Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mokannut lomareissulla?

Vierailija
03.06.2021 |

Minulle aina sattuu ja tapahtuu lomaillessa ja osa mokista sellaisia, jotka naurattaa pitkään.

Viime kesänä tehtiin klassinen moka, kun oli vuokrattu mökki. Osoite mapsiin ja menoksi. Mökin seinässä oli avainkaappi, johon meillå oli koodi. Koetettiin koodeja kymmeniä kertoja, soitettiin vuokraajalle ja istuttiin lopulta rappusille avaamaan kylmät juomat, kun ei saatu vastausta. Jonkin ajan päästä pihaan ajoi autollaan pariskunta, joka ihmetteli, miksi ihmeessä me ollaan leiriydytty heidän mökin terassille. Hups, oltiinkin naapurimökillä.

Kommentit (519)

Vierailija
321/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui kaverille vuosia, vuosia sitten, kun oltiin risteilyllä. Risteily meni hyvin. Juhlittiin ja tehtiin kivoja ostoksia. Paitsi aamulla nukuttiin liian pitkään. Herättiin kun laiva oli jo satamassa ja bussikin jo odotti. Lähdettiin niin kiireellä, että kaveri unohti tax free -ostoskassinsa hyttiin. Hän huomasi sen, kun oltiin terminaalissa, mutta eihän sille enää mitään voinut. Laivaan ei voinut palata eikä laivayhtiö voinut toimittaa tax free -ostoksia maihin.

Vierailija
322/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2017 lomamatkalla Etelä-Afrikan Kapkaupungissa kaverin kanssa. Meillä oli kivaa ja kulttuuri oli todella kiehtova. Ero moniin muihin kohteisiin oli, että kaksi vaaleaa pohjoismaalaista naista selvästi käänsi päitä. Yhtenä iltana tuli otettua liian monta, mitä en koskaan ikinä tee, ja päädyin sänkyyn paikallisen miehen kanssa. Jotenkin jäi se tärkein ehkäisy hoitamatta, vaikka onneksi sentään pillerit olikin. Aamulla tajusin, mitä on tullut tehtyä, kun kumia ei löytynyt mistään...

Loppumatka meni ihan pilalle hirveässä morkkiksessa ja pelossa. Kotona menin suoraan tautitesteihin ja sydän väärällään odotin tuloksia ikuisuuden. Oli suuri helpotus, kun selvisi ettei mitään ikävää ollut tarttunut.

Mies jota tapailin tuohon aikaan, varmaan ihmetteli kun en oikein syttynyt muutamaan viikkoon loman jälkeen. Järkytys vain oli niin kova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/519 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on suurkaupungeissa sattuneita:

En ollut löytää hotellia illalla koko päivän matkustaneena, vaikka käytin Google mapsia. Lopulta hotelli löytyi toiselta puolelta katua kuin missä se olisi mapsin mukaan ollut. Sen jälkeen en ole koskaan enää täysin luottanut Google mapsiin.

Menin samalle rautatieasemalle jolle olin saapunut kaupunkiin tullessa. Onneksi olin hyvissä ajoin liikkeellä, koska vasta siellä selvisi kaupungissa olevan kaksi lähes samannimistä rautatieasemaa, ja paluujuna lähtikin eri asemalta. Onneksi välimatkaa oli vain yksi metroväli ja ehdin helposti junaan.

Olin matkustanut monta päivää kaupungissa metrossa ja nousin vaihteeksi paikallisjunaan. Yllättäen en päässyt asemalta ulos, koska siihen olisi tarvinnut toisen pahvisen lipun toisin kuin metrolla matkustaessa, eikä asemalla ollut minkäänlaista lipunmyyntiä ennen portteja. Olin käyttänyt juuri viimeisen, varalla olleen lipun lähijunaan pääsemiseksi. (Pidin aina varalippua lompakossa, mutta juuri silloin käytin sen varalipun paluumatkaan.) En ollut kiinnittänyt huomiota kyltteihin, joissa oli numero 2 ja lipun kuva, koska Suomessa sama kyltti tarkoittaa aina vain kakkosluokan vaunua. Lähijunassa matkustaminen maksoi siis kaksi samanlaista lippua kuin metrossa matkustaminen, joka maksoi yhden lipun, mutta toinen lippu syötettiin porttiin vasta poistuessa asemalta. Jouduin ajelemaan eri asemille muutaman tunnin kunnes näin kauempaa kuinka pari henkilöä kulki läpi epäkuntoon menneestä portista laittamatta siihen lippua. Kiireellä portille ja siitä läpi, sekä kohti lippuautomaattia muutaman metrin päässä, koska pari vartijaa jo lähestyi aikeissa ottaa kiinni, mutta jättivät minut rauhaan kun tajusivat hölmön turistin ostavan lisää lippuja. Kielimuurin takia en voinut yrittää ostaa keneltäkään matkustajalta lippua eikä minulla olisi ollut käteistä. Infopisteillä kohauteltiin vain olkia ongelmalleni. Hulluinta oli että lippuautomaatteja oli asemilla, mutta ne oli kaikki porttien ulkopuolella. Mistäpä turisti olisi voinut arvata, ettei asemaverkostosta pääse ulos ilman toista lippua eikä sieltä silti saanut ostaa mistään lippuja. Outo käytäntö.

Pariisi?

Vierailija
324/519 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin aikoinaan Saksaan jollekin suht pienelle lentokentälle. Olin niin innoissani matkasta, että hyväntuulisena painelin tullin ohi ja samalla vauhdilla saapuvien aulaan. Vasta siellä tajusin, että olin unohtanut hakea ruumassa olleen matkalaukkuni matkalaukkuhihnalta. Nolona menin selittämään työntekijälle asiaa, joka aika naama norsunv*tulla päästi minut ovista takaisin ja seurasi mukanani matkalaukkuhihnalle. Laukku mukaan ja uudestaan ulos.

Vierailija
325/519 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lentämässä yksi kesä ysin aikaan aamulla Tukholmasta Englantiin. Matkaan lähdin keskustasta, kolmen pysäkin päästä keskusasemalta. Keskusasemalta oli tarkoitus ottaa Arlanda Express-juna lentokentälle. Ajattelin, että kerrankin menen vähän myöhemmin kentälle, 1.5 h tuntia ennen lentoa, yleensä kun olen siellä 2 h ennen tai aiemmin. Kaikki kaverit aina ihmetteli, että miksi kykin siellä niin aikaisin. Itse ne menee aina 1-1.5 h aiemmin, joten ajattelin, että ehkä minäkin voin niin tehdä. Jotenkin en sisäistänyt ajan kulua, ja lähdin myöhemmällä metrolla mitä olin ensin ajatellut (tuohon aikaan aamulla niitä ei mennyt parin minuutin välein). Keskusasemalla sainkin sitten ravata aika reippaasti, että ehdin siihen Arlandan junaan mitä piti.

Olin kyllä kentällä 1.5 h ennen lentoasemalla, mutta siinä meni vajaa kymmenisen minuuttia, että pääsin juna-asemalta lähtöaulaan. Lähtöaulassa olikin ihan s**tanasti väkeä, jonot oli pitkät niin koneille joista liput ja matkalaukkutarrat tulostetaan, samoin kuin matkalaukkutiskeille, turvatarkastukseen, erilliselle passintarkastusluukulle. Siis ihan kaikkialle. Minulta kesti tunti päästä lähtöaulasta portille, loppumatka piti pistää juoksuksi. Kun saavuin portille, niin siellä oli jo aloitettu koneeseen meno. Onneksi kuitenkin ehdin koneeseen. Jos en olisi matkustanut metrolla millä matkustin, en olisi ehtinyt Arlandan junaan enkä olisi ehtinyt kentälle ajoissa. Olisin kökkinyt jonossa kun kone olisi noussut.

Oli kyllä stressiä. Opin tuosta kuitenkin sen, että menen kentälle vähintään 2 h aiemmin, ja katselen kelloa vähän tarkemmin. Ihan sama minkä kokoinen kenttä kyseessä, olkoon vaikka joku yhden kiitoradan, niin olen siellä hyvissä ajoin.

Vierailija
326/519 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin matkalaukkuni Malagan lentokentällä siksi aikaa seinän viereen, että lähdin käymään vessassa. Kun tulin takaisin, matkalaukku oli poissa. Kävin tietysti kyselemässä virkailijoilta ja kaikki aloittivat heti kauhean saarnan, että matkalaukkua ei saa koskaan jättää vartioimatta. En sitten tiedä, miten olisi pitänyt toimia, että pääsen vessaan, koska hätä oli kova, eikä niihin Malagan pieniin vessakoppeihin mahdu matkalaukku mukaan. Onneksi siellä oli vain vaatetta ja kenkiä, eikä mitään arvokasta.

Yksikseen jätettyjä laukkuja pidetään maailmalla yleisesti vaarallisina, koska sellaisissa saattaa olla pommi.

Ihmettelin, että miksei Englannissa ole rautatieasemilla roskakoreja. Ravasin ympäri asemaa etsimässä eikä löytynyt. Näin vain työntekijän, joka kulki ison roskasäkin kanssa keräämässä roskia. Myöhemmin selvisi, että aikoinaan IRA:n takia roskakorit poistettiin asemilta.

Vierailija
327/519 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietettiin muutama tunti putouksia ihmetellen ja ajoissa taas odottamaan paluukyytiä, jota ei koskaan tullut! Onneksi olin ollut fiksu ja tsekannut ettei vuoro ole viimeinen... jäätiin siis odottamaan seuraavaa linja-autoa. Siinä kohtaa tuli mukaan jo muitakin reissaajia ja kimpassa seisottiin kroatialaisen pikkukylän pysäkillä. Seuraava bussi oli puoli tuntia myöhässä ja täynnä. Ei siis ottanut ketään kyytiin. Vielä yksi mahdollisuus, mutta illan pimetessä selvisi ettei viimeistä vuoroa ajeta.

Nuo onkin jänniä tilanteita. Olin itse joskus Irlannissa, maaseudulla kansallispuistossa 1.5 bussimatkan päässä Dublinista. Sinne meni Dublinista yksi bussi aamulla, takaisin tuli yksi bussi iltapäivällä. Kun tuli aika lähteä takaisin Dubliniin, bussi täyttyi väestä jo siellä kansallispuiston päätepysäkillä. Siinä sitten ajeltiin pysäkillä odottavien ihmisten ohi näiden heiluttaessa bussia pysähtymään. On siinäkin tilanne, mitenköhän nuo pysäkillä olijat pääsivät sieltä ihmisten ilmoille, kun ei sieltä tosiaan tullut pois kuin tuo yksi bussi... Kalliilla taksilla sitten varmaan.

Vierailija
328/519 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Budapestissä menossa työharjoitteluhaastatteluun. En millään löytänyt oikeaa osoitetta vaikka tiesin olevani oikealla suunnalla. Lopulta oli pakko ottaa juoksutaksi etten myöhästy haastattelusta. Auto ajoi arviolta 100m ja sanoi että perillä. Otti hinnan. Ketutti, mutta maksoin.en myöhästynyt.

Aikaa ennen Google Mapsia olin Sveitsissä lomalla. Olin juuri saapunut Saksan puolelta junalla Baseliin, ja etsin hostelliani. Hostellin piti olla ihan aseman lähellä, ja hostellilta oli tullut kirjalliset ohjeet kuinka löytää perille. En vaan millään löytänyt hostellille, ja pyörin siinä useamman korttelin alueella aseman edessä ja sivuilla. Koitin kysyä ihmisiltä neuvoa, mutta ei kukaan osannut auttaa. Aikani pyörittyäni menin taksin luokse, ja kerroin mihin pitäisi päästä. Taksikuski sanoi, että paikka on ihan parinsadan metrin päässä, mutta hän ei pääse sinne autolla suoraan, vaan pitäisi kiertää kortteleita sinne päästäkseen. Hän sanoi, että hintaa matkalle tulisi euroissa noin 50€, ja hänen mielestään se ei ole sen arvoista minulle. Niinpä hän viittoi paikalle pari ohikulkijaa ja kysyi näiltä voisivatko he selittää minulle englanniksi, että miten hostelliin pääsee, kun hänen englantinsa ei siihen taivu. Ohikulkijat selittivät, ja minä kiittelin kaikkia kovasti. Menin takaisin asemalle, josta löysinkin takauloskäynnin, ja pääsin sitä kautta hostellille.

Joskus näinkin päin. Olen kyllä iloinen, että pienehköstä budjetistani ei lähtenyt tuollaista summaa taksiin.

Vierailija
329/519 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten fiksusti ajateltu, että ei ota vahdittavakseenkaan toisten laukkuja. Tuohan olisi se tapa, jolla joku jättäisi oikeankin pommin. Tosi epätodennäköistä tietysti, mutta omasta laukusta täytyy vaan itse/seurueen pitää huolta. Isot heti bag droppiin ja pienet vessaan ym. mukaan.

Olin lentämässä Arlandasta Jenkkeihin, kun turvatarkastusjonossa edessä ollut nainen kääntyi puoleeni ja halusi, että vien yhden hänen laukuistaan turvatarkastuksen läpi. Hän oli matkalla jonkun nuoten tytön kanssa, ja heillä oli 2-3 koneeseen tulevaa laukkua. Syyksi pyyntöönsä hän sanoi sen, että kaikki hänen laukkunsa on täynnä tonnikalaa (?!), eikä ne turvatarkastuksessa tykkää, jos hän itse vie niin paljon kalaa. Kieltäydyin kohteliaasti, ja nainen vetäisi herneet nenään. Nooh, turvatarkastuksessa nainen ja tyttö laukkuineen napattiin sivuun laukkujen läpivalkaisun jälkeen, ja tarkastajat alkoivat penkoa laukkuja. Olin sen verran kaukana, etten nähnyt, mitä laukuissa oli. Tuskin ainakaan mitään kalaa. Ei turvatarkastajia kiinnosta, vaikka veisi laukullisen tuoreita turskia maasta poistuessaan.

Vierailija
330/519 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä on tunnetusti valtava pula tonnikalasta, joten ilman muuta omat eväät matkaan. Sydämetön olet kun et jeesannut.

Vierailija
331/519 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣🤣

Vierailija
332/519 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen riemukas ketju, herätti tosiaan halut päästä taas söhläämään.

Omani ovat vähäisempiä: tunisialainen kenkäkauppias osoitti mieltään, kun maksoin sandaaleista pyyntihinnan (mielestäni paha tinkiä,kun kantapäät olivat jo verillä). Driksakäytännöissä on tietty tullut möhlittyä muuallakin kuin USA:ssa . Tapa- ja kulttuurierot ovat kiinnostavia, mutta turisti ei tiettu tajua ja paikalliset parhaassa tapauksessa naureskelevat.

Vierailija
333/519 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lennettiin kaverin kanssa eri paikoista Italiaan samoihin aikoihin, tarkoitus oli tavata Genovan lentokentän edessä. Siinä aikamme soiteltiin ja ihmeteltiin ettei löydetä toisiamme, kunnes lopulta kävi ilmi että hän oli vahingossa päätynyt Geneveen.

Kuinka törppö voi olla, että päätyy ei edes vain eri kaupunkiin, vaan eri maahan?

Mahtaisiko sama henkilö joutua "vahingossa" Yhdysvaltoihin, siellä on useampiakin Genova/Geneve -nimisiä paikkoja? 

USAn armeijan upseerit  joiden oli tarkoitus mennä Saksaan Bayreuthin tukikohtaan olivat ostaneet lennot Beirutiin!

Vastaava tapaus oli, kun jotkut ostivat lennot Saksasta Tampaan, mutta päätyivät Tampereelle. Helsingin kentällä vaihdossa ihmettelivät lentokoneen pientä kokoa.

Vierailija
334/519 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräässä hotellissa oli todella ärsyttävä respa, joka aina heitti jotain small talkia ohikävellessä. Päätin poistaa hotellin sivuovesta mennessäni kaupungille välttääkseni tyypin, mutten huomannut ovessa olevaa kylttiä, josta olisi ilmennyt kyseessä olevan hätäuloskäynti, jota ei saa käyttää. No oven avatessa alkoi sitten hirveä hälyttimen piipitys eli oven avaus laukaisi jonkinlaisen hälytyksen. Poistuin nolona ovesta, suljin sen takanani ja jatkoin matkaa kuin en olisi huomannutkaan mitään. Palasin Illalla hotellille ja hieman jännitti tuleeko tästä jotain sanomista, mutta eipä kukaan koskaan mitään asiasta sanonut eli ilmeisesti kyseessä ei ollut varsinainen palohälytys.

Toinen moka sattui Irlannin matkalla teininä. Samoilin Dublinissa ja näin mielenkiintoisen puistoalueen ja ajattelin poiketa sinne syömään eväitä. Kävelin portista läpi ja ehdin kävellä ehkä 200 m sisään, kun vihaisen näköinen vartija juoksi perääni ja alkoi huutaa "minne oikein kuvittelet olevani menossa" jne. Säikähdin ihan hulluna (olin siis ehkä 18v) ja itkien aloin selittää, että luulin paikkaa puistoksi. Vartija onneksi pehmeni kun huomasi minun olevan pelkkä eksynyt teinityttö ja hän kertoi todella ystävällisesti, että olen menossa jonkun maan suurlähetystöön, jonne ei saa mennä ilman lupaa, ja neuvoi reitin lähimpään puistoon. Olin tosi nuori ja ensimmäistä kertaa yksin reissussa, joten ihan ymmärrettävää, että säikähdin. Vartijan ystävällisyys kuitenkin oli todella liikuttavaa ja tulee melkein nytkin kyyneleet silmiin, kun muistelee tapausta.

Vierailija
335/519 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Humalluin Espanjassa ja nain jonkun yhden illan hoidon kanssa.

N21

Missä mokasit? Kerroit just ne kaksi syytä miksi Espanjaan mennään.

Ei kumia

Vierailija
336/519 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varsinaisia mokia, mutta oksennustarinoita riittää :D Oltiin joskus n.10v sitten New Yorkissa, ja mentiin katsomaan NHL:ää New Jerseyn puolelle. Sain ilmeisesti edellisillan ruuasta ruokamyrkytyksen ja pelipäivän aamu meni pitkälti pönttöä halaillessa. Olo parani hiukan ja lähdettiin paikallisjunalla kohti pelipaikkaa. Ostin asemalta Spriten, jonka juominen oli paha virhe. Pidättelin oksennusta puolet matkasta, ja kun juna joutui pysähtymään muutama sata metriä ennen päätepysäkkiä niin lähdin epätoivoisena etsimään vessaa. En löytänyt, ja laattasin kaaressa pitkin junavaunun eteistä ihmisten jalkoihin. Hävetti niin maan perkeleesti, joku ystävällinen setä tuli vielä tarjoamaan nenäliinan johon pyyhin naamani ja hiippailin vähin äänin seuraavaan vaunuun poistumaan junasta. Matsissa oli ekat kaksi erää ihan hyvä olo, kunnes viimeisellä erätauolla tuli taas kiire vessaan. Onneksi oli vessa suoraan meidän katsomon kohdalla...

Ekaa kertaa Italiassa ollessa spagetti juuttui jotenkin kurkkuun kiinni, yritin huuhtoa sitä punaviinillä alas sillä seurauksella että spagetti-punkku yhdistelmä purskahti suusta ja nenästä suoraan ravintolan valkoiselle pöytäliinalle. Lähtiessä ravintolan herttainen vanha setä ei osannut käyttää korttimaksumasiinaa ja veloitti meiltä ensin neljän hengen ruuista + juomista yhteensä kolme euroa. Sanottiin sitten itse sedälle että taisi käydä pilkkuvirhe :)

Vierailija
337/519 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin matkalaukkuni Malagan lentokentällä siksi aikaa seinän viereen, että lähdin käymään vessassa. Kun tulin takaisin, matkalaukku oli poissa. Kävin tietysti kyselemässä virkailijoilta ja kaikki aloittivat heti kauhean saarnan, että matkalaukkua ei saa koskaan jättää vartioimatta. En sitten tiedä, miten olisi pitänyt toimia, että pääsen vessaan, koska hätä oli kova, eikä niihin Malagan pieniin vessakoppeihin mahdu matkalaukku mukaan. Onneksi siellä oli vain vaatetta ja kenkiä, eikä mitään arvokasta.

Matkalaukkua ei KOSKAAN saa jättää vartioimatta lentokentällä. Olen nähnyt useamman kerran, kun koko terminaali on tyhjennetty yksinäisen matkalaukun takia. Minulta on myös useamman kerran joku tuntematon kysynyt, voinko vahtia hänen laukkuaan vessareissun ajan (varmaan ihan vilipittömin aikein). On ollut pakko kieltäytyä. Kerran eräs nainen jätti matkalaukkunsa minun viereeni istuessani penkillä ja lähti kahvijonoon. Vein hänelle laukkunsa ja pyysin itse pitämään siitä huolta. Jos vartijat olisivat bonganneet tuon yksinäisen laukun, mahdollisesti koko paikka olisi tyhjennetty. Minä halusin lennolleni ja kotiin.

Loppuhuipennukseksi yllä olevaan: olen itse unohtanut käsilaukkuni Helsinki-Vantaan naisten vessaan. Huomasin asian portilla, ilmoitin asiasta tiskillä ja lähdin juoksemaan hakemaan sitä. Se oli vielä siellä, kukaan ei tietenkään uskalla koskea yksinäiseen laukkuun kentällä. Sen vieressä seisoi virkailija, joka sanoi että turvaryhmä oli juuri tulossa poistamaan sitä, ehdin juuri vielä saada sen takaisin.

Vartioimattomat laukut viedään armeijan ampuma-alueille räjäytettäviksi. Niitä ei edes avata.

Vierailija
338/519 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkalaukkua ei KOSKAAN saa jättää vartioimatta lentokentällä. Olen nähnyt useamman kerran, kun koko terminaali on tyhjennetty yksinäisen matkalaukun takia. Minulta on myös useamman kerran joku tuntematon kysynyt, voinko vahtia hänen laukkuaan vessareissun ajan (varmaan ihan vilipittömin aikein). On ollut pakko kieltäytyä. Kerran eräs nainen jätti matkalaukkunsa minun viereeni istuessani penkillä ja lähti kahvijonoon. Vein hänelle laukkunsa ja pyysin itse pitämään siitä huolta. Jos vartijat olisivat bonganneet tuon yksinäisen laukun, mahdollisesti koko paikka olisi tyhjennetty. Minä halusin lennolleni ja kotiin.

Loppuhuipennukseksi yllä olevaan: olen itse unohtanut käsilaukkuni Helsinki-Vantaan naisten vessaan. Huomasin asian portilla, ilmoitin asiasta tiskillä ja lähdin juoksemaan hakemaan sitä. Se oli vielä siellä, kukaan ei tietenkään uskalla koskea yksinäiseen laukkuun kentällä. Sen vieressä seisoi virkailija, joka sanoi että turvaryhmä oli juuri tulossa poistamaan sitä, ehdin juuri vielä saada sen takaisin.

Vartioimattomat laukut viedään armeijan ampuma-alueille räjäytettäviksi. Niitä ei edes avata.

Vierailija
339/519 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lentämässä yksi kesä ysin aikaan aamulla Tukholmasta Englantiin. Matkaan lähdin keskustasta, kolmen pysäkin päästä keskusasemalta. Keskusasemalta oli tarkoitus ottaa Arlanda Express-juna lentokentälle. Ajattelin, että kerrankin menen vähän myöhemmin kentälle, 1.5 h tuntia ennen lentoa, yleensä kun olen siellä 2 h ennen tai aiemmin. Kaikki kaverit aina ihmetteli, että miksi kykin siellä niin aikaisin. Itse ne menee aina 1-1.5 h aiemmin, joten ajattelin, että ehkä minäkin voin niin tehdä. Jotenkin en sisäistänyt ajan kulua, ja lähdin myöhemmällä metrolla mitä olin ensin ajatellut (tuohon aikaan aamulla niitä ei mennyt parin minuutin välein). Keskusasemalla sainkin sitten ravata aika reippaasti, että ehdin siihen Arlandan junaan mitä piti.

Olin kyllä kentällä 1.5 h ennen lentoasemalla, mutta siinä meni vajaa kymmenisen minuuttia, että pääsin juna-asemalta lähtöaulaan. Lähtöaulassa olikin ihan s**tanasti väkeä, jonot oli pitkät niin koneille joista liput ja matkalaukkutarrat tulostetaan, samoin kuin matkalaukkutiskeille, turvatarkastukseen, erilliselle passintarkastusluukulle. Siis ihan kaikkialle. Minulta kesti tunti päästä lähtöaulasta portille, loppumatka piti pistää juoksuksi. Kun saavuin portille, niin siellä oli jo aloitettu koneeseen meno. Onneksi kuitenkin ehdin koneeseen. Jos en olisi matkustanut metrolla millä matkustin, en olisi ehtinyt Arlandan junaan enkä olisi ehtinyt kentälle ajoissa. Olisin kökkinyt jonossa kun kone olisi noussut.

Oli kyllä stressiä. Opin tuosta kuitenkin sen, että menen kentälle vähintään 2 h aiemmin, ja katselen kelloa vähän tarkemmin. Ihan sama minkä kokoinen kenttä kyseessä, olkoon vaikka joku yhden kiitoradan, niin olen siellä hyvissä ajoin.

Lähden yleensä Oulun kentältä missä riittää aina hyvin vaikka astuisi kentän ovesta sisään puoli tuntia ennen koneen lähtöä. Olen silti sielläkin vähintään 1,5h aikaisemmin, joskus 2h. En pelkää ruuhkaa, mutta jos bussi hajoaa matkalla, haluan että minulla on varoaikaa saada itseni ajoissa kentälle. 

Vierailija
340/519 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikseen jätettyjä laukkuja pidetään maailmalla yleisesti vaarallisina, koska sellaisissa saattaa olla pommi.

Ihmettelin, että miksei Englannissa ole rautatieasemilla roskakoreja. Ravasin ympäri asemaa etsimässä eikä löytynyt. Näin vain työntekijän, joka kulki ison roskasäkin kanssa keräämässä roskia. Myöhemmin selvisi, että aikoinaan IRA:n takia roskakorit poistettiin asemilta.

Matkakumppanillani oli mukana laatikko jonka päättikin jättää kentällä roskiin ja pakata vain sisällön laukkuunsa, olikohan kengät tai vastaavat. Laatikko ei kuitenkaan mahtunut kentän roskiksiin, joten hän oli jättämässä laatikkoa vain lattialle roskiksen viereen. Kielsin moisen toiminnan kun pelkäsin että sitä luullaan pommiksi ja revin laatikon palasiksi että sain tungettua sen roskikseen. En tiedä olinko minä neuroottinen vai matkakumppani höveli, ehkä palstaraati osaa sen kertoa :D Tapahtui itäblokin maassa tämä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi