Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Marin ateria­edustaan: ”On kohtuullista, että pää­ministeri saa avun ja tuen arkeensa”

Vierailija
02.06.2021 |

Moni kahta työtä perheensä elättämiseksi tekevä yksinhuoltaja odottaisi varmaan samanlaista kohtuullisuutta arkeensa. Miehensä ilmeisesti makoilee illat sohvalla?

Kommentit (3679)

Vierailija
441/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IL:n kommenttikentässä nähtiin taas, mitä tapahtuu kun Esson kaljapiiri on opetellut netin käytön 😂.

En ole demari, en ole Marinin ihailija.

Mutta luuleeko joku että PM tekee tehdastyöläisen päivää? Että klo 15 tippuu työrukkaset, kun tehtaan pilli soi?

Haloo! PM tekee varmaankin 10-12 h päiviä (jos riittää edes) - lomakin taisi jäädä osin pitämättä. Ei silloin mietitä Prisman verkkokauppatilauksia tai sitä, että laitanko nakkikastiketta tänään.

Miksi asia nousi esiin juuri NYT, eikä aikaisempien (miespuolisten)PMn kohdalla.

Vierailija
442/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin käydä Sannalle kaupassa vaikka 35 €/h, lasku alkavalta puolelta tunnilta. Vankka kokemus hommista, ostanut vuosia muillekin vammaisille ruokaa ja tehnyt kaikkea muuta. Hinta sisältää pienen demarilisän ja oikeaa jäsenkirjaa ei ole, auto löytyy ja on vähäpäästöinenkin. Kilometrikorvaukset tulee päälle ja parkkipaikka pitää löytyä talon puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on 50000 kotiinsa lääkittyä vanhusta, jotka ansaitsisivat apua kaupassa käyntiin ennen nuorta ja tervejalkaista hyvintoimeentulevaa pääministeriä.

Ihan vaan vinkkinä, että esimerkkiäkin voi näyttää, ottaa mallia eläkeikäisestä presidentistä, jolla on jalat maassa korkeista tuloista ja asemasta huolimatta.

Luuletko sinä, että vanhukset saisivat enemmän apua, jos Marin ei olisi käyttänyt tuota etua hyväkseen? Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Nimenomaan, mutta tuokin asia on aivan liian vaikea ulisevien palstapersujen ymmärrettäväksi.

Kun nyt otit puheeksi niin sannahan voisi kertoa meille kaikille miten meinaa tuon ongelman ratkaista mahdollisimman nopeasti. Sehän on sannan homma eikä tosiaankaan mitenkään riipu sannan jääkaapin sisällöstä. Ongelman ratkaisulla olisi nyt kuitenkin kiire kun sanna on lykännyt sen kiireellisyysjärjestyksessä ties minne jonon perälle hoitaessaan mm. kuntavaalikampanjaa.

Itsepä otit asian puheeksi eli kerro se ratkaisu. 

Mikäs Sanna hän sinulle on? Ja mitä ihmettä höpötät ulisevista palstapersuista? Onko sinulla jokin mt- ongelma viestitellessäsi kuten tuntisit kaikki tällä palstalla? Sitäpaitsi kommentit, persut sitä ja tätä, on aika väsynyttä. 

Oho pitäisikö kuningatarta oikein majesteetitellä :D? Kyllä Sanna on tasa arvon maassa ihan Sanna.

Et taida olla ihan sieltä terävimmästä päästä tai käytöstavat/ kulttuuri unohtuneet. Ei presidenttiäkään puhutella Sauli/ Sale. Puhumattakaan muiden maiden johtavista henkilöistä. Tasa-arvon kanssa tällä ei ole tekemistä.

Miten niistä muiden maiden johtavista henkilöistä puhutaankaan..

Edellisestä Yhdysvaltain presidentistä käytettiin mm. sellaisia nimityksiä kuin trumputin, oranssi mies, hullu, idiootti...

Miten tuo oikeuttaa mauttoman ja huonon käytöksen? Jokainen tietysti tyylillään, mutta ei se fiksua kuvaa anna eikä johda mihinkään positiiviseen.

En ole syyllistettävissä mutta 14000 ekee on.

Vierailija
444/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IL:n kommenttikentässä nähtiin taas, mitä tapahtuu kun Esson kaljapiiri on opetellut netin käytön 😂.

Mutta luuleeko joku että PM tekee tehdastyöläisen päivää? Että klo 15 tippuu työrukkaset, kun tehtaan pilli soi?

Haloo! PM tekee varmaankin 10-12 h päiviä (jos riittää edes) - lomakin taisi jäädä osin pitämättä. Ei silloin mietitä Prisman verkkokauppatilauksia tai sitä, että laitanko nakkikastiketta tänään.

Miksi asia nousi esiin juuri NYT, eikä aikaisempien (miespuolisten)PMn kohdalla.

Hän on itse kertonut tekevänsä 40-tuntista työviikkoa.

Mihin tämä edes liittyy? Onhan siellä se mies. Vai onko sekin niin avuton ettei osaa tilata netistä ruokaa?

Vierailija
445/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministerillä on velvollisuus noudattaa lakia.

Vierailija
446/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on 50000 kotiinsa lääkittyä vanhusta, jotka ansaitsisivat apua kaupassa käyntiin ennen nuorta ja tervejalkaista hyvintoimeentulevaa pääministeriä.

Ihan vaan vinkkinä, että esimerkkiäkin voi näyttää, ottaa mallia eläkeikäisestä presidentistä, jolla on jalat maassa korkeista tuloista ja asemasta huolimatta.

Juu,mutta Salehan onkin todellinen peluri- eikai hän nyt niin tyhmä olisi, että alkaisi asemaansa ja uskottavuuttaan "koko" kansan salena tietentahtoen horjuttaa kuten pikku-sannuli?  Katsos,oppia ikä kaikki ja sitä tilannetajua jos on lusikalla kassaneidille annettu, niin minkäs teet. Sale-pappa kun on ollut geimeissä hippasen kauemmin ja paremmilla koulutuksilla, kuin moni muu todellista kokoaan isommilla palleilla istuva, mukaanlukien  meidän "Voguen-kannessa-tissivako-esillä" PM. Ehkäpä juuri siksi se onkin Sale eikä Sanna joka presidentin virkaa toimittaa- setä-mehet on pop, Sanna-istu sinä seuraavassa sessiossa mättäälle vaan, kyllä kansa sinun hameesi pesulalaskutkin maksaa, kun on maksettu jo kaikki muukin.

Vierailija
447/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopputulema minun mielipide tästä asiasta on:

Marin syyllisti tänään oman tyttärensä huhtikuisen ateriaedun suuruuteen. Mitähän tytär tuumaa isompana kun äiti tämmösen heiton heitti ?

Taisi mennä Sannan ”hätävalhe” nyt jonkun rajan yli. Olis sanonut vaikka että ovat miehensä kanssa lihotuskuurilla, siitä se johtui.

Oli tuo syy varmasti ihan totta. Lapsi oli kotona, mummo oli hoitoapuna -> mummo ruokittiin myös -> ruokakulut nousivat. Ihan loogista.

Marin sitten sanoo, miten mummu söi lähes kahden tonnin edestä. Nyt syyttää vain kolmivuotiaista lastaan ruokakulujen noususta.

Vierailija
448/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei maksa itse apua arkeensa, kuten muut terveet ja työssä käyvät.

Tässäpä tämä Esson kaljapiiriläinen kirjoittaa. Mitäpä tästä aiheesta on kerrottu? Mitäpä Lankin tuotanoin kertoi?

Vierailija
449/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne aiemmat on kyenneet ruokkimaan itsensä ja perheensä ilman yhteiskunnan ruoka-apua.

Vierailija
450/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohje pääministerin ateriaedusta kuuluu sanatarkasti näin

"Pääministerin asuessa virka-asunnossa, sisältäen myös lyhyet yöpymiset, voi edustustilojen myyntipalvelusta tai suoraan palvelukoordinaattorilta tilata etukäteen kylmiöön aamiaistarvikkeita sekä kylmänä toimitettavia aterioita, jotka on mahdollista lämmittää itse Kesärannassa. Viikonlopun tarvikkeet toimitetaan perjantaisin.

Edellä mainittuihin liittyvät kohtuulliset kulut maksetaan valtion varoista ja laskutetaan valtioneuvoston kanslialta pääministerille osoitetuista määrärahoista."

Ohje ei ota kantaa siihen saako näillä ruokkia vaikkapa kumppanin ja lapsen.

Nonni, sitten voidaan vääntää hamaan tappiin siitä, mikä on kohtuullista, mutta mitään laitonta ei tämän ohjeen mukaisesti ole tapahtunut.

Ohje ja laki ovat kaksi eri asiaa.

No mikä laki ja sanamuoto tähän vaikuttaa? Kerro jo.

Kun erilaisiin virkoihin tosiaan voidaan määritellä erilaisia etuuksia ja kansanedustajilla ja ministereillä jne on hieman erilaiset työehdot kuin tavallisella palkansaajalla.

Ministerin edut pitää määrittää laissa tai muuten niitä ei ole. Pääministerin perheen yksityiskuluja ei ole mainittu missään laissa verottomiksi pääministerin eduiksi. Näin ollen tällaista etua ei myöskään voi olla.

Juuri niin. Kyllä poliittinen rälssi muuten varmasti mielellään ”ohjeistaisi” itselleen jos jonkinlaisia verovapaita etuuksia.

Vierailija
451/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännetään nyt vielä kerran rautalangasta: on ihan ok, että Marin saa ”avun ja tuen arkeensa”, jotta pystyy keskittymään pääministerin tehtävien hoitamiseen. Sen sijaan EI OLE millään muotoa ok, että ”avun ja tuen”, mukaan lukien itse elintarvikkeiden, kustannukset katetaan valtion varoista!

Marinin suhtautuminen asiaan on kuvottavan röyhkeää 🤮 Miten se kehtaa uhriutua ja syytellä muita?!

Vierailija
452/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imelda Marcos ja tuhannet kengät, miksi aina näin?

Vierailija
453/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pääministerin asuessa virka-asunnossa, sisältäen myös lyhyet yöpymiset, voi edustustilojen myyntipalvelusta tai suoraan palvelukoordinaattorilta tilata etukäteen kylmiöön aamiaistarvikkeita sekä kylmänä toimitettavia aterioita, jotka on mahdollista lämmittää itse Kesärannassa. Viikonlopun tarvikkeet toimitetaan perjantaisin.

Edellä mainittuihin liittyvät kohtuulliset kulut maksetaan valtion varoista ja laskutetaan valtioneuvoston kanslialta pääministerille osoitetuista määrärahoista."

Nonni, sitten voidaan vääntää hamaan tappiin siitä, mikä on kohtuullista, mutta mitään laitonta ei tämän ohjeen mukaisesti ole tapahtunut.

Ohje ja laki ovat kaksi eri asiaa.

No mikä laki ja sanamuoto tähän vaikuttaa? Kerro jo.

Kun erilaisiin virkoihin tosiaan voidaan määritellä erilaisia etuuksia ja kansanedustajilla ja ministereillä jne on hieman erilaiset työehdot kuin tavallisella palkansaajalla.

Erikoista puhetta maassa, joka uskottelee olevansa tasa-arvon huippua.

Etenkin vasemmistopuolueet ovat suurimpia tasa-arvon vaatijia, mutta ilmeisesti vain juhlapuheissa.

Vierailija
454/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minä, minä, minä, minä ja minun hallitusSannalla on kusi noussut oikein kunnolla päähän!

Oppi-isänsä (talousrikoksista tuomittu) Antti Rinne junaili pääministerille 2019 tällaisen edun, jota Sanna sitten häikäilemättömästi hyödyntää. Kova on kassatyttö syömään, kun 1300 € kuluu aamiaiseen kuussa!

Ei tarvitse paljon mielikuvitusta, kun ymmärtää miksi kaikki kuitit on viime kesästä asti tiukasti salattu. Aamiaisten lisäksi on ilmeisesti hommattu kaikkea muutakin käyttötavaraa ja erityisesti tupakkaa ja juomapuolta eli shamppanjaa, kaljaa, siideriä, viiniä jne.

Demaritoverit mielellään levittävät valhetta, että edelliset pääministerit olisivat samassa mittakaavassa tällaista etua nauttineet. Eivät ole!  Kyseessä ei siis ole mikään porvarilehden ajojahti, vaan Sannan härski veronkierto operaatio. 

Veronkierrosta kärähtämisen jälkeen Sanna nyt sitten kovasti uhriutuu!

On todella kammottavaa, kun Suomen pääministeri ei ymmärrä, että hän voi OMILLA RAHOILLAAN palkata vaikka kuinka monta avustajaa pitämään kädestä kiinni, kun niin kauheasti hommat ahdistaa!

Vierailija
455/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kyllä. Noinhan siinä lukee. Sen on allekirjoittanut Lankinen. Jakeluksi merkattu PM Antti Rinne ( joka pyytänyt Lankiselta ? tarkennusta aikaisempaan ohjeeseen).

Tuosta vain Lankinen ihan itse laittoi kunnon ateriaedun Pääministerille !

Olisivat kumpikin ( lakimiehille kun ovat ) sanoneen Marinille, että otappa selvää meneekö vero jos käytät tätä etuutta. Tai Lankinen ihan itse olis sen palveluksen Marinille tehnyt. Se alkuperäinen ateriatuki koski vain aamiaista. Ei muuta ruokailua !

Vierailija
456/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka elitistinen ja elämästä vieraantunut täytyy olla, että vielä 17 000 euron palkan päälle ei voi itse palkata apua arjen asioita hoitamaan? Sillähän olisi työllistäväkin vaikutus.

Miksi tuollaisella palkalla veronmaksajien pitää hänen perheensä ruokakin maksaa.

17 000 euroa kuussa ja ei voi omia ruokiaan maksaa. Toki joku voi ne hänelle hakea tai hän tai hänen miehensä voi tilata ne vaikka verkkokaupasta, mutta laskun voi tuolla palkalla kuitata itse.

Härskiä, vastenmielistä.

No kun pääministerin ei tarvitse palkata itselleen apua kodinhoitoon Kesärannassa asuessaan, siellä on palkattua henkolökuntaa juuri siksi, ettei itse tarvitse kaupassa juosta.

Hienoa, sittenhän se henkilökunta voi käydä kaupassa. Lasku olisi silti syytä yli 17000€/kk ansaitsevan pääministerin hoitaa itse.

Sääli vaan että sannan argumentti oli se, että hän käy sitten työaikana! itse kaupassa jos kerran veronmaksajat ei maksa tätä ruokaetua. 

Sanna voisi astua nykyaikaan. Nykyään kaupassa ei ole pakko käydä, ostokset saa tilattua kotiin.

Nykyaikana on myös ihan normaalia, että mies hoitaa perheen kaupassa käynnit yksin ja ihan itsenäisesti.

Joko etänä tai menemällä markettiin.

Mutta ei alfa-uros. 

Siinäpä taas on naiselle pulma, että haluaako betan vai alfan. Molemmissa puolensa. Beta käy kaupassa, mutta Alfa kutkuttelee alapäässä. 

Vierailija
457/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet yöpymiset ei tarkoita vakituista asumista.

Voi olla että olen ihan metsässä, mutta itse miellän tuon ohjeen niin että pääministerillä (joka asuu muualla) on oikeus yöpyä satunnaisesti virka-asunnolla silloin kun vakituinen asunto on jossain kauempana ja sinne ei työtehtävien vuoksi ole mahdollisuutta matkustaa yöpymään. Pääministerin ei siis tarvitse mennä tällöin hotelliin vaan hänelle on majoitus valtion puolesta ja siihen kuuluu sitten kylmänä toimitettavat aamiaistarvikkeet.

Kesärannassa saa pääministeri asua tietenkin vakituisestikin, mutta siihen on sitten ihan omat ja erilaiset käytännöt joita tuossa ei ole kerrottu.

Vierailija
458/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei mieskään ole kykenevä hoitamaan perheen ruokahuoltoa, niin palveluita on ostettavissa enemmän kuin riittävästi, pääkaupunkiseudulla eritoten. Niissä on vain demarilaisittain sellainen erittäin huono puoli, että pitäisi itse maksaa. Yli 17 000€ kuukausipalkka kuitenkin lievittää ihan kivasti tuota ongelmaa.

Vierailija
459/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu,mutta Salehan onkin todellinen peluri- eikai hän nyt niin tyhmä olisi, että alkaisi asemaansa ja uskottavuuttaan "koko" kansan salena tietentahtoen horjuttaa kuten pikku-sannuli?  Katsos,oppia ikä kaikki ja sitä tilannetajua jos on lusikalla kassaneidille annettu, niin minkäs teet. Sale-pappa kun on ollut geimeissä hippasen kauemmin ja paremmilla koulutuksilla, kuin moni muu todellista kokoaan isommilla palleilla istuva, mukaanlukien  meidän "Voguen-kannessa-tissivako-esillä" PM. Ehkäpä juuri siksi se onkin Sale eikä Sanna joka presidentin virkaa toimittaa- setä-mehet on pop, Sanna-istu sinä seuraavassa sessiossa mättäälle vaan, kyllä kansa sinun hameesi pesulalaskutkin maksaa, kun on maksettu jo kaikki muukin.

Voiko katkeramman ja ilkeämmän ihmisen tekstiä olla? Otan osaa, sinulla taitaa olla aika huono olla.

Vierailija
460/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa Marin tyhmä. Nimenomaan pääministeri ei tarvitse mitään apua eikä tukea koska saa paljon palkkaa. Sitten hän tarvitsee tukea ja apua jos joutuu toimeentulotuelle

Nimenomaan pääministerille on tuollainen etu räätälöity, että kukahan nyt onkaan tyhmä jos ei tätä ymmärrä. Kyse ei ole siitä voi rampata kaupassa päivät pitkät odotellen tukia, vaan että on olemassa etu jolla jääkaappiin saa ruokaa käytettäväksi, kun sitä tarvitaan niin ettei sen takia tarvitse keskeyttää erikseen työtä.

Tämä ei ole toimeentulotukea jne vastaavaa vaan kyse on työsuhteen edusta riippumatta mitä mieltä sinä olet Marinin tyhmyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän