Vauva tulossa ja mies ei kosi
Olemme 30-40 välillä oleva pariskunta, yhdessä 3 vuotta. On yhteinen talo. Tein pos.raskaustestin, yllättäen, mutta mies on toivonut lasta. Ongelma on ettei mies kosi/sovi päivää. Itselleni riittäisi vaikka kahden naimisiin meno maistraatissa. En vain haluaisi lasta ennen avioliittoa. Yhdessä liitossa jo olin, jossa mies ei halunnut naimisiin..mielestäni se kertoo jostain. Mitä ihmettä tehdä...
Kommentit (446)
Vuosi 2021 ja elämän ehkä suurin taloudellinen sitoumus eli avioliitto on kiinni siitä, sanooko mies taikasanoja?
Sano miehelle, että elokuun alussa olisi hyvä hetki mennä naimisiin, varataanko kirkko heti. Ai ei ole romanttista?
Onko kosinta se juttu? Miten olis: "Mulle olisi tosi tärkeää mennä naimisiin ennen kun lapsi syntyy. Sopiiko, että soitan huomenna maistraattiin/kirkkoherranvirastoon ja kysyn vihkimisaikaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Kirjoitin tosi asiallisen kommentin ja se ei mennyt läpi? Oli vielä pitkäkin.
No, tässä perustelut miehelle:
Leskeneläke ja taloudellinen turva
Hääpäivä palkallinen vapaa
Arvottomuuden tunne, kun ei kelpaa vaimoksi
Häpeä au-lapsesta
Yksinkertaisuus: lasta ei tarvitse tunnustaa
Lapsi saa joka tapauksessa äidin sukunimenLopuksi viimeisenä keinona voit unohtaa sen neuvolan isyyden tunnustuksen ja laittaa miehen hoitamaan asiat sos tstossa, jos siitä on miestä siihenkään. Voit jopa kieltäytyä nimeämistä lapsen isää ja saat yksinhuoltajuuden.
Leskeneläke on aika pieni, jos nainen on töissä ja taloudellinen turva miehestä vaikuttaa siltä, että on naimassa rahaa, kun itse ei halua tehdä töitä.
Lisäksi miehen ei ole pakko sitä lasta omakseen tunnustaa, vaikka yhdessä asutaan. Ei tarvitse maksaa elareita! Eikä etenkään elättää naista ja lasta, koska ei olla aviossa eikä lapsi ole miehen.
Kaikki miehet eivät sentään vielä ole sitoutumista ja vastuuta vältteleviä kitupiikkejä. Ap:n mieshän toivoi lapsia eikä ole kaikesta päätellen mikään teini.
Roikottaa sinua suhteessa lupailemalla, mutta ei oikeasti halua naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Kirjoitin tosi asiallisen kommentin ja se ei mennyt läpi? Oli vielä pitkäkin.
No, tässä perustelut miehelle:
Leskeneläke ja taloudellinen turva
Hääpäivä palkallinen vapaa
Arvottomuuden tunne, kun ei kelpaa vaimoksi
Häpeä au-lapsesta
Yksinkertaisuus: lasta ei tarvitse tunnustaa
Lapsi saa joka tapauksessa äidin sukunimenLopuksi viimeisenä keinona voit unohtaa sen neuvolan isyyden tunnustuksen ja laittaa miehen hoitamaan asiat sos tstossa, jos siitä on miestä siihenkään. Voit jopa kieltäytyä nimeämistä lapsen isää ja saat yksinhuoltajuuden.
Leskeneläke on aika pieni, jos nainen on töissä ja taloudellinen turva miehestä vaikuttaa siltä, että on naimassa rahaa, kun itse ei halua tehdä töitä.
Lisäksi miehen ei ole pakko sitä lasta omakseen tunnustaa, vaikka yhdessä asutaan. Ei tarvitse maksaa elareita! Eikä etenkään elättää naista ja lasta, koska ei olla aviossa eikä lapsi ole miehen.
Vanhan mallinen leskeneläke poistuu vuoden sisään 1975 syntyneiltä ja nuoremmilta. Ja uuden mallinen koskee myös avopareja joilla yhteinen lapsi.
Eli ei liity enää avioliittoon koko asia perheellisillä.
Kysy perusteet, miksi mies ei halua naimisiin vaikka on yhteinen koti ja vauvakin tulossa. Ero saattaa olla paras ratkaisu, jos mies ei tuon vertaa arvosta lapsensa äitiä ja lastaan. Pyydä heti tänään kiinteistönvälittäjä arvioimaan talonne arvo ja ryhdy pohtimaan ääneen, pitäisikö miehen maksaa sulle osuus talosta vai muutatko itse pois.
Miksi suostuit yhteiseen taloon ja lapseen ennen naimisiin menoa? Minä en olisi suostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aiotko olla eri niminen lapsesi kanssa? Minä en."
Ei avioliitossa vaihdu kenenkään nimi ellei joku tai molemmat sitä vaihda. Ei siis liity asiaan.
Tunnen ihmisen, joka käytti tätä repliikkiä, joten hänen mieheensä se toimi.
Miksi kosinnalla on merkitystä, jos riittää vain maistraatissa käynti?
Keskustelemalla asia ratkeaa.
Mikä on miehen perustelu kieltäytyä avioliitosta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi suostuit yhteiseen taloon ja lapseen ennen naimisiin menoa? Minä en olisi suostunut.
En minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aiotko olla eri niminen lapsesi kanssa? Minä en."
Ei avioliitossa vaihdu kenenkään nimi ellei joku tai molemmat sitä vaihda. Ei siis liity asiaan.
Mutta jos pari ei ole naimisissa, isä on silloin automaattisesti eri nimellä kuin lapsi (ellei äiti erikseen anna lupaansa sille että lapsi saa isän nimen).
Naimisiin tahtoo kun se oikea osuu kohdalle. Sitten sen kyllä tietää. Muidenkin kanssa voi elää ja tehdä lapsiakin, mutta kun tulee tosipaikka eli pitäisi vihille mennä... sen vaan tietää ettei pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Naimisiin tahtoo kun se oikea osuu kohdalle. Sitten sen kyllä tietää. Muidenkin kanssa voi elää ja tehdä lapsiakin, mutta kun tulee tosipaikka eli pitäisi vihille mennä... sen vaan tietää ettei pitäisi.
Mä en tajua tätä. Avioliiton voi purkaa, vanhemmuutta ei. Monet siittelevät ilmeisen kevyesti lapsia ja kauhistuvat ajatusta avioliitosta valtavana sitoumuksena. Se lapsi on peruuttamaton, elämänmittainen sitoumus.
Ap. Sano miehelle: Minä haluan mennä naimisiin.
Vuosi 2021 ja muijat itkee avioliiton perään. Lapsi kyllä tehdään, mutta sitä ei nähdä sitoumuksena ja itketään paperin palan perään.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi 2021 ja muijat itkee avioliiton perään. Lapsi kyllä tehdään, mutta sitä ei nähdä sitoumuksena ja itketään paperin palan perään.
Tämä.
Sano ihan suoraan että haluan naimisiin mahdollisimman pian.
Mitä avioliitto sinulle merkitsee?
Entä miehellesi?
Siitä lähdetään liikkeelle.
Jos pääsette samalle kartalle, mietitte
Miksi nyt? Miksi myöhemmin?
Sitten vasta se missä milloin ja miten.
Jos mies kokee, että häntä nyt häiden vuoksi painostetaan, koko asia tökkii (varsinkin raskaana olevan naisen kanssa). Älkää siis hypätkö suoraan kolmannen tason kysymyksiin vaan aloittakaa alusta.