Tuntuu, että lähipiirissä kaikki syövät enemmistön ajasta wolt-ruokaa. Kuinka paljon täytyy oikein tienata, että tuohon kykenee?
Eihän sieltä saa mitään alle 20 eurolla, tuota sitten useampana kertana viikossa, itselläni menee 200e ruokaan mutta teenkin 9.5/10 ateriasta itse.
Kommentit (23)
Tuo on jännittävä, suorastaan oma minikulttuurinsa pk-seudulla kun siellä asuin. Ihmiset tienasivat jotain 2000-3000e nettona, käyttivät valehtelematta 600-1000e puhtaasti wolttaamiseen tuosta palkasta, vastaavaa ei ole tapahtunut missään muualla, en kyllä esim turussa ole omaa empiiristä tutkimusta tehnytkään, mutta pk-seudulla eletään ihan omassa kuplassa.
Tienaan nettona vähän yli 3000 euroa ja puoliso oletettavasti saman verran ja wolttaillaan monta kertaa viikossa. Ei arkisin jaksa itse kokata.
No sinähän sen tiedät jos kaikki tutut wolttaa koko ajan. Kerro sinä meille.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan nettona vähän yli 3000 euroa ja puoliso oletettavasti saman verran ja wolttaillaan monta kertaa viikossa. Ei arkisin jaksa itse kokata.
Puoliso oletettavasti? On teillä siinä taloudenhallintaa.
Pystyy vaikka toimeentulotuella tilata 19€ joka päivä.
Varmaan joskus käyttäisin itsekkin ruokalähettejä jos ne vaan olisi kantasuomalasia.
Ehkä kaikkeen muuhun menee suhteessa vähemmän. Esim. tekevät etätöitä: ei lainkaan tai vain vähän työmatkakuluja. Halvat harrastukset. Syövät muuten halvalla. Jne. Vastaavasti on ihan keskituloisiakin ihmisiä, joille tuollaiset rahasummat eivät ole minkään suuruisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso oletettavasti? On teillä siinä taloudenhallintaa.
Ei puhuta koskaan raha-asioista, ei ole mitään syytä.
Ei tulis mieleenkään wolttailka. Kotiruoka on parempaa, terveellisempää ja toki myös halvempaa.
<p>Tuntuu, että lähipiirissä kaikki syövät enemmistön ajasta wolt-ruokaa
Kokoajan mussuttaa vai?
En ikinä pystyisi syömään jonkun lähetin tuomaa ruokaa. Ikinä en niin alas vajoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulis mieleenkään wolttailka. Kotiruoka on parempaa, terveellisempää ja toki myös halvempaa.
Mikset perusta ravintolaa? Tienaisit ihan hemmetisti, jos ruokasi on parempaa kuin ravintoloissa.
Perheen nettotulot 5300€ ja tilataan pari kertaa viikossa. Yksi ruokakauppa Wolttaus ja kerran raflasta.
Mä wolttasin lauantaina kolmelle ja teki 36 euroa. Ihan peruskebabit ja falafel annokset. Edellisellä kertaa näyttää olleen Hesestä kolme kerrosateriaa a la 12 euroa. Oli 30 prossan tarjous. Palvelumaksun kanssa 38 euroa.
Asutaan katveessa, ettei mikään fiininpi rafla yllä.
Tää on nyt tämmöinen elämänvaihe, ehkä se kohta muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset perusta ravintolaa? Tienaisit ihan hemmetisti, jos ruokasi on parempaa kuin ravintoloissa.
Just kuuntelin Ruokacastin, jossa kerrottiin ravintolan perustamisesta. Siinä vois olla sullekin hyvää kuunneltavaa, ettei ne asiat ole niin vaan perustettavissa, vaikka tietotaitoa oliskin. Vaatii järjettömät määrät rahaa, intoa ja pitkäjännitteisyyttä.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta, tienaan riittävästi muissa töissä. Ruoanvalmistus on harrastus
Perinnän asiakkaita, nykyisiä tai tulevia.
Olen tilannut woltista vain kerran silloin kun se oli uutta. Tykkään tehdä itse ruokaa niin miksi tilaisin woltista. Ruuanlaitto on ihanaa. Olen siis tehnyt oikein kun olen opettanut lapseni tekemään itse ruokaa, osaa täysin itsenäisesti nyt teininä tehdä ruuat tarvittaessa. Hänen ei tarvi woltata kun osaa tehdä itse ruokansa.
Palvelu on hyvä olla olemassa jos sitä joskus oikeasti tarvitsee. Mutta ihmettelen kyllä miksi joku tilaisi päivittäin. Ravintolassa ei kehtaa käydä mutta kotona maistuu ravintolaruoka?
Vierailija kirjoitti:
Palvelu on hyvä olla olemassa jos sitä joskus oikeasti tarvitsee. Mutta ihmettelen kyllä miksi joku tilaisi päivittäin. Ravintolassa ei kehtaa käydä mutta kotona maistuu ravintolaruoka?
Täydellistä laiskuutta
Kuukaudessa siis menee 200e
AP