Sain Kelan maksusitoumuksen silmälaseihin mutta tässä ei lue minkä hintaiset lasit korvataan, onko kellään kokemusta?
Kommentit (127)
Instrussa erikseen kehykset jotka kuuluu maksus.
Nissenillä halvimmat kuuluu siihen.
Sillä ei voi ostaa ns. Normaaleja silmälaseja vaan optikkoliikkeille on annettu tietyt raamit joiden mukaan silmälasit tehdään. Rajattu kehysvalikoima jne. Ihan hyvät lasit ainakin itse sain muutama vuosi sitten Silmäasemalta.
Ne tietää kyllä liikkeessä. Kokemuksesta sanon mene nissenille.
Kiva maksaa tälläisten ihmisten silmälasit🤷
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei voi ostaa ns. Normaaleja silmälaseja vaan optikkoliikkeille on annettu tietyt raamit joiden mukaan silmälasit tehdään. Rajattu kehysvalikoima jne. Ihan hyvät lasit ainakin itse sain muutama vuosi sitten Silmäasemalta.
Silmäasemalta? Mulla ainakin vaihtoehtoina vain instru ja Nissen
Vierailija kirjoitti:
Et sinä niitä maksa.
Vierailija kirjoitti:
Ne tietää kyllä liikkeessä. Kokemuksesta sanon mene nissenille.
Ei kaikissa Nissenin liikkeessä ole se sama myyjä töissä. Jos sattuu kusettaja kohdalle, niin voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä niitä maksa.
Moni maksaa, vaikka ei haluaisi.
Kesällä oli sama juttu minulla. Liikkeessä oli valikoima kehyksiä, joista sai valita, ja niihin 2x ohennetut linssit. Sitten jos olisi halunnut kalliimmat, niin erotus olisi pitänyt maksaa itse. Olikohan raja muistaakseni 150 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan ihan mielelläni halvat silmälasit niille, jotka tarvii mutta joilla ei ole niihin rahaa. Silmälasit kuitenkin voi mahdollistaa työssäkäynnin tai opiskelun ja sen, että ihminen ei valu entistä syvemmällle köyhyyteen ja avuntarpeeseen. Ja voin kertoa, että maksan melko varmaan enemmän veroja kuin sinä saat palkkaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
No sitä ei sinulta kysytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö voi ostaa mitkä lasit tahansa jos maksaa itse osan hinnasta?
Voi.
Vierailija kirjoitti:
Ostin n 2 kk sitten omalla rahalla Nisseniltä lasit, sain kahdet samanlaiset 110 euroa yhteensä. Ei ne välttämättä siis ole kauhean kalliit, riippuu varmaan paljon siitä linssistä.
On tietoa, just hain itse uudet lasit Nisseniltä. Linssit korvataan sen mukaan mikä on tarve eli optikon resepti. Kehykset halvimmasta valikoimasta eli max 79€. Jos haluat kalliimmat kehykset ja linsseihin lisäominaisuuksia, maksat erotuksen itse.
Itsellä kehykset 79, linssit vajaa 400. Itse maksoin linssien lisäominaisuuksista lisäksi satasen.
Kai ne siellä liikkeessä tietää. Ei ne anna sulle laseja, jos ne ei tiedä saavansa ne rahat kelalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä ei sinulta kysytä.
Ei kysytä ei. Pakotetaan kuulumaan suureen sairaskassaan. Jos systeemi on niin hyvä, miksei siitä voi tehdä vapaaehtoista?
Vierailija kirjoitti:
Aika pahoja kehyksiä. Värii ja mallii ei voi välttis tietää. 😄
Vain linssit hiotaan silmien mukaan.
Mitä sä luulit ?
T: D & G, YSL vai CUCCI
Vierailija kirjoitti:
Kesällä oli sama juttu minulla. Liikkeessä oli valikoima kehyksiä, joista sai valita, ja niihin 2x ohennetut linssit. Sitten jos olisi halunnut kalliimmat, niin erotus olisi pitänyt maksaa itse. Olikohan raja muistaakseni 150 euroa.
Jos vahvuuudet on alle +4 niin ohennuksista ei kannata maksaa
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin. Muutaman vuoden päästä, kun lapseni on kelan maksamilla laseilla lukenut ammatin. Pääset ehkä hänen asiakkaakseen. Ja maksat vielä palvelusta jota hän tekee työkseen. Poikani maksaa palkastaan maksetuilla verorahoilla kaikkea hyvää yhteiskunnalle. Vaikka Pekan lasit joiden avulla hän näkee hyvin ja pääsee töihin 3 vuoden työttömyyden jälkeen. Minustakin on kiva, kun kaadamme sukumme metsää ja sinä maksat veroa niistä tehdyn vessapaperipaketin myötä. Poikani perii joskus nuo maat.
Kysy päätöksen allekirjoittajalta. Sulla on netti. Omakela - viestit