Pitääkö teidän mielestänne nimen " mätsätä" keskenään? Tarkoitan
siis että nimien pitää alkaa samalla kirjaimella, tai loppua vaikka konsonanttiin tai jokin muu selvästi havaittava yhdistävä tekijä? Onko aivan hullua antaa toiselle lapselle nimi joka on ns. eri paria esikoisen nimen kanssa. Vanhemmat kun ovat kovasti tykästyneet nimeen vaikka se nyt ei rimmakaan sisaruksen nimeen.
Kommentit (6)
Jokainen lapsi on yksilönsä ja ansaitsee tulla nimetyksi yksilöllisesti, ei pakosta jonkun sarjan mukaan. Mutta ei mua haittaa vaikka nimet sointuisivatkin yhteen. Tilanteen ja mieltymysten mukaan.
mutta ei nyt aivan eriparisetkaan tyyliin Isabel ja Kalle..
Oikeastaan se olisi aika " tyhmää" ja myös rajoittavaa jos olisi pakko keksiä samalla tavalla alkava nimi.
Joskus tosin vanhemmat keksivät nimisarjan, jossa nimet ovat erilaisia, mutta niitä kuitenkin yhdistää jokin tekijä. Olen esim. lukenut sisarista, joiden nimet olivat Rita, Ina ja Ansa. Eli siis pyydyksiä kaikki.;)
siinä mielessä että ovat suunnilleen samanhenkiset.
Itse en tykkäisi esimerkiksi Liisa ja Jasmin -yhdistelmästä.
Mun mielestä on nimittäin aika hassua laittaa lapsilleen eri aikakauden nimet. Tässä yhtenä päivänä puistossa oli kaksi sisarusta; toinen oli Antti tai Antton ja sisko oli sitten Jassi.
esim. anna ja hanna...
Kiva, jos erilaiset. Mutta voi olla vähän tökeröä, jos ovat liian erikoiset vastakohdat esim. Matti ja Patricia