Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanha ukkini otti minut eilen puhutteluun ja kysyi että miksi nykynuorilla on koira muttei puolisoa ja lasta?

Vierailija
04.06.2021 |

Ei nuhdellut vaan asiallisesti kysyi mutten osannut antaa laajaa vastausta. Sanoin vain että ajat on muuttuneet. Mitä te vastaisitte ukilleni tai vastaavassa tilanteessa olevalle vanhemmalle sukulaiselle?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä koira on parempaa seuraa, kuin huono puoliso ja lapset.

Vierailija
2/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työelämästä on tullut niin silppua, etten tiedä onko minulla työpaikkaa tai tuloja puolen vuoden päästä. Ikinä ei tiedä, milloin ja mistä saa seuraavan kerran töitä vai pitääkö muuttaa taas uuteen kaupunkiin. Pätkätöillä ja koko ajan muuttamalla ei kerry säästöjä, joita tarvitsisin asunnon ostoon ja tulojeni alenemiseen lapsen tullessa. Jos siis onnistun löytämään sitoutumishaluisen ja tasapainoisen kumppanin tinderistä. Ai mikä on tinder? Siinä swaipataan ihmisiä roskapinoon tai jatkoon sen perusteella, näyttävätkö he tarpeeksi hyviltä parissa kuvassa. Swaippaamisen jälkeen lähetetään pari pikkutuhmaa viestiä, katotaan leffa eli pannaan kerran, ja sen jälkeen kumppani blokkaa sanomatta syytä. Jos alatte seurustelemaan, niin kumppani saattaa etsiä toista jopa sen jälkeen kun olette alkaneet seurustelemaan, kun ei voi tietää tuleeko vastaan parempi. Raskauden ja toisiin oikeasti tutustumisen varalta monet voi antaa väärän nimen tai ainakin valehdella ikänsä tai muita pikkujuttuja.

Siis minulla on koira."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työelämästä on tullut niin silppua, etten tiedä onko minulla työpaikkaa tai tuloja puolen vuoden päästä. Ikinä ei tiedä, milloin ja mistä saa seuraavan kerran töitä vai pitääkö muuttaa taas uuteen kaupunkiin. Pätkätöillä ja koko ajan muuttamalla ei kerry säästöjä, joita tarvitsisin asunnon ostoon ja tulojeni alenemiseen lapsen tullessa. Jos siis onnistun löytämään sitoutumishaluisen ja tasapainoisen kumppanin tinderistä. Ai mikä on tinder? Siinä swaipataan ihmisiä roskapinoon tai jatkoon sen perusteella, näyttävätkö he tarpeeksi hyviltä parissa kuvassa. Swaippaamisen jälkeen lähetetään pari pikkutuhmaa viestiä, katotaan leffa eli pannaan kerran, ja sen jälkeen kumppani blokkaa sanomatta syytä. Jos alatte seurustelemaan, niin kumppani saattaa etsiä toista jopa sen jälkeen kun olette alkaneet seurustelemaan, kun ei voi tietää tuleeko vastaan parempi. Raskauden ja toisiin oikeasti tutustumisen varalta monet voi antaa väärän nimen tai ainakin valehdella ikänsä tai muita pikkujuttuja.

Siis minulla on koira."

Miksi nykyään ihmisillä pitää olla talo jos he aikovat perustaa perheen? Miksei tavallinen vuokra-asunto riitä lapsiperheen asuinpaikaksi?

Vierailija
4/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska enää ei ole pakko hankkia lapsia jos ei halua.

Vierailija
5/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaisi mitään, ei se hänelle kuulu.

Vierailija
6/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ehkäisyn keksimistä lapsia vain tuli, kun harrastettiin seksiä. Nykyisin sen voi halutessaan estää, mikä tuntuu vanhuksille olevan käsittämätön asia.

Vierailija
7/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minulla on koira."

Miksi nykyään ihmisillä pitää olla talo jos he aikovat perustaa perheen? Miksei tavallinen vuokra-asunto riitä lapsiperheen asuinpaikaksi?

- pätkätyöt 3-6kk silppua

- vaihtelevat tulot, vähän säästöjä

- muuttoherkkyys töiden perässä (=et tiedä edes missä kaupungissa asut 6 kk päästä)

- olet sinkku

- potentiaaliset kumppaniehdokkaat eivät etsi parisuhdetta

Tästä setistä poimit että talon puuttuminen oli suurin ongelma?

Vierailija
8/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minulla on koira."

Koska kun lapsi tulee, syö se viimeistään kaikki rahat joita voisit säästää asuntoa varten, joten jäät sitten siihen vuokra-asuntoon loppuiäksi. Pienillä tuloilla ei lasta ja asuntoa hankita, valitaan jompikumpi.

Vierailija
9/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkisi varmaan on ollut liitossa jossa vähintään toinen on tyytymätön. Erittäin yleistä vanhoilla. Avioliitosta ei ole ollut ulospääsyä koska mainetahra ja kaikki perheenrikkojasyytökset ja taloudellinen puoli. Tiedän kaikkien tätieni olevan naimisissa ihan vaan tavasta ja kummitätini jopa avautui huppelissa että "enää ei pääse pois". Aiheeseen ei voi koskea ilman mielenterveyspuolta.

Joten, tuon tiivistäisin vähän parempaan muotoon ja sanoisin että täällä eletään vain kerran ja omasta pääkopasta pitää huolehtia. Lapsia syntyy tähän maailmaan ihan tarpeeksi jo nyt ja lapsen saa ilman miestäkin jos haluaa.

Itse tykkään pienistä terveistä koiraroduista.

Vierailija
10/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän tiedostava intersektionaalinen woke-naisoletettu ei enää tahdo ketään patriarkaatin edustajaa asumaan kotiinsa. Koti tahdotaan pitää turvallisena tilana.

Vierailija
11/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minulla on koira."

Meinaat, että joku kahdeksankymppinen pappa ymmärtäisi tuosta jotain.

Sitä paitsi kuvittelet nyt, että homma olisi muka ollut joskus helpompaa. Ei ole. Väärä kuvtelma. Esimerkiksi itse valmistuin ammattiin 1991, juuri sodsn jälkeisen ajan pahimpaan lamaan. Viisi vuotta tuollaisia pätkäsilppuja ennen vakipestiä, vaikka olen erittäin hyvä ja arvostettu ammatissani.

Ok, kumppanin löytäminen on vaikeaa. Nykyään sentään ON Tinder yms. Ennen ei niitä ollut ja kumppania ei etsittykään kivasti kotisohvalla istuen. Tulikos tämmöinen näkökulma mieleesikään? Että on tuossa puolensa? Sitoutumiskyvyttömiä huoripukkeja on ollut maailman sivu, siis tuollaisia "etsin vielä parempaa" -tyyppejä.

Mutta joo. Minä sanoisin isosisälle kuten asia on. Että lapsia ei nykyään kauheasti arvosteta, lasten koetaan haittaavan mukavaa elämää.

Siinä se on selitys, kaikki muu on kuorrutusta. AINA on ollut nuorilla vaikeuksis löytää kumppani ja vakiinnuttaa uraa ja hankiia omaisuutta, mutta erona on, että aiemmin ei katsottu, että lapset ovat jotain ylimääräistä härpäkettä, joita hankitaan ehkä "sitten joskus myöhemmin kun on kaikki kasassa, omakotitalo ja kesämökki ja kaksi Audia ajotiellä parkissa".

Eli todellakin kyse on prioriteeteista ja arvostuksista.

Ja ei, en moralisoi, kunhan totean sosiologisen faktan.

Huomanet myös, että ukko ei kysynyt ap:n omia perusteluja ja syitä, vaan yleisellä tasolla ihmetteli.

N54

Vierailija
12/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ukkisi vaivaa asialla päätään, hänhän kuoleekin kohta?

Paitsi provohan tämä taas oli.

Vihjaatko, että ap aikoo tappaa ukkinsa?

Vierailija
13/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ukille, että tuollaisena miehenä kuin sinä olet, ei olisi mitään mahdollisuutta saada naista nykypäivänä. Ennen akateemisella miehellä oli lähes varmasti nainen ja duuni, jos sellasia halusi. Nyt ei välttämättä ole kumpaakaan.

Vierailija
14/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluavat tarjota lapsilleen samaa kuin itse ovat lapsuudessa saaneet. Maailma on muuttunut. Moni kokee että elämän pitää olla vakaata ennen lasta. Jokainen tietää että on lapsena ikävää vaihtaa luokkaa ja koulua monta kertaa. Lapset tarvitsevat paljon myös taloudellisesti. Oma huone on nykypäivänä perus standardi. Koulut ja päiväkodit ovat turvattomia. Päivittäin uutisoidaan ympäristökatastrofeista.

Vakiintuneet työpaikat ja parisuhteet ovat harvinaisia.

Vierailija
15/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela. kirjoitti:

Ennen ehkäisyn keksimistä lapsia vain tuli, kun harrastettiin seksiä. Nykyisin sen voi halutessaan estää, mikä tuntuu vanhuksille olevan käsittämätön asia.

Älä nyt puhu reikiä päähäsi. Mun viime vuonna 86-vuotiaana kuollut äitinikin söi ehkäisypillereitä. Ehkäisyä on käytetty jo 50 vuotta. Pikkuisen nyt lähihistoriaa kannattaa kerrata.

Vierailija
16/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään saa elää kuin haluaa

Vierailija
17/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minulla on koira."

Meinaat, että joku kahdeksankymppinen pappa ymmärtäisi tuosta jotain.

Sitä paitsi kuvittelet nyt, että homma olisi muka ollut joskus helpompaa. Ei ole. Väärä kuvtelma. Esimerkiksi itse valmistuin ammattiin 1991, juuri sodsn jälkeisen ajan pahimpaan lamaan. Viisi vuotta tuollaisia pätkäsilppuja ennen vakipestiä, vaikka olen erittäin hyvä ja arvostettu ammatissani.

Ok, kumppanin löytäminen on vaikeaa. Nykyään sentään ON Tinder yms. Ennen ei niitä ollut ja kumppania ei etsittykään kivasti kotisohvalla istuen. Tulikos tämmöinen näkökulma mieleesikään? Että on tuossa puolensa? Sitoutumiskyvyttömiä huoripukkeja on ollut maailman sivu, siis tuollaisia "etsin vielä parempaa" -tyyppejä.

Mutta joo. Minä sanoisin isosisälle kuten asia on. Että lapsia ei nykyään kauheasti arvosteta, lasten koetaan haittaavan mukavaa elämää.

Siinä se on selitys, kaikki muu on kuorrutusta. AINA on ollut nuorilla vaikeuksis löytää kumppani ja vakiinnuttaa uraa ja hankiia omaisuutta, mutta erona on, että aiemmin ei katsottu, että lapset ovat jotain ylimääräistä härpäkettä, joita hankitaan ehkä "sitten joskus myöhemmin kun on kaikki kasassa, omakotitalo ja kesämökki ja kaksi Audia ajotiellä parkissa".

Eli todellakin kyse on prioriteeteista ja arvostuksista.

Ja ei, en moralisoi, kunhan totean sosiologisen faktan.

Huomanet myös, että ukko ei kysynyt ap:n omia perusteluja ja syitä, vaan yleisellä tasolla ihmetteli.

N54

Näinhän se on. Sinänsä siinä ei ole mitään vikaa noin ekologian kannalta, että lapsia syntyy vähemmän. Mutta kun väestö ikääntyy, jonkun pitäisi tulevaisuudessa tehdä työt ja maksaa veroja, muuten ei ole yhteiskunnilla varaa tuottaa palveluita. Siinä on se ongelma.

Vierailija
18/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Olin 23-vuotias yliopisto-opiskelija, kun ukkini kysyi minulta, että "mikäs sinussa on vikana, kun ei tuon ikäisenä ole jo miestä eikä lapsia?" Nykyään olen 28-vuotias maisteri, mies löytyy, mutta lapsia ei vielä. Onneksi ukki on jo kuollut, ettei joudu katselemaan tätä rappion tilaa!

Vierailija
19/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaisi mitään, ei se hänelle kuulu.

Hyviin käytöstapoihin kuuluu vastata mutta jos aihe on vaikea voi kiertää sanomalla jotain muuta.

Vierailija
20/75 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nykyään saa elää kuin haluaa

Jep. Muttei minuakaan kukaan ole pakottanut lapsia hankkimaan, eikä ap:n ukkia. Pointti olikin, miksi nykynuoret eivät HALUA lapsia.

N54

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän