Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mokannut lomareissulla?

Vierailija
03.06.2021 |

Minulle aina sattuu ja tapahtuu lomaillessa ja osa mokista sellaisia, jotka naurattaa pitkään.

Viime kesänä tehtiin klassinen moka, kun oli vuokrattu mökki. Osoite mapsiin ja menoksi. Mökin seinässä oli avainkaappi, johon meillå oli koodi. Koetettiin koodeja kymmeniä kertoja, soitettiin vuokraajalle ja istuttiin lopulta rappusille avaamaan kylmät juomat, kun ei saatu vastausta. Jonkin ajan päästä pihaan ajoi autollaan pariskunta, joka ihmetteli, miksi ihmeessä me ollaan leiriydytty heidän mökin terassille. Hups, oltiinkin naapurimökillä.

Kommentit (519)

Vierailija
341/519 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran eräässä hotellissa oli todella ärsyttävä respa, joka aina heitti jotain small talkia ohikävellessä. Päätin poistaa hotellin sivuovesta mennessäni kaupungille välttääkseni tyypin, mutten huomannut ovessa olevaa kylttiä, josta olisi ilmennyt kyseessä olevan hätäuloskäynti, jota ei saa käyttää. No oven avatessa alkoi sitten hirveä hälyttimen piipitys eli oven avaus laukaisi jonkinlaisen hälytyksen. Poistuin nolona ovesta, suljin sen takanani ja jatkoin matkaa kuin en olisi huomannutkaan mitään. Palasin Illalla hotellille ja hieman jännitti tuleeko tästä jotain sanomista, mutta eipä kukaan koskaan mitään asiasta sanonut eli ilmeisesti kyseessä ei ollut varsinainen palohälytys.

Toinen moka sattui Irlannin matkalla teininä. Samoilin Dublinissa ja näin mielenkiintoisen puistoalueen ja ajattelin poiketa sinne syömään eväitä. Kävelin portista läpi ja ehdin kävellä ehkä 200 m sisään, kun vihaisen näköinen vartija juoksi perääni ja alkoi huutaa "minne oikein kuvittelet olevani menossa" jne. Säikähdin ihan hulluna (olin siis ehkä 18v) ja itkien aloin selittää, että luulin paikkaa puistoksi. Vartija onneksi pehmeni kun huomasi minun olevan pelkkä eksynyt teinityttö ja hän kertoi todella ystävällisesti, että olen menossa jonkun maan suurlähetystöön, jonne ei saa mennä ilman lupaa, ja neuvoi reitin lähimpään puistoon. Olin tosi nuori ja ensimmäistä kertaa yksin reissussa, joten ihan ymmärrettävää, että säikähdin. Vartijan ystävällisyys kuitenkin oli todella liikuttavaa ja tulee melkein nytkin kyyneleet silmiin, kun muistelee tapausta.

Itse yritin Turkissa puhua itseni suljettuun puistoon jota oli vahtimassa kaksi kaapin kokoista vartijaa rynnäkkökiväärien kanssa. Puisto oli jonkin rakennuksen piha ja normaalisti avoinna yleisölle, mutta ilmeisesti rakennuksessa oli tilaisuus tai muu syy minkä takia alueelle ei päästetty turisteja. Sain kummallisen aivopierun ja aloin vänkäämään vartijoiden kanssa sisäänpääsystä. Onneksi ottivat huumorilla, mutta matkakumppanina ollut mies oli hieman kalpea ja yritti vaivihkaa saada minut muualle siitä. Ja ripitti jälkeenpäin ettei tuollaisten vartijoiden kanssa saa alkaa vänkämään minkään turhan puiston takia :D 

Vierailija
342/519 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui kerran tädilleni että seisoimme Briteissä turvatarkastuksessa todella pitkään, koska tarkastajat eivät ymmärtäneet, miksi tätini piippaa vaikka kuinka paljon häneltä riisuttiin asusteita, ei täti kehdannut sanoa että hänellä oli leikattu lonkka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/519 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on suurkaupungeissa sattuneita:

En ollut löytää hotellia illalla koko päivän matkustaneena, vaikka käytin Google mapsia. Lopulta hotelli löytyi toiselta puolelta katua kuin missä se olisi mapsin mukaan ollut. Sen jälkeen en ole koskaan enää täysin luottanut Google mapsiin.

