Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mokannut lomareissulla?

Vierailija
03.06.2021 |

Minulle aina sattuu ja tapahtuu lomaillessa ja osa mokista sellaisia, jotka naurattaa pitkään.

Viime kesänä tehtiin klassinen moka, kun oli vuokrattu mökki. Osoite mapsiin ja menoksi. Mökin seinässä oli avainkaappi, johon meillå oli koodi. Koetettiin koodeja kymmeniä kertoja, soitettiin vuokraajalle ja istuttiin lopulta rappusille avaamaan kylmät juomat, kun ei saatu vastausta. Jonkin ajan päästä pihaan ajoi autollaan pariskunta, joka ihmetteli, miksi ihmeessä me ollaan leiriydytty heidän mökin terassille. Hups, oltiinkin naapurimökillä.

Kommentit (519)

Vierailija
481/519 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viikonloppuna baarissa pitkästä aikaa, tosin ihan kotikaupungissa, enkä löytänyt vessaa. Nolotti hiukan kun pitkän haahuilun jälkeen piti käydä kysymässä suuntia. En ymmärrä miksi vessat pitää piilottaa ja ovissa on mitä ihmeellisimpiä symboleja ilmaisemassa käyttötarkoitusta. Miten olisi jos niissä lukisi vaikka että WC? Ja löytääksesi vessan pitää käydä tutkimassa joka ikinen nurkka baarissa, eikä välttämättä löydy siltikään.

Vierailija
482/519 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Eksyin Helsingissä Redissä ja myöhästyin junasta. Lisähuomiona, että olin aiemmin käynyt Helsingissä 2 kertaa elämäni aikana; 6. Lk luokkaretkellä ja yo-kirjoitusten jälkeen pääsykokeissa. En vieläkään käsitä, miten ihminen voi joutua ostoskeskuksessa niin hukkaan.

Sama kävi itselle Joensuussa. Ovesta sisään ja toisesta ulos, ja ihan hukassa.

Mä eksyin Pariisissa siellä jollain isolla rautatieasemalla. Ei siis löydetty uloskäyntiä matkakumppanin kanssa. Silloin ei kukaan oikein puhunut siellä englantia, että olisi saanut selkeät ohjeet ulos. Kiivettiin lopulta joidenkin aitojen yli ja löydettiin tie ulos. Ahdistavaa ja hämmentävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/519 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveitsissä ajellessamme tuli niin kuuma, että oli pakko mennä uimaan likaiseen jokeen. Joki oli täpö täynnä ihmisiä. Virtsatie tulehdushan siitä seurasi.

Mä otin lomalla kylvyn ammeessa, jossa oli vähän pinttynyttä likaa. Siitä myös vtt.

Vierailija
484/519 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi vuokra-auton jarrut reistailemaan kiemuraisella vuoristotiellä. Vähän jännitystä matkaan.

Vierailija
485/519 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi reikä lattiassa voi hihityttää, mutta oli totisinta totta tsekkilän ja Puolan rajaseuduilla 90 luvun alussa. Ei se silloin naurattanut yhtään.

Voi kuule, etelä-Euroopassa ihan tätäkin päivää. Viimeksi kykitty huhtikuussa Italiassa ihan siistissä kahvilan reikävessassa. Alkaa vaan ikä painamaan kun on vaikea päästä kyykkypissalta ylös:D

Ai sielläkin on noita :D Mä olen kyykkinyt Turkissa ja Dubaissa.

Vierailija
486/519 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ole oikeastaan minun eikä siskoni moka, mutta oltiin perhelomalla Turkissa ja saatiin ruokamyrkytys ravintolassa.

Syönnin jälkeen jäätiin vielä nautiskelemaan vesimelonia ja yhtäkkiä tuli tosi kurja olo. Äiti väitti, että johtuu liiasta auringosta ja menee ohi, kun juon jotain kylmää ja pureskelen niitä vesimelonipaloja. Sitten alkoi oksettaa.

Yritin juosta ravintolassa vessaan ja lopulta kun se löytyi, oksennus lensi kaaressa vessan oveen ja lattioille. Henkilökunta meni ystävällisesti siivoamaan sitä kauhistusta. Olin juuri syönyt vesimelonia, joten luulin, että oksennuksessa on verta joukossa. Kun tulin pöytään sanomaan, että pakko lähteä hotellille, siskoa alkoi oksettaa. Hän juoksi vessaa kohti, mutta sinne ei päästetty, kun oli minun oksennusten siivous kesken. Sisko juoksi ravintolasta ulos, muttei ihan ehtinyt, vaan oksensi suoraan ravintolan sisääntulolle valtavat määrät.

