Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö teidän mielestänne nimen " mätsätä" keskenään? Tarkoitan

Vierailija
20.08.2006 |

siis että nimien pitää alkaa samalla kirjaimella, tai loppua vaikka konsonanttiin tai jokin muu selvästi havaittava yhdistävä tekijä? Onko aivan hullua antaa toiselle lapselle nimi joka on ns. eri paria esikoisen nimen kanssa. Vanhemmat kun ovat kovasti tykästyneet nimeen vaikka se nyt ei rimmakaan sisaruksen nimeen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. anna ja hanna...

Kiva, jos erilaiset. Mutta voi olla vähän tökeröä, jos ovat liian erikoiset vastakohdat esim. Matti ja Patricia

Vierailija
2/6 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi on yksilönsä ja ansaitsee tulla nimetyksi yksilöllisesti, ei pakosta jonkun sarjan mukaan. Mutta ei mua haittaa vaikka nimet sointuisivatkin yhteen. Tilanteen ja mieltymysten mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei nyt aivan eriparisetkaan tyyliin Isabel ja Kalle..

Vierailija
4/6 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan se olisi aika " tyhmää" ja myös rajoittavaa jos olisi pakko keksiä samalla tavalla alkava nimi.

Joskus tosin vanhemmat keksivät nimisarjan, jossa nimet ovat erilaisia, mutta niitä kuitenkin yhdistää jokin tekijä. Olen esim. lukenut sisarista, joiden nimet olivat Rita, Ina ja Ansa. Eli siis pyydyksiä kaikki.;)

Vierailija
5/6 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä mielessä että ovat suunnilleen samanhenkiset.

Itse en tykkäisi esimerkiksi Liisa ja Jasmin -yhdistelmästä.

Vierailija
6/6 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on nimittäin aika hassua laittaa lapsilleen eri aikakauden nimet. Tässä yhtenä päivänä puistossa oli kaksi sisarusta; toinen oli Antti tai Antton ja sisko oli sitten Jassi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi