Oletko mokannut lomareissulla?
Minulle aina sattuu ja tapahtuu lomaillessa ja osa mokista sellaisia, jotka naurattaa pitkään.
Viime kesänä tehtiin klassinen moka, kun oli vuokrattu mökki. Osoite mapsiin ja menoksi. Mökin seinässä oli avainkaappi, johon meillå oli koodi. Koetettiin koodeja kymmeniä kertoja, soitettiin vuokraajalle ja istuttiin lopulta rappusille avaamaan kylmät juomat, kun ei saatu vastausta. Jonkin ajan päästä pihaan ajoi autollaan pariskunta, joka ihmetteli, miksi ihmeessä me ollaan leiriydytty heidän mökin terassille. Hups, oltiinkin naapurimökillä.
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Toi reikä lattiassa voi hihityttää, mutta oli totisinta totta tsekkilän ja Puolan rajaseuduilla 90 luvun alussa. Ei se silloin naurattanut yhtään.
Se naurattaa aina. Kuten riukukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa nukkua, jos olisi aamulla lähto. Ihan sama kuinka päin: kotoa reissuun vai reissusta kotiin.
Kerran olin yötä Hotelli Vantaassa ja aamulla olisi pitänyt hotellista lähteä vasta klo 7.30. Eihän se onnistunut, kun olin koko yön pyörinyt sängyssä enkä unta saanut. Olin hotellista poissa jo noin klo 5.30, ajattelin, että menen varmuuden vuoksi lentoasemalle. Olin yksin reissussa, koska siskon perhe oli ollut matkakohteessa jo viikon.
Nukahdin Hki-Vantaalle penkille. Heräsin noin klo 10, kun lento oli jo lähtenyt. Onneksi seuraavana päivänä lähti lentokone, johon oli vielä lippuja myynnissä. Sain lennon normaalia halvemmalla.
Tuon tapauksen jälkeen en ole enää ikinä varannut matkaa/lentoa minnekään, jos lähtö on aikaisin aamulla. Mieluummin vaikka lähellä puolta yötä, kunhan ei ole aamulla.
Olitpa sikeessä unessa siellä lentoaseman penkillä, kun et herännyt edes siihen, kun sinua kuulutettiin lennolle? :D
Voi kuule, Helsinki Vantaalla ei ole vuosikausiin kuulutettu ketään lennolle.
Eikö tosiaan? Miksei?
(Oon viimeksi lentänyt muistaakseni viitisen vuotta sitten.)
https://www.lentoposti.fi/uutiset/helsinki_vantaa_hiljenee_kuulutuksia_…
Oltiin kaverin kanssa reissussa Kreikassa ja istuttiin baarissa sulkemisaikaan asti. Minulla oli hieno kallis kamera, jonka unohdin baarin pöytään.
Kun huomasin että kamera on unohtunut, mentiin koputtelemaan ja huutelemaan baarin ovelle ja edustalle. Ei ketään missään. Sitten päätettiin murtaa terassin liukuovi väkisin ja käytiin hakemassa kamera pöydältä, jossa se ihme kyllä edelleen oli. Ei jääty kiinni, eikä koirat perään haukkuneet. Olisi voinut toisinkin käydä.
Auton vuokrauksessa soppariin merkattiin tankin olevan puolillaan. Auto haettiin muutaman kilometrin päästä. Mulla oli vaan kaukolasit päässä ja mittarit näkyivät huonosti. Olin näkevinäni että bensamittari oli vain neljänneksessä ja ajoin toimistolle sanomaan siitä. Mittari olikin 3/4 ja se sitten kirjattiin sopimukseen.
Menimme 25v hääpäiväreissulle Tukholm aan silloin uuten hotelli Ariadneen . Muuten kaikki oli upeaa, laivat huone 15 kerroksessa n äkym,ä merelle. Mieheni on ummikko, minä osaan jonkun verran ruotsia. No aamulla aamiaisella ihm ettelin mihin ihmiset ovat meneet, kun tajusin että Ruotsin aika oli eri kuin meillä. Oli heinäkuu. Tajusin että emme millään ehdi laivaan. Tavarat siellä ylhäällä huoneessa . No lujaa juoksimme terminaaliiin nähdäksemme että laiva meni jo jonkun matkan päässä. Sain v aihdettuua liput iltalaivaan ja tavarat terminaalin lokeroon. Pikpankista vähän kruunuja päiväksi, jonka vietimme m elken Gärdetillä. MIheni ei syustunut lähtemään kaupungille etten hukkaa häntä sinne. V oi vitsi miltä tuntui nähdä kun Silja serenad purjehti veks.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eksyin Helsingissä Redissä ja myöhästyin junasta. Lisähuomiona, että olin aiemmin käynyt Helsingissä 2 kertaa elämäni aikana; 6. Lk luokkaretkellä ja yo-kirjoitusten jälkeen pääsykokeissa. En vieläkään käsitä, miten ihminen voi joutua ostoskeskuksessa niin hukkaan.
Sehän on ihan kamala sokkelo.
Siellä kyllä eksyy! Kuka vaan ja mistä vaan kotoisin oleva.
se on kaameen näköinen Muuga. Siellä on kontteja ja pimeää. Eipä kerran tehnyt mieli mennä sinne yöllä pyörimään, siellä hiippaili ihme porukkaa muutama vuosi sitteen. Nyt laiv at menee A tai D terminäaaliin, Muuga jäi onnex
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eksyin Helsingissä Redissä ja myöhästyin junasta. Lisähuomiona, että olin aiemmin käynyt Helsingissä 2 kertaa elämäni aikana; 6. Lk luokkaretkellä ja yo-kirjoitusten jälkeen pääsykokeissa. En vieläkään käsitä, miten ihminen voi joutua ostoskeskuksessa niin hukkaan.
Sama kävi itselle Joensuussa. Ovesta sisään ja toisesta ulos, ja ihan hukassa.
Sveitsissä ajellessamme tuli niin kuuma, että oli pakko mennä uimaan likaiseen jokeen. Joki oli täpö täynnä ihmisiä. Virtsatie tulehdushan siitä seurasi.
Olin kreikassa lomalla ja näytin peukkua ylöspäin(eli thumbs upin) isäntäväelle. Suuttuivat, kuulemma joillekin kreikkalaisille se on ruma ele.
Vierailija kirjoitti:
Toi reikä lattiassa voi hihityttää, mutta oli totisinta totta tsekkilän ja Puolan rajaseuduilla 90 luvun alussa. Ei se silloin naurattanut yhtään.
Voi kuule, etelä-Euroopassa ihan tätäkin päivää. Viimeksi kykitty huhtikuussa Italiassa ihan siistissä kahvilan reikävessassa. Alkaa vaan ikä painamaan kun on vaikea päästä kyykkypissalta ylös:D
En mutta navigaattori sekoili joskus esim. Espanjassa. Laittoi menemään ihan tyhmiä reittejä välillä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole oikeastaan minun eikä siskoni moka, mutta oltiin perhelomalla Turkissa ja saatiin ruokamyrkytys ravintolassa.
Syönnin jälkeen jäätiin vielä nautiskelemaan vesimelonia ja yhtäkkiä tuli tosi kurja olo. Äiti väitti, että johtuu liiasta auringosta ja menee ohi, kun juon jotain kylmää ja pureskelen niitä vesimelonipaloja. Sitten alkoi oksettaa.
Yritin juosta ravintolassa vessaan ja lopulta kun se löytyi, oksennus lensi kaaressa vessan oveen ja lattioille. Henkilökunta meni ystävällisesti siivoamaan sitä kauhistusta. Olin juuri syönyt vesimelonia, joten luulin, että oksennuksessa on verta joukossa. Kun tulin pöytään sanomaan, että pakko lähteä hotellille, siskoa alkoi oksettaa. Hän juoksi vessaa kohti, mutta sinne ei päästetty, kun oli minun oksennusten siivous kesken. Sisko juoksi ravintolasta ulos, muttei ihan ehtinyt, vaan oksensi suoraan ravintolan sisääntulolle valtavat määrät.
Minä näin sen kauempaa meidän pöydästä ja saman tien alkoi uudestaan oksettaa. Oksensin kukkaistutukseen.
Ehkä oppivat olemaan tarkempia elintarvikehygienian suhteen siinä ravintolassa.
Tälle repesin, anteeksi kamalasti mutta tämähän täyttää jo komedian piirteet haha:D
Ei varmaan naurattanut silloin mutta nykyään voi jo hymähtää, taisi ravintolakin oppia jotain tuona kohtalokkaana päivänä:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole oikeastaan minun eikä siskoni moka, mutta oltiin perhelomalla Turkissa ja saatiin ruokamyrkytys ravintolassa.
Syönnin jälkeen jäätiin vielä nautiskelemaan vesimelonia ja yhtäkkiä tuli tosi kurja olo. Äiti väitti, että johtuu liiasta auringosta ja menee ohi, kun juon jotain kylmää ja pureskelen niitä vesimelonipaloja. Sitten alkoi oksettaa.
Yritin juosta ravintolassa vessaan ja lopulta kun se löytyi, oksennus lensi kaaressa vessan oveen ja lattioille. Henkilökunta meni ystävällisesti siivoamaan sitä kauhistusta. Olin juuri syönyt vesimelonia, joten luulin, että oksennuksessa on verta joukossa. Kun tulin pöytään sanomaan, että pakko lähteä hotellille, siskoa alkoi oksettaa. Hän juoksi vessaa kohti, mutta sinne ei päästetty, kun oli minun oksennusten siivous kesken. Sisko juoksi ravintolasta ulos, muttei ihan ehtinyt, vaan oksensi suoraan ravintolan sisääntulolle valtavat määrät.
Minä näin sen kauempaa meidän pöydästä ja saman tien alkoi uudestaan oksettaa. Oksensin kukkaistutukseen.
Ehkä oppivat olemaan tarkempia elintarvikehygienian suhteen siinä ravintolassa.
Tälle repesin, anteeksi kamalasti mutta tämähän täyttää jo komedian piirteet haha:D
Ei varmaan naurattanut silloin mutta nykyään voi jo hymähtää, taisi ravintolakin oppia jotain tuona kohtalokkaana päivänä:D
Jokainen etelässä reissannut tietää että valmiiksi leikattua vesimelonia EI saa syödä. Se pilaantuu parissa minuutissa jos huonosti käy:D Taisi turistikin oppia jotain tuona päivänä??
Joskus parikymppisenä olin ensimmäistä kertaa yksin ulkomailla kun olin vaihdossa Saksassa. Olin kotimatkalla ja lentokentällä kävelemässä portille kun virkailija pysäytti ja pyysi punnitsemaan käsimatkatavarat. Mulla oli pieni vedettävä matkalaukku ja käsilaukku, mutta painoa olikin epähuomiossa reilusti yli sallitun ja siinä virkailijan silmien alla jouduin heittämään joitain matkatavaroita pois roskiin kunnes pääsin jatkamaan matkaa ja koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tapahtunut minulle, vaan toiselle matkalla mukana olleelle. Lähdettiin Espanjassa illalla kaupungille shoppailemaan ja syömään. Oli sovittu, että vuorotellen maksetaan ravintolaruokailuja, niin ei tarvitse pyytää erikseen laskua. Mieheni maksoi sillä kertaa. Tultiin hotellille ja matkaseuralaisellamme ei ollutkaan käsilaukkua. Ajateltiin, että ehkä unohtui ravintolaan. Ei näkynyt ravintolassa eikä tarjoilija ollut nähnyt. Sitten alettiin juosta läpi kaupat, joissa käytiin ennen syömään menoa. Ei löytynyt. Siinä laukussa oli lompakko ja kaikki kortit (pankki/luottokortti, kela-kortti yms), rahaa ja lisäksi hotellihuoneen avain tai avainkortti (en muista, kumpi siinä hotellissa oli käytössä). Ei selvinnyt, missä vaiheessa hän oli laukun kadottanut, eikä sitä löydetty. Onneksi pankkikortin saa kuoletettua aika nopeasti.
Miksi laskut pitää pyytää erikseen, miksei laskua makseta puoliksi? Niin ne paikallisetkin tekevät.
En ole sama ihminen, mutta mitä ihmettä? Että jos siellä on vaikka 5-6 ihmistä syömässä, ne maksaa laskun puoliksi? Minä vuonna olet käynyt ulkomailla ja missä? Aika monessa maassa on pankkikortit nykyaikana. Siihen maksupäätteeseen pystytään kyllä laittamaan esim. 17€ ja toiselle 18,50€ ja minkä hintaista kukin on syönyt! Tietysti myös voi tehdä niin, että vuorotellen maksetaan. Ainakin pubeissa tuo on monessa Euroopan maassa käytäntö, että yksi maksaa juomat yhdellä kierroksella ja toinen tarjoaa seuraavat. Suomesta en tiedä, millaiset tavat toimia pubeissa tai baareissa, kun en ole ainakaan 5 vuoteen käynyt muissa kuin ruokaravintoloissa.
No ihan nytkin olen ulkomailla koska asun täällä.
Kommentoimassani postauksessa oli kaksi ihmistä jotka maksoivat ravintolassa vuoron perään ettei tarvitsisi pyytää erillisiä laskuja… Hämmästelin siis erillIsten laskujen pyytämistä, se ei monessakaan maassa ole tapana, vaan tuodaan yksi lasku josta jokainen maksaa osuutensa, arvelin ettei mun tarvitse listata kaikkia mahdollisia seuruekomboja ja maksuvälineitä… näköjään ois pitänyt..
En muuten tiedä Suomen lisäksi yhtäkään maata missä lasku syynättäIsiin pennilleen vaan yleensä se jaetaan tasan ruokailijoiden kesken.
Suomessa käsittääkseni jokainen hakee edelleen tiskiltä omat juomassa, pubimaissa seurueet yleensä ostaa kierroksen kerrallaan. Etelä Euroopan baareissa on usein pöytiintarjoilu joten laskunvastaanottajat yllämainittuun tapaan seurueen kesken.
Välihuomautus, muuten Japanissa hyvin kiltisti erittelevät laskun sen mukaan, miten kukin on syönyt ja juonut. Nähtävästi se on heistä normaalia. Teknisesti onnistuu kuitenkin hyvin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen etelässä reissannut tietää että valmiiksi leikattua vesimelonia EI saa syödä. Se pilaantuu parissa minuutissa jos huonosti käy:D Taisi turistikin oppia jotain tuona päivänä??
Jaa... Enpä ole tiennyt, vaikka olen reissannut "etelässä" kymmeniä vuosia ja asunutkin jokusen vuoden.