Oletko mokannut lomareissulla?
Minulle aina sattuu ja tapahtuu lomaillessa ja osa mokista sellaisia, jotka naurattaa pitkään.
Viime kesänä tehtiin klassinen moka, kun oli vuokrattu mökki. Osoite mapsiin ja menoksi. Mökin seinässä oli avainkaappi, johon meillå oli koodi. Koetettiin koodeja kymmeniä kertoja, soitettiin vuokraajalle ja istuttiin lopulta rappusille avaamaan kylmät juomat, kun ei saatu vastausta. Jonkin ajan päästä pihaan ajoi autollaan pariskunta, joka ihmetteli, miksi ihmeessä me ollaan leiriydytty heidän mökin terassille. Hups, oltiinkin naapurimökillä.
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Olin muksuna (10-12 v.) noin vuonna 1998 vanhempieni ja siskoni kanssa Lontoossa. Isäni mielestä jokaisen turistin piti käydä Thamesissa uimassa, joten sinne mentiin polskimaan. Seurauksena virtsatietulehdus, joka hitusen pilasi loppuloman. Ilmeisesti Thames oli suht likainen vesistö tuolloin 2000-luvun vaihteessa...
Jaa mistäs kohtaa te jokeen hyppäsitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eksyin Helsingissä Redissä ja myöhästyin junasta. Lisähuomiona, että olin aiemmin käynyt Helsingissä 2 kertaa elämäni aikana; 6. Lk luokkaretkellä ja yo-kirjoitusten jälkeen pääsykokeissa. En vieläkään käsitä, miten ihminen voi joutua ostoskeskuksessa niin hukkaan.
Jos kaikista maailman paikoista tuo tapahtuu, kyllä se Redi on.
Kiitos lohdutuksesta! Tunsin itseni melko typeräksi, kun en löydä pois.
Sieltä siivotaan koko ajan eksyneitä, nälkään ja janoon kuolleita helsinkiläisiä vaivihkaa pois. Valkoinen umpikuorma-auto vie.
Siellä eksyi avajaisviikolla 4500, minkä vuoksi sinne palkattiin oppaita. Sitten eksyivät oppaat.
Tämä on todellinen syy Helsingin väkiluvun jumittamiseen, vaikka sinne koko ajan muuttaa lisää porukkaa.
Ai hitto. :D
Joku voisi muuten kirjoittaa jonkin kauhukirjan tai tehdä kauhuleffan siitä, miten Rediin nääntyy sadoittain ihmisiä, koska kauppakeskus on epäeuklidisesti rakennettu ja Vanhat Jumalat vaativat uhreja tms. :D
Redi on maailman epäonnistunein kauppakeskus, arkkitehtitoimiston kokeilu joka on tullut hirvittävän kalliiksi maksajille. Kauppakeskuksen vetäjät vaihtuvat, nyt taas lähti yksi ja toinen tuli tilalle.
Kaverille kävi Saksassa interraililla niin, että ottivat majoituksen hostelista walk-in menetelmällä, siihen aikaan ei ollut internettiä eikä matkapuhelimia. Lähtivät sitten kaupungille ja katsoivat tarkkaan kadunnimen että osaavat takaisin. No, niitä Einbahnstrasseja oli sitten aika paljon. Selvisi sitten myöhemmin, että tarkoittaa yksisuuntaista katua.
Vierailija kirjoitti:
Saavuin naiskaverin kanssa junalla myöhään illalla Tukholman eteläpuolella olevaan kaupunkiin. Löysimme retkeilymajan, jossa yövyimme. Kaveri kävi suihkussa, jonka jälkeen ei enää löytänyt toista piilolinssiään. Hän väitti, että linssi tuntuu silmämunan takana. Vastaanotossa oli työssä kaksi nuorta naista, joille selvitimme tilannetta hieman huonolla ruotsin kielellä. He hakivat taskulampunkin, jolla valaisivat kaverin silmää, josko näkyisi vilahdus silmän taa joutuneesta piilolinssistä. Ambulanssin tilaamistakin he jo suunnittelivat. Minä päätin sitten vielä käydä tutkimassa suihkutilan ja siellähän se piilolinssi oli hieman ruttuisena suihkutilan lattialla. Varmaan jäi ruotsalaistytöille hauska muisto meistä.
Minkälaiset piilolinssit ne oikein ovat olleet? Omani ovat niin ohuet ja pienikokoiset, ettei niitä voisi löytää, jos ne putoaisivat suihkun lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Olin kaverin kanssa Firenzessä. Kaikki kamat jo pakattu kotimatkaa varten ja taksi tilattu. Vanhan rakennuksen painava ulko-ovi meni omia aikojaan kiinni kun osa matkatavaroista oli vielä nostamatta taksiin. Avaimen olimme jättäneet sovitusti asunnon pöydälle.
