Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mokannut lomareissulla?

Vierailija
03.06.2021 |

Minulle aina sattuu ja tapahtuu lomaillessa ja osa mokista sellaisia, jotka naurattaa pitkään.

Viime kesänä tehtiin klassinen moka, kun oli vuokrattu mökki. Osoite mapsiin ja menoksi. Mökin seinässä oli avainkaappi, johon meillå oli koodi. Koetettiin koodeja kymmeniä kertoja, soitettiin vuokraajalle ja istuttiin lopulta rappusille avaamaan kylmät juomat, kun ei saatu vastausta. Jonkin ajan päästä pihaan ajoi autollaan pariskunta, joka ihmetteli, miksi ihmeessä me ollaan leiriydytty heidän mökin terassille. Hups, oltiinkin naapurimökillä.

Kommentit (519)

Vierailija
361/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen mokannut. Söin kalaa Kroatiassa. Olen kala-allergikko, mutta naapuripöydässä syötiin jotain punaista, joka näytti pihviltä. Pyysin tarjoilijalta samaa annosta ja jep, kalaa oli. Huulet turposi valtaviksi, vaikka pari haarukallista vain ehdin syödä. Onneksi ei vakavampaa tullut, koska riski on, että myös hengitystiet turpoaa.

Onneksi selvisit säikähdyksellä! Sitä ihmettelen, että kuinka et haistanut sen olevan kalaa tai viimeistään maistanut heti ensimmäisen puraisun jälkeen? 😳

Vierailija
362/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä voiko tätä varsinaisesti mokaksi kutsua, mutta hassu tilanne ulkomailla, joten menkööt. 😀

Olimme Italiassa ja yhtenä iltana etsimme ihan sokkona jotain ravintolaa. Päädyimme sellaiselle kadulle, jossa oli kaksi ravintolaa ihan vierekkäin. Pysähdyimme katselemaan ja sitten kummastakin ravintolasta putkahti ulos tarjoilijat jotka alkoivat mainostaa kumpikin omaa ravintolaansa. Minä jäin siihen heidän väliinsä vähän kuin ristituleen kun siskoni ja isäni seisoivat kauempana seuraamassa kuinka hoidan tilanteen.

Toinen näistä tarjoilijoista alkoi jo ehdotella minulle "come alone next time, it's gonna be more fun. I can show you some things ;)" tjsp. Yritin siinä nolona selitellä jotain, että minua odottaa poikaystävä Suomessa. Olin ihan hämmentynyt ja isä ja sisko vain nauroivat taustalla. Päädyimme sitten toiseen näistä ravintoloista ja se oli suoraan sanottuna surkea! 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolmikymppisenä Goalla miesystäväni kanssa ja vuorokauden mittaisella matkatoimiston järjestämällä viidakkoretkellä. Oli tarkoitus yöpyä romanttisessa savimajassa ihanasti pedatussa vuoteessa kauniin harsokatoksen alla.

Romantiikka oli siitä yöstä kaukana, nukuin kaukana miehestä ja puhkuin harmista. Häpesin omaa rasvaista tukkaani: olin tilannut paikallisen Ayurveda-öljyhieronnan illallisen jälkeen, ja siinä päähäni kaadettiin noin puoli litraa paksua lämmintä öljyä!!!

Joo, olin ottanut mukaan viidakkoretkelle shampoon, mutta vaan yhtä hiustenpesua varten ja se sai hiukseni vaan paakkuuntumaan öljystä. Häpesin niin paljon ja harmitti. Loppumatkan ajan takaisin omaan hotelliin olin todella synkissä tunnelmissa. Vasta vuosien jälkeen on tuo asia alkanut naurattaa.

Vierailija
364/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomareissu se on tämäkin. Intistä viikonloppulomille perjantaina  ennen kotiutusta, joka tapahtui maanantaina. No, vekaralta lahteen, jossa bussin vaihto. Aikaa bussin lähtöön oli about puoli tuntia. Siinä vieressä oli jokin pubi(en muist mikä, tämä tapahtui 1990). Menin kaljalle ja kas kummaa aika riensi ja myöhästyin bussista ja seuraava kotiinpäin lähtevä  bussi lähti lauantaina aamupäivästä.

Nukuin yön jossain kerrostalon rappukäytävässä. Aamulla sitten virkeänä kotiinpäin menevään bussiin. No, viikonloppu meni ja paluu Vekaranjärvelle sunnutaina. Olin hiukan tuiskeessa vieläkin. Nousin Lahteen menevään bussiin jossa olisi ollut vaihto Kouvolaan. Tietysti nukahdin ja heräsin kun kuski kuulutti, että saavumme hetken päästä Helsinkiin. Mulla oli viisi markkaa rahaa taskussa ja olisi pitännyt olla Vekaranjärvellä. Okei, ajattelin että nyt  haastetaan miestä. Hesan juna-asemalla etsin vartijoita, joilta kysyä neuvoa. He osasivat neuvoa missä voisin ilmoittautua, ennen puoltayötä ettei tule sanktioita. Kuljin sitten päävartioon ja ilmoittauduin siellä ja he ottivat minut hoiviinsa ja soittivat vekaralle, että sotilas on ilmoittautunut ajoissa. Kaikki meni hyvin ja maanantai aamuna pääsin linja-autolla vekaranjärvelle ja kotiuduin normaalisiti. Seikkailu tämäkin.

Vierailija
365/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä voiko tätä varsinaisesti mokaksi kutsua, mutta hassu tilanne ulkomailla, joten menkööt. 😀

Olimme Italiassa ja yhtenä iltana etsimme ihan sokkona jotain ravintolaa. Päädyimme sellaiselle kadulle, jossa oli kaksi ravintolaa ihan vierekkäin. Pysähdyimme katselemaan ja sitten kummastakin ravintolasta putkahti ulos tarjoilijat jotka alkoivat mainostaa kumpikin omaa ravintolaansa. Minä jäin siihen heidän väliinsä vähän kuin ristituleen kun siskoni ja isäni seisoivat kauempana seuraamassa kuinka hoidan tilanteen.

Toinen näistä tarjoilijoista alkoi jo ehdotella minulle "come alone next time, it's gonna be more fun. I can show you some things ;)" tjsp. Yritin siinä nolona selitellä jotain, että minua odottaa poikaystävä Suomessa. Olin ihan hämmentynyt ja isä ja sisko vain nauroivat taustalla. Päädyimme sitten toiseen näistä ravintoloista ja se oli suoraan sanottuna surkea! 😂

Samalla reissulla tapahtui toinenkin vähän vastaava tilanne josta saan syyttää liian kilttiä, naiivia ja sosiaalista itseäni. 😀

Pysähdyin juttelemaan jonkun rannenauhoja kaupustelevan miehen kanssa vaikka muut näyttivät siltä, että mennääs nyt vain eteenpäin. En siinä kohtaa tajunnut, että kyseessä on huijaus - olen käynyt todella vähän ulkomailla. Mies tarjosi meille näitä rannenauhoja "rakkauden ja ystävällisyyden nimissä" tjsp ja minä hölmö annoin hänen laittaa sellaisen ranteeseeni. Tämän jälkeen mies alkoi vaatia 20 euroa yhdestä perkeleen nauhasta. Isäni siinä hetken vänkäsi hänen kanssaan, ettei varmana makseta. Jos en väärin muista, isä lopulta maksoi, kun ei muuten meinattu päästä miehestä eroon. 😀

Vierailija
366/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ulkomailla unohdettiin palauttaa mökin avain ennen lähtöä. Soiteltiin omistajalle ja lopulta sovittiin että vaan hävitetään se ja hän teettää uuden. 

Vierailija
367/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptissä meni rannassa kielletyltä alueelta uimaan, sain haavan ja puoli lomaa pilalla jalka tikattuna.

Vierailija
368/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla unohdettiin palauttaa mökin avain ennen lähtöä. Soiteltiin omistajalle ja lopulta sovittiin että vaan hävitetään se ja hän teettää uuden. 

Miksi ette olisi lähettäneet sitä postissa?

Vierailija
369/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 11-12v ja Turkissa lomalla. Olin jonkun putiikin yläkerrassa kiertelemässä, eikä siellä ollut ristin sielua paikalla. Päästin oikein jättimäisen röyhtäyksen ja samassa vieressäni seisova nainen säpsähti. Olin luullut häntä mallinukeksi. Naama punaisena pois paikalta ja ulos hekottamaan :D

Vierailija
370/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vaeltamassa Sveitsin alpeilla. Jano pääsi yllättämään ja näin oikein viihtyisän näköisen terassin ja istahdin sinne tilatakseni kylmää juotavaa. Tovin odoteltuani tuli nainen ja mies kysymään, miksi istuin heidän terassillaan. Eipä ollutkaan kahvila, vaikka olikin useampi kuin yksi istuskeluryhmä terassilla.

Toivatko edes lasin vettä?

Vierailija
371/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa palloiltiin jossain päin kaupunkia, tarkoituksena mennä eläintarhaan. Bongattiin loistava henkilö kertomaan meille reitti. Poliisimies. Where is the zoo? jankattiin. Poliisi katsoo hämmentyneenä, kysyy...Shoe? Shoe?.... Where is the shoe? 

Vierailija
372/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaniassa Bukarestissa opiskelijareissulla. Osallistujat eri maista. Ruotsalainen kaveri oli varannut paluulentonsa vahingossa lähtemään Budapestistä, joten joutui lähtemään bussilla sinne. Näitä sattuu.

Vierailija
373/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hilpasin alasti juoksuun keskellä Madridia kun joku oli vienyt kaikki vaatteeni rannalta. Onneksi ei tullu tuttuja vastaan."

Ei Madridissa ole uimarantoja - sijaitsee ylängöllä keskellä Iberian niemimaata.

374/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intiassa unohdin suomenkielisen matkaoppaan penkille ja kipaisin takaisin, niin eiköhän joku jo ollut sitä ottamassa. Tokaisin vaan, että: You cannot read it!

Ei se mihinkään muuhun olisi kelvannutkaan kuin "wc-paperiksi" puskapaskalla.

Vierailija
375/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen mokannut. Söin kalaa Kroatiassa. Olen kala-allergikko, mutta naapuripöydässä syötiin jotain punaista, joka näytti pihviltä. Pyysin tarjoilijalta samaa annosta ja jep, kalaa oli. Huulet turposi valtaviksi, vaikka pari haarukallista vain ehdin syödä. Onneksi ei vakavampaa tullut, koska riski on, että myös hengitystiet turpoaa.

Onneksi selvisit säikähdyksellä! Sitä ihmettelen, että kuinka et haistanut sen olevan kalaa tai viimeistään maistanut heti ensimmäisen puraisun jälkeen? 😳

Se on varmaankin ollut sitä Kroatian altaassa kasvatettua tonnikalaa. Paikallinen erikoisuus, tuttu mullekin parin vuoden takaa. Ihan hassu kala, kun se ei maistu kalalta ja näyttää tummanpunaiselta pihvilihalta. Se on koostumukseltaan niin kiinteää, että pitää leikata veitsellä. Maistuu lihalta.

376/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin Helsinki-vantaan liikkeen edustalta 50€ setelin. Vein sen myyjälle, joka ilmoitti, että mikäli seteliä ei kukaan tule kyselemään tunnin sisällä, niin saan pitää sen. Kuulemma ”omistaja” kävi noutamassa sen.

No, olen liian kiltti raha-asioissa, mutta en sentään varas.

Jos sinä/minä hukkaan 50€-setelin niin silloin en tarkkaan tiedä missä olen sen hukannut.Lähtisitkö sinä etsimään ja kysymään jokaisesta liikkeestä tms minkä ohi olet vain kävellyt etkä ollut sisällä..?Minä en olisi tuhlannut aikaani koko reittini varrella olevien myyntipisteiden tms kiertämiseen kysellen 50€-seteliä jonka löytäjän arvaan sen taatusti vain panneen onnellisen hiljaa omaan taskuunsa kiittäen hyvää säkäänsä.Mahdollistahan se voi olla että 50€ löysi omistajansa mutta 99% varmuudella hän kelle sen annoit piti sen itsellään.

Vierailija
377/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joku häviävän pieni muistikuva, että olisin tämän ehkä joskus tänne kirjoittanut - pahoittelut jos näin on.

Olin joskus kakarana, noin 12-vuotiaana, ekalla ulkomaanreissulla perheeni kanssa Prahassa. Oltiin syömässä jossain raflassa ulkoterassilla. Kävin vessassa, joka lukittiin sisäpuolelta avaimella; aavistelin jo tässä vaiheessa pahinta. Ja kuinka ollakaan tavalliseen tapaani olin jälleen oikeassa - en saanut ovea enää auki. Menin totaaliseen paniikkiin ja aloin hakata ovea, kunnes kuulin äitini äkäisen, vähän nolostuneen äänen oven takaa: "mitä sä teet siellä???" Selitin tilanteen, ja äiti ohjeisteli kääntämään ja vääntämään avainta eri suuntiin. Tuskallisen pitkän ajan (saattoi todellisuudessa olla muutama minuutti, mutta tuntui ikuisuudelta) kuluttua sain oven auki. No, oven takana olikin muutamat kokit ja tarjoilijat sekä asiakkaat seisomassa ja koko ravintola taputti ja hurrasi kun pääsin pihalle :D Ihan tosi, kunnon aplodit. Näin aikuisena olisin vain kumarrellut ja niiaillut ja mennyt juttuun mukaan mutta esiteini-minä häpesi silmät päästään ja paineli pöytään istumaan. Ei ollut edes ruoka vielä tullut, piti kärvistellä tunnin verran samojen ihmisten katseiden alla.

Vierailija
378/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Kreikassa lomailemassa ja vieraskorea vatsani ei ollut suostunut toimimaan viikkoon. Viimeisenä päivänä sitten alkoi uima-altaalla loikoillessa mahassa tuntua liikettä ja ei kun vessaan (yleiseen).

Tavaraa tuli aika lailla, sillä olin tietysti nautiskellut koko viikon ajan kreikkalaisen keittiön herkuista. Vessanpönttö meni ilmeisesti tukkoon, enkä saanut pökälettä millään alas vaan se jäi itsepäisesti kellumaan pönttöön. Lopulta luovutin.

Seuraava vessaan tulija varmaan kiitteli.

Vierailija
379/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuonna 2017 lähdössä Hämeenlinnaan Apulannan keikalle. Tätini asui sillon siellä ja yövyin hänen luonaan. Lähdin Joensuusta junalla ensin Lahteen, siellä vaihoin junaa joka meni Tikkurilaan ja sieltä oli tarkoitus mennä lähijunalla loppumatka perille. No Tikkurilaan päästyäni jotenkin sotkeennuin ja menin väärään junaan, joka menikin takaisin Lahteen. Jo junassa ollessani mietin jossain vaiheessa, että nyt ei kyllä jokin täsmää. No Lahden asemalla menin naisvirkailijan luo ja nolona selitin tilanteen. Sain lipun Lahti-Riihimäki-Hämeenlinna välille ( tämä reitti oli jo ennästään tuttu, olin joskus mennyt samaa reittiä ennenkin). Lahden asemalla junaa odottaessani kaksi ulkomaalaista miestä tuli kysymään minulta jotakin. En osannut muuta vastata kuin I don't know. Olin vielä hämmentynyt omasta tilanteestani. No pääsin lopulta Hämeenlinnaan ja ehdin ajoissa keikallekin. Ja paluumatkalla menin samaa tuttua reittiä takaisin.

Vierailija
380/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa-kortti ei toiminut Puolassa. Olin tarkastanut etukäteen, että pitäisi pystyä nostamaan rahaa. Tuosta on vain n. 7-8 vuotta aikaa ja siellä oli kaupungeissa pankkiautomaattejakin jo silloin, mutta niistä ei saanut nostettua rahaa minun kortilla. Matkaseurana oli 17-v. poikani, jolla oli mukana vähän rahaa, jotka vaihtoi Hki-Vantaan lentokentällä. Onneksi joissain kaupoissa pystyi sillä visallakin maksamaan, mutta ei kaikissa. Lähinnä kansainvälisissä muotivaateliikkeissä kelpasi, pienissä puodeissa ei. Ostin tuliaiset perheelle vasta lentokentältä kiskurihinnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi