Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mokannut lomareissulla?

Vierailija
03.06.2021 |

Minulle aina sattuu ja tapahtuu lomaillessa ja osa mokista sellaisia, jotka naurattaa pitkään.

Viime kesänä tehtiin klassinen moka, kun oli vuokrattu mökki. Osoite mapsiin ja menoksi. Mökin seinässä oli avainkaappi, johon meillå oli koodi. Koetettiin koodeja kymmeniä kertoja, soitettiin vuokraajalle ja istuttiin lopulta rappusille avaamaan kylmät juomat, kun ei saatu vastausta. Jonkin ajan päästä pihaan ajoi autollaan pariskunta, joka ihmetteli, miksi ihmeessä me ollaan leiriydytty heidän mökin terassille. Hups, oltiinkin naapurimökillä.

Kommentit (519)

Vierailija
501/519 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Gambian lomalla paikallisen kanssa ilman kondomia. Ihme kyllä mitään tauteja ei tullut vaikka pelkäsinkin. Kokemus oli kuitenkin taivaallinen eli kannatti.

Kerro lisää? Alkoi kiinnostamaan. Saitko orkun?

Vierailija
502/519 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi reikä lattiassa voi hihityttää, mutta oli totisinta totta tsekkilän ja Puolan rajaseuduilla 90 luvun alussa. Ei se silloin naurattanut yhtään.

Voi kuule, etelä-Euroopassa ihan tätäkin päivää. Viimeksi kykitty huhtikuussa Italiassa ihan siistissä kahvilan reikävessassa. Alkaa vaan ikä painamaan kun on vaikea päästä kyykkypissalta ylös:D

Kuin vanha olet?

Kyykkyvessat todella yleisiä vielä, mitä etelämmäksi menee.

60+ ja tiedän. Olen reissannut n 90 matkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/519 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilpasin alasti juoksuun keskellä Madridia kun joku oli vienyt kaikki vaatteeni rannalta. Onneksi ei tullu tuttuja vastaan.

Aika pitkän matkan olet juossut rannalta Madridin keskustaan...

Vierailija
504/519 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näitä "luulin tilanneeni x, sainkin annoksen y" ja "menin vahingossa väärään metroon" melkein joka reissulla, ei mitään suurempaa dramatiikkaa. 

Suurin kommellus oli paikallisjuna Pohjois-Italiassa. Oltiin matkusteltu pikajunalla, jossa lippua ei tarvinut itse leimata, metrolla, jossa lippu käytettiin portissa sisään ja ulosmennessä ja kerran ostettiin lähijunaan liput ihan aseman lipunmyynnistä. Liput sekä meno- että paluumatkalle, päiväretkellä kun oltiin. Maksoivat tyyliin 5 euroa henki, ihan pikkuraha. 

Löydettiin oikea juna ja hypättiin kyytiin. No, sit tuli konnari, joka ei puhunut sanaakaan englantia ja mun italiantaito on tasoa "pizza quattro stagioni, prego".  Konnari alkoi kirjoittaa meille sakkoa, oliko 80 euroa/nenä. Näytin kyllä lippua, mutta niissä ei ollut leimoja. Yritin näyttää sille, että mulla on 10 lippua 5 hengelle, näytin karttaa ja huidoin käsillä että 5 lippua täältä tänne ja 5 lippua sieltä takaisin. Lopulta joku nuori nainen tuli vaunuumme ilmeisesti mennäkseen vessaan ja kun konnarilla nousi volyymi koko ajan, pysähtyi selvittämään tilannetta. Saatiin turistikortilla anteeksi leimaamaton lippu. Paluumatkalla kyllä osattiin leimata... 

Katsottiin sitten lähtöasemalle palattuamme, että leimauslaite oli kyllä todella hyvin piilotettu. Siinä oli tieto, että lippu pitää leimata, tarkastusmaksusta yms, useammalla kielellä. Mutta niin piilossa, että olis pitänyt tajuta laiturialueelle saapuessa kääntyä takavasemmalle ja etsiä sanomalehtistandien ja mainosten välistä.  Ja olisi se lippumyymälän virkailijakin voinut asiasta sanoa, kielitaito oli todellakin hyvä. 

Sakkojen pelossa googlaan noita aina jo kotona etukäteen ja tutkin mitä missäkin pitää tehdä. Joskus olen tiennyt etukäteen, että pitää leimata, mutten ole löytänyt sitä laitetta, joten olen pyytänyt joltain paikalliselta apua. 😀

Minäkin opin toimimaan näin jatkossa. Tai vähintään kysyn lippuja ostaessa asiasta. 

Vierailija
505/519 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on varmaankin ollut sitä Kroatian altaassa kasvatettua tonnikalaa. Paikallinen erikoisuus, tuttu mullekin parin vuoden takaa. Ihan hassu kala, kun se ei maistu kalalta ja näyttää tummanpunaiselta pihvilihalta. Se on koostumukseltaan niin kiinteää, että pitää leikata veitsellä. Maistuu lihalta.

Miten tämä eroaa muista tonnikaloista? Kaikki on tummanpunaisia ja "tuhteja".

On varmaan nähnyt vain tonnikalaa purkissa sitä ennen.

Vierailija
506/519 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miettii järjellä eikä tunteilla niin ei tule mokailtua

Vierailija
507/519 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rodoksella 90-luvulla sammuin bordellíin.

Vierailija
508/519 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole varsinaisesti moka, mutta jaksaa aina naurattaa.

Siskoni miehineen lähti Pekingiin ja olivat ottaneet "pikkasen" tulilientä matkalla.

Aamukohmelossa siskoni avasi telkkarin, josta tuli suomalainen filmi.

V**ttu, ollaanko me vielä jossain Hesan hotellissa?! Meidän pitäisi olla Pekingissä!

Hotelli oli laittanut suomalaisille oman filkkakanavan :)

Aikamatkallako?

Vierailija
509/519 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa tulee välillä laitettua ilman kumia, mutta tähän asti ilmeisesti onnetar suosinut. 

Vierailija
510/519 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna mokasin sen verran hyvin etten päässyt matkaan ollenkaan. Oli kova stressi töissä ja odotin talvilomaa, lopultakin matkalle! Matkan aamuna kiireisenä pakkasin tavaroita ja muistelin mitä kaikkea pitäisi ottaa mukaan. Lääkkeet, vaatteita, vähän kosmetiikkaa, - passi? PASSI? Tajusin, että mulla ei ole sellaista eikä ole ollut 10 vuoteen. En ollut kaikelta stressiltäni muistanut koko asiaa matkaa varatessani tai sen jälkeen. Googletus kuitenkin kertoi, että Helsinki-Vantaan lentoasemalla voidaan tehdä samantien väliaikainen passi, joten matka ei estyisikään. Kauhealla tohinalla sinne aikaisemmin, että ehtii poliisin palvelupisteeseen, ja sitten: kohdemaahani ei kelpaa väliaikainen passi, koska maa edellyttää että passi on voimassa vähintään 6 kk matkan jälkeen. Siihen jäi sitten se lomamatka. Sen sijaan vedin viikon juoppoputken kämpässäni. No, rentoutti sekin ja stressit lähti.

Vierailija
511/519 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Olen aika kokenut matkustaja ja minulla on kokemusta suuristakin lentokentistä sekä hyvä englannin kielitaito, eli sen piikkiin ei voi laittaa. Jostain syystä kuitenkin Oaklandin kansainvälinen lentokenttä osoittautui niin suureksi ja sekavaksi, että vaikka kuinka tihrustin kylttejä ja opasteita, en meinannut millään löytää oikeaa check in -tiskiä. Olen aika arka puhumaan vieraille, joten ajattelin että kyllähän minä sen itse löydän. Suuntavaistoni on täysin olematon.'

Kokenut matkustaja? Missä?

Vierailija
512/519 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui työmatkalla. Olin kotiin lähtiessä aivan rättiväsynyt, koska olin herännyt lähtöpäivänä klo 5 ja tehnyt kolme päivää aamusta iltaan täysiä työpäiviä, joihin kuului myös fyysistä työtä. Nukuin myös todella huonosti hotellin kovalla patjalla.

Minulla oli vain käsimatkatavarat, joihin kuului rullattava matkalaukku ja isohko käsilaukku. Olin lentokentällä menossa turvatarkastukseen, kun aloin kaivaa dokumentteja käsilaukustani. Päästin samalla irti vedettävästä matkalaukustani, joka jäi siihen paikkaan. Olin sen verran tokkurassa, että jatkoin matkaa ilman laukkuani.

Vasta turvatarkastuksen luona tajusin, että laukku puuttuu. Lähdin kävelemään takaisin päin, ja siellähän laukkuni oli parinkymmenen metrin päässä ympärillään kolme turvamiestä.

Tilanne itsessään oli ihan supernolo, ja lisäksi sain vuolaista anteeksipyynnöistäni huolimatta turvamieheltä aivan kohtuuttoman saarnan siitä, kuinka typerä olin ollut. Itkua pidätellen otin laukkuni ja jatkoin matkaani. Sinänsä minulla kävi tuuri, koska jos olisin tullut paikalle minuutinkin myöhemmin, niin laukkuni olisi viety jonnekin tarkastettavaksi.

Sen jälkeen olen suosinut matkustaessa reppua, joka ei yhtä helposti unohdu matkasta.

Vierailija
513/519 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi ollut ihan hyvä ketju. mutta mikä pätemisen tarve ihmisillä on kun keksivät juttuja tänne?

Madridin uimaranta, Silja Serenaden aamuvuoro Tukholmasta, lentokenttäkuulutukset, Heatrow-Gatwick juna, Lillen lentokenttäjuna, uiminen Thamesissä ja ilmeisesti paljon muuta. Saitte kertoa ihan oikean kertomuksen?

Vierailija
514/519 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Eksyin Helsingissä Redissä ja myöhästyin junasta. Lisähuomiona, että olin aiemmin käynyt Helsingissä 2 kertaa elämäni aikana; 6. Lk luokkaretkellä ja yo-kirjoitusten jälkeen pääsykokeissa. En vieläkään käsitä, miten ihminen voi joutua ostoskeskuksessa niin hukkaan.

Redi on sokkeiloinen ja stadilaisellakin siellä ongelmia löytää takaisin metrolle, kun on ensin sinne uskaltanut mennä. En ole montaa kertaa käynyt. Käyn mieluummin lähempänä eli itiksessä.

Vierailija
515/519 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olusia nautittiin Espanjassa rannalla ja nukahdin aurinkoon. Kärähdin punaiseksi kuin rapu ja tuska oli kauhea. Edes vaatteita ei olisi kärsinyt laittaa päälle. Jouduin oleskelemaan hotellihuoneessa pari päivää ja loppuloma meni naama ja muu iho kesien.

Italiassa nukahdin hotellin pihalle kuumana aurinkoisena päivänä eikä alkoholilla edes ollut osuutta asiassa. Aika pahasti paloi varsinkin toinen käsivarsi ja siinä kyllä olis basiysiniä tarvittu (nykyään nimi basibact).

Vierailija
516/519 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla unohdettiin palauttaa mökin avain ennen lähtöä. Soiteltiin omistajalle ja lopulta sovittiin että vaan hävitetään se ja hän teettää uuden. 

Minä kerran jouduin postissa lähettämään minulle unohtuneen avaimen britteihin.

Vierailija
517/519 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomassa mentiin kahvilaan.

Listassa oli erilaisia herkullisia suklaita. Otettiin kahvit ja suklaat.

Saimme kahvit ja kaakaot! Nauratti jo silloin, naurattaa vieläkin.

Vierailija
518/519 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaaja kirjoitti:

Menimme 25v hääpäiväreissulle Tukholm aan  silloin uuten hotelli Ariadneen . Muuten kaikki oli upeaa, laivat huone 15 kerroksessa n äkym,ä merelle. Mieheni on ummikko, minä osaan jonkun verran ruotsia. No aamulla aamiaisella ihm ettelin mihin ihmiset ovat meneet, kun tajusin että Ruotsin aika oli eri kuin meillä. Oli heinäkuu. Tajusin että emme millään  ehdi laivaan. Tavarat siellä ylhäällä huoneessa . No lujaa juoksimme terminaaliiin nähdäksemme että laiva meni jo jonkun matkan päässä. Sain v aihdettuua liput iltalaivaan ja tavarat terminaalin lokeroon. Pikpankista vähän kruunuja päiväksi, jonka vietimme m elken Gärdetillä. MIheni ei syustunut lähtemään kaupungille etten hukkaa häntä sinne. V oi vitsi miltä tuntui nähdä kun Silja serenad purjehti veks.

Minäkin aikoinaan tuossa hotellissa käynyt kohta avajaisten jälkeen.

Vierailija
519/519 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Minäkin aikoinaan tuossa hotellissa käynyt kohta avajaisten jälkeen.'

Erittäin tärkeä tieto, aivan ehdottoman olennainen tieto tässä ketjussa. Kiitos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi