Mitä iän tuomia muutoksia olette havainneet itsessänne?
Aloitan. Harmaita suortuvia. En ole värjännyt koska ei haittaa.
Naururyppyjä silmäkulmissa, ja otsassa vaakasuoria ryppyjä.
Olkapäät tuntuu välillä raskailta jos joutuu nostaa käsivarret.
Polvissa välillä tuntemuksia. Ihan uus juttu. Kuluma tulossa? Mitenköhän vois välttää?
Oon siis 47.
Kommentit (772)
En haluaisi tehdä enää mitään muuta kuin olla. Kaikki on jo nähty tai ainakaan en jaksa alkaa mihinkään uuteen. Olen 44 ja eka kesälomaviikko masentaa ja melkein ikävä töihin koska se pitää elossa. Kadehdin teinien elämänjanoa ja itse vain istun päivästä toiseen takapihalla ja tuijotan lintuja. Nousuhumala tai lätkämatsi on hetken huuma ja sit olen taas elävä kuollut muumio.
Känniin menee helpommin, mutta myös sammuu nopeammin ja krapulat on karmeita. Ei enää tietokaan siitä että biletetään pilkkuun asti ja etsitään jatkobileitä, tai että tullaan kolmelta aamuyöstä baarista ja mennään kuuteen töihin!
Vuorokausirytmi on mennyt ihan oudoksi, en ole enää yöihminen mutten aamuvirkkukaan. Tuntuu että olen.. miten se meemi meni " Jonkinsortin pulu joka on aina väsynyt".
Näkö on huonontunut niin että pelottaa, 10 vuotta sitten optikko sanoi että mielellään myöntäisi "näin vahvoja laseja näin nuorelle". Onko seuraava askel opaskoira?
Tissien alla ei vieläkään pysy kynä mutta sojottavat eri suuntiin ja hölskyvät, terhakkuus on kadonnut. Myös tissihiki on järkyttävä.
Äkkiliikkeitä pitää välttää ettei selkä tai polvi naksahda.
Kaikki vähänkin suolainen tai rasvainen närästää ja kuulostan ihan röökimuijalta, kun ääni menee kähinäksi.
Olen vuosimallia 1980
Lisäkilot ja kasvanut ihmisviha.
Onhan niitä, N49.
Kun on muutaman tunnin istunut, niin kestää hetken ennen kuin pääsen kunnolla liikkeelle. Tällaista ongelmaa ei ollut parikymppisenä, vaikka onhan noita kilojakin parikymmentä kertynyt sen jälkeen...
Harmaantuvat hiukset, ensimmäiset harmaat löysin kyllä jo 28-vuotiaana. En ole viitsinyt lähteä värjäysrumbaan. Onneksi kasvojen iho on toistaiseksi melkein rypytön, mitä nyt silmänkulmissä ikä vähän näkyy.
Lähinäköongelmat. On päätetyölasit ja monitehot.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken laimeneminen. Mikään mikä ennen tuotti suurta iloa, ei enää tunnu oikein miltään. Ei oikein mikään tunnu vaivan arvoiselta.
Hep! Tämä on ehkä päällimmäisenä itselläkin. Lasten vuoksi yritän vielä innostua asioista, mutta sen eteen saa kyllä tehdä töitä. Lisäksi hyvät yöunet on muisto vain, hyvä jos pari tuntia yössä saa torkahdettua. Ja vaikkei uni usein sängyssä tulekaan, silti kauheinta, mitä tiedän, on tulla kutsutuksi johonkin, missä joutuu valvomaan myöhään. Kiloja hiipii pikkuhiljaa lisää, vaikka kuinka yritän urheilla ja katsoa, mitä syön. En enää kestä mitään hälinää tai draamaa, haluaisin vain olla rauhassa. Kummallisia, yksittäisiä tummia karvoja pukkaa milloin mistäkin.
32 vuotta elelty
- Otsalle ilmestyy rypyt kun nostan kulmia.
- Valkoisia hiuksia löytyy - yksittäisiä tosin eikä erotu kun muutenkin hiukset tumman vaaleat.
- Tykkään viettää aikaa kotona ja yksikseni
- Matkustan jopa yksin
- En jaksa enää niin välittää muiden ihmisten mielipiteistä
- väsyn hieman aiempaa helpommin ja tarvitsen enemmän unta
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta enää työelämä, yhteiskunnallinen asema tai muiden mielipiteet. Sain jo nyt tarpeekseni showsta.
Teen nykyään sitä mitä itse haluan.
-36v
Tämä. Jokainen tavallaan.
Saan kuulla sukulaisilta jatkuvasti, miten sejasepikkuserkku on ylennyt töissä.
Tai toinen kaukainen sukulainen, jonka olen viimeksi nähnyt kesällä 1991, tienaa miljoonan vuodessa.
So what.
Ainakin yksi heistä on omassa henk koht elämässään niin onneton, niin onneton (enempää en jaksa selittää), vaikka työelämässä saattaa pyyhkiä hyvin ja rahaa tulla. Soitti kerran kännissä, että ase on pöydällä ja kohta on kuula kallossa. Ei kuulemma yhtään ystävää ja perhe hajonnut jo ajat sitten. Hienoa painaa duunia.
En jaksa välittää mitä he minusta ajattelevat. Ihan sama. Asun muuttotappioalueella hirsitalossa järven rannalla. Harrastan koirien kanssa ja ajan vanhalla rämällä jaappanilaisella. Ja yritän elää onnellista elämää mieluummin kuin kerätä mammonaa.
43 mittarissa. Ensimmäinen hento uurre yritti hiipiä silmänurkkaan. Ajoin pois ja sanoin, että tähän naamaan ei tarvitse tulla. Lähtivät jollekin toiselle.
Dekolteen iho kuin lapsella. Ikään en ole aurinkoa ottanut. N44.
Iloisuus vähentynyt:
Viini ei maistu,
Patruunat on vähissä,
Ei jaksa valvoa baari illoissa
Kaiholla kelaa nuoruuden päiviä.
Toiveikkuutta, että ehkä vanhemmalla iällä löydän parisuhteen, jossa seksi ei ole enää maailman tärkein asia. Vai onkohan vanhuksetkin nykyään seksihulluja.
Kolmijalka kirjoitti:
Minulle kasvoi murrosiässä aivan jäätävän pitkä molo. Moloni on n 50cm pitkä lepotilassa.
Facebookissa on meille isokullisille oma ryhmä. Tervetuloa!
Terveisin Teppo Olari 44.5 cm lepotilassa
Silmäpussit
Roikkokassit
Miestissit
Akka vei massit
Kyrpäkalevikuuskuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Historia on alkanut kiinnostaa ja suhteuttaa, oma aikamme on väläys, jonka suhteen olemme toiveikkaan likinäköisiä. "Nie wieder" ...
Mitä tarkoittaa "Nie wieder"?
Nie wieder = ei koskaan enää.
Aamuisin silmäpussit täynnä ja kaljakassit tyhjänä.
Vierailija kirjoitti:
Ketuttaa yleinen nuorten kädettömyys.
Omani olen opettanut tavoille.
Vasemmistopaskaa ei tarvitse kuunnella.
Kauniin pellavapääjuniorini ei tarvitse mokomaa sontaa kuunnella, ja hyvin onkin asian ymmärtänyt.
Toisin sanoen: opettanut fasistiksi? Kyllä lapsosellasi vielä mieli muuttuu!
Pidätys vaikeudet, aina kalsarit paskassa.
Näen ja myönnän miten pers eestä käytökseni on aikaisemmin ollut. Työstän muutosta itsessäni aktiivisesti, asioiden avoin myöntäminen ja teennäisen kuoren alle piilottelu lopettaminen olleet avainasemassa. Mielipiteeni ei ole yleinen fakta ja ihmisillä jotka ovat asioista aivan eri mieltä kanssani on ymmärrettävät sekä normaalisti älykkäät syyt olla kyseistä mieltä. En ole erityinen.
Akai kirjoitti:
Voi miten ihana 🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
Toi haikea olo, joku mainitsi. Tai kaiho.
Mietin nuoruutta, muistelen, hymyilen. En todellakaan haluaisi olla nuori, mutta voisiko aika kulua hiukan hitaammin, että ehtisi. Kun tuo askel tuntuu hidastuneen...
Ennen syksy, loka-marraskuun räntäsateet kesti ikuisuuden. Nyt puolukoiden jälkeen on joulu - vappu - juhannus ja taas puolukat punertaa.Omaa vanhenemista paremmin huomaan ajan kiitävän, kun vastasyntynyt kummityttäreni viettää lakkiaisia yms
Ja miksi huomaan sanovani: ei sitä ennen tai että ennen oli paremmin...
Aikaisemmin ajattelin, että loka- marraskuun voisi poistaa, huhti-toukokuu voisi kestää tuplasti. Nyt mietin lisäksi, että 30-40 vuotiaana voisi olla vaikka vuoden tai viisi " eläkkeellä" ja touhuta kaikkea mieluista, matkustella, harrastaa yms.
Silloin olis intoa. Enää ei niinkään.
Kiva olla röntsyvaatteissa mökillä ja käpsehtiä.No tsemppiä kaikille, kirjotelkaa ahkerasti ja toivotaan ettei kauhiasti tuu älämölöjä!
Älämölö....hauskasti sanottu...
Miten tuosta voi tulla paha mieli?
Ihan normi tekstiä ja kyllä jopa paavissa asuu pahuus...
Random acts of kindness..saa silti aina uskon ihmisiin takaisin.
ja nuorille jutteleminen...se on parasta (ei omia lapsia9