Menin samalle rautatieasemalle jolle olin saapunut kaupunkiin tullessa. Onneksi olin hyvissä ajoin liikkeellä, koska vasta siellä selvisi kaupungissa olevan kaksi lähes samannimistä rautatieasemaa, ja paluujuna lähtikin eri asemalta. Onneksi välimatkaa oli vain yksi metroväli ja ehdin helposti junaan.

Olin matkustanut monta päivää kaupungissa metrossa ja nousin vaihteeksi paikallisjunaan. Yllättäen en päässyt asemalta ulos, koska siihen olisi tarvinnut toisen pahvisen lipun toisin kuin metrolla matkustaessa, eikä asemalla ollut minkäänlaista lipunmyyntiä ennen portteja. Olin käyttänyt juuri viimeisen, varalla olleen lipun lähijunaan pääsemiseksi. (Pidin aina varalippua lompakossa, mutta juuri silloin käytin sen varalipun paluumatkaan.) En ollut kiinnittänyt huomiota kyltteihin, joissa oli numero 2 ja lipun kuva, koska Suomessa sama kyltti tarkoittaa aina vain kakkosluokan vaunua. Lähijunassa matkustaminen maksoi siis kaksi samanlaista lippua kuin metrossa matkustaminen, joka maksoi yhden lipun, mutta toinen lippu syötettiin porttiin vasta poistuessa asemalta. Jouduin ajelemaan eri asemille muutaman tunnin kunnes näin kauempaa kuinka pari henkilöä kulki läpi epäkuntoon menneestä portista laittamatta siihen lippua. Kiireellä portille ja siitä läpi, sekä kohti lippuautomaattia muutaman metrin päässä, koska pari vartijaa jo lähestyi aikeissa ottaa kiinni, mutta jättivät minut rauhaan kun tajusivat hölmön turistin ostavan lisää lippuja. Kielimuurin takia en voinut yrittää ostaa keneltäkään matkustajalta lippua eikä minulla olisi ollut käteistä. Infopisteillä kohauteltiin vain olkia ongelmalleni. Hulluinta oli että lippuautomaatteja oli asemilla, mutta ne oli kaikki porttien ulkopuolella. Mistäpä turisti olisi voinut arvata, ettei asemaverkostosta pääse ulos ilman toista lippua eikä sieltä silti saanut ostaa mistään lippuja. Outo käytäntö.

Törmäsin joskus tällaisen vastaavaan ilmiöön Ruotsissa, siis ihan tuskallista olla sellaisessa paikassa. Tosin onnekseni löysin maasta jonkun lipun ja kone hyväksyi sen ja pääsin portista jotenkin ulos. 

Vierailija
344/519 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinalasia ei saa jättää vahtimatta tyrmäystipat . Taju pois hetkessä .

Vierailija
345/519 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on suurkaupungeissa sattuneita:

En ollut löytää hotellia illalla koko päivän matkustaneena, vaikka käytin Google mapsia. Lopulta hotelli löytyi toiselta puolelta katua kuin missä se olisi mapsin mukaan ollut. Sen jälkeen en ole koskaan enää täysin luottanut Google mapsiin.

Menin samalle rautatieasemalle jolle olin saapunut kaupunkiin tullessa. Onneksi olin hyvissä ajoin liikkeellä, koska vasta siellä selvisi kaupungissa olevan kaksi lähes samannimistä rautatieasemaa, ja paluujuna lähtikin eri asemalta. Onneksi välimatkaa oli vain yksi metroväli ja ehdin helposti junaan.

Olin matkustanut monta päivää kaupungissa metrossa ja nousin vaihteeksi paikallisjunaan. Yllättäen en päässyt asemalta ulos, koska siihen olisi tarvinnut toisen pahvisen lipun toisin kuin metrolla matkustaessa, eikä asemalla ollut minkäänlaista lipunmyyntiä ennen portteja. Olin käyttänyt juuri viimeisen, varalla olleen lipun lähijunaan pääsemiseksi. (Pidin aina varalippua lompakossa, mutta juuri silloin käytin sen varalipun paluumatkaan.) En ollut kiinnittänyt huomiota kyltteihin, joissa oli numero 2 ja lipun kuva, koska Suomessa sama kyltti tarkoittaa aina vain kakkosluokan vaunua. Lähijunassa matkustaminen maksoi siis kaksi samanlaista lippua kuin metrossa matkustaminen, joka maksoi yhden lipun, mutta toinen lippu syötettiin porttiin vasta poistuessa asemalta. Jouduin ajelemaan eri asemille muutaman tunnin kunnes näin kauempaa kuinka pari henkilöä kulki läpi epäkuntoon menneestä portista laittamatta siihen lippua. Kiireellä portille ja siitä läpi, sekä kohti lippuautomaattia muutaman metrin päässä, koska pari vartijaa jo lähestyi aikeissa ottaa kiinni, mutta jättivät minut rauhaan kun tajusivat hölmön turistin ostavan lisää lippuja. Kielimuurin takia en voinut yrittää ostaa keneltäkään matkustajalta lippua eikä minulla olisi ollut käteistä. Infopisteillä kohauteltiin vain olkia ongelmalleni. Hulluinta oli että lippuautomaatteja oli asemilla, mutta ne oli kaikki porttien ulkopuolella. Mistäpä turisti olisi voinut arvata, ettei asemaverkostosta pääse ulos ilman toista lippua eikä sieltä silti saanut ostaa mistään lippuja. Outo käytäntö.

Törmäsin joskus tällaisen vastaavaan ilmiöön Ruotsissa, siis ihan tuskallista olla sellaisessa paikassa. Tosin onnekseni löysin maasta jonkun lipun ja kone hyväksyi sen ja pääsin portista jotenkin ulos. 

Muuten hyvä, muttei Ruotsissa ole tuollaista systeemiä, vaan portista pääsee ulos ilman mitään lippua niin metrossa kuin lähijunissa. Vain sisäänpääsy vaatii lipin, ei ulospääsy.

Vierailija
346/519 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Budapestissä menossa työharjoitteluhaastatteluun. En millään löytänyt oikeaa osoitetta vaikka tiesin olevani oikealla suunnalla. Lopulta oli pakko ottaa juoksutaksi etten myöhästy haastattelusta. Auto ajoi arviolta 100m ja sanoi että perillä. Otti hinnan. Ketutti, mutta maksoin.en myöhästynyt.

Otti hinnan, vaikka otit juoksutaksin?

Vierailija
347/519 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lasten kanssa Floridassa Disney Worldissa, mies meni pojan kanssa Tampaan lätkäpeliin. Oltiin sovittu illaksi treffit parkkipaikalle pelin loputtua. Kuten arvata saattaa, en löytänyt sitä parkkipaikkaa. Ensinnäkin se alue on niin valtava, ettei sieltä puistosta noin vaan kävellä parkkikselle odottamaan kuten jossain Lintsillä, vaan siinä piti mennä laivalla yli ja sitten vielä olisi pitänyt älytä nousta sellaiseen pikkujunaan. Mutta me sitten käveltiin siellä lasten kanssa yömyöhään pimeällä niiden alligaattorivaroitusten vieressä. KUKAAN ei siis todellakaan kävele siellä mihinkään, joten ei voinut keneltäkään mitään kyselläkään, kun ne junat ja muut kulkuneuvot vaan huristi ohi. Lopulta joku bussi/juna/mikäikinäonkaankuski tuli kysymään, että minne ihmeeseen me ollaan menossa kävellen tähän aikaan. Ja se nappasi meidät kyytiin ja vei oikeaan paikkaan. Se on muistaakseni maailman suurin parkkipaikka muuten. En tiedä mikä älynväläys se oli, etten selvittänyt sitä poistuloa vähän tarkemmin.

Vierailija
348/519 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisiliassa vuokra-autolla käytettiin sujuvasti tietullien kuukausimatkustajien linjaa. Ei tarvinnut pysähtyä, ei ollut jonoa, eikä maksanut mitään. Tuli pieni ahdistus, kun muutaman päivän jälkeen tajuttiin, että tietulleissa on kamerat ja ne maksamattomat maksut voidaan periä sanktiomaksujen kanssa jälkikäteen. Saatiin kyllä takautuvasti maksettua ne maksut sit. Tästä aiheutui vaan aivan turhaa stressiä.

Vierailija
349/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilpasin alasti juoksuun keskellä Madridia kun joku oli vienyt kaikki vaatteeni rannalta. Onneksi ei tullu tuttuja vastaan.

Vierailija
350/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyppäsimme väärään junaan, kun meidän piti mennä Heathrown kentälle Lontoosta, niin juna ajoi pysähtymättä suoraan Gatwickiin. Olemme kokeneita matkustajia, mutta joku kummallinen juttu tuossa oli, että selkeästi luki, että menee Heathrown kautta, muttei mennytkään.

Gatwickissä sitten juoksimme hätääntyneenä konnarilta toiselle, joista jokainen viittoi meidät äkäisesti pois. :D Lopulta yksi konnari sääli meitä niin paljon, että laski meidät takaisin menevään junaan maksutta ja pääsimme onnellisesti Heathrowlle nipin napin. Jouduimme juoksemaan koko kentän halki portillemme, mutta selvisimme.

Toinen tarina ei ole moka, vaan hauska muisto. Kanadalaisista sanotaan aina puoliksi vitsillä, että ovat yliystävällistä kansaa. Tulimme lentokentältä Montrealiin ja ihastelimme rinkat selässä maisemia ja vähän katselimme ympärillemme, että missäs sitä ollaan. Samantien joku mummo pysähtyy eteemme otsa huolikurtussa ja "are you looking for maybe a bus, darlings?" Kiitimme ja kerroimme, että katselemme vain vähän maisemia ja pääsemme kävellen hotelliimme, niin "if you need anything, just ask!" Ihana mummo.

Ihan sivuhuomiona;

Heathrow’n ja Gatwickin välillä ei ole suoraa junayhteyttä. Tai ei ole ainakaan ollut niinä vuosina kun olen itse Lontoossa asunut. Vaihtamalla tietysti pääsee.

Eikä yhdeltäkään Lontoon rautatieasemalta lähde junaa molempiin.

'

3 vaihdolla pääsee Heathrowsta junalla Gatwickiin. Eli on mutta eri asia onko kätevä. Miksi pitäisi  päästä Lontoosta molempiin? Yleensä 1 ihminen lähtee vain yhdeltä kentältä kerrallaan?

Vierailija
351/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Dublinissa 90-luvulla kesällä majoituksessa, joka oli ilmeisesti joku yliopiston asuntola, kesällä turistikäytössä. Huoneeseen ei kuulunut vessaa, joten aamulla menin käytävälle ja katsoin että tuossa taitaa olla vessa. En muista mitä ovessa luki. Tila oli hyvin iso, siellä ei ollut ketään ja menin eriöön. No eikö hetken päästä sinne tullut pari englantia puhuvaa jätkää ja tajusin että olen miesten vessassa jonne tuli lisää porukkaa. Yritin kyttäillä ja odotella sopivaa poistumisajankohtaa, että pääsisin huomaamatta livahtamaan ulos. Ovella tuli kuitenkin joku jätkä minua vastaan joka katsoi hieman ihmeissään. Ei onneksi tämän vakavampaa.  

Vierailija
352/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin matkalaukkuni Malagan lentokentällä siksi aikaa seinän viereen, että lähdin käymään vessassa. Kun tulin takaisin, matkalaukku oli poissa. Kävin tietysti kyselemässä virkailijoilta ja kaikki aloittivat heti kauhean saarnan, että matkalaukkua ei saa koskaan jättää vartioimatta. En sitten tiedä, miten olisi pitänyt toimia, että pääsen vessaan, koska hätä oli kova, eikä niihin Malagan pieniin vessakoppeihin mahdu matkalaukku mukaan. Onneksi siellä oli vain vaatetta ja kenkiä, eikä mitään arvokasta.

Matkalaukkua ei KOSKAAN saa jättää vartioimatta lentokentällä. Olen nähnyt useamman kerran, kun koko terminaali on tyhjennetty yksinäisen matkalaukun takia. Minulta on myös useamman kerran joku tuntematon kysynyt, voinko vahtia hänen laukkuaan vessareissun ajan (varmaan ihan vilipittömin aikein). On ollut pakko kieltäytyä. Kerran eräs nainen jätti matkalaukkunsa minun viereeni istuessani penkillä ja lähti kahvijonoon. Vein hänelle laukkunsa ja pyysin itse pitämään siitä huolta. Jos vartijat olisivat bonganneet tuon yksinäisen laukun, mahdollisesti koko paikka olisi tyhjennetty. Minä halusin lennolleni ja kotiin.

Loppuhuipennukseksi yllä olevaan: olen itse unohtanut käsilaukkuni Helsinki-Vantaan naisten vessaan. Huomasin asian portilla, ilmoitin asiasta tiskillä ja lähdin juoksemaan hakemaan sitä. Se oli vielä siellä, kukaan ei tietenkään uskalla koskea yksinäiseen laukkuun kentällä. Sen vieressä seisoi virkailija, joka sanoi että turvaryhmä oli juuri tulossa poistamaan sitä, ehdin juuri vielä saada sen takaisin.

Vartioimattomat laukut viedään armeijan ampuma-alueille räjäytettäviksi. Niitä ei edes avata.

Oletko koskaan ollut GDGn kentällä Pariisissa? Siellä on satoja vartioimattomia laukkuja pitkin seinänvierustoja gateilla. Erityisesti a-maista olevilla on paljon nyssäkkää ja pussukkaa vietävänä kotimaahan tuliaisina. 

Tätä jaksan aina ihmetellä kun itse en mene lähellekään vartioimatonta laukkua. 

353/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilpasin alasti juoksuun keskellä Madridia kun joku oli vienyt kaikki vaatteeni rannalta. Onneksi ei tullu tuttuja vastaan.

Ei ollu uikkareita? Miten oot voinu olla alasti rannalla?

Vierailija
354/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin matkalaukkuni Malagan lentokentällä siksi aikaa seinän viereen, että lähdin käymään vessassa. Kun tulin takaisin, matkalaukku oli poissa. Kävin tietysti kyselemässä virkailijoilta ja kaikki aloittivat heti kauhean saarnan, että matkalaukkua ei saa koskaan jättää vartioimatta. En sitten tiedä, miten olisi pitänyt toimia, että pääsen vessaan, koska hätä oli kova, eikä niihin Malagan pieniin vessakoppeihin mahdu matkalaukku mukaan. Onneksi siellä oli vain vaatetta ja kenkiä, eikä mitään arvokasta.

Yksikseen jätettyjä laukkuja pidetään maailmalla yleisesti vaarallisina, koska sellaisissa saattaa olla pommi.

Ihmettelin, että miksei Englannissa ole rautatieasemilla roskakoreja. Ravasin ympäri asemaa etsimässä eikä löytynyt. Näin vain työntekijän, joka kulki ison roskasäkin kanssa keräämässä roskia. Myöhemmin selvisi, että aikoinaan IRA:n takia roskakorit poistettiin asemilta.

Matkakumppanillani oli mukana laatikko jonka päättikin jättää kentällä roskiin ja pakata vain sisällön laukkuunsa, olikohan kengät tai vastaavat. Laatikko ei kuitenkaan mahtunut kentän roskiksiin, joten hän oli jättämässä laatikkoa vain lattialle roskiksen viereen. Kielsin moisen toiminnan kun pelkäsin että sitä luullaan pommiksi ja revin laatikon palasiksi että sain tungettua sen roskikseen. En tiedä olinko minä neuroottinen vai matkakumppani höveli, ehkä palstaraati osaa sen kertoa :D Tapahtui itäblokin maassa tämä. 

no mä olin Amsterdamissa ostanut kivat saappaat jotka tuli isossa laatikossa, sitten odoteltiin pääsyä vahakabinettiin ja päätiin vähän pakkailla ostoksia. Purin kengät laatikosta ja jätin laatikon kahden hissin välissä oleva roskiksi alle. Sitten tuli vartija, tuijotti laatikkoa, puhui radiopuhelimeen, tuli toinen, kumpikin puhui radiopuhelimeen (tää oli 2000 luvun alussa). Jotenkin se hetki meni nopeasti ohi että olisi kehdannut käydä sanomassa että hei toi on mun....sitten jännitin naama punaisena että alkaako ne nyt eristämään koko paikkaa pian. Lopulta vartijat katsoivat laatikkoon, ekaksi vähän potkivat, ja sitten veivät pois. 

Pari vuotta sitten sekoiltiin kahden väsyneen lapsen kanssa jonottamassa koneeseen ulkomailla, jäi laukku siihen jonoon koneesta ulos, sen verran oli sitten joku katsellut menoa että hieman ennen koneen lähtöä se kärrättiin meille siihen paikalle jossa oltiin autaan tietämättömiä että se oli unohtunut.

Vierailija
355/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran musiikkileirillä tungin...

Vierailija
356/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lomamatkalla vaan au pairina. Tilasin kahvilassa kouluranskallani hoitolapselle perunamehua kun piti tilata omenamehua. Tarjoilija oli ihmeissään ja kyseli tarkoitanko todellakin perunamehua, kunnes hoksasin mokani ja korjasin. Sitten tarjoilija nauroi maha vääränä pitkän aikaa niin että kaikki varmasti näkivät ja kuulivat.

Näin jälkeenpäin ajatellen se oli todella tahditonta asiakaspalvelua. Olisi pitänyt kysyä tarjoilijalta mitä vieraita kieliä hän itse puhuu sujuvasti.

Tilasin Ranskassa leipomossa patongin sijaan veneen

357/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset reissaa noin kämäsiin paikkoihin? Kannattaako matkustaa ollenkaan jos ei ole varaa mihinkään kunnolliseen.

😂 et oo tainnu ite koskaan ulkomailla käydäkkään. Luuseri.

Vierailija
358/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaeltamassa Sveitsin alpeilla. Jano pääsi yllättämään ja näin oikein viihtyisän näköisen terassin ja istahdin sinne tilatakseni kylmää juotavaa. Tovin odoteltuani tuli nainen ja mies kysymään, miksi istuin heidän terassillaan. Eipä ollutkaan kahvila, vaikka olikin useampi kuin yksi istuskeluryhmä terassilla.

Vierailija
359/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin oma moka. Olin omatoimimatkalla Sveitsissä ja nukuin krapulassa aamulennon ohi. Paluu onnistui samana iltana puoliltaöin tukholman kautta, seur. Aamuna klo 08 töihin ja paluulento maksoi yli 700 euroa. Tuli humalalle hintaa.

Olisit voinut säästää ostamalla meno-paluun ja jättää paluulipun käyttämättä.

Vierailija
360/519 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin upean maisemakuvan. Linssisuojus oli poistamatta. Piti jo mennä laivalle, niin ei voinut palata kuvaamaan uudestaan. Etsin oli erikseen, niin linssisuojus ei estänyt etsimen käyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi