Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten käytös Tori.fi:ssä, en tiedä itkeäkö vai nauraa!

Vierailija
11.06.2021 |

Olen tässä kesälomalla ollessani tehnyt kämpän raivausta ja laittanut paljon tavaraa Toriin myyntiin. Edullisin hinnoin, kunhan saan pois nurkista ja jonkun pienen korvauksen hyväkuntoisesta tavarasta.

Ihmisten käytös tuolla Torissa on suorastaan ällistyttävää. Vai mitä te olette mieltä näistä:

- Saan paljon viestejä, joissa tingataan jo entuudestaan halpaa hintaa. 10e tuotetta tingataan 8 euroon, 5e tuotetta 3 euroon jne. Oikeasti, jos haluat sen tuotteen ja löydät sen Torista jo valmiiksi noin 1/5 hinnalla todellisesta arvostaan, niin mitä väliä on maksatko siitä 8e vai 10e? Tuollainen pikkurahan tinkaus kiristää vain hermoja ja postilaatikko täyttyy turhista viesteistä. Minusta tinkaaminen voi olla aiheellista kun puhutaan kalliimmista tuotteista, ja tällöinkin vähän järkeä siihen, millaista hintaa havittelee.

- Edelliseen viitaten, kalleimpana tavarana myimme vanhan ruokapöytämme hintaan 100 e. Tähän tuli useita tarjouksia, joista nuukimmissa tarjottiin pöydästä 20 e...? Lisäksi pari kyselijää tarjosi pöydästä alle 100 e ja kysyi voimmeko siihen hintaan sisältyen kuljettaa pöydän heidän kotiinsa. Öö, anteeksi mutta ei. Onneksi näihin ei tarvinnut paljoa kiinnittää huomiota, koska pöytä meni nopeasti kaupaksi pyytämällämme hinnalla ja ostaja tuli asiallisesti sen itse noutamaan.

- Säännöllisesti tulee viestejä, joissa toisella paikkakunnalla asuva henkilö haluaisi ostaa jonkun tavaran ja kyselee voinko postittaa ilmaiseksi. Minulta on haluttu ostaa 5 e tuote, jos postit sisältyvät hintaan. Tavaran postitus olisi maksanut 5,90 e + laatikon hinta. Että jep jep.

- Säännöllisesti kysellään myös kaikenlaisia palveluksia, voitko tuoda tuotteen sinne ja tänne jne. Viimeksi tänään sain viestin 10 e hintaiseen tuotteeseen: "Voitko tuoda tämän *kaupunginosaan X* tämän päivän aikana?". Mainittakoon, että kaupunginosa X on aivan toisella puolella tätä kaupungia ja ajaisin sinne puoli tuntia per suunta. Ja vieläpä tarkka vaatimus että tämän päivän aikana 😅

Oikeasti, mitä tämä porukka oikein on jotka näitä viestejä lähettävät? Mitä ihmettä he ajattelevat? Eikö heitä nolota yhtään oma käytöksensä? 😄 Tavaroista ollaan kiinnostuneita, mutta ne pitäisi saada suurin piirtein ilmaiseksi ja kotiovelle kuljetettuina. Mieluiten myyjä voisi vielä vaikka antaa vähän rahaa ostajalle siitä että tämä ottaa tavaran vastaan 🙄 En kehtaisi itse ikinä esittää yllä listattuja vaatimuksia, tahditonta ja huonoa käytöstä mielestäni. Jos itse löydän tarvitsemani tuotteen hyvällä diilillä Torista, niin maksan mitä siitä pyydetään ja haen tavaran sovitulla ajalla.

Enkä siis halua sanoa että torissa kaikki ostajat ovat älyttömiä. Myös sujuvia kauppoja tulee paljon tehtyä. Yllättävän paljon tulee kuitenkin myös näitä täysiä ajanhukkayhteydenottoja, sanoisin että aikalailla 50-50. Onko teillä samoja kokemuksia? Tai oletko kenties itse tinkaava ostaja ja voisit avata vähän ajattelumaailmaasi? 😄

Kommentit (539)

Vierailija
81/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksia:

-lasten auton turvaistuin, hinta 10e. Voitko kuljettaa 30km päähän kun ei ole autoa. 

-Voitko kuvata saappaat/hameen/paidan päälläsi, maksan 50€ extraa

-Jälkikäteen tulee pyyntö treffeille

-Voitko myydä myös biojätteesi

Onhan näitä

Vierailija
82/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluinta oli kun ilmoitin, että lahjoitan koottavan tavaran (joko koottuna tai kantokassissa).

Eiköhän halukkaita löytynyt saman tien runsaasti ja ensimmäiselle korvamerkitsin. Sitten alkoi pommittaminen: tuotko meille kotiin? Ai etkö, no tuleeko sulta kantoapua meille. No ei kun en saa nostaa mitään eikä se kassissakaan paina kun 10 kg. Haki sitten tavaran (uutena maksaa n 200 euroa). Ei kiittänyt edes.

Olisi tehnyt mieli sanoa että jätä tähän, annan seuraavalle jonossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa huuto.netiin, siellä ei ole noita samoja taulapäitä. Itsekin kyllästyin samoista syistä toriin.

Sitten on vielä niitä, jotka sopivat kaupat, mutta eivät tulekaan hakemaan, eivätkä vastaa viesteihin. Ja taas meni aikaa hukkaan.

Ei siellä mene mikään kaupaksi. Oon nyt varmaan 2 vuoden aikana laittanut muutaman kuukauden välein keräilytavaraa myyntiin niin ainuttakaan kauppaa ei ole tullut.  Maksoin joka pari kertaa ne ylimääräiset maksut, että saa osaston ikkunaan näkyville tuotteen. Ei kaupan kauppaa. Ja mulla siis itellä 100 % plussapalaute, jotain 500 kauppaa nykyisellä tunnuksella tehnyt. Omia ostoja toki suurin osa, mutta hyvät palautteet niin ei voi olla siitä kiinni 

Huutonet on mennyt ihan kämäseksi. Ei todellakaan mene kaupaksi vaikka tavaraa kyllä käydään katsomassa.

Vierailija
84/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko tuote vielä kaupan?

- Kyllä on, oletko kiinnostunut?

(ei vastausta)

Mikä pointti noissakin kysymyksissä on? En käsitä.

Tinkiminen ja vänkääminen on torissa loputonta. Kuskaan siksi nykyään kaiken tarpeettoman joko kaatopaikalle tai kierrätykseen ennemmin kuin alan vääntämään idi**ttien kanssa. Ihan sama mitä laitat hinnaksi, niin aina joku persaukinen pelle tarjoaa vähemmän, ja jos et suostu tinkimään niin valittaa ettet ymmärrä kaupankäynnistä mitään.

Vierailija
85/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. En myy tuotetta ilman postikuluja ja valitettavan usein kyselijät eivät näitä halua maksaa vaan tarjoavat 10-20 euroa sisältäen postikulut, vaikka tuote on myynnissä 50 euroa + postikulut. Erikseen en ala kuljettamaan ilmaiseksi tuotteita lähialueelle enkä ota lisäkuvia.

Onnea valitsemallasi tiellä.

En mä sulta mitään ostais. Olet liian ylimielinen. Ihmettelen kyllä, miksi olet torilla. Sehän on kirpputori. Siellä tingataan ja myydään. Ihan tavallista.

Sä olet selkeästi yksi näistä torin vänkääjä-ääliöistä jotka pilaavat koko kauppapaikan koska kuvittelette sen olevan joku itämainen rihkamabasaari jossa hinnat ovat keksittyjä ja tinkiminen maan tapa.

Vierailija
86/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa on nykyään n. 10-kertainen kävijämäärä huuto.netiin verrattuna.

https://www.similarweb.com/website/huuto.net/?competitors=tori.fi

Vierailija
87/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin torissa huippuluokan kameraa, priimakuntoisena ja virheettömänä. Maksoin itse kamerasta n. 1800 euroa uutena, myin alle kaksi vuotta vanhana sitä 1000 eurolla ja varusteita vielä kaupan päälle. Joku m*l*pää yritti tingata ja vängätä hintaa 600 euroon, ja lakkasin vastaamasta koska ei uskonut etten todellakaan aio tinkiä niin paljoa kun on kuitenkin uudenveroinen ja suosittu malli, takuut voimassa, liki käyttämätön jne. Lopulta tämä samainen ääliö laittoi viestiä jossa ilmoitti olevansa valmis maksamaan sen alun perin pyytämäni 1000 euroa koska "se on kuitenkin aika edullinen" Mua otti päähän niin paljon, että vastasin että hänelle on nyt oma erikoishinta 2000 euroa, sen alle en hänelle myy. Alkoi räyhäämään, laitoin estoon. 😂

Vierailija
88/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsee kun heittää tavarat suoraa roskiin tai vie jonnekkin keräyspisteisiin.

Mä en jaksa enää myydä mitään missään palstoilla.

Vierailija
89/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittää kun pitäisi myydä iso elokuvakokoelma ja muumimukit, nehän saattaa mennä kaikki erillisille ostajille ja se lisää riskiä kummallisiin ostajiin 😑 innolla odotan.

Vierailija
90/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti eka viestini ostajana menee näin: onko x vielä kaupan, jos on niin laita tilitiedot jne niin tehdään kaupat. Myyjä vastaa: joo tässä tilinunero, tehdään kaupat, laita postitietosi. Vastaan: rahat meni ja myyjä sanoo: kiitos, laitan seurantakoodia kohta.

Tuo sama on toistunut kymmeniä kertoja jo kun ostan vinyylejä (ja kirjoja) enimmäkseen miesmyyjiltä. Jos ilmoituksessa on kuntoluokitus niin tiedän heti että pakkaa hyvin. Viidellä viestillä on asia yleensä hoidettu, ennätys oli 12min! 😂

Vierailija
91/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin torissa huippuluokan kameraa, priimakuntoisena ja virheettömänä. Maksoin itse kamerasta n. 1800 euroa uutena, myin alle kaksi vuotta vanhana sitä 1000 eurolla ja varusteita vielä kaupan päälle. Joku m*l*pää yritti tingata ja vängätä hintaa 600 euroon, ja lakkasin vastaamasta koska ei uskonut etten todellakaan aio tinkiä niin paljoa kun on kuitenkin uudenveroinen ja suosittu malli, takuut voimassa, liki käyttämätön jne. Lopulta tämä samainen ääliö laittoi viestiä jossa ilmoitti olevansa valmis maksamaan sen alun perin pyytämäni 1000 euroa koska "se on kuitenkin aika edullinen" Mua otti päähän niin paljon, että vastasin että hänelle on nyt oma erikoishinta 2000 euroa, sen alle en hänelle myy. Alkoi räyhäämään, laitoin estoon. 😂

Huippuluokan kamera, uutena 1800€.

LOL 🤣🤣🤣

Vierailija
92/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näitä samoja juttuja ihmetellyt.

Jos ei ole varaa ostaa jo valmiiksi halpoja laadukkaita tuotteita, älkää ostako. Tuo tinkiminen ja varsinkin älytön sellainen, saa myyjän vaan automaattisesti myymään toisille. Huvittavaa on myös se kuinka hukassa yleiset käytöstavat ovat. Saatetaan tökerösti vaan sanoa että "ostan 10 €:lla, mihin tuot?" Ensinnäkin, oletetaan että myyjä tuo ja toiseksi valmiiksi halpa tuote tingitään puoleenhintaan :D. Itse en enää jaksa myydä edes jos aluksi jo tingitään. Vastaan suoraan että ei kiitos, jos tinkijöitä tulee.

Vierailija
93/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on ehdotettu, että maksaa tililleni ja minä vien tavaran paikkaan x. No en todellakaan lähde viemään.

Toinen mikä ihmetyttää on, kun ollaan sovittu että ostaja ilmoittaa hyvissä ajoin monelta tulee sovittuna päivänä niin sitten tulee viesti "oon siinä 5min päästä " ...öö häh :D

Yksi asia mitä olen ihmetellyt- valaiskaa joku mikä juttu tää on,

Että miksi jotkut laittaa tavaralle hinnaksi 1e mutta sitten kuvauksessa lukee esim että 15eur? Tai kuvassa on vaikka kasa sisustusjuttuja ja hintana 1e, ja sitten kuvauksessa eritelty jokaisen hinta ja halvin jotain 3e. Jälleen öö häh-fiilis. Yrittääkö ne saada sen ilmoituksen kärkipäähän kun selaa halvimmasta? Mutta rasittavaa selata kun avaa jonkun pikkujutun että Joo, vois ostaa niin hinta onkin ihan toinen. Voisin kyllä maksaa sen tyyliin 3e jos haluan sen tavaran, mutta periaatteesta en kyllä viitsi kun on vaan ollut syöttinä se euron hinta?

Ei siis kaikissa euron ilmoituksissa ole, mutta häiritsevän monissa.

Vierailija
94/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. En myy tuotetta ilman postikuluja ja valitettavan usein kyselijät eivät näitä halua maksaa vaan tarjoavat 10-20 euroa sisältäen postikulut, vaikka tuote on myynnissä 50 euroa + postikulut. Erikseen en ala kuljettamaan ilmaiseksi tuotteita lähialueelle enkä ota lisäkuvia.

Onnea valitsemallasi tiellä.

En mä sulta mitään ostais. Olet liian ylimielinen. Ihmettelen kyllä, miksi olet torilla. Sehän on kirpputori. Siellä tingataan ja myydään. Ihan tavallista.

Siis missä kirpputorilla tingataan : D ? Ei oo kyl tullut vastaan. Kyllä kirpputoreilla on ihan ne hinnat mitkä on ilmoitettu. Eri asia jos lukee 'tarjoa' . Suomessa siis.

