Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vapaaehtoisesti työtön mutta minulla on hyvä selitys. Ymmärrättekö tätä?

Vierailija
02.06.2021 |

Olen yksinhuoltaja ja saan kelan tukia ja ruokkoja yhteensä 1900 eur. kuussa. Lapsen takia en voi ottaa vuorotyötä enkä viikonlopputyötä vastaan. Minulla ei ole mitään järkevää koulutusta. Joten jos ottaisin vastaan vaikka siivoojan tai myyjän työn, palkka ei olisi sen suurempi kuin nykyiset tulot. Joten niin kauan kuin en saa tehdä unelmaduunia en ota mitään duunia vastaan. Olen pahoillani että olen tällainen luuseri, ja en ole ylpeä itsestäni. Mutta tyhmähän olisin jos menisin johonkin matalapalkkaiseen epämiellyttävään työhön. Eikö?

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa vain vapaaehtoisesti ilman työtä jos haluatte. Mutta ei teillä ole oikeutta nostaa työttömyyskorvausta. Se kuuluu ihmisille, jotka haluavat ja hakevat töitä, mutta eivät ole saaneet. Jos ei halua työtä, ei pidä ilmoittautua työnhakijaksi vain rahaa saadakseen.

Se on kuitenkin mahdollista, joten miksen tekisi niin?

Vierailija
82/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät perustelut. Minusta sinussa ei ole mitään vikaa, vaan systeemissä. Ei siinä ole mitään järkeä, että päivähoitomaksuineen, työmatkakuluineen ja asumistuen menetyksineen tienaa jonkun kusisen satasen enemmän kuin työttömänä, saati sitten että vielä maksaa siitä lystistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole mitään järkevää koulutusta, mutta unelmaduuni pitäisi saada? Ookoo.

Menee opiskelemaan

Vierailija
84/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät perustelut. Minusta sinussa ei ole mitään vikaa, vaan systeemissä. Ei siinä ole mitään järkeä, että päivähoitomaksuineen, työmatkakuluineen ja asumistuen menetyksineen tienaa jonkun kusisen satasen enemmän kuin työttömänä, saati sitten että vielä maksaa siitä lystistä.

Onko ylläri, että peruskoulupohjalla ei tienaa yli 2000 e?

Vierailija
85/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Yksilön kohdalla lyhyellä aikajänteellä toki ratkaisu on järkevä, mutta oikeasti se ei ole sitä. Kolme syytä:

- ajattelusi on moraalitonta ja työssäkäyvien jaksamista syö kaltaisesi "loisijat"

- kun lapsesi muuttaa pois, tukesi ovat pienemmät ja ero työssäkäyntiin on isompi. Köyhä keski-ikä ja vanhuus?

- ja sitten se pahin: Opetat lapsesi tuohon. Työttömien lapset jää helpommin työttömiksi/tuille, koska lapsilla ei ole työnteon mallia.

Vierailija
86/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta tukijärjestelmän pitäisi olla sellainen, että kannattaisi sinne 2000€/kk töihin mennä, AP:n tapauksessa ei siinä oikeasti taida olla edes järkeä.

Vierailija
87/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta tukijärjestelmän pitäisi olla sellainen, että kannattaisi sinne 2000€/kk töihin mennä, AP:n tapauksessa ei siinä oikeasti taida olla edes järkeä.

Eli siis tuet pois.

Vierailija
88/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis tuet pois.

Tai tukea vastaan pitäisi tehdä erikseen määriteltyjä töitä. Mutta ongelma tuntuu olevan ilmainen raha ja viitsiminen.

Vierailija
89/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Yksilön kohdalla lyhyellä aikajänteellä toki ratkaisu on järkevä, mutta oikeasti se ei ole sitä. Kolme syytä:

- ajattelusi on moraalitonta ja työssäkäyvien jaksamista syö kaltaisesi "loisijat"

- kun lapsesi muuttaa pois, tukesi ovat pienemmät ja ero työssäkäyntiin on isompi. Köyhä keski-ikä ja vanhuus?

- ja sitten se pahin: Opetat lapsesi tuohon. Työttömien lapset jää helpommin työttömiksi/tuille, koska lapsilla ei ole työnteon mallia.

Hyvät perustelut, jotka ovat kaikki totta. Silti ymmärrän aloittajaa. Lapset on syytä priorisoida. Miksi vähentää aikaa heidän kanssaan, jos siitä ei elintaso nousisi lainkaan?

Tuo viimeisin kohta kyllä itseäni eniten harmittaa. Ap:n toivoisin opiskelevan itselleen ammatin. Vaikka isännöitsijän tutkinnon. Ja toivon myös ettei hän glorifioi työttömyyttä läheisilleen ja että hänen lapsensa kuitenkin saavat kannustusta opiskeluun ja pääsevät lopulta töihin.

Vierailija
90/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos yh kannustaa lapsia koulunkäyntiin? Mitäpä jos lapsoset tietävät syyt äidin työttömyyteen? Mitäpä jos äidin työttömyys on lasten etu?

Ei kaikki ole niin mustavalkoista.

Ehkä äiti on opettanut kotona ollessaan monia tärkeitä asioita? Ehkä lapset olisivat olleet muuten liikaa yksin?

Ei työ saa/voi olla elämässä kaikkein tärkein asia, eikä sen takia sairastua.

Vierailija
91/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jakaa opiskeluvinkkejä tuntematta aloittajan kykyprofiilia.

Vierailija
92/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä rauhassa, ja anna innokkaampien tehdä työt.  Kehtaisitko kuitenkin opiskella tai muuten kehittää itseäsi ?

Kehtaisin! Maalaan tauluja ja haaveena olisi että voisin tulevaisuudessa myydä niitä. Siis että tulisin niin hyväksi että joku ostaisi niitä. 

t. ap

Taulusi ovat todennäköisesti niitä, mitä ovat kirpputorit pullollaan - a´' 20e  - ei kiitos!

Mene opiskelemaan piirtämistä maalaamista! 

Vierailija
93/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän sinua.

Minä teen työtä. Se ei ole miellyttävää, eikä korkeasti palkattua. Mikä säälittävää, työhöni tarvitaan silti myös AMK-koulutus, joten maksan pienestä palkastani opintolainaa. Palkkani ei mitenkään riittäisi asumiseen kasvukeskuksissa, joten maksan (onneksi maltillista) asuntolainaa asunnosta, jonka arvo tippuu joka vuosi täällä skutsissa. Yritän raapia rahaa kasaan, sillä katto- ja kylppäriremontti on pakko tehdä 3-7-vuoden sisällä. Täällä ei ole julkista liikennettä, joten maksan autolainaa halvasta autostani. Vuoden sisällä olen korjannut kotteroani 1200e arvosta, että pääsisin töihin. Maksan päivähoitomaksut kahdesta lapsestani. Uskon, että sinulle jää enemmän rahaa käyttöön tuistasi, kuin minulle palkastani kaiken edellä mainitun ja normaalin elämisen sijaan. Joskus en jaksa tehdä eväitä töihin ja sorrun työpaikan lounasravintolaan 8,40e. Silloin sätin itseäni ja yritän syödä tosi paljon, että se olisi pois loppupäivän syömisistä. Koen huonoa omaatuntoa, sillä kaikesta tästä väsyneenä en jaksa käydä niin usein iäkkäisen vanhempien luona, kuin he toivoisivat.

Mutta en usko elämään, enkä yhteiskuntaan, jossa ei tehdä työtä. Voisin ehkä lopettaa tämän kaiken, mutta miten enää kehtaan katsoa ketään silmiin. En pysty perustelemaan sitä itselleni, lapsilleni, enkä kenellekään muulle, miksi jonkun muun pitäisi minut elättää, kun en ole sairas. Olen vain väsynyt, tympääntynyt, epämotivointunut ja pienipalkkainen. Siis ihan tavallinen ihminen, millaisia tämä maa on pullollaan. Vaikka haluaisin, en pysty keksimään itselleni sellaista oikeutusta, miksi muiden pitäisi tehdä minunkin osuuteni, vaikka olenkin väsynyt ja kettuuntunut. 

Enkä minä halua halua elättää sinua. Haluan, että sinä menet töihin, että minun taakkani olisi vähän pienempi. Haluaisin pari kymppiä enemmän palkkaa, että voisin syödä silloin tällöin lounasruokalassa ilman huonoa omaatuntoa. Ymmärrätkö minua, ap?

Klassista. Pienipalkkanen hyökkää työttömän kimppuun kun ei ymmärrä mistä kiikastaa.

Vierailija
94/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä rauhassa, ja anna innokkaampien tehdä työt.  Kehtaisitko kuitenkin opiskella tai muuten kehittää itseäsi ?

Kehtaisin! Maalaan tauluja ja haaveena olisi että voisin tulevaisuudessa myydä niitä. Siis että tulisin niin hyväksi että joku ostaisi niitä. 

t. ap

Taulusi ovat todennäköisesti niitä, mitä ovat kirpputorit pullollaan - a´' 20e  - ei kiitos!

Mene opiskelemaan piirtämistä maalaamista! 

Mikä ongelma sulla on? Olet tosi agressiivinen.

Sun kannattaisi oikeasti hakea apua.

En usko et ongelmasi ovat pelkästään yksinhuoltajien syytä.

Vierailija
95/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*aggressiivinen

Vierailija
96/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se "unelmaduuni" sit ois?

Taidemaalari. Maalaan noin 3-4 tuntia päivässä. Harrastus on tosin tuore, aloitin maaliskuussa. 

t. ap

oisko kuitenkin "taivaanrannan maalari" ja meni vaan termit sekaisin :)

Vierailija
97/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaanranta on kaunis.

Vierailija
98/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivaanranta on kaunis.

Sitä on kiva kattella ja maalata.

Vierailija
99/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokaisen meistä kannattaisi pitää huoli omista ja lähipiirinsä asioista eikä tulla tänne haukkumaan ja kiusaamaan jotain yksinhuoltajaa?

Vierailija
100/122 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap saa rahat maalaustarvikkeisiin? Niitä menee varmaan paljon. Taitaa olla provo.