Muita naisia, joita v*tuttaa oletus, että olet joku ehtoinen leipuriemäntä?
Leipominen ja emännöinti ei ole mun juttu. Ei kiinnosta. Käytän sen ajan mieluummin muuten.
Vituttaa, jos kutsun kavereita oluelle niin eivät oikein innostu, vaan mieluummin pitäisi kotisohvalla kahvitella pullaa mussutellen. Muttakun minua ei kiinnosta leipoa sitä pullaa... argh.
Kommentit (488)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oleta moista, koska tiedän että nykynaiset eivät osaa edes vettä keittää.
Tämä taitaa olla ihan teidän naisten päänsisäinen kuvitelma, yksi niistä miljoonista mitä siellä pääkopissanne on.
Kuka puhunut osaamisesta mitään? Eiköhän sitä jokainen nainen ja mies osaa leipoa. Jos olet mies, niinkuin ymmärtäisin niin miksi tulet naisten keskusteluun pätemään? Leivotko itse?
Ai sukupuolisyrjintä on mielestäsi ok?
Olen parempi kokki ja leipoja kuin yksikään palstan naisista.
Mutta se ei muuta faktaani nykynaisista mihinkään suuntaan
Nyt kiinnostaa, kuka Suomen huippukokeista olet. Minä veikkaan Harri Syrjästä. Osuiko oikeaan?
Minä betsaan Hans Välimäkeen. Tulee av-vibat siitä.
Välimäki ei ole yhtä paha suustaan mitä Syrjänen. Syrjänen on valillä hirveän ilkeä. Se ainakin on varmaa, että kyseessä ei ole Henri Alen.
En ikinä leivo. Mun tuttavapiirissä nähdään lenkkeilyn parissa tai muun urheilun. En tykkää leivonnaisista ja ne lihottaa. Muuten köytän kokkaamiseen paljon aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan törmännyt moiseen oletukseen.
Ole siis onnellinen! Liikumme varmaan eri piireissä. Missä piireissä liikutkin, älä vaihda. Ap
Et ainakaan asu pk-seudulla? Täällä en ole ikinä törmännyt, että nuori nainen leipoisi, miehille se on enemmänkin oletus, koska ovat persompia pullalle. Jos jotain tarjoaa niin hedelmiä ja vihanneksia, keksejä ja karkkeja korkeintaan näistä epäterveellisistä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt niistä tilanteista, joissa sinulta on tultu vaatimaan leipomuksia. Esitin kysymyksen jo aiemmin.
-eri
Esim, Oletus lapsesta asti, että minulta voi sukulainen juhliin vaikka tilata kakun. Olenhan nainen, joten se käy luonnostaan. Monet näistä asioista vaaditaan myös vihjeillä ja oletuksilla, kuten tiedät ihan hyvin. Vaikket olisi juuri tähän ilmiöön törmännyt niin olit nainen tai mies, sinäkin olet pakosti törmännyt joskus vastaaviin sukupuoleen perustuviin odotuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oleta moista, koska tiedän että nykynaiset eivät osaa edes vettä keittää.
Tämä taitaa olla ihan teidän naisten päänsisäinen kuvitelma, yksi niistä miljoonista mitä siellä pääkopissanne on.
Kuka puhunut osaamisesta mitään? Eiköhän sitä jokainen nainen ja mies osaa leipoa. Jos olet mies, niinkuin ymmärtäisin niin miksi tulet naisten keskusteluun pätemään? Leivotko itse?
Ai sukupuolisyrjintä on mielestäsi ok?
Olen parempi kokki ja leipoja kuin yksikään palstan naisista.
Mutta se ei muuta faktaani nykynaisista mihinkään suuntaan
Nyt kiinnostaa, kuka Suomen huippukokeista olet. Minä veikkaan Harri Syrjästä. Osuiko oikeaan?
Minä betsaan Hans Välimäkeen. Tulee av-vibat siitä.
Välimäki ei ole yhtä paha suustaan mitä Syrjänen. Syrjänen on valillä hirveän ilkeä. Se ainakin on varmaa, että kyseessä ei ole Henri Alen.
Niin, nyt puhutaan kuitenkin huippukokeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän "en ole kuin muut naiset" aloitus.
En kyllä usko olevani ainoa v*ttuuntunut. Oletkos itse innokas leipuri vai et ole törmännyt koko ilmiöön? Se kiinnostaisi enemmän, olisiko siis jotain annettavaa keskusteluun? Ap
Annettavani tähän keskuteluun oli alleviivata se, kuinka sinä ylennät itsesi oluen juonnilla ja alennat "muut" naiset sohvalla pullan mussuttajiksi. Tuo, että miehisiksi mielletyt stereotypiat naisissa ovat siistejä ja naisellisiksi mielletyt piirteet noloja, eivät ole tätä päivää, vaan noloja ja junttimaisia.
Pointtini välittyi onneksi valtaosalle tätä keskustelua lukeville. Tervetuloa sinullekin naiseksi nykyaikaan. On ihan yhtä ok olla omepeleva pullan mussuttaja tai sitten autoja rassaava oluen litkijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ottaa päästä oletus, että koska olen nainen, osaan ommella taitavasti ja tehdä korjausompelua. Olen huono ompelemaan, kokata ja leipoa kyllä osaan.
Tässä toinen vakituinen vitutuksenaihe. Ap
Kuka on vaatinut sinulta korjausompelua? Monestiko?
-eri
Olen eräässä yhdistyksessä, jossa jäseniä oletetaan osallistumaan erääseen projektiin ja ei, ei ole ompeluseura. En aio osallistua.
Minun vaimoni on sellainen ehtoinen emäntä, ehtoja löytyy kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan törmännyt moiseen oletukseen.
Ole siis onnellinen! Liikumme varmaan eri piireissä. Missä piireissä liikutkin, älä vaihda. Ap
Et ainakaan asu pk-seudulla? Täällä en ole ikinä törmännyt, että nuori nainen leipoisi, miehille se on enemmänkin oletus, koska ovat persompia pullalle. Jos jotain tarjoaa niin hedelmiä ja vihanneksia, keksejä ja karkkeja korkeintaan näistä epäterveellisistä.
En asu, mutta osa tutuistani on kyllä muuttanut sinne ja jatkaa edelleen samalla meiningillä. Pk-seudulle mahtuu monenlaista. Onhan siellä maahanmuuttajiakin, joilla varmasti vielä perinteisemmät roolit kuin mihin itse tottunut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän "en ole kuin muut naiset" aloitus.
En kyllä usko olevani ainoa v*ttuuntunut. Oletkos itse innokas leipuri vai et ole törmännyt koko ilmiöön? Se kiinnostaisi enemmän, olisiko siis jotain annettavaa keskusteluun? Ap
Annettavani tähän keskuteluun oli alleviivata se, kuinka sinä ylennät itsesi oluen juonnilla ja alennat "muut" naiset sohvalla pullan mussuttajiksi. Tuo, että miehisiksi mielletyt stereotypiat naisissa ovat siistejä ja naisellisiksi mielletyt piirteet noloja, eivät ole tätä päivää, vaan noloja ja junttimaisia.
Pointtini välittyi onneksi valtaosalle tätä keskustelua lukeville. Tervetuloa sinullekin naiseksi nykyaikaan. On ihan yhtä ok olla omepeleva pullan mussuttaja tai sitten autoja rassaava oluen litkijä.
ä
Olet ymmärtänyt minut väärin. Ei ole ongelma, jos joku tykkää kahvitella kotisohvalla pullan kanssa, mutta koen paineita siitä että sitten minultakin odotetaan sitä että vuorostani hoidan emännöinnin. Kun mieluummin istuisin oluella, mutten löydä sopivaa seuraa. En pidä oluella istumista mitenkään hienona, lähinnä en keksi muuta vaihtoehtoa jossa voisin välttyä emännöinniltä.
Minä kyllä ymmärrän AP:ta. Ilmiötä voi olla vaikeaa ymmärtää, jos siihen ei ole yksinkertaisesti koskaan joutunut itse törmäämään, mutta Suomestakin löytyy paikkoja jossa naisten oletetaan tapaavan päiväsaikaan kahvitellen, lasten pyöriessä jaloissa. Ihan mukava tapa kyllä omasta mielestäni, mutta jos ei tunnu omalta jutulta niin varmasti ottaa päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt niistä tilanteista, joissa sinulta on tultu vaatimaan leipomuksia. Esitin kysymyksen jo aiemmin.
-eri
Esim, Oletus lapsesta asti, että minulta voi sukulainen juhliin vaikka tilata kakun. Olenhan nainen, joten se käy luonnostaan. Monet näistä asioista vaaditaan myös vihjeillä ja oletuksilla, kuten tiedät ihan hyvin. Vaikket olisi juuri tähän ilmiöön törmännyt niin olit nainen tai mies, sinäkin olet pakosti törmännyt joskus vastaaviin sukupuoleen perustuviin odotuksiin.
Niin monestiko sinulta on vaadittu kakkua juhliin, ihan lapsesta alkaen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Kyllä, kotona asuessa perheen jokaiseen juhliin kunhan olin tarpeeksi vanha leipomaan. Tämäkö on sinulle uusi tieto, että näin voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ottaa päästä oletus, että koska olen nainen, osaan ommella taitavasti ja tehdä korjausompelua. Olen huono ompelemaan, kokata ja leipoa kyllä osaan.
-eri
Olen eräässä yhdistyksessä, jossa jäseniä oletetaan osallistumaan erääseen projektiin ja ei, ei ole ompeluseura. En aio osallistua.
Eli kukaan ei ole vaatinut sinulta korjausompelua siis?
Miksi olet yhdistyksessä, jos et tee siellä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Kyllä, kotona asuessa perheen jokaiseen juhliin kunhan olin tarpeeksi vanha leipomaan. Tämäkö on sinulle uusi tieto, että näin voi olla?
Ja ikää oli? Kuka sitä vaati?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Eli kukaan ei ole vaatinut sinulta korjausompelua siis?
Miksi olet yhdistyksessä, jos et tee siellä mitään?
Mikä sun pointti on tässä keskustelussa? Tulla kertomaan ihmisille, että heidän kokemuksensa on jotenkin vääriä? Mikä motiivisi on tällaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Ja ikää oli? Kuka sitä vaati?
Vanhemmat, tottakai. En muista tarkkaa ikää mutta luultavasti nuorempana kuin sinä kermaperse voisit kuvitella, kun et ilmeisesti ole ikinä törmännyt tällaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Uskovaiset piirit varmaan kyseessä? En tunnista tuollaista sukupuolijakoa ollenkaan, enkä ymmärrä miksi sitä pitäisi ruokkia.
Vierailija kirjoitti:
Vanha vitsi tuli mieleen. "enhän minä mikään leipuri ole", mutta sitä ei saa tänne laitettua.
Muistan vitsin. Siinähän mies ei tehnyt mitään kotitöitä, koska en minä mikään putkimies, koneenkorjaaja jne ole. Naapurin Reiska sitten totes, että hommat hoituu, ja emäntä laittaa sitten pullat pöytään tai hame korviin. Emäntä siihen, etten minä mikään leipuri ole. Oikein meni.
Kovis? Jos olisin kovis niin tuskin tuskailisin asian kanssa. Heh.