Vierailija
95/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(ei vastausta)

Tinkiminen ja vänkääminen on torissa loputonta. Kuskaan siksi nykyään kaiken tarpeettoman joko kaatopaikalle tai kierrätykseen ennemmin kuin alan vääntämään idi**ttien kanssa. Ihan sama mitä laitat hinnaksi, niin aina joku persaukinen pelle tarjoaa vähemmän, ja jos et suostu tinkimään niin valittaa ettet ymmärrä kaupankäynnistä mitään.

Mulle on tullut paljon kysymyksiä noin että Hei onko vapaana, ja olen itsekin kysynyt. Oon ajatellut, että se on alustava kysymys, ja kun tietää onko vielä kaupan voi miettiä tarkemmin onko kiinnostusta. En ole kokenut pahalla jos ei ole sitten enää vastanneet. Ajattelin myös että se vähentää turhaa viestittelyä. Toki ihmetyttää jos joku sanoo että Haluan ostaa ja maksan postikulut, laitatko tilinumeron. - laitan tilinumeron eikä enää vastata. Viestit on kyllä nähty.

Vierailija
96/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kerran tosi isoa tytön vaatepakettia hintaan 20 e. Sisälsi siis monta talvitakkia, ihan perus H&M, adidas yms, housuja, paitoja yms. Kaikki vaatteet oli tosi nättejä, ei mitään merkkikamaa mutta kuitenkin.

Erikseen myytynä olisin saanut toki enemmän rahaa mutta en jaksanut vaivautua. Joka tapauksessa vaatteiden koot olivat 128/134 cm, minkä tietty ilmoitin ja mainitsin myös että osa vaatteista ovat pelkästään 128 cm, loput 128/134.

Tuli sitten viesti jossa kysyttiin kuinka iso osa vaatteista on pelkästään 128 cm ja myisinkö vaatepaketin hänelle 10 eurolla jos vaatteet eivät mahdukkaan niin ei jäisi niin harmittamaan kun hänen lapsensa käyttää kokoa 134 cm... :D

Olin ihan että ööh.. en?:D Meni joka tapauksessa heti täyspäiselle ostajalle..

Vierailija
97/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(ei vastausta)

Mulle on tullut paljon kysymyksiä noin että Hei onko vapaana, ja olen itsekin kysynyt. Oon ajatellut, että se on alustava kysymys, ja kun tietää onko vielä kaupan voi miettiä tarkemmin onko kiinnostusta. En ole kokenut pahalla jos ei ole sitten enää vastanneet. Ajattelin myös että se vähentää turhaa viestittelyä. Toki ihmetyttää jos joku sanoo että Haluan ostaa ja maksan postikulut, laitatko tilinumeron. - laitan tilinumeron eikä enää vastata. Viestit on kyllä nähty.

On kyllä inhottavaa tuo että pyydetään maksutietoja ja kun ne annetaan niin ei vastata enää mitään.

Inhottavaa se on etenkin silloin jos jonossa on monta ostajaa, etkä tiedä onko tämä ensimmäinen laittanut jo rahat maksuun vaiko ei. Miten hankala on sanoa että en ostakkaan?

Vierailija
98/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisten ärsyttää tavaran varaajat.

Esim. pojan luistimet pistin 10e hinnalla myyntiin.

Yksi tyyppi varasi. Sitten alkoi kissa-hiirileikki. Milloin tulee hakemaan? Muutama yritys oli tulla hakemaan meiltä kotoa, sitten töistäni ja lopulta ystäväni luota keskustasta. Sinne sovin noudon ja ilmoitin, että kloaikaan XX.XX jos ei hakua ole tapahtunut, varaus raukeaa.

Lopputulema oli, kun hakija ei koskaan tullut, että kannoin luistimet SPR Konttiin.

Vierailija
99/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joulumielellä ja ajattelin lahjoittaa uudenveroisen vauvan laadukkaan talvihaalarin. Voi taivas sitä vaatimuslistaa mikä siitä ilmoituksesta seurasi! Olisi pitänyt mitata hihaa, ottaa lisää lähikuvia, kuljettaa haalari jonnekin tiettyyn kauppakeskukseen tiettynä aikana, yksi urpo jopa pyysi upottamaan haalarin vesiämpäriin ja testaamaan pitävätkö saumat! Otin ilmoituksen aika äkkiä pois...

Vierailija
100/539 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tinkaaminen on Torissa erittäin sopivaa, jopa toivottavaa. Ajattelen näin sekä ostajana että myyjänä. Tinkaaminen edistää tavaran liikkumista huomattavasti. Hinnoittelu ei ole aina helppoa, ja minusta on kiva, kun joku ystävällisesti ehdottaa hintaa, jonka olisi valmis maksamaan. Jos hinta ei miellytä, en suostu, enkä jää vatvomaan. Enkä loukkaannu, jos minun tekemääni tarjousta ei hyväksytä.

Totta kai tinkaaminen tehdään etukäteen eikä vasta sitten kun tavataan.