”Jos 35. ikävuoteen mennessä ei ole kokenut yhdyntää, sitä ei yleensä koe myöhemminkään.”
”Jos 35. ikävuoteen mennessä ei ole kokenut yhdyntää, sitä ei yleensä koe myöhemminkään.”
Suomen laajimman seksitutkimuksen Finsexin mukaan suomalaista noin kaksi prosenttia ei ole koko elämänsä aikana yhdynnässä. Uusimmassa, vuonna 2015 tehdyssä tutkimuksessa ”ei koskaan” -vastauksen antoi 18–34-vuotiaista miehistä kymmenen prosenttia ja naisista kuusi prosenttia.
Kontula kertoo, että määrä pienenee iän kasvaessa: yli 35-vuotiaista miehistä ja naisista kaksi prosenttia kertoo, ettei ole ollut yhdynnässä elämänsä aikana.
”Tuosta osuus ei keskimäärin enää muutu. Eli jos 35. ikävuoteen mennessä ei ole kokenut yhdyntää, sitä ei yleensä koe myöhemminkään.”
Finsex-tutkimuksen mukaan miehet ovat ensimmäistä kertaa yhdynnässä keskimäärin 18:n ja 19 ikävuoden välillä, naiset noin 17–18-vuotiaina.
Lainaukset HS:n artikkelista https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007972592.html
Minusta tässä on kaksi mielenkiintoista asiaa: se, että jopa joka kymmenes mies on kokematon vielä 34-vuotiaana ja otsikossa mainittu asia, jonka toki olen kuullut ennenkin.
Mitä ajatuksia sinussa herätti?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Miehen erektio-ongelmat liittyy aina siihen, että mies näkee naisen kuvottavana - naisen kroppa on miehen mielestä ällöttävä tai muuta vastaavaa. Eli siksi naisella on myös oikeus ottaa miehen erektio-ongelmat henkilökohtaisesti. Naiset - älkää missään nimessä olko edes yhteyksissä sellaisen miehen kanssa, jotka ei aidosti teitä halua. Aidosti teistä tykkäävä ja teitä haluava mies kyllä tulee kovaksi hetkessä ja laukeaakin nopeasti.
Olipa sairas mielipide. Olen pari kertaa lerpahtanut jännityksestä, ja juuri silloin kun olen saanut kellistettyä jonkun todella tavoiteltavan tyypin. Kerran nätin baarimisun joka vaikutti just minun tyypiltä, toisen kerran tavallista hotimman työtoverin, jonka en olisi ikinä kuvitellut suostuvan. Jokseenkin täydellinen kroppa, kiva tyttö ...mutta lerp.
Nolo tilanne.
Ei mulla ainakaan ekassa yhdynnässä mitään verta tullut. Olin puhkonut kalvot viimeistään tamponeilla jo ajat sitten.
- sama juttu täällä. Ei se eka kerta edes tuntunut miltään kun toinen osapuoli oli sellainen peräkamaripentti joka ei selvästikään tiennyt mitä naiselle tehdään vaikka esitti kokeneempaa kuin olikaan.