Syke kausi 10
Sykkeen 10. kauden ketju. Kausi alkoi eilen 4.6. Ruutu+:ssa.
Kommentit (1092)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokohan nyt vihdoin huomenna ja perjantaina saataisiin Sonjan, Jessen ja Aleksin kuvio selväksi.
Perjantain jaksossa Sonja tekee raskaan valinnan, mielenkiinnolla odotan näitä tämän viikon jaksoja. Toivon niin kovasti, että valitsee Jessen, Sonja sopii paljon paremmin yhteen Jessen kuin Aleksin kanssa.
Eihän noilla ole edes kemiaa keskenään. Mikään ei oikein saa katsojaa kiintymään tähän pariin että heitä voisi jotenkin ”kannattaa” yli Aleksin ja Sonjan avioliiton.
Katsoja voisi siinä tapauksessa valita, kumpi sopii paremmin kenelle mikäli kumpaakin paria olisi näytetty tasapuolisesti sekä huonoina että hyvinä hetkinä. Nyt katsojalle on haluttu näyttää kuva huonosta liitosta, jossa mies on masentunut ja työkyvytön, kun taas vaimo ylikuormittunut töistä ja lastenhoidosta ajautuen syrjähyppyihin.
Miten katsoja voisi tällaisesta asetelmasta valita sen sopivamman kumppanin, kun toista suhdetta ei ole ollut tarkoituskaan näyttää minään muuna kuin mitä se sillä hetkellä on?
Mä pidän kyllä Jessesta ja Sonjasta ja mun mielestä heillä on kemiaa. Aleksin ja Sonjan suhde näyttää väljähtäneeltä ja siltä, että ollaan lähinnä yhdessä lasten takia. Eihän he koskaan juuri osoita toisilleen hellyyttä tai läheisyyttä.
Tämän kirjoittajan on pakko olla trolli. Tietenkin Aleksin ja Sonjan suhde näyttää väljähtäneeltä, koska se on käsikirjoitettu näyttämään sellaiselta. Sonjan ja Jessen suhteen sen sijaan pitäisi näyttää vuosisadan rakkaustarinalta täynnä kemiaa ja intohimoa, mutta epäonnistuu siinä.
Huomaatko näiden eron?
Käsikirjoitus ohjaa molempia. Kai huomaat sen? Näyttelijät näyttelee sen mitä käsikirjoitus ja ohjaaja vaatii.
Toki, mutta ei näyttelijä ole täysin vastuuton tulkinnastaan. Mikä siinä onkin, että esimerkiksi Nicke Lingnell ei ole pilannut yhtään kohtausta huonolla näyttelemisellä, väärillä painotuksilla tai suunnilla vaan on aina kiinnostava, hyvä ja uskottava Valkjärvi. Oisko sillä jotain tekemistä ammattitaidon kanssa.
Nicke Lignell on kyllä mielettömän taitava näyttelijä! Ihan mahtavaa, että on mukana sarjassa. Tekee Valkjärvestä todella uskottavan hahmon etenkin nyt, kun hahmolle on annettu lisää ruutuaikaa eikä näyttäydy enää pelkkänä pikkutarkkana nillittäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syke-instassa ollaan kyllä ihan eri mieltä kuin täällä. Fanit suorastaan huutavat jatkoa Jessen ja Sonjan tarinalle ja ovat todella pettyneitä, jos se ei saa jatkoa. Heitä pidetään hyvänä parina ja heidän rakkauteensa uskotaan.
Toisaalta ymmärrän fanitilien pitäjiäkin, hehän ovat suurimmalta osalta melko nuoria ja Sonja ja Jesse olivat ”nuorekkain” pari sarjassa. Johannan ja Maxin suhde ei välttämättä kiinnosta nuorempia, koska se on erityylinen. Lisäksi Sykkessä ei ole lähes koskaan ollut nuorempia pareja (paitsi Aino ja Nikke) vaan jotain Lenita&Jarmo ja Santtu&Ilmari kuvioita. Siispä Jesse ja Sonja oli ilmeisesti sellainen nuorten suosikkipari, jolle vanhemmat ei välttämattä lämmennyt.
Mä en oo mikään nuori ja mun mielestä tuo Sonjan ja Jessen suhde on ollut yksi parhaista ja mielenkiintoisimmista suhteista koskaan tässä sarjassa.
En oo minäkään nuori ja oon sitä mieltä, että Jessen ja Sonjan suhde on kiinnostavaa seurattavaa. Enkä mä toivo että ne helpolla pääsee, koska yks jutun viehätyksistä onkin se, että se lähtötilanne on niin mahdoton ja yhtälö niin vaikea.
Ihan samaa mieltä. Itsekään en ole enää nuori, mutta silti Jessen ja Sonjan suhdetta on ollut tosi mielenkiintoista seurata, kun lähtökohta on niin hankala. Mun mielestä tarinassa on osattu hyvin tuoda esiin se miten hankala tilanne voi olla myös sille, joka pettää, kun usein näytetään enemmän sitä toista puolta tai kuvataan pettäminen ja suhteesta irtaantuminen helpompana prosessina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tuota Sonjan ja Jessen suhdekuviota ollenkaan. Sebastian Rejman ja Iida-Maria Heinonen eivät kumpikaan ole kovin hyviä näyttelijöitä (tosin jälkimmäisen olen nähnyt aiemmin tekevän hyvää työtä), eikä heidän välillään ole minkäänlaista kemiaa. Saisivat hylätä koko juonikuvion minun puolestani (tai kirjoittaa molemmat ulos sarjasta).
Ja edelleenkään Johannan hahmolle ei koidu mitään hyvää. Johanna on ollut suosikkihahmoni Sykkeen ensimmäisestä jaksosta lähtien, mutta miksei hän vain voi saada ansaitsemaansa arvostusta? Koko Maxin kanssa käytävä lapsikeskustelu on typerä. Se, ettei Johanna muka yhtäkkiä haluakaan lasta, sotii rankasti hänen persoonaansa ja historiaansa vastaan. Miksei hän saa olla onnellinen, vaan joutuu kerta toisensa jälkeen kiusaajien maalitauluksi?
Lisäksi sarjan kiinnostavat hahmot kuten Nikke, Aino, Leevi, Jannika ja Santeri eivät saa riittävästi ruutuaikaa, kun lattea ja tylsä Sonja-Jesse-kuvio pyörittää koko sarjaa. Sykkeen laatu on laskenut naurettavan alas.
Eiköhän tää Jessen ja Sonjan juttu ole haudattu nyt ainakin loppukaudeksi ja muut juonet saa tilaa. Loppukaudesta Leevi ja Santeri ovat ainakin saamassa ruutuaikaa.
Minäkin toivon muille tilaa, tuo kuvio ei kiinnosta minua ollenkaan. Tosin tuli mieleen, että yrittääköhän Sonjan mies itsaria.
Itse oon alusta asti epäillyt Aleksin tekevän jossakin kohtaa itsemurhan. Joskus itsemurha tapahtuu silloin, kun kaikki on ulospäin hyvin. Ehkä Sonja ja Aleksi saa välinsä jotenkin kuntoon, mutta Aleksi romahtaa. Sonja palaa Jessen luokse hakemaan lohtua suruunsa. Muutenhan koko Sonja ja Jesse kuvio on ollut turha.
Tää on ihan mahdollinen juonikuvio, mutta toivottavasti ei toteudu. Olisi jo turhan dramaattista.
Itse olen myös epäillyt jo pidempään, että näin voi käydä. Mietin, että voisiko Aleksin halu välttää yhteenottoja ja riitaa erotilanteessa kieliä siitä, ettei itsekään ole vakuuttunut omasta voinnistaan. Jos pelkää, että se tuottaisi ahdistusta, joka saa mielen taas pian mustaksi.
Jesse ja Sonja niin epäsopiva ja epäsuhtainen pari kuin vaan voi olla. Vaikea kuvitella, että Jesse oikeasti edes katsoisi tuikitavalllisen Sonjan perään, jos olis oikeasta elämästä kyse.
Miksi ei ikinä näytetä nussimista
Vierailija kirjoitti:
Jesse ja Sonja niin epäsopiva ja epäsuhtainen pari kuin vaan voi olla. Vaikea kuvitella, että Jesse oikeasti edes katsoisi tuikitavalllisen Sonjan perään, jos olis oikeasta elämästä kyse.
No ei ole. Ihan tuikitavallinen se on Jessekin, joten sopii hyvin yhteen tuikitavallisen Sonjan kanssa. Ihme oletuksia ihmisillä. Parisuhteessa harvoin pääpaino on ulkoisilla ominaisuuksilla, jos tuikitavallisuudella nyt siihen viitataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Ihan tuikitavallinen se on Jessekin, joten sopii hyvin yhteen tuikitavallisen Sonjan kanssa. Ihme oletuksia ihmisillä. Parisuhteessa harvoin pääpaino on ulkoisilla ominaisuuksilla, jos tuikitavallisuudella nyt siihen viitataan.
Samaa mietin. Miksei voi rakastua, jos on vetovoimaa, ei sitä aina voi edes määritellä, miksi sellainen joidenkin ihmisten välille muodostuu todellisessakaan elämässä. Rakkaus on enemmän ja vähemmän mysteeri aina. On kuitenkin näytetty, että himoitsevat toisiaan, ehkä se on yks syy.
Aino oli minusta varsin sinisilmäinen ja naiivi kun lähti tuohon sugar daddy juttuun mukaan ja sitten yllättyi niin pahasti että siellä onkin naimisissa olevia miehiä. Suurin osa sek siä ostavista miehistä on perheellisiä miehiä, ei sen luulisi olevan mikään yllätys. Sitäpaitsi itse tarjoaa kyseistä palvelua, missä ei minun mielestäni ole mitään pahaa kun sitä tekee omasta tahdostaan mutta vähän lapsellista alkaa moralisoida sitä ostajaa pahaksi. Ei kai siinä nyt tarkoituskaan ole toisesta tietää juurikaan mitään tai sydän ystäviksi alkaa. Ihan mielenkiintoinen kuvio kuitenkin kun tuo on niin yleistä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ira vaikuttaa kylmän laskelmoivalta. Laittoi Johannan hommiin ja otti kunnian omiin nimiinsä. Kun huomasi, että Johanna ei ehkä olekaan niin johdateltavissa kuin oli ajatellut, veti häneltä pois johtoryhmän paikan ja antoi sen Ilmarille, joka todennäköisemmin kieputettavissa pikkusormen ympärille.
Kyllä, se alun vilpittömyys oli niin ylikorostettua että odotin vain, koska jotain tällaista tapahtuu.
Sama kävi mulla mielessä. Toki aina jaksan uskoa ihmisten hyvyyteen, mutta ihmiset osaavat olla uskomattoman kieroja. Nuo näennäiset työhyvinvoinnin ynnä muut kehittämiset ovat yhtä tyhjän kanssa isoissa organisaatioissa varsinkin julkisella puolella, koska mukana on uskomattoman monia tahoja virkamiehiä ja poliitikkoja myöten. Ja ne kuviot ovat sellaisia, että siellä pitää oikeasti osata olla ovela ja pelata toisten varpaita talloen ja kylkiluita kyynärpäillä tohjoksi vetäen omaan pussiin, jotta saa jotakin muutosta läpi.
Ja samalla kun vaikutusvaltaisimmat tahot alkavat lahjoa näitä uudistuksia haluavia isommilla titteleillä ja etuuksilla, kuinka moni pystyy olemaan lahjomattomana ja pysymään silti kuvioissa mukana varsinkin, jos ei ole omia tukijoita taustalla, jotka on niin ikään pitänyt saada uskottavuudella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ira vaikuttaa kylmän laskelmoivalta. Laittoi Johannan hommiin ja otti kunnian omiin nimiinsä. Kun huomasi, että Johanna ei ehkä olekaan niin johdateltavissa kuin oli ajatellut, veti häneltä pois johtoryhmän paikan ja antoi sen Ilmarille, joka todennäköisemmin kieputettavissa pikkusormen ympärille.
Marjutilla on ollut koko ajan hyvä vaisto Iran suhteen.
Minä luulin, että hän halusi vain vaikean luonteensa mukaisesti vastustaa kaikkea uutta.
Olisi se neulapuikko saanut upota syvemmälle.
Itseäni kiinnostaa tällä hetkellä eniten se miten tuo Leevin ja Santerin juttu etenee. Ovat ainakin saamassa runsaasti ruutuaikaa nyt loppukaudesta.
Aavistelen, että Jarmo hyökkää vielä eikä jälki ole kaunista. Tuota mustasukkaisuusjuonta on muhitettu sen verran kauan, että tuskin se vain hiipuu. Eivätkä tuollaiset ihmiset oikeastikaan anna uhrinsa jäädä rauhaan.
Santtu häipyi ilmeisesti näyttelijän raskauden takia ja siksi poistuma oli vähintäänkin epäuskottava. Tuleekohan Santtu vielä takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Aavistelen, että Jarmo hyökkää vielä eikä jälki ole kaunista. Tuota mustasukkaisuusjuonta on muhitettu sen verran kauan, että tuskin se vain hiipuu. Eivätkä tuollaiset ihmiset oikeastikaan anna uhrinsa jäädä rauhaan.
Santtu häipyi ilmeisesti näyttelijän raskauden takia ja siksi poistuma oli vähintäänkin epäuskottava. Tuleekohan Santtu vielä takaisin?
Jaksokuvauksen perusteella Jarmo on tulossa ens viikon jaksoissa takaisin.
Toivottavasti Santtu ei palaa, oli mun mielestä ihan pöhkö hahmo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paraniko tämä sen jälkeen, kun siirtyi neloselle ja eka kausi oli ihan surkea ? vai oliko yhä sellaista salkkaritdraamaa ?
Kyllä on parantunut koko ajan. Vitoskauden jälkeen joka kausi ollut edellistä parempi.
Paranee jo sillä jos thl rokete tunku paska loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni kiinnostaa tällä hetkellä eniten se miten tuo Leevin ja Santerin juttu etenee. Ovat ainakin saamassa runsaasti ruutuaikaa nyt loppukaudesta.
Leeville ja Santerille love story pliis!
Höh nyt viimeisimmissä jaksoissa jotenkin vähän väljähti tämä Sonjan ja Jessen juttu, jotenkaan en enää nähnyt sitä intohimoa mitä aiemmin. Tai sitten johtui vain itsestä. Mutta saa nähdä miten jatkuu. Aleksin näyttelijästä ei saa oikein mitään irti.
Vierailija kirjoitti:
Höh nyt viimeisimmissä jaksoissa jotenkin vähän väljähti tämä Sonjan ja Jessen juttu, jotenkaan en enää nähnyt sitä intohimoa mitä aiemmin. Tai sitten johtui vain itsestä. Mutta saa nähdä miten jatkuu. Aleksin näyttelijästä ei saa oikein mitään irti.
Toivottavaati loppuu jo tuo eipäs-juupas leikki, ihan kuin salkkarit jo. Mielenkiintoisempia juonikuvioita kiitos. Maaritille lisää ruutuaikaa, pakko tykätä sen kommenteista :D
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi samoin, oon syttynyt aiemmin tästä parista ja uskonu niiden kemiaan, mut vikat jaksot oli vähän kömpelöitä, se Aleksin tönkkö mukaan tulo ei yhtään parantanut asiaa. Näyttelivät kaikki vähän jäykästi, mutta toisaalta kohtaukset oli aika melodramaattisia, ehkä se epäsuhta syntyi jotenkin siitä, en uskonut nyt henkilöihin.
En oo minäkään nuori ja oon sitä mieltä, että Jessen ja Sonjan suhde on kiinnostavaa seurattavaa. Enkä mä toivo että ne helpolla pääsee, koska yks jutun viehätyksistä onkin se, että se lähtötilanne on niin mahdoton ja yhtälö niin vaikea.