Muita naisia, joita v*tuttaa oletus, että olet joku ehtoinen leipuriemäntä?
Leipominen ja emännöinti ei ole mun juttu. Ei kiinnosta. Käytän sen ajan mieluummin muuten.
Vituttaa, jos kutsun kavereita oluelle niin eivät oikein innostu, vaan mieluummin pitäisi kotisohvalla kahvitella pullaa mussutellen. Muttakun minua ei kiinnosta leipoa sitä pullaa... argh.
Kommentit (488)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän "en ole kuin muut naiset" aloitus.
En kyllä usko olevani ainoa v*ttuuntunut. Oletkos itse innokas leipuri vai et ole törmännyt koko ilmiöön? Se kiinnostaisi enemmän, olisiko siis jotain annettavaa keskusteluun? Ap
Kuinkahan moni ihminen sinulta on tullut vaatimaan leipomuksia?
Taitaa olla taas näitä naisten omia, toksisia oletuksia tämäkin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oleta moista, koska tiedän että nykynaiset eivät osaa edes vettä keittää.
Tämä taitaa olla ihan teidän naisten päänsisäinen kuvitelma, yksi niistä miljoonista mitä siellä pääkopissanne on.
Kuka puhunut osaamisesta mitään? Eiköhän sitä jokainen nainen ja mies osaa leipoa. Jos olet mies, niinkuin ymmärtäisin niin miksi tulet naisten keskusteluun pätemään? Leivotko itse?
Miksi tehdä keinotekoisia sukupuolitettuja keskusteluita?
Itse leivn, joskin aina reseptiä seuraten. Ihan kivaa puuhaa, muttei herkut niin kiinnosta. Olettaisin ap:n leipomisolettaman riippuvan paikasta, porukan iästä ja yksilöistä. Ei eksän naisten iltaan yleensä kukaan leiponut mitään. Porukalla kokkasivat tai tilasivat ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa olla ihan teidän naisten päänsisäinen kuvitelma, yksi niistä miljoonista mitä siellä pääkopissanne on.
Kuka puhunut osaamisesta mitään? Eiköhän sitä jokainen nainen ja mies osaa leipoa. Jos olet mies, niinkuin ymmärtäisin niin miksi tulet naisten keskusteluun pätemään? Leivotko itse?
Ai sukupuolisyrjintä on mielestäsi ok?
Olen parempi kokki ja leipoja kuin yksikään palstan naisista.
Mutta se ei muuta faktaani nykynaisista mihinkään suuntaan
"Muita naisia, joita v*tuttaa oletus, että olet joku ehtoinen leipuriemäntä?" Oli keskustelun nimi. Kyllä, tässä tapauksessa keskustelu on naisille. Voit olla vaikka Michelin-kokki minun puolestani.
En ole törmännyt tällaiseen oletukseen. Sen sijaan olen hämmästyttänyt monta ihmistä kertomalla, että tykkään leipoa. Hoikka ja kaunis nainen ei ilmeisesti voi sellaista harrastaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse leivn, joskin aina reseptiä seuraten. Ihan kivaa puuhaa, muttei herkut niin kiinnosta. Olettaisin ap:n leipomisolettaman riippuvan paikasta, porukan iästä ja yksilöistä. Ei eksän naisten iltaan yleensä kukaan leiponut mitään. Porukalla kokkasivat tai tilasivat ruuat.
Koska miehiltä harvemmin oletetaan olevan ehtoinen leipuriemäntä. Se oli nimittäin keskustelun aihe, sukupuoliroolit jne.
Mua ottaa päästä oletus, että koska olen nainen, osaan ommella taitavasti ja tehdä korjausompelua. Olen huono ompelemaan, kokata ja leipoa kyllä osaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vanha nainen? Ei nuoret naiset ainakaan tuollaisiin oletuksiin törmää.
No en niin vanhakaan, mutten asu missään kaupungissa. Täällä on vanhanaikaisemmat roolit jaettu käteen.
Jos et asu kaupungissa, niin ei ihme jos ei kaverisi innostu oluelle lähtemisestä. Jos pienillä paikkakunnilla on edes baaria ylipäätään, niin on vain yksi, jonne kukaan ei halua lähteä viihteelle, koska jos siellä nolaa itsensä kännissä, niin koko kylä tietää sen seuraavaan aamuun mennessä. Kokemusta on, jouduin muuttamaan.
Onneksi on leipomo alakerrassa. Sieltä voi nopeasti käydä hakemassa juustokakun tai vastaavaa kun kahvitellaan:) Ei kaikkien tarvitse olla mitään mestarileipureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan törmännyt moiseen oletukseen.
Ole siis onnellinen! Liikumme varmaan eri piireissä. Missä piireissä liikutkin, älä vaihda. Ap
Joku pikkupaikkakunta, matala koulutus, kavereillesi tärkeää, että on mies, ok-talo, palju, iso grilli ja trampoliini? Lapset saatu nuorena?
Osittain noin, kyllä. Itse olen korkeasti koulutettu, mutta moni kaverini sopii tuohon kuvailuun. Ap
Kaupan pakastealtaassa on pullaa. Uuniin vaan ja kas, sinulla on tarjolla tuoretta pullaa ja kotikin tuoksuu siltä, että olisi leivottu. Ei kannata vaikeuttaa elämää turhaan. Ja oluen kanssa söisin kyllä itse mieluummin suolaisia tarjottavia. Niitäkin löytyy kaupasta ilman vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kiinnostaa, kuka Suomen huippukokeista olet. Minä veikkaan Harri Syrjästä. Osuiko oikeaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vanha nainen? Ei nuoret naiset ainakaan tuollaisiin oletuksiin törmää.
No en niin vanhakaan, mutten asu missään kaupungissa. Täällä on vanhanaikaisemmat roolit jaettu käteen.
Jos et asu kaupungissa, niin ei ihme jos ei kaverisi innostu oluelle lähtemisestä. Jos pienillä paikkakunnilla on edes baaria ylipäätään, niin on vain yksi, jonne kukaan ei halua lähteä viihteelle, koska jos siellä nolaa itsensä kännissä, niin koko kylä tietää sen seuraavaan aamuun mennessä. Kokemusta on, jouduin muuttamaan.
Yhdestä oluesta kysymys ja en nyt missään yhden räkälän paikassa asu. ap
Vierailija kirjoitti:
Mua ottaa päästä oletus, että koska olen nainen, osaan ommella taitavasti ja tehdä korjausompelua. Olen huono ompelemaan, kokata ja leipoa kyllä osaan.
Tässä toinen vakituinen vitutuksenaihe. Ap
Uuu, kovisnainen.
Eiköhän pullat voi ostaa kaupastakin. Tai leipomosta jos on hienostelevia kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehiltä harvemmin oletetaan olevan ehtoinen leipuriemäntä. Se oli nimittäin keskustelun aihe, sukupuoliroolit jne.
Kerro nyt niistä tilanteista, joissa sinulta on tultu vaatimaan leipomuksia. Esitin kysymyksen jo aiemmin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä toinen vakituinen vitutuksenaihe. Ap
Kuka on vaatinut sinulta korjausompelua? Monestiko?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kiinnostaa, kuka Suomen huippukokeista olet. Minä veikkaan Harri Syrjästä. Osuiko oikeaan?
Minä betsaan Hans Välimäkeen. Tulee av-vibat siitä.
Vierailija kirjoitti:
Nykynaiset ei osaa mitään muuta kuin somettaa ja maata sohvalla. Onko tämä fakta liian kova pala nieltäväksi?
Sinä ajattelet näin, asia tuli selväksi. Hus, keittiöön siitä!
Vierailija kirjoitti:
Minä osaan ommella, mutta korjausompeluun en suostu. Joskus on ehdotettu jopa jonkun talvitakin vetoketjun vaihtoa, ei siis ikinä.
Joku pikkupaikkakunta, matala koulutus, kavereillesi tärkeää, että on mies, ok-talo, palju, iso grilli ja trampoliini? Lapset saatu nuorena?