Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä kävellen autotiellä liikkuva - kertaisitko liikennesäännöt!!

Vierailija
03.06.2021 |

Lenkkeilen säännöllisesti reitillä, jonka yksi osuus kulkee autotien reunaa. Kyseessä on jopa suhteellisen vilkas tie erään kotieläintilan lähistöllä, eli autoja tulee ja menee. Harva jalankulkija kuitenkaan muistaa, että missä se oma paikka olikaan autotiellä: VASEMMASSA REUNASSA! Minua vastaan lappaa matamia mustanaan, ja heidän mielestään minun pitäisi ilmeisesti väistää autojen eteen kon kohdataan. Vaan enpä väistä, vaan pidän katseeni tiessä ja juoksen vaikka päälle. Mutta kyllä kuuluu mutinoita ja tuhahteluja, vaikka itse ovat väärässä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen missä huvittaa, hajoa siihen.

Vierailija
22/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon saivartelua taas. Tarkoitan asfaltoitua tietä, jossa ajaa autoja kahteen suuntaan ja erikseen ei ole kävely- tai pyörätietä. Jos et edelleenkään ymmärrä niin etsiydy johonkin muuhun ketjuun kiitos.

No jos vaadit muita kertaamaan liikennesäännöt, olisi toivottavaa, että itse tuntisit ne ja osaisit esittää asiasi oikeilla termeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen usein Lauttasaaressa törmännyt tähän ilmiöön, että jalankulkijat kulkevat autotiellä, vaikka tien toisella puolella on jalkakäytävä. Mikä juttu tää oikein on? Miksei se jalkakäytävä kelpaa? Onko se liian kaukana, kun se on siellä tien toisella puolella, että sinne ei jakseta vääntäytyä? Sitten kuljetaan siinä autotiellä, joskus jopa lastenvaunujen kanssa. Missään muualla en ole törmännyt tällaiseen ääliömäisyyteen. Voiko joku Lauttasaaressa asuva kertoa, mitä teidän päässä oikein liikkuu?

Vierailija
24/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun/tien ajoneuvoille tarkoitettu osa on ajorata.

Vierailija
25/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valiutsen sen reunan, joka on turvallisempi. Siihen vaikuttaa mm. se, joudunko kulkemaan tien yli.

Tämä. Jos kuljen lyhyen pätkän vilkasliikenteisellä tiellä, en todellakaan ylitä sitä vaan kävelen "väärällä" puolella. Entä jos kävelee takaperin?

Vierailija
26/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen säännöllisesti kävellen tien oikeaa reunaa. Matkaa on noin 100 metriä ja mielestäni tuo on turvallisempaa kuin poukkoilla kahteen kertaan tien yli.

Vierailija
27/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mutta entäpä jos minä kuljen vasenta reunaa ja vastaan lappaa porukkaa ja vierestä menee koko ajan autoja. Kuka väistää ja ketä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi