Tiedätkö ihmistyypin, joka näyttää hyvältä/kiinnostavalta, mutta joka paljastuu ihan tyhjäksi tauluksi?
Itse tapasin kerran todella kuuman ja tyylitajuisen hipsteri-tyypin, jolla ei sitten ollut mielipidettä yhtään mihinkään. Ei mihinkään. Mikä pettymys! Ulkonäöllä voi feikata.
Vastaavia kokemuksia?
Kommentit (40)
Fitness ja (roina)bodaus puolella on liian usein henkisesti melko tyhjänoloisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Fitness ja (roina)bodaus puolella on liian usein henkisesti melko tyhjänoloisia ihmisiä.
Tämä nyt ei sillä tavalla ole edes yllätys. Enemmän ihmettelen näitä tyyppejä, jotka ovat juuri tuollaisia tiedostavan hipsterin oloisia ja tyylitajuisia kaupunkilaisittain, mutta jotka ovat lopulta ihan mitäänsanomattomia ja eivät omaa omia ajatuksia.
Miksi ylipäänsä oletit, että ulkonäkö kertoo mitään todellista ihmisestä? Oletko syntynyt eilen?
Pinnalliset ihmiset ovat hyvin usein "tyhjiä" sisältä. Heillä ei ole mitään syvällistä annettavaa, eivätkä kykene monimuotoiseen mielipiteiden vaihtoon ja vastavuoroisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ei jostain syystä halunnut kertoa mielipiteitään sinulle?
Kyllä sen erottaa milloin tyyppi ei tietoisesti halua avautua ja milloin sillä ei vaan ole mitään sanottavaa, kun pää kumisee tyhjyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Pinnalliset ihmiset ovat hyvin usein "tyhjiä" sisältä. Heillä ei ole mitään syvällistä annettavaa, eivätkä kykene monimuotoiseen mielipiteiden vaihtoon ja vastavuoroisuuteen.
Toki näin, mutta olen törmännyt esimerkiksi toimittajapiireissä niin yksinkertaisiin, mutta kauniisiin ihmisiin, että ei tosikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen erottaa milloin tyyppi ei tietoisesti halua avautua ja milloin sillä ei vaan ole mitään sanottavaa, kun pää kumisee tyhjyyttä.
Okei. Minä en tuollaista osaa erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Minä en tuollaista osaa erottaa.
No, meitä on moneen junaan.
En. Tai siis ei ole kokemusta. Varmaan riippuu siitä, mitä pitää hyvän/kiinnostavan näköisenä.
Ehkä hän oli vain kiinnostunut eri asioista kuin sinä. Minulta on treffeillä tentattu esimerkiksi politiikasta, aivan kuin olisin ollut jossain lukion yhteiskuntaopin tunnilla. Politiikka ei kiinnosta minua enkä sitä juuri seuraa, joten ei siihen liittyen luonnollisestikaan ole mielipiteitä. Varmaan sekin ihminen piti minua ihan tyhjäpäänä, kun en ollut kiinnostunut samoista asioista kuin hän.
Jos panostaa paljon johonkin nicheulkonäköön ja vaatteisiin niin lähes aina on pää täynnä tyhjää. Ne jotka on jotain oikeasti näyttää ihan tavallisilta tai jopa juntilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki näin, mutta olen törmännyt esimerkiksi toimittajapiireissä niin yksinkertaisiin, mutta kauniisiin ihmisiin, että ei tosikaan.
Toimittajissa on huomiohakuisia persoonia, joissa ei ole mitään. Kierrättävät muiden asioita jutuissaan.
Eräskin toimittajatuttu vaikutti mielenkiintoiselta, ajattelevalta yksilöltä, ja halusin tutustua lähemmin. Yhteisen ajan saldoksi jäi epäusko: kaikki hänessä oli jonkun, osin tunnistettavankin, muun ihmisen juttua. Myös "namedropping" että tunsi muka vaikuttavia henkilöitä osoittautui liioitelluksi. Kysyin ko henkilöiltä eikä kukaan häntä erityisesti tuntenut saati kehunut.
Ulospäin oli tietysti niin hienoa, että.
"Oikein" eli tietyntyylisesti pukeutuminen vaatii aika paljon vaivannäköä. Olen myös huomannut, että monesti ne, jotka oikeasti ovat jotakin, eivät jaksa kiinnittää pukeutumiseen ja tietyn tyylivaikutelman luomiseen välttämättä minkäänlaista huomiota.
Tyhjä taulu -ilmauksen merkitys ei ole se, miten ap sitä käyttää. Se ei siis tarkoita tyhjäpäistä ja ajattelukyvytöntä ihmistä, vaan yleensäkin pieniä lapsia joiden maailmankuva ei ole vielä ympäristön vaikutuksesta muotoutunut, ja he ovat kuin kirjoittamattomia, lehtiä tai tyhjiä tauluja.
Tyhjässä taulussa voi olla mahdollisuuksia vaikka mihin, tyhjäpäisessä ihmisessä ei.
Kommentteja lukematta: näin käy, jos ulkonäkö on tärkein kriteeri.
Moni kakku päältä kaunis, mutta silkoa sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei sillä tavalla ole edes yllätys. Enemmän ihmettelen näitä tyyppejä, jotka ovat juuri tuollaisia tiedostavan hipsterin oloisia ja tyylitajuisia kaupunkilaisittain, mutta jotka ovat lopulta ihan mitäänsanomattomia ja eivät omaa omia ajatuksia.
Hipsterityyli on niin yleinen nuorilla kaupunkilaismiehillä, ettei se kerro persoonasta oikein mitään.
Tabula rasa eli tyhjä taulu sinne kohtalo piirtää viivaa.
Olet siis tavannut ns elämää kokemattomia?
Ei tänne kirjoita kuin läskit ja rumat, niin että tuskin on kokemusta.