareita en enää edes yritä ostaa Torista, kun niissä on aina reikiä.

En kyllä ihan ymmärrä niitäkään, jotka mainitsevat ilmoituksessa, että vaatteessa on reikiä tai tahroja. Kuka semmoisen haluaa? Heittäkää roskiin tai pitäkää itse muistona.

Mulla kävi kerran niin, että olimme myyjän kanssa sopineet treffit kaupungille noutoa varten. Kun olin matkalla, häneltä tuli viesti, että testasi juuri laitetta ja se ei toimikaan. No, onneksi noin päin eikä niin, että olisin itse huomannut saman vasta kaupanteon jälkeen.

Vierailija
115/539 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt Torissa muutaman viime vuoden aikana tosi paljon kun ollaan, muutettu, rempattu, pari lastakin lähtenyt omilleen.

Lähes poikkeuksetta kaikki on sujunut hyvin, mukavasti ja asiallisesti. Tavarat on lähteneet kiertoon, koska en itse niitä enää tarvitse ja hinta on ollut sen mukainen eli edullinen. Olen myös antanut kaikki kodinkoneet, kun en ole halunnut ottaa niskoilleni jos lopettaa viikon päästä toiminnan.  Pyytämättä on tuotu kahvipaketti, suklaalevy ja kerran nippu pioneja hakijan omasta pihasta.

Hyvin on kaikki mennyt kaupaksi, harvassa on ne, jotka ovat jättäneet tulematta. Aikataulut on saatu aina sovitettua. Niin kiireistä elämää ei onneksi vietetä, etteikö autolla voida viedä tavaraa perille jos on jotain asiaa samalle suunnalle. Ja autottomille opiskelijoille ja nuorille perheille ollaan lähdetty ihan varta vasten viemään tavaraa. Turha istuttaa ihmisiä bussissa ja junassa toista tuntia kun pihassa seisoo auto ja sillä tehdään isommat kauppareissut. 

Tulee niitä tinkaajiakin, ja jos on asiattomia, en vastaa ja poistan viestin sen kummemmin loukkaantumatta. Asiaillisille tinkaajille vastaan.  

Meitä on erilaisia ihmisiä ja jos aikoo muista ihmisistä ihan kauheasti ärsyyntyä tai hermostua, saa varautua aika ankeaan elämään. 

Olette kyllä poikkeuksellisen altruistista porukkaa, jos hymyssä suin "varta vasten lähdette viemään tavaraa" (jopa ilmaiseksi antamianne kodinkoneita?) ihmisille. Eikä mihinkään ihan lähiseudulle, jos etäisyys on bussilla tai junalla toista tuntia.

Itsellä halukkuus tällaiseen hyväntekeväisyyteen on aikalailla lopahtanut kun olen pistänyt merkille, että ne tavarat ja lahjoitukset eivät yleensä päädy eniten tarvitseville, vaan ahneimmille. Voisin hyvinkin lähteä viemään vaikka vaatteita tai lasten tarvikkeita tai ruokakassin köyhälle pulassa olevalle perheelle, vaan mistä heidät löytää? Ne ilmaisten tavaroiden kärkkyjät, jotka supervauhtia vastaavat ilmoituksiin, eivät ole näitä.

Itse mieluummin ostan halvalla pikkutavaroita kuin otan ilmaiseksi, koska pelkään näitä armeliaita köyhäin auttajia. Viekööt Pelastusarmeijaan tai Hopeen ne tavarat, niin varmasti menee tarpeeksi köyhälle.

Yleensä kuitenkin lahjoitetaan tavaroita siksi että on näppärää kun joku toinen hakee ne suoraan kotoa. Mm. isoja huonekaluja, joiden viennistä kaatopaikalle joutuu maksamaan.

Useampi tyyppi on itse ehdottanut tuovansa tavarat matkalla jonnekin. Kun kiittelee, niin sanovat että hyvä kun niistä päästiin.

Vierailija
116/539 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trokarit siellä just varmaan tinkaa ja häiriköi eniten muita.

Vierailija
117/539 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut ilmaiseksi sellaista tavaraa, jonka itse olen saanut ilmaiseksi, sellaista jossa on jokin pieni puute/virhe, mutta korjaamalla tavarasta tulee ihan arvokaskin, tai sellaista, josta arvioin etteivät välttämättä menisi kaupaksi, jos laittaisin myyntiin (esim. kassillinen jotain vanhoja kirjoja).

Vierailija
118/539 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen laittanut aina, ensimmäisenä ostanut/rahat tilille tai hakenut saa tuotteen. Ei tinkausta ei kotiinkuljetusta.

Vierailija
119/539 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista annetaan-ilmoituksista. Laittavatkohan monet itselleen hakuvahdin, jotta saavat heti paikalla tiedon, kun annetaan ilmaista tavaraa omalla paikkakunnalla? Mitään muuta selitystä en keksi sille, että kun laitan annetaan-ilmoituksen, sitä on ihan hetkessä katsottu vaikka kuinka monta kertaa ja viestejäkin tulee. 🤔

Voi ei, Torin hakuvahti on aivan surkea. Kokeilin sitä koska ei minulla ole aikaa vahtia palstaa kaiken aikaa ja hyvä tavara menee tosiaan nopeasti.

Torista tuli ilmoitus hakuvahdin mukaisesta tuotteesta sähköpostiini seuraavana päivänä puolilta päivin kun ilmoitus oli jätetty edellisenä päivänä yhden maissa iltapäivällä.

Poistin koko hakuvahdin.

Vierailija
120/539 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihamittari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota samaa se on jos antaa ilmaiseksi. Eivät sentään tingi, mutta kuskata pitäisi ja mittailla ja ottaa lisäkuvia joka suunnasta pitää varattuna viikon. Juu ei.

Jep - laitoin ilmoituksen "annetaan" eteisen lipasto ja kahvipakettia vastaan voi noutaa niin sitä tultiin noutamaan ja kun kyselin kahvipakettia niin "ainiin, pitikö olla sellainen". Sinne lähti hyvän lipaston kanssa. Tsiisus mitä sakkia!

Tämä liittyy asiaan, josta voisi tehdä melkein oman aloituksensa. Minkä takia tehdään "Annetaan" -ilmoituksia, jos kuitenkin ollaan jotain vastiketta vailla? Eikö voisi tehdä rehellisen myynti-ilmoituksen ja laittaa hinnaksi noin 5 e.  Paljon selkeämpää olisi näin kuin lähteä etsimään jotain tiettyä suklaata, limua, kivennäisvettä, kahvia, jäätelötuutteja jne. 

Tämä on tosiaan mennyt ihan yli! Teinkin joskus aloituksen "Suklaavaluutta". Joillain "lahjoittajilla" ei tunnu olevan mitään käsitystä rojujensa arvosta. Pari kertaa jo olen törmännyt ilmoitukseen jossa "ilmaisesta" tavarasta pyydetään kilo papukahvia. Siis kilo! Hinta kaupassa vaatimattomat 15,58 euroa.