Oletko mokannut lomareissulla?
Minulle aina sattuu ja tapahtuu lomaillessa ja osa mokista sellaisia, jotka naurattaa pitkään.
Viime kesänä tehtiin klassinen moka, kun oli vuokrattu mökki. Osoite mapsiin ja menoksi. Mökin seinässä oli avainkaappi, johon meillå oli koodi. Koetettiin koodeja kymmeniä kertoja, soitettiin vuokraajalle ja istuttiin lopulta rappusille avaamaan kylmät juomat, kun ei saatu vastausta. Jonkin ajan päästä pihaan ajoi autollaan pariskunta, joka ihmetteli, miksi ihmeessä me ollaan leiriydytty heidän mökin terassille. Hups, oltiinkin naapurimökillä.
Kommentit (525)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulimme Helsinkiin ja hyppäsimme taksiin, päämääränä ruotsinlaiva. Sanoimme että satamaan, siinä vaiheessa kuski kysyi että länsi -, vai etelä-, ? Eihän meillä ollut tietoa kumpi, yleensä kun lähdimme Tukholmaan Turusta.
Tietämätömyyttään ei halua näyttää joten sen sijaan että olisimme kysyneet, päätimme että pakkohan sen on olla Länsisatama kun kerran Tukholmaan...siis sinne. Olimme jo matkalla kun kuski taisi huomata pähkäilymme ja kysyi vielä että niin, minnekäs sieltä aiotte? No Ruotsiin. Sitten valittiinkin uusi päämäärä eli Eteläsatama. Kuskia huvitti jonkun verran. No laivaan ehdittiin ja kiva matka tehtiin.
Me oltiin menossa Länsisatamaan, mutta kuski epäili, että tarkoitimme Länsiterminaalia. Oikeassa oli.
Itse sanoin aina kuskille mille laivalle olen menosssa ja kuskit tiesi viedä oikeaan satamaan. Tämä oli aikaa ennen Annelin Bernerin taksiuudistusta. Kuskit olivat ammattilaisia, tunsivat Helsingin kadut ja paikat ja puhuivat suomea. Nykyisin joutuisin Googlettamaan sataman nime ja osoitteenki ja tulostamaan sen useilla eri akkoosilla paperille, että voisin luottaa taksikuskin kykyyn löytää satamaan ajoissa. Kiitos Anneli!
Pieni korjaus tähän myös Caj-Görän istuva presidentti oli sekoilemasaa taksilain kanssa ei pelkästään Berner, ihan uberin porukka kävi varta vasten lobbaamassa heitä.
Itse aikoinaan nuorena ja kokemattomana lentomatkustajana, olin menossa lentokoneen vessaan. Vessa ei näyttänyt olevan varattuna , niin tempaisin oven auki. Säikähdin kun avasin oven ja minua vastaan katsoi joku, sanoin anteeksi ja paukkasin oven kiinni. Huomasin että vastapäätä oli toinenkin vessa, joka ei ollut varattu,ja sama juttu, meinasin justiinsa laittaa oven kiini kun älysin että sehän olin minä. Vessoissa peilit oli sillä lailla, että heti kun avasi oven, niin näki itsensä peilistä.
Nolona tietty sitten sujahdin äkkiä sisään ja toivoin että kukaan ei huomannut.
Kasarin lopulla lomalla Marokossa. Poltin Marlboroa ja paikallisen discon baarimikko ei muka ollut ikinä polttanut mallua. Ehdotti, että vaihdetaan päikseen röökejä. Vetelin antaumuksella tarjottua savuketta ja hetken päästä valittelin poikakaverille, että lattia tuntuu superlonilta, pakko istua alas. Talutti mut hotellille missä nauraa kätkätin sängyllä maaten tunteja. Seur.päivänä sain vielä elämäni ensimmäisen, järkyttävän paniikkikohtauksen. Vasta myöhemmin tajusin, mitä oli tapahtunut. Kokemus on saanut mut kieltäytymään kaikista päihteistä, eivät sovi mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eksyin Helsingissä Redissä ja myöhästyin junasta. Lisähuomiona, että olin aiemmin käynyt Helsingissä 2 kertaa elämäni aikana; 6. Lk luokkaretkellä ja yo-kirjoitusten jälkeen pääsykokeissa. En vieläkään käsitä, miten ihminen voi joutua ostoskeskuksessa niin hukkaan.
Jos kaikista maailman paikoista tuo tapahtuu, kyllä se Redi on.
Totta, ihan hirveän vaikea osata ulos.
Redissä ei ole juna-asemaa, vain metrot menee. Ja ratikka 13 ja busat. Triplassa sen sijaan Pasilassa on juniakin.
Ja poka oli se moka? Mikä hommassa vika?