Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syke kausi 10

Vierailija
05.06.2021 |

Sykkeen 10. kauden ketju. Kausi alkoi eilen 4.6. Ruutu+:ssa.

Kommentit (1092)

Vierailija
521/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kyl siistiä kun Jannica tulisi Maxille raskaaksi. Eiköhän sitä tässä vähä niinkus petailla? Maxilla kova tarve saada lapsi ja Jannica tahtoo sänkyyn. Mitä muutakaan voisi tapahtua?

Vierailija
522/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois kyl siistiä kun Jannica tulisi Maxille raskaaksi. Eiköhän sitä tässä vähä niinkus petailla? Maxilla kova tarve saada lapsi ja Jannica tahtoo sänkyyn. Mitä muutakaan voisi tapahtua?

Seuraavalla kaudella eli 11. kaudella se psykiatri Ella Vaahtera tulee takasin (Sanna Stellanin instasta näin). Sillähän oli Maxin kanssa ennen Johannaa jotain säpinää mutta Ella ei halunnut suhdetta eikä ehkä myöskään Max, paitsi ehkä nyt. Mietin, että kun tän 10. kauden vikojen jaksojen jaksokuvauksista päätellen Johannan ja Maxin suhde järkkyy, niin sortuisikohan Max Ellaan ensi kaudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olipahan ratkaisu. Vaikka toki moraalisesti ja Mikon tilanteessa tosi ymmärrettävä valinta Sonjalta eikä se selvästikään ollut helppoa. Mutta silti. Melkein kahden kauden ajan pohjustettu heidän suhdetta ja sitten poks. Olisikohan riittänyt käsikirjoittaa vähän lyhyemmälle ajalle tää, jos se nyt oli oikeasti siinä.

Mä en jotenkin usko, että oli tossa. Eiköhän tää oo "tähtiin kirjoitettu pari" niinku Max ja Johannakin eli kohtaavat ongelmia ja esteitä, mutta aina lopulta päätyvät yhteen.

No ei kyllä ole, koko sarjan historian tylsin pari jota täällä muutama ihminen pakottaa päivästä toiseen.

Sarjassa ollut kyllä paljon tylsempiäkin pareja kuten esimerkiksi Santtu ja Ilmari.

Ai niin, se Santtu. Olin jo unohtanut. Jos tosiaan vertaa Santtu&Ilmari säätöä niin onhan toi Jesse&Sonja tosi paljon paljon kiinnostavampi. 

Vierailija
524/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ira vaikuttaa ihastuneen Johannaan.

Vierailija
525/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tuota Sonjan ja Jessen suhdekuviota ollenkaan. Sebastian Rejman ja Iida-Maria Heinonen eivät kumpikaan ole kovin hyviä näyttelijöitä (tosin jälkimmäisen olen nähnyt aiemmin tekevän hyvää työtä), eikä heidän välillään ole minkäänlaista kemiaa. Saisivat hylätä koko juonikuvion minun puolestani (tai kirjoittaa molemmat ulos sarjasta).

Ja edelleenkään Johannan hahmolle ei koidu mitään hyvää. Johanna on ollut suosikkihahmoni Sykkeen ensimmäisestä jaksosta lähtien, mutta miksei hän vain voi saada ansaitsemaansa arvostusta? Koko Maxin kanssa käytävä lapsikeskustelu on typerä. Se, ettei Johanna muka yhtäkkiä haluakaan lasta, sotii rankasti hänen persoonaansa ja historiaansa vastaan. Miksei hän saa olla onnellinen, vaan joutuu kerta toisensa jälkeen kiusaajien maalitauluksi?

Lisäksi sarjan kiinnostavat hahmot kuten Nikke, Aino, Leevi, Jannika ja Santeri eivät saa riittävästi ruutuaikaa, kun lattea ja tylsä Sonja-Jesse-kuvio pyörittää koko sarjaa. Sykkeen laatu on laskenut naurettavan alas.

Eiköhän tää Jessen ja Sonjan juttu ole haudattu nyt ainakin loppukaudeksi ja muut juonet saa tilaa. Loppukaudesta Leevi ja Santeri ovat ainakin saamassa ruutuaikaa.

Minäkin toivon muille tilaa, tuo kuvio ei kiinnosta minua ollenkaan. Tosin tuli mieleen, että yrittääköhän Sonjan mies itsaria.

Vierailija
526/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ira vaikuttaa kylmän laskelmoivalta. Laittoi Johannan hommiin ja otti kunnian omiin nimiinsä. Kun huomasi, että Johanna ei ehkä olekaan niin johdateltavissa kuin oli ajatellut, veti häneltä pois johtoryhmän paikan ja antoi sen Ilmarille, joka todennäköisemmin kieputettavissa pikkusormen ympärille.

Vierailija
527/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ira vaikuttaa kylmän laskelmoivalta. Laittoi Johannan hommiin ja otti kunnian omiin nimiinsä. Kun huomasi, että Johanna ei ehkä olekaan niin johdateltavissa kuin oli ajatellut, veti häneltä pois johtoryhmän paikan ja antoi sen Ilmarille, joka todennäköisemmin kieputettavissa pikkusormen ympärille.

Kyllä, se alun vilpittömyys oli niin ylikorostettua että odotin vain, koska jotain tällaista tapahtuu.

Vierailija
528/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olipahan ratkaisu. Vaikka toki moraalisesti ja Mikon tilanteessa tosi ymmärrettävä valinta Sonjalta eikä se selvästikään ollut helppoa. Mutta silti. Melkein kahden kauden ajan pohjustettu heidän suhdetta ja sitten poks. Olisikohan riittänyt käsikirjoittaa vähän lyhyemmälle ajalle tää, jos se nyt oli oikeasti siinä.

Mä en jotenkin usko, että oli tossa. Eiköhän tää oo "tähtiin kirjoitettu pari" niinku Max ja Johannakin eli kohtaavat ongelmia ja esteitä, mutta aina lopulta päätyvät yhteen.

Toivotaan näin. Ja olisihan se tietty parempi ratkaisu oikeasti, että selvittävät nyt Aleksin kanssa asiat, käyvät pariterapiassa, saavat Mikon hoidettua kuntoon ja eroavat sitten niin, että suhde on oikeasti katsottu loppuun ja voi aloittaa erillään puhtaalta pöydältä.

Mitä järkeä siellä pariterapiassa on käydä, jos olisiat joka tapauksessa eroamassa? Sonjan paikka on kotona perheensä kanssa eikä liinavaatevarastossa Uneliaan kanssa.

Sun mielestä naisen paikka on ikuisesti olla kotona, jos on mennyt naimisiin ja saanut lapsia? Vaikka ei olisi onnellinen? Pariterapia voi hyvinkin olla hyödyllinen vaikka ajatuksena olisikin erota. Sen avulla asiat voidaan selvittää auki ja erosta voi tulla huomattavasti kivuttomampi. Mutta toki tässä kyseisessä tilanteessa varmasti ajatuksena katsoa homma vielä loppuun saakka ja selvittää onko liittoa vielä mahdollista pelastaa.

Vierailija
529/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin Iran kohdalla kyllä ihan vipuun, vaikutti niin mukavalta ja halusi oikeasti kehittää sairaalan toimintaa. Nyt paljastui vain häikäilemättömäksi ja manipuloivaksi. Olinpa taas sinisilmäinen. Ja Johanna vielä leikkasi tuon mul*un että pääsisi vähemmällä, toivottavasti saa Ira vielä nenilleen

Vierailija
530/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tuota Sonjan ja Jessen suhdekuviota ollenkaan. Sebastian Rejman ja Iida-Maria Heinonen eivät kumpikaan ole kovin hyviä näyttelijöitä (tosin jälkimmäisen olen nähnyt aiemmin tekevän hyvää työtä), eikä heidän välillään ole minkäänlaista kemiaa. Saisivat hylätä koko juonikuvion minun puolestani (tai kirjoittaa molemmat ulos sarjasta).

Ja edelleenkään Johannan hahmolle ei koidu mitään hyvää. Johanna on ollut suosikkihahmoni Sykkeen ensimmäisestä jaksosta lähtien, mutta miksei hän vain voi saada ansaitsemaansa arvostusta? Koko Maxin kanssa käytävä lapsikeskustelu on typerä. Se, ettei Johanna muka yhtäkkiä haluakaan lasta, sotii rankasti hänen persoonaansa ja historiaansa vastaan. Miksei hän saa olla onnellinen, vaan joutuu kerta toisensa jälkeen kiusaajien maalitauluksi?

Lisäksi sarjan kiinnostavat hahmot kuten Nikke, Aino, Leevi, Jannika ja Santeri eivät saa riittävästi ruutuaikaa, kun lattea ja tylsä Sonja-Jesse-kuvio pyörittää koko sarjaa. Sykkeen laatu on laskenut naurettavan alas.

Eiköhän tää Jessen ja Sonjan juttu ole haudattu nyt ainakin loppukaudeksi ja muut juonet saa tilaa. Loppukaudesta Leevi ja Santeri ovat ainakin saamassa ruutuaikaa.

Minäkin toivon muille tilaa, tuo kuvio ei kiinnosta minua ollenkaan. Tosin tuli mieleen, että yrittääköhän Sonjan mies itsaria.

Itse oon alusta asti epäillyt Aleksin tekevän jossakin kohtaa itsemurhan. Joskus itsemurha tapahtuu silloin, kun kaikki on ulospäin hyvin. Ehkä Sonja ja Aleksi saa välinsä jotenkin kuntoon, mutta Aleksi romahtaa. Sonja palaa Jessen luokse hakemaan lohtua suruunsa. Muutenhan koko Sonja ja Jesse kuvio on ollut turha.

Vierailija
531/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Sonjan ihastuminen työkaveriinsa ja varatun naisen ristiriita on ihan hyvin pohjustettu, sillä Jessen ja Sonjan tarinahan alkoi jo useita kausia sitten. Siitä voi olla toki monta mieltä, miten hyvin siitä näyttelijät suoriutuvat ja toimiiko heidän kemiansa. Sen sijaan tätä Jannican Max-pakkomiellettä ei ole kyllä pohjustettu mitenkään, se vaan syntyi PIM! eikä ole psykologisesti kovin uskottava, mut Jannican näyttelijä on hyvä ja ihan mielenkiinnolla katon mitä siitä kehkeytyy, voi tulla jännittävääkin seurattavaa. On se jo nyt jännempi ku esmes Johannan työpaikan kehittämislatteus, joka saa ottamaan kelauksen käyttöön.

Jannican näyttelijä ammentaa kokemuksia omasta elämästään. Sinne Salmisen ja Siepin väliin sujahti nuinvain. Eihän varattu tarkoita sitä etteikö sitä voisi saada, vai miten se Jannica asian ilmaisikaan. Ja yhtään ei Salmisen palkkapussi painanut asiassa...

Näyttelijöiden elämällä tai valinnoilla ei ole mitään tekemistä sarjan kanssa. On tosi halpamaista vihjailla tuollaista. Helmileena ei mennyt kenenkään väliin edes, nehän olivat jo eronneet.

Vierailija
532/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan näin. Ja olisihan se tietty parempi ratkaisu oikeasti, että selvittävät nyt Aleksin kanssa asiat, käyvät pariterapiassa, saavat Mikon hoidettua kuntoon ja eroavat sitten niin, että suhde on oikeasti katsottu loppuun ja voi aloittaa erillään puhtaalta pöydältä.

Mitä järkeä siellä pariterapiassa on käydä, jos olisiat joka tapauksessa eroamassa? Sonjan paikka on kotona perheensä kanssa eikä liinavaatevarastossa Uneliaan kanssa.

Sun mielestä naisen paikka on ikuisesti olla kotona, jos on mennyt naimisiin ja saanut lapsia? Vaikka ei olisi onnellinen? Pariterapia voi hyvinkin olla hyödyllinen vaikka ajatuksena olisikin erota. Sen avulla asiat voidaan selvittää auki ja erosta voi tulla huomattavasti kivuttomampi. Mutta toki tässä kyseisessä tilanteessa varmasti ajatuksena katsoa homma vielä loppuun saakka ja selvittää onko liittoa vielä mahdollista pelastaa.

Älä laita sanoja suuhuni. Ei perheen kanssa kotona oleminen tarkoita kirjaimellisesti sitä, että olisi ikuisesti vain kotona, mutta ei toisena vaihtoehtona ja onnellisuuden tuojana pitäisi myöskään olla aviopuolison pettäminen työpaikalla, mitä vihjailit.

Vierailija
533/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonjan näyttelijällä todella huono iho leuan alueella. Onko ”maskne”?

Vierailija
534/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjutilla on ollut koko ajan hyvä vaisto Iran suhteen.

Vierailija
535/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Aino epävarma kropastaan?

Mä luulen että se oli epävarma siitä, mihin on ryhtymässä.

Tarkoitin sitä, että näyttelijä ei ole missään timmeimmässä kunnossa.

Vierailija
536/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä laita sanoja suuhuni. Ei perheen kanssa kotona oleminen tarkoita kirjaimellisesti sitä, että olisi ikuisesti vain kotona, mutta ei toisena vaihtoehtona ja onnellisuuden tuojana pitäisi myöskään olla aviopuolison pettäminen työpaikalla, mitä vihjailit.

Ei nyt ilmeisesti ihan ymmärretä toistemme tekstejä. Enkä minä myöskään ole vihjaillut niin kuin väität. Mun mielestä ihmisillä on oikeus erota, jos ovat onnettomia. Mun silmiin Jesse sopii Sonjalle paremmin ja siksi toivon, että saisivat toisensa, mutta mun mielestä olisi myös hyvä, jos Sonja ja Aleksi menisivät pariterapiaan, jossa voivat selvittää asiat niin, ettei jää mitään jossiteltavaa heidän suhteesta ja Sonjan ja Jessen suhde voisi sitten alkaa/jatkua puhtaammalta pöydältä.

Vierailija
537/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oon alusta asti epäillyt Aleksin tekevän jossakin kohtaa itsemurhan. Joskus itsemurha tapahtuu silloin, kun kaikki on ulospäin hyvin. Ehkä Sonja ja Aleksi saa välinsä jotenkin kuntoon, mutta Aleksi romahtaa. Sonja palaa Jessen luokse hakemaan lohtua suruunsa. Muutenhan koko Sonja ja Jesse kuvio on ollut turha.

Tää on ihan mahdollinen juonikuvio, mutta toivottavasti ei toteudu. Olisi jo turhan dramaattista.

Vierailija
538/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siitä voisi ihan vaan seksiäkin tapahtua. Mutta tekijöiden IG-tilejä seuranneena uskon, että joku päähahmoista tulee seuraavilla kausilla raskaaksi.

Vierailija
539/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö tätä monta tuotantokautta?

Vierailija
540/1092 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö tätä monta tuotantokautta?

Kaudet 11 ja 12 on jo kuvattu ja syksyllä jatkavat taas.

Ketju on lukittu.