”Jos 35. ikävuoteen mennessä ei ole kokenut yhdyntää, sitä ei yleensä koe myöhemminkään.”
”Jos 35. ikävuoteen mennessä ei ole kokenut yhdyntää, sitä ei yleensä koe myöhemminkään.”
Suomen laajimman seksitutkimuksen Finsexin mukaan suomalaista noin kaksi prosenttia ei ole koko elämänsä aikana yhdynnässä. Uusimmassa, vuonna 2015 tehdyssä tutkimuksessa ”ei koskaan” -vastauksen antoi 18–34-vuotiaista miehistä kymmenen prosenttia ja naisista kuusi prosenttia.
Kontula kertoo, että määrä pienenee iän kasvaessa: yli 35-vuotiaista miehistä ja naisista kaksi prosenttia kertoo, ettei ole ollut yhdynnässä elämänsä aikana.
”Tuosta osuus ei keskimäärin enää muutu. Eli jos 35. ikävuoteen mennessä ei ole kokenut yhdyntää, sitä ei yleensä koe myöhemminkään.”
Finsex-tutkimuksen mukaan miehet ovat ensimmäistä kertaa yhdynnässä keskimäärin 18:n ja 19 ikävuoden välillä, naiset noin 17–18-vuotiaina.
Lainaukset HS:n artikkelista https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007972592.html
Minusta tässä on kaksi mielenkiintoista asiaa: se, että jopa joka kymmenes mies on kokematon vielä 34-vuotiaana ja otsikossa mainittu asia, jonka toki olen kuullut ennenkin.
Mitä ajatuksia sinussa herätti?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Ei pitänyt paikkaansa mun kohdalla. 37-vuotiaana (20 vuoden yrittämisen jälkeen) sain viimeinkin jonkun miehen sänkyyn kanssani. Kerroin etukäteen että olen kokematon, ei kuulemma haittaa. No sen jälkeen haittasikin eikä hän halunnut enää edes puhua mulle. Lisäksi se ei tuntunut miltään, siis yhtään miltään. Eli olisi saanut koko keikka jäädä tekemättä, jos ikinä enää haluan (mielenhäiriössä) kosketusta, menen hierojalle.
Kokemuksesi oli yksinkertaisesti huono.
Kannattaa silti yrittää uudelleen, noin surkeaa kokemusta ei mielestäni edes lasketa, eli käytännössä olet täysin kokematon :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin prosentit osoittavat pupuksi sen jatkuvasti joidenkin miesten hellimän väitteen että "tavallinen mies en naisille kelpaa". Jos ilman jää lopulta vain pari prossenttia niin lähinnä nämä eivät enää edusta mitään tavallisuutta vaan nimenomaan poikkeustapauksia.
Osa noista voi olla maksullisisisa käyneitä tai reilusti omaa tasoaan alempien naisten kanssa touhunneita.
Sinun tasosi on se millaisia naisia saat.
Monet yhdynnät kokeneena voin sanoa. Ajanhaaskausta ja vielä yhdynnän jälkeen vain harmittaa, että tuli taas siihen hommaan ryhdyttyä.
En ole kokenut mitään orgasmia koskaan. Ainoa hyöty olemisesta on, että on päässyt taas koko asiasta joksikin aikaa eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää ostamasta jos ei muuten saa? Kaikki mitataan muutenkin rahassa, joten sillä sitä pilluakin lohkeaa.
Tässä artikkelin "Mikon" syy:
"Mikko on törmännyt neuvoon, että asian voisi hoitaa pois päiväjärjestyksestä maksullisella seksillä. Hänestä se ei kuitenkaan poistaisi taustaongelmaa, joka on kelpaamattomuus.
”Jos maksaisin siitä, että joku on kanssani, ei tuntuisi siltä, että minut hyväksytään ja että kelpaan.”"
Mikko taitaa valehdella itselleen. Mikko ei vaan uskalla ottaa hutsuun yhteyttä.
