Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Jos 35. ikävuoteen mennessä ei ole kokenut yhdyntää, sitä ei yleensä koe myöhemminkään.”

Vierailija
04.06.2021 |

”Jos 35. ikävuoteen mennessä ei ole kokenut yhdyntää, sitä ei yleensä koe myöhemminkään.”

Suomen laajimman seksitutkimuksen Finsexin mukaan suomalaista noin kaksi prosenttia ei ole koko elämänsä aikana yhdynnässä. Uusimmassa, vuonna 2015 tehdyssä tutkimuksessa ”ei koskaan” -vastauksen antoi 18–34-vuotiaista miehistä kymmenen prosenttia ja naisista kuusi prosenttia.

Kontula kertoo, että määrä pienenee iän kasvaessa: yli 35-vuotiaista miehistä ja naisista kaksi prosenttia kertoo, ettei ole ollut yhdynnässä elämänsä aikana.

”Tuosta osuus ei keskimäärin enää muutu. Eli jos 35. ikävuoteen mennessä ei ole kokenut yhdyntää, sitä ei yleensä koe myöhemminkään.”

Finsex-tutkimuksen mukaan miehet ovat ensimmäistä kertaa yhdynnässä keskimäärin 18:n ja 19 ikävuoden välillä, naiset noin 17–18-vuotiaina.

Lainaukset HS:n artikkelista https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007972592.html

Minusta tässä on kaksi mielenkiintoista asiaa: se, että jopa joka kymmenes mies on kokematon vielä 34-vuotiaana ja otsikossa mainittu asia, jonka toki olen kuullut ennenkin.

Mitä ajatuksia sinussa herätti?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei mun mielestä ole tarpeeksi yhdyntäkeskeisiä. Kaikki miehet, jotka olen tuntenut on enemmän hyväilyn ja oraaliseksin perään, mutta itse en saa mitään nautintoa siitä, että joku räplää tai nuolee mun klitorista. Menee heti halut. Yhdyntä tuntuu paljon paremmalta.

Viikon verran jaksoi tapailunainenkin esittää, että "seksiä on muutakin kuin yhdyntä". Monikohan nainen näin tekee, vaikka todellisuudessa kaipaa pelkästään patukkaa haarojensa väliin. Se kun tuntuu olevan joku paremmuusjuttu taas, nainen ei halua olla samanlainen yhdyntäkeskeinen sika kuin mies tai vastaavaa?

En tiedä kuinka moni nainen tekee noin, itse en ole yli 40 vuoden aktiivisen seksihistoriani aikana kertaakaan saanut pelkästään yhdynnässä enkä siksi sitä kaipaa. Kun puolisolla on pitkäaikaisten sairauksien vuoksi erektiohäiriöitä niin meidän seksimme koostuu täysin muusta kuin yhdynnöistä eikä se ole kummallekaan ongelma. Eikä olisi ollut nuorempanakaan. Se olisi ongelma, jos mies ei haluaisi tai osaisi käyttää muuta kuin penistään, sellaista miestä en olisi katsellut hetkeäkään.

Vierailija
62/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään miehen joka alkoi tykittämään naisia vasta 40 vuotiaana. Innostui asiasta niin, että kävi hakemassa oikein testoa yksityislääkäriltä, että jaksaa paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan käsittänyt mikä siinä reiässä ja panemisesta on niin hienoa.

Likaista ja hikistä touhua.

Ehkä maailman yliarvostetuin juttu.

Mäkään en näe mitään järkeä esim. agilityssä, autojen rassaamisessa tai rivitanssissa, mutta ymmärrän, että ne ovat monille tärkeitä ja hienoja juttuja, joillekin jopa elämän isoin juttu.

Sä et nauti seksistä, joku toinen nauttii. Onko siinä jokin ongelma. Miten se on yliarvostettua sille, jolla se on tärkein juttu elämässä?

Vierailija
64/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa "Mikon" ongelmaa on kokemattomuus ja erektiohäiriön pelko. Sitten se, että edellä mainittujen vuoksi ei uskalla lähestyä naista tai ryhtyä suhteeseen. Maksullinen seksi ei tunnu oikealta.

No: Ensin maksullisiin. Siellä kokemattomuus ja kykenemättömyys ei aiheuta hämminkiä. Homma varmaan jotenkin onnistuu eikä ole kokematon enää. Useampi yritys tarvittaessa. Sen jälkeen sitten on parempi lähteä miettimään "oikeaa".

Vierailija
65/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

seksistä on tehty ihan liian iso juttu. jos tätä nyt lukee joku neitsyt paineissa siitä, ettei ”luultavasti koskaan” pääse kokeilemaan niin ei hätää. seksi ei tee sinusta kokonaista ihmisenä, koska olet sitä jo nyt.

Minä en ymmärrä ollenkaan ihmisiä, jotka tekevät neitsyydestä ison asian ja ajattelevat että siitä pitäisi "päästä eroon". Miksi ihmeessä? Siksi että voi sanoa että on nyt harrastanut seksiä? En ymmärtänyt tuota neitsyydestä eroon pääsemisen käsitettä edes silloin kun itsekin vielä olin neitsyt. Ei minua koskaan haitannut se. Mahdollisuuksia oli muttei mitään kiirettä asian suhteen. Sen sijaan harmitti etten ollut koskaan löytänyt ihmistä, jonka kanssa haluaisin suhteeseen. Olisin varmaan edelleen hyvillä mielin neitsyt, jos en olisi sopivaa ihmistä kohdannut.

Vierailija
66/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin parisuhteen läheisyydellä ilman seksiä.

- nainen 35v, seksi jo koettu

Etkö ole sitten läheisyyttä kokenut vielä, ja jos et niin miten nopeasti se sitten "on koettu" etkä halua enää lisää?

Vierailija
67/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan seksi kiinnostanut edes niin että haluaisi kokeilla. Panekoot muut jos kiinnostaa. Minulle täysin fine olla ikineitsyt.

Vierailija
68/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi jos löytäisin vaikka 37v neitsyt naisen. Hääyönämme punaisivat veritipat kuin ruusun terälehdet valkeaa silkkilakanaa. Naiseni puhtauden merkkinä♥️

Vierailija
69/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin prosentit osoittavat pupuksi sen jatkuvasti joidenkin miesten hellimän väitteen että "tavallinen mies en naisille kelpaa". Jos ilman jää lopulta vain pari prossenttia niin lähinnä nämä eivät enää edusta mitään tavallisuutta vaan nimenomaan poikkeustapauksia.

Osa noista voi olla maksullisisisa käyneitä tai reilusti omaa tasoaan alempien naisten kanssa touhunneita. 

Vierailija
70/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

seksistä on tehty ihan liian iso juttu. jos tätä nyt lukee joku neitsyt paineissa siitä, ettei ”luultavasti koskaan” pääse kokeilemaan niin ei hätää. seksi ei tee sinusta kokonaista ihmisenä, koska olet sitä jo nyt.

Minä en ymmärrä ollenkaan ihmisiä, jotka tekevät neitsyydestä ison asian ja ajattelevat että siitä pitäisi "päästä eroon". Miksi ihmeessä? Siksi että voi sanoa että on nyt harrastanut seksiä? En ymmärtänyt tuota neitsyydestä eroon pääsemisen käsitettä edes silloin kun itsekin vielä olin neitsyt. Ei minua koskaan haitannut se. Mahdollisuuksia oli muttei mitään kiirettä asian suhteen. Sen sijaan harmitti etten ollut koskaan löytänyt ihmistä, jonka kanssa haluaisin suhteeseen. Olisin varmaan edelleen hyvillä mielin neitsyt, jos en olisi sopivaa ihmistä kohdannut.

No neitsyyden menettämisen jälkeen heräävät seksihalut eivät tyydyty sillä, että on joskus menettänyt neitsyytensä, mutta se on jo jotain. Ainakin osa miehistä pelkää ajatusta siitä, että kuolee ennen kuin kerkeää yhtä ainutta kertaa tuntea itsensä halutuksi ja saa myönteisiä sukupuolisuuden kokemuksia, jotka eivät perustu omaan mielikuvitukseen.

Kyse on yhdestä ihmisyyden keskeisistä peruskokemuksista murrosiän jälkeen kuten vaikka lasten saanti. Kaikki eivät saa ikinä lapsiakaan eikä vastentahtoisesti lapsettomille vittuilla ja pilkata heitä kuten sukupuoletonta neutrielämää viettäviä miehiä. 

Vierailija
71/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi jos löytäisin vaikka 37v neitsyt naisen. Hääyönämme punaisivat veritipat kuin ruusun terälehdet valkeaa silkkilakanaa. Naiseni puhtauden merkkinä♥️

Ei mulla ainakaan ekassa yhdynnässä mitään verta tullut. Olin puhkonut kalvot viimeistään tamponeilla jo ajat sitten.

Vierailija
72/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lohduttaa, niin ei ne alle 35-vuotiaana koetut yhdynnätkään sitä takaa että niitä kokee vielä yli 35-vuotiaanakin..

Vierailija
73/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo mitenkään suuri yllätys ole. Voisin kuvitella että yleensä on jokin hyvä syy miksi sänkyyn asti ei koskaan ole päätynyt, ja se syy ei ole sellainen joka tuosta vaan korjaantuisi. Nimittäin se ihminen ei välttämättä itse näe missä mättää, toisin kuin ulkopuolinen.

Minä harrastin seksiä kerran nuorena ja totesin, ettei siinä ollut mitään sellaista että haluaisin sitä jatkossa lisää. Ilman olen sitten ollut tähän nelikymppiseksi saakka, kunnes tuli tilanne taas eteen ja totesin saman, en vaan saa siitä mitään.

Vierailija
74/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No neitsyyden menettämisen jälkeen heräävät seksihalut eivät tyydyty sillä, että on joskus menettänyt neitsyytensä, mutta se on jo jotain. Ainakin osa miehistä pelkää ajatusta siitä, että kuolee ennen kuin kerkeää yhtä ainutta kertaa tuntea itsensä halutuksi ja saa myönteisiä sukupuolisuuden kokemuksia, jotka eivät perustu omaan mielikuvitukseen.

Kyse on yhdestä ihmisyyden keskeisistä peruskokemuksista murrosiän jälkeen kuten vaikka lasten saanti. Kaikki eivät saa ikinä lapsiakaan eikä vastentahtoisesti lapsettomille vittuilla ja pilkata heitä kuten sukupuoletonta neutrielämää viettäviä miehiä. 

Juu, mutta kun monille harmitusta tuntuu aiheuttavan nimenomaan se neitsyys, ainakin sen perusteella miten kovasti asiaa korostetaan. Ei niinkään oma kelpaavuus vastakkaisen sukupuolen silmissä. Toki ymmärrän jos harmittaa ettei kelpaa kenellekään kumppaniksi, mutta että harmittaa, ettei ole koskaan harrastanut seksiä? Aivan kuin ihminen haluaisi suhteen vain siksi, että "pääsisi" harrastamaan seksiä. Vaikka suhde on yleensä aika paljon muutakin.

Vierailija
75/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kyllä, että kuinka vanhaksi ne 35-vuotiaaksi ilman seksikokemuksia eläneet lopulta elävät. Aika moni mies varmaan ainakin masentuu ja alkoholisoituu tuossa kurjuudessa. Itse olen 34-v. täysin kokematon mies ja kyllähän se usko mihinkään hyvään tässä elämässä on jo täysin kaikonnut.

Vierailija
76/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitänyt paikkaansa mun kohdalla. 37-vuotiaana (20 vuoden yrittämisen jälkeen) sain viimeinkin jonkun miehen sänkyyn kanssani. Kerroin etukäteen että olen kokematon, ei kuulemma haittaa. No sen jälkeen haittasikin eikä hän halunnut enää edes puhua mulle. Lisäksi se ei tuntunut miltään, siis yhtään miltään. Eli olisi saanut koko keikka jäädä tekemättä, jos ikinä enää haluan (mielenhäiriössä) kosketusta, menen hierojalle.

Vierailija
77/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitänyt paikkaansa mun kohdalla. 37-vuotiaana (20 vuoden yrittämisen jälkeen) sain viimeinkin jonkun miehen sänkyyn kanssani. Kerroin etukäteen että olen kokematon, ei kuulemma haittaa. No sen jälkeen haittasikin eikä hän halunnut enää edes puhua mulle. Lisäksi se ei tuntunut miltään, siis yhtään miltään. Eli olisi saanut koko keikka jäädä tekemättä, jos ikinä enää haluan (mielenhäiriössä) kosketusta, menen hierojalle.

Sama mulla, ei tuntunut miltään etenkään kun joutui käyttää kondomia, enkä näe mitä järkeä koko touhussa on. Mukavan mutta seksuaalisesti halukkaan naisen kanssa alkoi heti masentamaan, että joudunko mä harrastamaan tällaista tylsää ja tunnotonta seksiä sitten väkisin jatkossa, ei tule mitään.

Vierailija
78/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen varmaan yhdynnän parin vuoden sisällä

T. N29

Vierailija
79/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. 35v. on se maaginen raja, kun naisilla kasvaa pimpsa umpeen ja miehiltä tippuu penis, jos sitä ei ole saatu yhdyntään tuota ikää ennen. Sen jälkeen ei enää pysty.

Vierailija
80/102 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakuta neitsyydestään/poikuudestaan estoisuuden vuoksi eroon pääsemätöntä yhtään lohduttaa, elämää ei välttämättä yhtään helpota se, että pääsee harrastamaan seksiä, vaikka olisi kuinka hyvässä parisuhteessa.

Ilmari Kianto oli hyvin, hyvin estynyt naisten ja seksuaalisuutensa suhteen, kunnes kolmikymppisenä voitti lopulta pelkonsa, kosi naista ja pääsi hänen kanssaan naimisiin.

Sen jälkeen hänelle ei sitten riittänytkään mikään, ja hän jahtasi korviaan myöten veloissa naisia vanhaksi papparaiseksi asti. Rahanmenoa jouduttivat muun muassa 12 lasta kolmelle eri naiselle, sekä jatkuva seksuaalisten kokemusten perässä juokseminen.

Tämä lienee lähinnä miehinen ongelma, mutta miksei jostakusta naisestakin saata toki kuoriutua seksin suhteen täysin maaninen, jos on melko kypsään ikään asti kärsinyt voimakkaasta estoisuudesta vastakkaisen sukupuolen ja seksuaalisuuden osa-alueella - ja vihdoin viimein pääsee estoistaan eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä