Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki saa vaan kymppejä, älliä ym. Missä ne ihan tavalliset oppilaat oikein luuraa?

Vierailija
06.06.2021 |

Ei ainakaan mun tuttavapiirissä. Onko teidän tuttavapiirissänne ihan tavallisia keskiverto-oppilaita tai onko jopa teidän lapsenne keskiverto-oppilas? Kuulutteko tähän pienenpieneen marginaaliseen joukkoon, jossa ei ole niitä kymppejä ja älliä kasapäin?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia ne kympinkin oppilaat on.

Vierailija
2/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstatrollin mielikuvituksessa.

Taas meni aloituksesi hukkaan. Harmittaako? Khihihii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole, urbaanilegenda jotkut c:n paperit.

Vierailija
4/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisia ne kympinkin oppilaat on.

Vastasi rölli itselleen

Vierailija
5/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstatrollin mielikuvituksessa.

Taas meni aloituksesi hukkaan. Harmittaako? Khihihii

Ei harmita yhtään. Sain itse 10 laudaturia ja lapseni 14.

Vierailija
6/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ylioppilaalla oli kaksi C:tä, kaksi B:tä ja M. Olen oikein tyytyväinen. Nuoremmilla sisaruksilla oli 8,5 ja 8,8 keskiarvot. Satutaanko tähän porukkaan mitä haet?

Vierailija
7/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän ylioppilaalla oli kaksi C:tä, kaksi B:tä ja M. Olen oikein tyytyväinen. Nuoremmilla sisaruksilla oli 8,5 ja 8,8 keskiarvot. Satutaanko tähän porukkaan mitä haet?

Juuri tätä tarkoitin. Ei tällaisia juuri vastaan tule. ap

Vierailija
8/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin voinut leipoa ja laittaa sulle ylioppilaspöydän.

Mun tytöt ei valmistuneet ylioppilaaksi.

Ne sai kyllä makeat riparikattaukset,

Vierailija
9/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niiden kympin oppilaiden sisaruksia. Ei niille tarvitse huomiota antaa. Nimim. kokemusta on.

Vierailija
10/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset puhuvat heille merkittävistä asioista. Kun todistuksista puhutaan, innostuvat ne, joilla on innostuttavaa. Ja ne joilla todistus on tavallisempi, innostuvat sitten jostain muusta, ja kertovat siitä.

Vierailija
11/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on niiden kympin oppilaiden sisaruksia. Ei niille tarvitse huomiota antaa. Nimim. kokemusta on.

Niin on.

Minä olen se kympin tyttö jota lahjattomat sisarukset kateellisina simputtavat edelleen.

Siirsivät sen kateutensa myös lapsilleni kun nämä alkoi menestyä koulua ”epämiellyttäväm hyvin”.

Vierailija
12/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokissakin on eroa. Peruskoulussa olin surkealla luokalla, jossa oli paljon erittäin huonoja oppilaita. Olin priimus, koska se oli helppoa.

Lukioluokallani neljä henkilöä kirjoitti kuusi ällää. Siihen aikaan kuutta enempää ei voinut kirjoittaa ja jokainen opiskeli saman ajan. Minulta odotettiin samaa, mutta arvosanani oli magna. Kirjoitin pari ällää, mutta mokasin mm. ruotsin. 

Sisareni kirjoitti edellisvuona kuusi laudaturia.

Vierailija
13/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta, jotka kirjoittivat ylioppilaiksi. Eka B:n papereilla ja toinen E:n papereilla. Ensimmäinen sai lukiossa paljon 5-7 arvosanoja ja toinen 8-10.

Kyllä siis meillä löytyy ihan tavallinen oppilas. Ei ole tapana nostaa lasten ylioppilasarvosanoja esille, kuten eivät varmaan itsekään ole niitä nostaneet. Aikanaan kummallakin olivat todistukset kyllä nähtävissä ylioppilasjuhlissa, jos jotakuta vierasta ne kiinnosti.

Jollekin kaverille olen saattanut mainita niistä, jos ole pähkäillyt lasteni tekemisiä ja miettinyt mihin suuntautuvat tai kuinka elämässä etenevät. Mutta muuten ei noista arvosanoista muut hirveästi tiedä ja tuskin ne juhlissa olleetkaan kaikki niin niitä katsoneet tai saatikka muista jälkikäteen.

Vierailija
14/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset puhuvat heille merkittävistä asioista. Kun todistuksista puhutaan, innostuvat ne, joilla on innostuttavaa. Ja ne joilla todistus on tavallisempi, innostuvat sitten jostain muusta, ja kertovat siitä.

Itse innostun lasteni reilun kasin keskiarvoista, koska ovat koko lukuvuoden ahkeroineet ja parhaansa tehneet. Kuitenkaan ei tunnu sosiaalisesti hyväksytyltä innostua sellaisesta julkisesti. Vain ysin ylittävistä keskiarvoista saa innostua julkisesti.

Vierailija
15/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taviksia on aina eniten! Muistakaa se. Se ei ole haukkumanimi. Valitettavasti nykyään arvostetaan vain rikkaimpia, kauneimpia ja eniten äänessä olevia ainakin jos seuraamme somea ja mediaa ja niinhän me nytkin teemme. Todellisuus on kuitenkin tämän palstan ulkopuolella. Siellä on mukavat tytöt ja pojat, jotka pärjäävät hyvin elämässä ilman kympin ja 6 ällän papereita. Tsemppiä heille!!

Vierailija
16/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokissakin on eroa. Peruskoulussa olin surkealla luokalla, jossa oli paljon erittäin huonoja oppilaita. Olin priimus, koska se oli helppoa.

Lukioluokallani neljä henkilöä kirjoitti kuusi ällää. Siihen aikaan kuutta enempää ei voinut kirjoittaa ja jokainen opiskeli saman ajan. Minulta odotettiin samaa, mutta arvosanani oli magna. Kirjoitin pari ällää, mutta mokasin mm. ruotsin. 

Trollin mielikuvituksesta tuli tämäkin sössötys.

Vierailija
17/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kv adoptiolasta.

Molemmille olen mm opettanut suomen kielen, kuskannut kouluun ja huolehtinut kielivalinnoista ja harrastuksista.

Olen ylpeä heistä, huimasta koulumenestyksestään ja itsestäni koska esim se täydellinen suomen kielen taito ei ole tullut helpolla.

Saa ihminen olla ylpeä saavutuksista ja iloita.

Keneltä se on pois? Kateellisilta vain.

Vierailija
18/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli ilmiannoin ketjusi.

Vierailija
19/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse innostun lasteni reilun kasin keskiarvoista, koska ovat koko lukuvuoden ahkeroineet ja parhaansa tehneet. Kuitenkaan ei tunnu sosiaalisesti hyväksytyltä innostua sellaisesta julkisesti. Vain ysin ylittävistä keskiarvoista saa innostua julkisesti.

No tottakai saa innostua aina kun on syytä. Itse opena olen joskus aidosti liikuttunut kun olen päässyt antamaan viitosen. Ja yli kasin keskiarvo on jo ihan hyvä, siellä täytyy olla kiitettäviä jo mukana!

Vierailija
20/100 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollin mielikuvituksesta tuli tämäkin sössötys.

Sinulla on kummallinen käsitys toisista ihmisistä.

Kerroin omasta historiastani siinä missä sinäkin kerroit omastasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan