Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä fyysisiä oireita stressi on sinulle aiheuttanut?

Vierailija
09.06.2021 |

Mitä oireita stressistä voi tulla? Itsellä ollut viimeisen vuoden aikana kaikenlaisia oireita, sitä ennen olen ollut terve. Mitään muuta eroa ei ole entiseen, kuin kova stressi. Lääkärissä käyty ja ei ole vakavaa.

Kommentit (389)

Vierailija
361/389 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuodon ja vammautumisen.

Vierailija
362/389 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsakivut, paniikkikohtaukset, unettomuus, iho karseassa kunnossa, pääkivut, ihottuma. Nämä kaikki stressistä johtuvat fyysiset oireet katosivat kun pääsin eroon ex-narsisti miehestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/389 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös samoja oireita kuin teillä muilla. Pahin on kyllä panikointi ja pelkotilat, joita oireet lietsovat...

Vierailija
364/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
365/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te joilla jännityspäänsärkyä, onko se kovaa tai häiritsevää? Itselläni on niska jumissa ja pantamaista puristusta, vihlontaa ja pistelyä päässä. Välillä se on kovaa ja häiritsevää, välillä lievää. Välillä oireetonta. Joskus ohimo tuntuu puutuneelta. Voikohan olla juuri jännityspäänsärkyä?

mulla toistaiseksi mt-lääkitys alkanut tuota helpottamaan.

Kiitos vastauksesta! Lääkäri ehdotti minulle mt-lääkettä tueksi, kun stressi ilmeisesti aiheuttaa minulle näitä oireita. Pitäisi varmaan kokeilla, kun oireet ovat häiritseviä.

päänsärkyyn vaikuttavaa mt-lääkettä kannattaa kokeilla.

Klotriptyl saattaa olla tehokas noihin kaikkiin oireisiin. Hyvä valmiste, vanha ja hyvin tunnettu, mutta jotenkin hiukan "unohtunut" ikävä kyllä!

Vierailija
366/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus, keskittymisvaikeuksia, korkean verenpaineen, rytmihäiriöitä ja lyhyen pinnan.

Vierailija
367/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenpaineen ja korkeahkon pulssin.Myös verensokeriin stressi vaikuttaa.Arvot nousee hiukan jos stressi.Jos on onnellinen ja stressitön niin arvot normaalit.

Vierailija
368/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihottumia ja ärtyisyyttä.

Vierailija
369/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa mielenkiintoista kuulla joltain oikealta psykiatrilta mikä on se mekanismi joka saa voimakkaissa stressitilanteissa laukaisemaan erilaisia pelkotiloja (joillain jopa paniikkihäiriöön saakka).

Itse olen aina ollut ns kovahermoinen ja vahvapsyykkeinen, enkä pienestä hetkahda. Nyt lähes viisikymppisenä koin pitkäkestoista työstressiä, ylikuormitusta, korona-ajan etätyöt = työn tekeminen ja ajatteleminen ei lopu oikeastaan koskaan, työpaikalla tapahtunutta henkistä vähättelyä, mitätöintiä, julkinolaamista ja ilkeilyä.

Stressin seurauksena olen alkanut tuntea lievää panikointia ihan hassuissakin tilanteissa. Ennen tein nopeita päätöksiä, nykyään en oikein osaa tehdä aina päätöstä vaan jään jahkaamaan ja vatvomaan ihan tavallisia arjenkin asioita. Lähimuisti on huonontunut, en tiedä onko stressin vai iän vai molempien syytä. Keskittyminen on haasteellista, erityisesti jos asia ei ole todella kiinnostava, ajatukset poukkoilee asiasta toiseen.

Muutamia fyysisiäkin oireita on mm hampaiden yhteen pureminen ja valtava makeanhimo.

Onko jollain vastaavia kokemuksia ja oletteko toipuneet ennalleen?

Se minua eniten huolettaa, että jäänkö tällaiseksi. Stressin aiheuttaja on poistettu.... mutta ainahan sitä tulee jotain uutta stressattavaa eteen. Toivottavasti ei enää ikinä kuitenkaan tuollaista.

Vierailija
370/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestaan nukuin.

Nukuin arkena n 10h aivotyötä vaativan työn jälkeen usein tunnin päikkärit sohvalla, sit yöllä vähintään 9 h unet.

Viikonloppusin vedin 10-12 h yöunia ja ehkä sunnuntaisin olin ns elossa ja jaksoin jotain muutakin kun vaan elpyä ja käydä rauhallisella lyhyellä kävelylenkillä.

Ja tietty sit kun on jatkuvasti väsynyt ni lohtusyömistä kului: suklaata, pullaa, sipsiä, poppareita, jätskiä...mitä vaan joka toi edes vähän mielihyvää.

Ja edelleen kun on väsynyt ei jaksa liikkua. Huono yhtälö stressin ja herkkujen kanssa.

Painoa tuli n 1 kg /kk lisää reilun puolentoisa vuoden ajan.

Vierailija
371/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kumpa tämän ketjun tekstit sais jollekin lääkäriyhdistykselle tai jonnekin josta ne leviäisivät lääkäreiden tietoon.

Vierailija
372/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus, paniikkikohtaukset, vatsavaivat, ahdistus, keskittymisvaikeudet, ärtyisyys, päänsärky, hermosärky, masennus.

Vierailija
373/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ainakin ensin havaittuja:

- hampaiden narskuttelu ja yhteen pureminen niin että leuat on aamulla kipeät ja koko naama ihan väsynyt

-->myöhemmin ehkä tästä ja kula-hartiaseudun jäykkyydestä juontava korvien sihinä ja ininä.

- keskittymiskyvyn katoaminen ja asiasta toiseen ja kolmanteen poukkoilu

- aloitekyvyttömyys ja toisaalta asioiden loppuundaattamisen vaikeus

- väimakas ärtyneisyys ja lyhytpinnaisuus

- aikaisemmasta poiketen outoja hätääntymisen tunnetiloja

- itkuherkkyyttä

- kokoaikaista väsymystä

Vierailija
374/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laukaisi rankka pitempikestoinen stressi Basedowin taudin (=kilpirauhasen liikatoiminta), jonka kanssa nyt kuljetaan sitten loppuelämä käsi kädessä :(

Vierailija
375/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä liekö ex kollegani kirjoittanut tänne, mutta hän veti itsensä niin piippuun haastavan ja vastuullisen työn takia, että sai alle nelikymppisenä jonkun ruusun selkään ja jalkaan.

Puri takahampaansa halki niin että 3 hammasta jouduttiin operoimaan ja rahaa meni lähes tonni.

Hiukset lähi päästä ja todetiin kilpirauhasen voimakas vajaatoiminta.

Flunssakierre, väsyminen, lihominen ym ym

Sitten olikin edessä pitkä saikku ja toipumisaika.

Vierailija
376/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mahakipuja stressattuna, näin on ollut ihan lapsuudesta asti, joskaan silloin ei stressi -sanaa tainnut olla edes olemassa😉

Vierailija
377/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin stressin ensioireet kun

- ärsyynnyin entistä helpommin

- kanssaihmiset ärsytti pienestäkin

- voimakkaat tuoksut ja erityisesti meteli nosti sekunnissa voimakkaan ärsytysreaktion

- joka-asiaan kyynistyminen

- jatkuva uupuneisuus josta puolestaan sitten koituu monia muita ongelmia.

Toisaalta nuo samat oireet on kai masennuksessakin, että mene ja tiedä kumpi oli ensin.

Vierailija
378/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniongelmat. Joko ei saa unta tai sitten jos saa nukuttua, niin stressin aiheuttaja tulee uniin. Työasiat eniten rassaa ja ajatukset voi herättää joskus kesken unien. Sitten ei meinaa enää saa nukuttua ollenkaan ja seuraava päivä on edellistä hirveämpi.

Itkuisuus. Ihan kaikki voi itkettää, vaikka ei olisi mitään syytä. Ei se itkeminen mitään auta sekään.

Ja jos vielä stressi jatkuu, niin alkaa hiukset tippumaan ja syöminen oksettaa.

Itse olen nyt taas lähellä reunaa, mutta onneksi ensi viikolla on loma. Pärjätköön siellä sen viikon miten parhaakseen näkevät.

Vierailija
379/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan mieheni mutta normaalielämässä en kenenkään muun seurassa paniikkikohtauksia.

Muuten saan stressistä äärimmäisen pahasti ja syvältä kutiavan ihottuman käsivarsiin mutta vasta äärimmäisessä tilanteessa. Minulla on myös päänsärkytaipumus mutta se ei ole yhteydessä stressiin vaan ihan konkreettisiin asioihin ympäristössäni, esim. hajuihin.

Vierailija
380/389 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu normaalin sterssin lisäksi kerran diagnosoitu keskivaikea stressihäiriö. Mutta oireita kummassakin: sydämen tykytys, hikoilu, unettomuus, vatsavaivat, heikotus/pyrryttää, päänsärky... Tavallisessa stressissä ollut lieviä, vaikeassa stressissä pitkäaikaisia ja arkea häiritseviä, kun keho ei osaa enää rentoutua ja on koko ajan semmosessa taistele tai pakene tilassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi