Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vapaaehtoisesti työtön mutta minulla on hyvä selitys. Ymmärrättekö tätä?

Vierailija
02.06.2021 |

Olen yksinhuoltaja ja saan kelan tukia ja ruokkoja yhteensä 1900 eur. kuussa. Lapsen takia en voi ottaa vuorotyötä enkä viikonlopputyötä vastaan. Minulla ei ole mitään järkevää koulutusta. Joten jos ottaisin vastaan vaikka siivoojan tai myyjän työn, palkka ei olisi sen suurempi kuin nykyiset tulot. Joten niin kauan kuin en saa tehdä unelmaduunia en ota mitään duunia vastaan. Olen pahoillani että olen tällainen luuseri, ja en ole ylpeä itsestäni. Mutta tyhmähän olisin jos menisin johonkin matalapalkkaiseen epämiellyttävään työhön. Eikö?

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on, moraalikato leviää. Matalapalkka-aloilla on jatkuva työvoimapula, mutta työttömille suomalaisille ei nämä työt kelpaa. Ja miksipä kelpaisi kun yhtä paljon rahaa saa seinästä ilmaiseksi.

Vierailija
62/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuet ensin pois jos aikomustakaan työllistyä.

Just näin 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän täytyy olla provo. Kuka tekee unelmaduuniaan? En minä ainakaan. Unelmaduunini on olla taidemaalari järven rannalla mökissä ja maalata yötä myöten ilman aikatauluja.

Vierailija
64/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä rauhassa, ja anna innokkaampien tehdä työt.  Kehtaisitko kuitenkin opiskella tai muuten kehittää itseäsi ?

Kehtaisin! Maalaan tauluja ja haaveena olisi että voisin tulevaisuudessa myydä niitä. Siis että tulisin niin hyväksi että joku ostaisi niitä. 

t. ap

Voi jumal...Sanattomaksi vetää. Hyvän mallin annat lapsellesi.

Vierailija
65/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rolloti!

Trolololololoolloooootti!

TROOLOOOOLLLL!

Porvoo!

Vierailija
66/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän se on, moraalikato leviää. Matalapalkka-aloilla on jatkuva työvoimapula, mutta työttömille suomalaisille ei nämä työt kelpaa. Ja miksipä kelpaisi kun yhtä paljon rahaa saa seinästä ilmaiseksi.

Puhelinmyyntiäkö tarkoitat? Suurin osa vapaista ”työpaikoista” on roskaa. Vakituisia paikkoja ei ole. Nyt on jengii lomautettuna ja työttömänä. Ei kukaan huoli yksinhuoltajia.

Vierailija
67/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samahan se on miten elämäänsä viettää mutta eikö aivot homehdu kun on kotona kokoajan vai keskittekö päiväsaikaan mitään tekemistä? Lapsen kanssa on joskus niin tuskastuttavaa olla että mieluummin vietän päivän töissä kun kotona. 

Vierailija
68/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös vapaaehtoisesti työtön eikä omatunto soimaa yhtään. Jos joku haluaa tehdä töitä niin se on hänen oma asiansa. Jos minä haluan elää tuilla se on minun asiani. Minulla on siihen paitsi laillinen myös moraalinen oikeus. Antakaa minun olla rauhassa, pitäkää huoli omista asioistanne.

Vierailija
69/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin rotta kirjoitti:

Näin, pähkinänkuoressa koko Suomen elämäntapatyöttömien logiikka.

Sitten kun eläkeikä koittaa tämä sana itkee kuinka eläke on niin pieni? Eläkettä on tarkoitus nostaa TYÖELÄKKEELLÄ!

Vierailija
70/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän täytyy olla provo. Kuka tekee unelmaduuniaan? En minä ainakaan. Unelmaduunini on olla taidemaalari järven rannalla mökissä ja maalata yötä myöten ilman aikatauluja.

Kyllä 0,1-10 % tekee. Ja ah, olen yksi onnellisista. Ja annan muuten parempaa mallia lapsilleni kuin yksikään helv.. tin yksinhuoltaja.

Vierailija
71/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajat on vaan niin ällöttäviä! On ne. Onneksi mä en oo. Niitä on niin kiva haukkua ja arvostella. Kun oma elämä on niin paskaa, onneksi niillä on varmaan vielä paskempaa. Siitä mä saan voimaa.

Vierailija
72/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annakun minä kirjoitti:

Itsekin rotta kirjoitti:

Sitten kun eläkeikä koittaa tämä sana itkee kuinka eläke on niin pieni? Eläkettä on tarkoitus nostaa TYÖELÄKKEELLÄ!

Ai sit satavuotiaana?!

Vierailija
73/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten luulette, että voidaan lakkauttaa työttömyystuki, toimeentulotuki tai eläke? Herätkää pahvit! Ehkä asumistukea leikataan, mut sitten voidaan muuttaa asuntoautoon ja matkata talveksi etelään.

Kirjoittaa ihminen, jolla ei ole varaa asuntoautoon ja joka ei ole tähänkään mennessä matkannut etelään edes lomille.

Vierailija
74/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annakun minä kirjoitti:

Itsekin rotta kirjoitti:

TYÖ, TYÖ, TYÖ... Relaa jo!

Vierailija
75/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaa selitys.

Mee töihin, loinen. Olet vielä kehdannut lisääntyä ja tuottaa lisää loisia. Samanlaisia pummeja varmaan pentusikin.

Hyi hitto.

Taidemaalari muka 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
76/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten luulette, että voidaan lakkauttaa työttömyystuki, toimeentulotuki tai eläke? Herätkää pahvit! Ehkä asumistukea leikataan, mut sitten voidaan muuttaa asuntoautoon ja matkata talveksi etelään.

Kirjoittaa ihminen, jolla ei ole varaa asuntoautoon ja joka ei ole tähänkään mennessä matkannut etelään edes lomille.

Juu, ei oo ollut varaa. Autoon ehkä olisi, mutta tykkään asua suuressa ja kalliissa vuokrakämpässäni Helsingin Kaivopuistossa.

Vierailija
77/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta itse ajattelen samoin, ja olen asunut monta vuotta ulkomailla. Enää ei kiinnosta suomalainen oravanpyörä.

Takaisin matkoille on päässyt helposti, lentoyhtiöille kelpaa kyllä käteinen. Käteistä on suhteellisen helppo saada tarvittaessa vaikuttamatta tukiin; millä tavalla en aio tässä yksilöidä, mutta osannette arvata. Kunhan koronakriisi on ohi lähden taas Intiaan tai Kambodžaan.

Siihen asti elelen tuilla ja syljeskelen kattoon

Vierailija
78/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös vapaaehtoisesti työtön eikä omatunto soimaa yhtään. Jos joku haluaa tehdä töitä niin se on hänen oma asiansa. Jos minä haluan elää tuilla se on minun asiani. Minulla on siihen paitsi laillinen myös moraalinen oikeus. Antakaa minun olla rauhassa, pitäkää huoli omista asioistanne.

Sinulla ei ole minkäänlaista oikeutta. Muualla myisit itseäsi tai tekisit töitä, mutta et todellakaan loisisi muiden kustannuksella.

Oksettavaa.

Tukijärjestelmä on purettava välittömästi. Ei sitä loisia varten luotu, vaan tilapäiseksi tueksi vaikeuksissa.

Vierailija
79/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa vain vapaaehtoisesti ilman työtä jos haluatte. Mutta ei teillä ole oikeutta nostaa työttömyyskorvausta. Se kuuluu ihmisille, jotka haluavat ja hakevat töitä, mutta eivät ole saaneet. Jos ei halua työtä, ei pidä ilmoittautua työnhakijaksi vain rahaa saadakseen.

Vierailija
80/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa selitys.

Mee töihin, loinen. Olet vielä kehdannut lisääntyä ja tuottaa lisää loisia. Samanlaisia pummeja varmaan pentusikin.

Hyi hitto.

Taidemaalari muka 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Haista sinä harmaa Hemuli paska. Sinäkin olet maksanut osan tänään juomastani siideristä!