Joo noin saisi seksiä ja hoidettua "ongelman", mut ei se ole sama asia. Maksaa nyt siitä mistä valtaosa ei maksa. Taitaa se kelpaamattomuuden tunne olla monella isoin tekijä tässä asiassa. Rahalla siitä ei pääse eroon vaan päinvastoin se pahentaa fiilistä "en kelpaa kuin maksamalla".
Luulen että aika moni näistä neitsyyttään surkuttelevista "Mikoista" kyllä jollekin ei-maksullisellekin naiselle kelpaisi, mutta kun ne naiset eivät kelpaa heille. Toisin sanoen heillä on aika pitkä lista kriteerejä, millainen sen naisen pitäisi olla, ja yleensä ulkonäköön liittyviä. Halutaan kenties niitä samoja naisia kuin kaikki muutkin miehet.
Taas täälläkin moni nainen kertoo, kuinka se yhdyntä ei tunnu siis miltään. mutta mihet vaan tietävät paremmin; kyllä se nyt vaan on naisesta upeaa oltava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitänyt paikkaansa mun kohdalla. 37-vuotiaana (20 vuoden yrittämisen jälkeen) sain viimeinkin jonkun miehen sänkyyn kanssani. Kerroin etukäteen että olen kokematon, ei kuulemma haittaa. No sen jälkeen haittasikin eikä hän halunnut enää edes puhua mulle. Lisäksi se ei tuntunut miltään, siis yhtään miltään. Eli olisi saanut koko keikka jäädä tekemättä, jos ikinä enää haluan (mielenhäiriössä) kosketusta, menen hierojalle.
Kokemuksesi oli yksinkertaisesti huono.
Kannattaa silti yrittää uudelleen, noin surkeaa kokemusta ei mielestäni edes lasketa, eli käytännössä olet täysin kokematon :)
Juu, mutta hyvää kokemusta ei pääse kokemaan jos on näin vanhana vielä kokematon. Täällähän myös on ketjut täynnä kommentteja tyyliin "en ala noin vanhaa kädestä pitäen opettamaan, kyllä pitää temput jo osata". Ja sama kokemus siis tosielämästä. Ei sellaista miestä olekaan joka oikeasti ihastuisi muhun ja antaisi mulle aikaa rohkaistua kun en heti pysty hyppäämään johonkin sirkusesitykseen mukaan...
Tuota noin. Onhan se nyt jokaiselle vähän enemmän elämänkokemusta keränneelle selvää, että jos 35-vuotiaana ei ole kenellekään kelvannut, niin vika on ihmisessä itsessään. Kaikennäköisiä, kaikenkokoisia ja päästään sekaisin olevia ihmisiä päätyy kyllä parisuhteisiin ja satunnaiseen seksiin. Jos ei päädy, niin omassa ajattelussa ja asenteessa on jotain pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tuli mieleen että pari prosenttia on lopulta aika pieni luku. Kun siis miettiin miten paljon joukossamme on tosi omituisia, pahasti ongelmaisia tai äärimmäisen ujoja tyyppejä. Heistäkin siis yllättävän iso osa pääsee lopulta harrastamaan seksiä.
Tosi ujot ja moniongelmaiset tuskin osallistuvat Finsex-tutkimukseen, joten luku voi olla alakanttiin.
Miksi se on niin muka tärkeetä? Saahan nainen parhaat orgasminsa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin. Onhan se nyt jokaiselle vähän enemmän elämänkokemusta keränneelle selvää, että jos 35-vuotiaana ei ole kenellekään kelvannut, niin vika on ihmisessä itsessään. Kaikennäköisiä, kaikenkokoisia ja päästään sekaisin olevia ihmisiä päätyy kyllä parisuhteisiin ja satunnaiseen seksiin. Jos ei päädy, niin omassa ajattelussa ja asenteessa on jotain pielessä.
Ei ole mitenkään itsestäänselvää. Olin yli 35v neitsyt koska kukaan mies ei kiinnostunut. Olen normaali nainen, hoikka, naisellinen, tyylikäs, fiksu, kouluttautunut, älykäs. Ei mt-ongelmia eikä mitään draamaa elämässä. Se että miehet eivät olleet kiinnostuneet ei ollut minun vikani. Yritin kaikkeni ja kehitin itseäni olemaan paras versio itsestäni. Minusta tykättiin tosi paljon - ystävänä.
On olemassa täysin normaaleja ihmisiä jotka vain eivät löydä kumppania. Me emme kuitenkaan paljasta asiaa kenellekään juuri tämän viestisi kaltaisen leiman takia. Kuka haluaa leimautua hulluksi, luuseriksi, vajaaksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitenkään itsestäänselvää. Olin yli 35v neitsyt koska kukaan mies ei kiinnostunut. Olen normaali nainen, hoikka, naisellinen, tyylikäs, fiksu, kouluttautunut, älykäs. Ei mt-ongelmia eikä mitään draamaa elämässä. Se että miehet eivät olleet kiinnostuneet ei ollut minun vikani. Yritin kaikkeni ja kehitin itseäni olemaan paras versio itsestäni. Minusta tykättiin tosi paljon - ystävänä.
On olemassa täysin normaaleja ihmisiä jotka vain eivät löydä kumppania. Me emme kuitenkaan paljasta asiaa kenellekään juuri tämän viestisi kaltaisen leiman takia. Kuka haluaa leimautua hulluksi, luuseriksi, vajaaksi...
No, miehet leimaavat naisen miten vaan tahtovat. Jos et myöskään saa pelkässä yhdynnässä orgasmia, olet epäkelpo. Epähaluttava hylkiö.
”Vierailija mikään ei ole itsestään selvyys”
Suurin osa meistä on etsinyt kumppania, se tulee vastaan kun vähiten odottaa. Sinunlaiseesi upeaa fiksua, kivaa naista moni meistä haluaisi törmätä, pidä itsestäsi hyvää huolta. Mukavaa alkavaa kesää joka voi muuttaa kaiken.
Seksi on todella ihanaa ja nautittavaa oikean ihmisen kanssa!
Hyvä seksielämä auttaa unohtamaan monet arjen harmit ja vastoinkäymiset.
Säälittävää että joiltain jää kokematta elämänsä aikana syystä tai toisesta hyvä antoisa ihmissuhde ja seksielämä.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on todella ihanaa ja nautittavaa oikean ihmisen kanssa!
Hyvä seksielämä auttaa unohtamaan monet arjen harmit ja vastoinkäymiset.
Säälittävää että joiltain jää kokematta elämänsä aikana syystä tai toisesta hyvä antoisa ihmissuhde ja seksielämä.
Tosi surullista tuollainen kohtalo.
Vierailija kirjoitti:
Lohdutukseksi heille, se ei ole niin ihmeellistä tai nautittavaa mitä siitä luulisi kaiken kerrotun perusteella.
Lisäksi moni niistä jotka ovat olleet yhdynnässä yksinkertaisesti lopettavat sen ja ovat loppuelämän ilman ja ihan mielellään.
Höpö höpö. Kyllä se todella on äärimmäisen nautinnollista. N31
Vierailija kirjoitti:
Taas täälläkin moni nainen kertoo, kuinka se yhdyntä ei tunnu siis miltään. mutta mihet vaan tietävät paremmin; kyllä se nyt vaan on naisesta upeaa oltava!
No monesta naisesta, esim itsestäni, se tuntuu kyllä aivan mielettömältä. Ne joille se ei tunnu miltään, niin voisivat miettiä, että ovatko olleet tarpeeksi kiihottuneita ja kostuneita ja onko mies ollut sopivan kokoinen penikseltään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on niin muka tärkeetä? Saahan nainen parhaat orgasminsa yksin.
No en minä ainakaan saa yhdynnän tarvetta yksin tyydytettyä, vaikka nainen olenkin.
Onko oma kiva myös tylsää, vai vain toisen kanssa puuhailu?