Vauva tulossa ja mies ei kosi
Olemme 30-40 välillä oleva pariskunta, yhdessä 3 vuotta. On yhteinen talo. Tein pos.raskaustestin, yllättäen, mutta mies on toivonut lasta. Ongelma on ettei mies kosi/sovi päivää. Itselleni riittäisi vaikka kahden naimisiin meno maistraatissa. En vain haluaisi lasta ennen avioliittoa. Yhdessä liitossa jo olin, jossa mies ei halunnut naimisiin..mielestäni se kertoo jostain. Mitä ihmettä tehdä...
Kommentit (446)
Minulla on sama nimi kuin lapsillani ja ex miehellä. Perheeni on nykyään uusi mies, lapset ja minä. Ex lähti kun ei viihtynyt lapsiperheessä, ei juuri tapaa lapsia. Ei avioliitto ole nykyään monelle kuin pelkkä paperilappu.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama nimi kuin lapsillani ja ex miehellä. Perheeni on nykyään uusi mies, lapset ja minä. Ex lähti kun ei viihtynyt lapsiperheessä, ei juuri tapaa lapsia. Ei avioliitto ole nykyään monelle kuin pelkkä paperilappu.
Ja silti roikutat vielä idiootin ex:si suvun sukunimeä itselläsi... 🤦♀️
Teet A4 paperista sellaisen tötterön ja huudat sillä "VitU uRpO kOsi jO!!!" täysiä miehen korvaan hänen nukkuessa. Eiköhän mene tehokkaasti hänen alitajuntaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään kyllä kosisi jos naisystävä tärähtäisi paksuksi, vaan muuttaisin livakasti asuinpaikkakuntaa.
Vielä lisäksi kun nykynaisten kanssa mies ei koskaan voi olla varma, että onko hän edes syntyvän lapsen isä vaiko vaan sponsori.
Parempi ottaa pitkät.
Jos lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella, voi mies aina vaatia isyystestiä. Tämä on tietysti yksi syy miksi miehen ei kannata avioitua ennen kuin lapsi on syntynyt.
Miehen ei kannata koskaan avioitua, koska hänelle siitä seuraa aina ongelmia ja vastaavasti siitä ei ole miehelle minkäänlaista hyötyä.
Mutta selitäppä tämä jonneille niin että ymmärtäisivät - mutta kantapään kautta sitten.
Tiesitkö että avioliiton ehdot, siten myös edut ja haitat, on ihan tasan samat sekä naiselle että miehelle? Yhteinen talo ja lapsi on isompi sitoumus, avioliitosta pääsee eroon allekirjoittamalla paperit, yhteisen talon myynti voi olla paljon monimutkaisempi prosessi ja yhteisestä vanhemmuudesta ei pääse ikinä.
Tuleeko leskeneläke koskemaan kaikkia avopareja? Vai tuleeko siihen jotain ehtoja?
Minäkään en kosi. Lähden ostamaan tupakkia kioskilta kun nainen ilmoittaa odottavansa lasta.