Minä näin sen kauempaa meidän pöydästä ja saman tien alkoi uudestaan oksettaa. Oksensin kukkaistutukseen.

Ehkä oppivat olemaan tarkempia elintarvikehygienian suhteen siinä ravintolassa.

Tälle repesin, anteeksi kamalasti mutta tämähän täyttää jo komedian piirteet haha:D 

Ei varmaan naurattanut silloin mutta nykyään voi jo hymähtää, taisi ravintolakin oppia jotain tuona kohtalokkaana päivänä:D 

Jokainen etelässä reissannut tietää että valmiiksi leikattua vesimelonia EI saa syödä. Se pilaantuu parissa minuutissa jos huonosti käy:D Taisi turistikin oppia jotain tuona päivänä?? 

Olen eri, mutta enpä tiennytkään. Thaimaassa syötiin ilmaista vesimeloonia monta kertaa päivässä eikä ihme kyllä tullut mitään.

Vierailija
487/519 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kymmenen vuotta sitten ensimmäistä kertaa yksin ulkomailla. Jännitin, koska englantini ei ollut mitään huipputasoa. Menin kahvilaan, sain tilattua ja oli oikein hyvää. Mutta kun tuli maksamisen aika, en kuullut mitä tarjoilija sanoi, menin hämilleen ja kovaan ääneen totesin WHAT?? 🤦 Olisin voinut kohteliaasti sanoa sorry tmv enkä vain täräyttää noin.

Ja tällä hetkellä asun kyseisessä maassa, vaikka edelleen hävettää tuo 🤣

Vierailija
488/519 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti mokasi kun oltiin Bulgariassa. Olin jotain 6-7 vuotias. Halusi ottaa minusta satamassa valokuvan, mutta sielläpä olikin jotain sotalaivoja ja vartijat ei oikein tykännyt. Siitä sitten poliisiasemalle, jossa yhteistä kieltä ei löytynyt bulgarialaisten kanssa löytynyt. Kyllä me sieltä sitten pois päästiin, mutta en muista vietiinkö kamera tai filmi.

Vierailija
489/519 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa nukkua, jos olisi aamulla lähto. Ihan sama kuinka päin: kotoa reissuun vai reissusta kotiin.

Kerran olin yötä Hotelli Vantaassa ja aamulla olisi pitänyt hotellista lähteä vasta klo 7.30. Eihän se onnistunut, kun olin koko yön pyörinyt sängyssä enkä unta saanut. Olin hotellista poissa jo noin klo 5.30, ajattelin, että menen varmuuden vuoksi lentoasemalle. Olin yksin reissussa, koska siskon perhe oli ollut matkakohteessa jo viikon.

Nukahdin Hki-Vantaalle penkille. Heräsin noin klo 10, kun lento oli jo lähtenyt. Onneksi seuraavana päivänä lähti lentokone, johon oli vielä lippuja myynnissä. Sain lennon normaalia halvemmalla.

Tuon tapauksen jälkeen en ole enää ikinä varannut matkaa/lentoa minnekään, jos lähtö on aikaisin aamulla. Mieluummin vaikka lähellä puolta yötä, kunhan ei ole aamulla.

Olitpa sikeessä unessa siellä lentoaseman penkillä, kun et herännyt edes siihen, kun sinua kuulutettiin lennolle? :D

Voi kuule, Helsinki Vantaalla ei ole vuosikausiin kuulutettu ketään lennolle.

Eikö tosiaan? Miksei?

(Oon viimeksi lentänyt muistaakseni viitisen vuotta sitten.)

Mua kuulutettiin kerran, mutta siitä on kyllä jo aikaa. Ehkä 8-10 vuotta. Että oli noloa. :D

Minuakin kiinnostaisi miksei siellä enää kuuluteta...?

Vierailija
490/519 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Eksyin Helsingissä Redissä ja myöhästyin junasta. Lisähuomiona, että olin aiemmin käynyt Helsingissä 2 kertaa elämäni aikana; 6. Lk luokkaretkellä ja yo-kirjoitusten jälkeen pääsykokeissa. En vieläkään käsitä, miten ihminen voi joutua ostoskeskuksessa niin hukkaan.