Kasseja ei voinut jättää rappuun. Koneen lähtöön oli 2 tuntia.
Mulle kävi noin Prahassa. Jätin pahassa krapulassa passini huoneeseen lukon taa. Asuin opiskelijan budjetilla semmosessa paikassa missä joku kahvila vuokrasi huoneita omalla sisäänkäynnillä yhden sisäpihan reunoilta.
Huomasin passin puuttumisen kadulla kun olin jo antanut sisäpihalle johtavan portin lukkiutua takanani. Kello oli vajaa 7 aamulla.
Hätäännyin enkä keksinyt muuta kuin että puskin sen portin sisään. Oli vaan jotain peltiä eli onnistui. Lukko toki hajosi.
Sitten piti kiskoa auki porttikongissa oleva lukittu postilaatikko, minne olin jättänyt avaimen. Sekin onnistui. Sitten jo pääsin huoneeseen ja hakemaan passin.
Vauriot jätin vain silleen. Toisaalta kyseisessä "pensionaatissa" oli luokattoman huono palvelu eli en katunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten fiksusti ajateltu, että ei ota vahdittavakseenkaan toisten laukkuja. Tuohan olisi se tapa, jolla joku jättäisi oikeankin pommin. Tosi epätodennäköistä tietysti, mutta omasta laukusta täytyy vaan itse/seurueen pitää huolta. Isot heti bag droppiin ja pienet vessaan ym. mukaan.
Olin lentämässä Arlandasta Jenkkeihin, kun turvatarkastusjonossa edessä ollut nainen kääntyi puoleeni ja halusi, että vien yhden hänen laukuistaan turvatarkastuksen läpi. Hän oli matkalla jonkun nuoten tytön kanssa, ja heillä oli 2-3 koneeseen tulevaa laukkua. Syyksi pyyntöönsä hän sanoi sen, että kaikki hänen laukkunsa on täynnä tonnikalaa (?!), eikä ne turvatarkastuksessa tykkää, jos hän itse vie niin paljon kalaa. Kieltäydyin kohteliaasti, ja nainen vetäisi herneet nenään. Nooh, turvatarkastuksessa nainen ja tyttö laukkuineen napattiin sivuun laukkujen läpivalkaisun jälkeen, ja tarkastajat alkoivat penkoa laukkuja. Olin sen verran kaukana, etten nähnyt, mitä laukuissa oli. Tuskin ainakaan mitään kalaa. Ei turvatarkastajia kiinnosta, vaikka veisi laukullisen tuoreita turskia maasta poistuessaan.
Kyllä meitä kiinnostaa, koska jos siellä on tarpeeksi lientä purkin kokoon nähden, se luetellaan nesteeksi. Ja niihin on olemassa rajat, vaikka tämäkin tulee edelleen joillekin yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eksyin Helsingissä Redissä ja myöhästyin junasta. Lisähuomiona, että olin aiemmin käynyt Helsingissä 2 kertaa elämäni aikana; 6. Lk luokkaretkellä ja yo-kirjoitusten jälkeen pääsykokeissa. En vieläkään käsitä, miten ihminen voi joutua ostoskeskuksessa niin hukkaan.
Luulen, että ihan jokainen Redissä kävijä on eksynyt ekalla käynnillä. Käyn lähes päivittäinen siellä ja tosi usein joku kysylee neuvoja. Taitaa olla maailman sokkeloisin kauppakeskus!
Minua pelotti mennä sinne kun.olen tälläinen suuntavaistoton savolaistollikka ja olin kuullut paikan sokkeloisuudesta,mutta mies vastasi ettei hän eksy ikinä eikä ainakaan mihinkään kauppaan. No arvatkaa ketkä eksyi?
Olo oli kuin siinä Kingin leffassa missä se riivattu talo elää ja laajenee omatoimisesti eikä ihmiset löydä ulos.
Rose Red, hyvä elokuva . Suomiversiossa kadotaan kauppakeskukseen .D "Lukuisten katoamisten jälkeen rakennus päätettiin sulkea, MUTTA"..
- Katsonut väärin lähtöpäivän lentolipusta. Lähtö oli juuri illalla ja perilletulo kotimaahan aamulla; minä olin katsonut vain sen ns. paluupäivän, eli sen aamuyön. Lompsittiin pitkin lomakaupunkia puolison kanssa täysin huolettomina, aiottiin mennä vielä suoraan kaupungilta illalliselle, mutta sitten onneksi päätettiin poiketa hotellin kautta, käydä suihkussa ja vaihtaa hikiset vaatteet vähemmän hikisiin. Respassa oli kaksi naista kyynärvarret ristissä moittimassa meitä ettei oltu luovutettu huonetta klo 12. Minä omahyväisesti selitin, että lähtömme on vasta huomenna. Hain lentolippunikin että näytän oikein. No juu, he olivat oikeassa ja minä väärässä. Ikinä ei oltu pakattu niin nopeesti ja taksikin sai aika nopsaan ajaa. Ehdittiin sitten kumminkin koneeseen.
Sitten on nää tavalliset, laulanut karaokea aivan liian kännissä jossain etelässä brittiläisessä pubissa. Syönyt salaattia ja saanut kaamean ripulin, muutaman kerrankin, varmaan neljällä eri mantereella ainakin.
Ja kerran hyppäsin Lontoosta junaan mennäkseni Gatwickin lentokentälle. Olin useasti ennenkin mennyt, mutta aina expressillä joka menee suoraan lentokentälle maan alle. Nyt tää oli etanajuna Brightoniin, joka tietty pysähtyy siinä lentokentänkin kohdalla (maan päällä, täytyy mennä hissillä alas). Keskityin lukemiseen ja hiukan ihmettelin että onpas hidas juna. Sitten se juna tuli sinne Brightoniin, mistä minä itku kurkussa selvittelin miten nyt pääsen Gatwickiin takaisin. Sillä samalla. Just ja just ehdin.
Vierailija kirjoitti:
- Katsonut väärin lähtöpäivän lentolipusta. Lähtö oli juuri illalla ja perilletulo kotimaahan aamulla; minä olin katsonut vain sen ns. paluupäivän, eli sen aamuyön. Lompsittiin pitkin lomakaupunkia puolison kanssa täysin huolettomina, aiottiin mennä vielä suoraan kaupungilta illalliselle, mutta sitten onneksi päätettiin poiketa hotellin kautta, käydä suihkussa ja vaihtaa hikiset vaatteet vähemmän hikisiin. Respassa oli kaksi naista kyynärvarret ristissä moittimassa meitä ettei oltu luovutettu huonetta klo 12. Minä omahyväisesti selitin, että lähtömme on vasta huomenna. Hain lentolippunikin että näytän oikein. No juu, he olivat oikeassa ja minä väärässä. Ikinä ei oltu pakattu niin nopeesti ja taksikin sai aika nopsaan ajaa. Ehdittiin sitten kumminkin koneeseen.
Sitten on nää tavalliset, laulanut karaokea aivan liian kännissä jossain etelässä brittiläisessä pubissa. Syönyt salaattia ja saanut kaamean ripulin, muutaman kerrankin, varmaan neljällä eri mantereella ainakin.
Ja kerran hyppäsin Lontoosta junaan mennäkseni Gatwickin lentokentälle. Olin useasti ennenkin mennyt, mutta aina expressillä joka menee suoraan lentokentälle maan alle. Nyt tää oli etanajuna Brightoniin, joka tietty pysähtyy siinä lentokentänkin kohdalla (maan päällä, täytyy mennä hissillä alas). Keskityin lukemiseen ja hiukan ihmettelin että onpas hidas juna. Sitten se juna tuli sinne Brightoniin, mistä minä itku kurkussa selvittelin miten nyt pääsen Gatwickiin takaisin. Sillä samalla. Just ja just ehdin.
Gatwickilla on vain yksi juna-asema ja kaikki laiturit ovat samassa tasossa, mikään ei ole maan alla vaan pohjakerroksessa.
T:lentokentällä 10 vuotta töissä ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui ennen kännykkäaikaa. Olin lähdössä asunnolta Lappiin menevään yöjunaan. Asuin yksin asunnossa, joka oli puisessa pienkerrostalossa. Silitin juuri ennen lähtöä joitakin mukaan otettavia vaatteita.
Junan lähdettyä liikkeelle mieleeni tuli epäilys, olinko ottanut raudan irti pistorasiasta. Alkoi tuntua, että en varmasti ottanut. Etsin käsiini konduktöörin ja selitin tilanteen ja kysyin, voinko soittaa junasta naapurilleni. Hän totesi, että ei voi mitään ja jos rauta oli jäänyt päälle, tulipalo oli varmaan jo syttynyt.
Kun juna saapui seuraavalle asemalle, ryntäsin soittamaan. Onneksi naapuri oli kotona. Hän kävi katsomassa postiluukusta tilannetta. Siitä näki suoraan kohtaan, jossa rauta oli. Johto ei ollut seinässä.
Mieli huojentui, mutta jännitys oli tehnyt tepposet ja seurauksena oli jonkin tunnin kuluttua armoton ripuli. Olin sopinut kolmen kaverin, 2 miestä, 1 nainen, kanssa hillareissusta. Tapasin kaverit Rniemellä ja matkasimme autolla nevalle. Ripuli alkoi keskellä puutonta nevaa. Yritin löytää jotain suojaisaa paikkaa tarpeiden teolle, mutta useaan otteeseen toinen miehistä aina sopivasti etsiytyi seuraani. Jotenkin selvisin kuitenkin kuivin housuin takaisin Rniemelle.
Konnari oli väärässä.
Tuttavapariskunta lähti kerran häihin pohjoiseen lentokoneella. Perjantaina lähtiessä rouva oli silittänyt vaatteita. Olivat viikonlopun reissussa ja su-iltana palatessa huomasivat, että silitysrauta oli ollut koko viikonlopun päällä (oli pystyasennossa silityslaudan päällä). Ei ollut syttynyt tulipaloa.
Kuulin ystävältä hänen sukulaispariskunnasta joka lähti 2 viikon lomalle ulkomaille. Saapuivat kotiin ja purkivat matkalaukkuja ymv. Jonkun ajan päästä mies piipahti kodinhoitohuoneessa ja sanoi vaimolleen että "jätit silitusraudan päälle." Rouva siihen että "en ole silittänyt mitään." Selvisi että rouva oli silittänyt ennen lomaa paitansa ja rauta oli ollut päällä koko 2 viikon lomareissun.
Jätin juuri ostetut maalais sämpylät paperi pussissa teltan absidiin. Yöllä siili oli kömpinyt reunan ali sisäpuolelle ja maistanut jokaisesta sämpylästä palasen. Nyt muistan jättää ruuat vetoketjulla suljettavaan kassiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui ennen kännykkäaikaa. Olin lähdössä asunnolta Lappiin menevään yöjunaan. Asuin yksin asunnossa, joka oli puisessa pienkerrostalossa. Silitin juuri ennen lähtöä joitakin mukaan otettavia vaatteita.
Junan lähdettyä liikkeelle mieleeni tuli epäilys, olinko ottanut raudan irti pistorasiasta. Alkoi tuntua, että en varmasti ottanut. Etsin käsiini konduktöörin ja selitin tilanteen ja kysyin, voinko soittaa junasta naapurilleni. Hän totesi, että ei voi mitään ja jos rauta oli jäänyt päälle, tulipalo oli varmaan jo syttynyt.
Kun juna saapui seuraavalle asemalle, ryntäsin soittamaan. Onneksi naapuri oli kotona. Hän kävi katsomassa postiluukusta tilannetta. Siitä näki suoraan kohtaan, jossa rauta oli. Johto ei ollut seinässä.
Mieli huojentui, mutta jännitys oli tehnyt tepposet ja seurauksena oli jonkin tunnin kuluttua armoton ripuli. Olin sopinut kolmen kaverin, 2 miestä, 1 nainen, kanssa hillareissusta. Tapasin kaverit Rniemellä ja matkasimme autolla nevalle. Ripuli alkoi keskellä puutonta nevaa. Yritin löytää jotain suojaisaa paikkaa tarpeiden teolle, mutta useaan otteeseen toinen miehistä aina sopivasti etsiytyi seuraani. Jotenkin selvisin kuitenkin kuivin housuin takaisin Rniemelle.
Konnari oli väärässä.
Tuttavapariskunta lähti kerran häihin pohjoiseen lentokoneella. Perjantaina lähtiessä rouva oli silittänyt vaatteita. Olivat viikonlopun reissussa ja su-iltana palatessa huomasivat, että silitysrauta oli ollut koko viikonlopun päällä (oli pystyasennossa silityslaudan päällä). Ei ollut syttynyt tulipaloa.
Kuulin ystävältä hänen sukulaispariskunnasta joka lähti 2 viikon lomalle ulkomaille. Saapuivat kotiin ja purkivat matkalaukkuja ymv. Jonkun ajan päästä mies piipahti kodinhoitohuoneessa ja sanoi vaimolleen että "jätit silitusraudan päälle." Rouva siihen että "en ole silittänyt mitään." Selvisi että rouva oli silittänyt ennen lomaa paitansa ja rauta oli ollut päällä koko 2 viikon lomareissun.
Eikö ollut tosiaan käynyt mitään? Rauta vain kuumana siinä itekseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin muksuna (10-12 v.) noin vuonna 1998 vanhempieni ja siskoni kanssa Lontoossa. Isäni mielestä jokaisen turistin piti käydä Thamesissa uimassa, joten sinne mentiin polskimaan. Seurauksena virtsatietulehdus, joka hitusen pilasi loppuloman. Ilmeisesti Thames oli suht likainen vesistö tuolloin 2000-luvun vaihteessa...
Luultavasti Lontoon parlamenttitalon ikkunasta. Tai siitä London bridgelta. Saavutus tuokin, että pääsee sinne jokeen hyppäämään ja sieltä pois. Siinä joessahan on Lontoon kohdalla sulkujakin niin tiheästi, ettei tulisi mieleenkään lähteä hyppimään sulkujen väliin. En muista, montako metriä pinta laskee ja nousee sen mukaan, miten suluista päästetään vettä, mutta uhkarohkeaa touhua lähteä sinne syvään jokeen hyppimään.
Julkisissa olen monta kertaa joko unohtanut rei'ittää matkalipun tai tehnyt sen vahingossa kahdesti.
Rauta jäi päälle…
Silitysraudoissa on kuulemma automaattinen termostaatti, joka katkaisee lämpenemisen, jos jättää sen päälle.. eli rauta ei ole ollut kahta viikkoa kuumenemassa. Termostaattiin ei voi kuirenkaan luottaa, joten paras on sammuttaa rauta katkaisimesta.
Pistorasiasta johdon nylkeminen irti on epätoivoista. Olen ratkaissut asian ostamalla ylimääräisen katkaisijan. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti Lontoon parlamenttitalon ikkunasta. Tai siitä London bridgelta. Saavutus tuokin, että pääsee sinne jokeen hyppäämään ja sieltä pois. Siinä joessahan on Lontoon kohdalla sulkujakin niin tiheästi, ettei tulisi mieleenkään lähteä hyppimään sulkujen väliin. En muista, montako metriä pinta laskee ja nousee sen mukaan, miten suluista päästetään vettä, mutta uhkarohkeaa touhua lähteä sinne syvään jokeen hyppimään.
7 metriä sen Thamesin pinta nousee ja laskee. Virtaus on kova Lontoon kohdalla, joten en ymmärrä, millainen isä vie 10-12-vuotiaan uimaan (hukkumaan) sinne. Laittaako iskä perheen aaltoihin uimaan myös risteilylaivalla? Kenties Helsingin kauppatorilta yllyttää veteen? Mistä kohtaa Thamesissa seinästä saa edes kiinni, jos virta lähtee viemään vai jättäytyykö siinä kellumaan ja ottaa sillasta kiinni. Ihme, ettei siellä ole ollut paikalla pelastuslaitos poimimassa pois hullua turistiperhettä.
Joka tapauksessa pissatulehdus on ollut murheista pienin.
Vierailija kirjoitti:
Julkisissa olen monta kertaa joko unohtanut rei'ittää matkalipun tai tehnyt sen vahingossa kahdesti.
Onneksi on skannaus
Vierailija kirjoitti:
Rauta jäi päälle…
Silitysraudoissa on kuulemma automaattinen termostaatti, joka katkaisee lämpenemisen, jos jättää sen päälle.. eli rauta ei ole ollut kahta viikkoa kuumenemassa. Termostaattiin ei voi kuirenkaan luottaa, joten paras on sammuttaa rauta katkaisimesta.
Pistorasiasta johdon nylkeminen irti on epätoivoista. Olen ratkaissut asian ostamalla ylimääräisen katkaisijan. .
Eli käytännössä seinään unohtunut silitysrauta ei sytytä taloa tuleen. En kuitenkaan uskaltaisi mennä asiaa testaamaan omalta kohdalta....
Gitte kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hilpasin alasti juoksuun keskellä Madridia kun joku oli vienyt kaikki vaatteeni rannalta. Onneksi ei tullu tuttuja vastaan.
Ei ollu uikkareita? Miten oot voinu olla alasti rannalla?
Madrid on sisämaassa eikä sen läpi kulje mitään ihmeempää jokea, eli ei siellä mitään uimarantoja ole. Maauimala kyllä löytyy keskustan tuntumasta, kiva paikka.
Minua pelotti mennä sinne kun.olen tälläinen suuntavaistoton savolaistollikka ja olin kuullut paikan sokkeloisuudesta,mutta mies vastasi ettei hän eksy ikinä eikä ainakaan mihinkään kauppaan. No arvatkaa ketkä eksyi?
Olo oli kuin siinä Kingin leffassa missä se riivattu talo elää ja laajenee omatoimisesti eikä ihmiset löydä ulos.