Mä eksyin Pariisissa siellä jollain isolla rautatieasemalla. Ei siis löydetty uloskäyntiä matkakumppanin kanssa. Silloin ei kukaan oikein puhunut siellä englantia, että olisi saanut selkeät ohjeet ulos. Kiivettiin lopulta joidenkin aitojen yli ja löydettiin tie ulos. Ahdistavaa ja hämmentävää.

Mä olen eksynyt asemilla, suurissa museoissa ym. lukuisia kertoja ja mennyt metrolla muutamia pysäkkejä väärän suuntaan ja sen sellaista. En edes ajattele sitä sen kummempana mokailuna, sattuuhan sitä ja kasvattaa luonnetta vain. :D

Vierailija
491/519 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vuoden vanha ketju voi olla Tasan kolme vuotta sitten -osion alla? Onko moderaattori laskutaidoton?

Vierailija
492/519 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen eksynyt asemilla, suurissa museoissa ym. lukuisia kertoja ja mennyt metrolla muutamia pysäkkejä väärän suuntaan ja sen sellaista. En edes ajattele sitä sen kummempana mokailuna, sattuuhan sitä ja kasvattaa luonnetta vain. :D

Jep, näitä sattuu. Mutta me pyörittiin siellä ainakin tunti, niin alkoi pieni ahdistus jo iskemään :D

Vierailija
493/519 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin päivän myöhässä lentokentälle, pakettimatka oli varattu kaukomaille. Jostain syystä en tarkistanut lippuja enää vaan luotin muistiin. Vtutti. Otin sit äkkilähdön Lontooseen, kun kaikki kamppeet kerran mukana oli, mutta eipä se kahden viikon kauan odotettua rantalomaa korvannut. Pakettimatkatoimisto totesi vaan, että voi voi, oma moka.

Vierailija
494/519 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin päivän myöhässä lentokentälle, pakettimatka oli varattu kaukomaille. Jostain syystä en tarkistanut lippuja enää vaan luotin muistiin. Vtutti. Otin sit äkkilähdön Lontooseen, kun kaikki kamppeet kerran mukana oli, mutta eipä se kahden viikon kauan odotettua rantalomaa korvannut. Pakettimatkatoimisto totesi vaan, että voi voi, oma moka.

Anteeksi mutta odotitko matkatoimistolta toisenlaista vastausta? Olihan se oma moka.

Vierailija
495/519 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näitä "luulin tilanneeni x, sainkin annoksen y" ja "menin vahingossa väärään metroon" melkein joka reissulla, ei mitään suurempaa dramatiikkaa. 

Suurin kommellus oli paikallisjuna Pohjois-Italiassa. Oltiin matkusteltu pikajunalla, jossa lippua ei tarvinut itse leimata, metrolla, jossa lippu käytettiin portissa sisään ja ulosmennessä ja kerran ostettiin lähijunaan liput ihan aseman lipunmyynnistä. Liput sekä meno- että paluumatkalle, päiväretkellä kun oltiin. Maksoivat tyyliin 5 euroa henki, ihan pikkuraha. 

Löydettiin oikea juna ja hypättiin kyytiin. No, sit tuli konnari, joka ei puhunut sanaakaan englantia ja mun italiantaito on tasoa "pizza quattro stagioni, prego".  Konnari alkoi kirjoittaa meille sakkoa, oliko 80 euroa/nenä. Näytin kyllä lippua, mutta niissä ei ollut leimoja. Yritin näyttää sille, että mulla on 10 lippua 5 hengelle, näytin karttaa ja huidoin käsillä että 5 lippua täältä tänne ja 5 lippua sieltä takaisin. Lopulta joku nuori nainen tuli vaunuumme ilmeisesti mennäkseen vessaan ja kun konnarilla nousi volyymi koko ajan, pysähtyi selvittämään tilannetta. Saatiin turistikortilla anteeksi leimaamaton lippu. Paluumatkalla kyllä osattiin leimata... 

Katsottiin sitten lähtöasemalle palattuamme, että leimauslaite oli kyllä todella hyvin piilotettu. Siinä oli tieto, että lippu pitää leimata, tarkastusmaksusta yms, useammalla kielellä. Mutta niin piilossa, että olis pitänyt tajuta laiturialueelle saapuessa kääntyä takavasemmalle ja etsiä sanomalehtistandien ja mainosten välistä.  Ja olisi se lippumyymälän virkailijakin voinut asiasta sanoa, kielitaito oli todellakin hyvä. 

Vierailija
496/519 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi reikä lattiassa voi hihityttää, mutta oli totisinta totta tsekkilän ja Puolan rajaseuduilla 90 luvun alussa. Ei se silloin naurattanut yhtään.

Voi kuule, etelä-Euroopassa ihan tätäkin päivää. Viimeksi kykitty huhtikuussa Italiassa ihan siistissä kahvilan reikävessassa. Alkaa vaan ikä painamaan kun on vaikea päästä kyykkypissalta ylös:D

Kuin vanha olet?

Kyykkyvessat todella yleisiä vielä, mitä etelämmäksi menee.

Vierailija
497/519 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näitä "luulin tilanneeni x, sainkin annoksen y" ja "menin vahingossa väärään metroon" melkein joka reissulla, ei mitään suurempaa dramatiikkaa. 

Suurin kommellus oli paikallisjuna Pohjois-Italiassa. Oltiin matkusteltu pikajunalla, jossa lippua ei tarvinut itse leimata, metrolla, jossa lippu käytettiin portissa sisään ja ulosmennessä ja kerran ostettiin lähijunaan liput ihan aseman lipunmyynnistä. Liput sekä meno- että paluumatkalle, päiväretkellä kun oltiin. Maksoivat tyyliin 5 euroa henki, ihan pikkuraha. 

Löydettiin oikea juna ja hypättiin kyytiin. No, sit tuli konnari, joka ei puhunut sanaakaan englantia ja mun italiantaito on tasoa "pizza quattro stagioni, prego".  Konnari alkoi kirjoittaa meille sakkoa, oliko 80 euroa/nenä. Näytin kyllä lippua, mutta niissä ei ollut leimoja. Yritin näyttää sille, että mulla on 10 lippua 5 hengelle, näytin karttaa ja huidoin käsillä että 5 lippua täältä tänne ja 5 lippua sieltä takaisin. Lopulta joku nuori nainen tuli vaunuumme ilmeisesti mennäkseen vessaan ja kun konnarilla nousi volyymi koko ajan, pysähtyi selvittämään tilannetta. Saatiin turistikortilla anteeksi leimaamaton lippu. Paluumatkalla kyllä osattiin leimata... 

Katsottiin sitten lähtöasemalle palattuamme, että leimauslaite oli kyllä todella hyvin piilotettu. Siinä oli tieto, että lippu pitää leimata, tarkastusmaksusta yms, useammalla kielellä. Mutta niin piilossa, että olis pitänyt tajuta laiturialueelle saapuessa kääntyä takavasemmalle ja etsiä sanomalehtistandien ja mainosten välistä.  Ja olisi se lippumyymälän virkailijakin voinut asiasta sanoa, kielitaito oli todellakin hyvä. 

Sakkojen pelossa googlaan noita aina jo kotona etukäteen ja tutkin mitä missäkin pitää tehdä. Joskus olen tiennyt etukäteen, että pitää leimata, mutten ole löytänyt sitä laitetta, joten olen pyytänyt joltain paikalliselta apua. 😀

Vierailija
498/519 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viikonloppuna baarissa pitkästä aikaa, tosin ihan kotikaupungissa, enkä löytänyt vessaa. Nolotti hiukan kun pitkän haahuilun jälkeen piti käydä kysymässä suuntia. En ymmärrä miksi vessat pitää piilottaa ja ovissa on mitä ihmeellisimpiä symboleja ilmaisemassa käyttötarkoitusta. Miten olisi jos niissä lukisi vaikka että WC? Ja löytääksesi vessan pitää käydä tutkimassa joka ikinen nurkka baarissa, eikä välttämättä löydy siltikään.

Eksyin kerran yökerhossa, enkä meinannut löytää ulos.

Vierailija
499/519 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Gambian lomalla paikallisen kanssa ilman kondomia. Ihme kyllä mitään tauteja ei tullut vaikka pelkäsinkin. Kokemus oli kuitenkin taivaallinen eli kannatti.

Vierailija
500/519 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kerran Kreikassa emätintä ilman kumia. Iso oli muna, pimpero kipeänä monta päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän