Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Marin ateria­edustaan: ”On kohtuullista, että pää­ministeri saa avun ja tuen arkeensa”

Vierailija
02.06.2021 |

Moni kahta työtä perheensä elättämiseksi tekevä yksinhuoltaja odottaisi varmaan samanlaista kohtuullisuutta arkeensa. Miehensä ilmeisesti makoilee illat sohvalla?

Kommentit (3679)

Vierailija
2041/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulikohan nyt sanottua vähän väärä kommentti. Pääministeriys on toki haastava tehtävä, mutta jo se, että joku huolehtii asumista ja siivouksesta on iso etu. Eikös sekin olisi ihan kohtuullista, että pienellä palkalla töitä tekevä yksinhuoltaja lähihoitaja saisi avun ja tuen arkeensa. Onhan se nyt vähän haastavaa kolmivuorotyön ohella hakea lapsi päiväkodista, juosta Primaan ruokaostoksille ja kiireellä vääntää ruokaa nälkäisille lapsille. Pahimmillaan vielä bussilla kulkien, kun rahat eivät riitä autoon. 

Onko Sannalle tullut mieleen, että hänen palkallaan on kyllä varaa ihan itsekin ostaa apua ja palveluita. Vaikka suoraan catering-palveluista ruoka, jos niin haluaa. 

On tainnut vähän nousta hattuun rouva ministeriys.

Ja sinusta se yksinhuoltaja joutuu tekemään koko maata koskevia päätöksiä? Vai miten ihmeessä rinnastat hänet pääministeriin?

Ihan kuule tämä on tasa-arvoinen maa.

Kaikki on yhtä arvokkaita.

Jokainen on vastuussa omasta huushollistaan ja kotitöiden jaosta ja vanhemmuudesta.

Ei ole meidän syymme että Marin miehineen on avuttomia ja osaamattomia.

Ja aina sieltä pääministeriydestä pääsee pos jos kyvyt ei riitä. Ei häntä muistaakseni siihen myöskään mitenkään pakotettu.

Kuule kun pääministerin työ nyt on hiukan tärkeämpää kuin sinun mopin heiluttelusi. Olisit itse ruvennut pääministeriksi, vai eikö rahkeet riitä? Niinpä.

Kun se on hänen työnsä, johon hän on itse tunkenut. Hoitaa sen tai lopettaa.

Kun se on hänen lapsensa. Hoitaa tai hankkii apua jos ei osaa. Lastensuojelu, perheneuvola.

Kun se on hänen huushollinsa. Pyörittää sitä tai katsoo että joku muu hoitaa.

Kun se on hänen luihu aviomiehensä. Panee ruotuun tai eroaa.

Mikään yllämainituista ei ole minun eikä kenenkään muun ongelma!

Minulle kyllä sen sijaan kuuluu julkiset varat ja niiden käyttö. Esittää kuitit, selvittää mitä on tehty, pyytää anteeksi, maksaa takaisin, kantaa vastuunsa.

Kyllä se on hyvin vahvasti sinun ja kaikkien meidän ongelma jos pääministeri ei pysty keskittymään kunnolla asioiden hoitamiseen. Miten itsekäs voikaan ihminen (sinä) olla..?

Kuinka paljon aikaa vie Marinilta maksaa ruokalaskut pari kertaa per kk?

Hänen täytyy selvästikin palkata joku maksamaan ruokalaskut. Ei hän kykene siihen itse. Minä olen työtön ja voin ryhtyä siihen hommaan.

Vierailija
2042/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eduskunnan kyselutunnilla Marin käytti aikaa puhuessaan, että tuskin on väliä, mitä juustoa, maitoa ja banaaneja hänen perheensä syö, viittasi merkkiin, muistaakseni peräti 2 kertaa. Kun ruokaa kuluu 850 euron edestä, puhutaan muustakin kuin edellä mainituista tuotteista. Ihmettelin, miksei kukaan oppositiossa maininnut summaa 850.

Kuinka hankalaa on muistaa että ruuat toimittaa cateringfirma? Ei sieltä osteta maitopurkkia eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2043/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi Sannan tuloilla olevan mahdollisuuden jo palkata henkilön, joka hoitaisi ruokaostokset ja muut taloustyöt, joihin rouva pääministrin aika ja varmaan tahtokaan riitä. Aviomies ilmeisesti keskittyy konkurssikypsän firmansa hoitoon niin, ettei aikaa Prismaan piipahdukselle jää.

Vierailija
2044/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eduskunnan kyselutunnilla Marin käytti aikaa puhuessaan, että tuskin on väliä, mitä juustoa, maitoa ja banaaneja hänen perheensä syö, viittasi merkkiin, muistaakseni peräti 2 kertaa. Kun ruokaa kuluu 850 euron edestä, puhutaan muustakin kuin edellä mainituista tuotteista. Ihmettelin, miksei kukaan oppositiossa maininnut summaa 850.

Kuinka hankalaa on muistaa että ruuat toimittaa cateringfirma? Ei sieltä osteta maitopurkkia eurolla.

Kuinka hankalaa on tajuta, että ruokaa saa ruokakaupasta. Omalla rahalla.

Vierailija
2045/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävän moni duunari vertaa omaa työminäänsä johtajan tehtäviin. Kyllä varmaan on duunarillakin raskasta mutta hommat on ihan eri tasolla johtajilla, jossa ollaan palveluksessa käytännössä 24/7.

Ateriaetu on pieni hinta siitä, jos sen avulla pääministeri on jaksanut paneutua asiaongelmiin ja ratkaisuihin paremmin kuin ilman etua. Kärpäsestä on tehty härkänen ja se ei tunne iskostuvan duunarimammojen maailmankuvaan.

Henk.koht 90 luvulla söin muuten elämäni parhaan pannukakun Kesärannassa emännän tarjoilemana. Solttupoikina oltiin komennuksella ja saatiin kiitokseksi valtion tarjoamana todella maukas kahvihetki. Kiitos siitä.

Miksi sen aterian pitää olla ilmainen? Miten se auttaa asiaongelmiin paneutumista? Kyllä sen aamupalan voi joku muu hommata ja valmistaa, mutta rouvan pitää maksaa se itse. Tai joku muu voi maksaa sen, mutta rahan on lähdettävä Marinin omalta tililtä.

Kesken työpäivän pääministeri suuntaa keittiöön syömään ja laittamaan ruokaa?

Marin asuu työpaikalla, jossa ei ole työpaikka ruokalaa.

Voivoi, moni muukin asuu työpaikalla, jossa ei ruokalaa. Siksi on lounasetu ja lounassetelit, jotka ovat veronalaista tuloa ja käyttöä rajoitettua.

Mä haluun nössö kun Marin kertoo persujen edustajalle et nyt hän pitää lakisääteisten ruokatauon ja lähtee kyselytunnilta syömään.

Vierailija
2046/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Marin sitten jatkuvasti puhuu juuston ja banaanien ja paahtoleivän ostamisesta? Jos hänelle ei edes ole ostettu sellaisia?

Vierailija
2047/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi Sannan tuloilla olevan mahdollisuuden jo palkata henkilön, joka hoitaisi ruokaostokset ja muut taloustyöt, joihin rouva pääministrin aika ja varmaan tahtokaan riitä. Aviomies ilmeisesti keskittyy konkurssikypsän firmansa hoitoon niin, ettei aikaa Prismaan piipahdukselle jää.

Mitä ne mummot tekee? Istuvat soffalla, ja lakeijat passaavat?

Vierailija
2048/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Marin sitten jatkuvasti puhuu juuston ja banaanien ja paahtoleivän ostamisesta? Jos hänelle ei edes ole ostettu sellaisia?

Selvästikin on ostettu

Vierailija
2049/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he haluavat, että Sanna puhuu itsensä pussiin kierellen

Vierailija
2050/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne mummot tekee? Istuvat soffalla, ja lakeijat passaavat?

Luulisi niistäkin jonkun kykenevän käymään kaupassa tai avustettuna kykenemän tekemään nettiostoksia kotiinkuljetuksella.

Vierailija
2051/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, aamu-tv:ssä löytyi ymmärrystä pääministerille ja naurettiin kansalaisille, kun (tyhmät juntit) kohkaavat näin pienestä jutusta. Janne Saarikiven mukaan poliitikkoja pitäisi tukea enemmänkin (on se niin vaativaa hommaa). Siinä vaiheessa vaihdoin kanavaa, ettei verenpaine nouse liikaa...

Miksi muuten ministerille maksetaan puolet kansanedustajan palkkiosta ministeripalkkion lisäksi? Eikö kansanedustajan tilalle nouse varahenkilö, kun edustaja itse siirtyy ministeriksi? Ei kai hän hoida sinä aikana mitään kansanedustajan tehtäviä?

Vierailija
2052/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt miten Marin on jaksanut niin hyvin koronavuoden, näyttää aina levänneeltä ja säteilevältä. Monessa haastattelussa on sanonut että nukkuu hyvin ja ei stressaa.

Varmasti tähän auttaa se että voi keskittyä täysin työhön kun joku muu hoitaa/ maksaa arjen työt mukaanlukien metatyöt. Hänen ei tarvitse huolehtia kauppakäynneistä, laskuista , siivouksesta, lapsen hoitoonvienneistä jne? eli voi keskittyä vain olennaiseen eli työhön.

Kyllä jokainen varmaan jaksaisi paremmin töissä ja ehtisi etenemään urallaan paremmin jos joku muu hoitaisi kaikki muut käytännön asiat. Kuinka kivaa olisi vain tulla valmiiseen pöytään aina syömään ilman että tarvitsee itse tehdä mitään sen eteen. Onhan tämä mahdollista muillekkin jos kaikesta on varaa maksaa mutta harvalla se näin on.

Vierailija
2053/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulikohan nyt sanottua vähän väärä kommentti. Pääministeriys on toki haastava tehtävä, mutta jo se, että joku huolehtii asumista ja siivouksesta on iso etu. Eikös sekin olisi ihan kohtuullista, että pienellä palkalla töitä tekevä yksinhuoltaja lähihoitaja saisi avun ja tuen arkeensa. Onhan se nyt vähän haastavaa kolmivuorotyön ohella hakea lapsi päiväkodista, juosta Primaan ruokaostoksille ja kiireellä vääntää ruokaa nälkäisille lapsille. Pahimmillaan vielä bussilla kulkien, kun rahat eivät riitä autoon. 

Onko Sannalle tullut mieleen, että hänen palkallaan on kyllä varaa ihan itsekin ostaa apua ja palveluita. Vaikka suoraan catering-palveluista ruoka, jos niin haluaa. 

Ja sinusta se yksinhuoltaja joutuu tekemään koko maata koskevia päätöksiä? Vai miten ihmeessä rinnastat hänet pääministeriin?

Jokainen on vastuussa omasta huushollistaan ja kotitöiden jaosta ja vanhemmuudesta.

Ja aina sieltä pääministeriydestä pääsee pos jos kyvyt ei riitä. Ei häntä muistaakseni siihen myöskään mitenkään pakotettu.

Kuule kun pääministerin työ nyt on hiukan tärkeämpää kuin sinun mopin heiluttelusi. Olisit itse ruvennut pääministeriksi, vai eikö rahkeet riitä? Niinpä.

Kun se on hänen lapsensa. Hoitaa tai hankkii apua jos ei osaa. Lastensuojelu, perheneuvola.

Minulle kyllä sen sijaan kuuluu julkiset varat ja niiden käyttö. Esittää kuitit, selvittää mitä on tehty, pyytää anteeksi, maksaa takaisin, kantaa vastuunsa.

Kyllä se on hyvin vahvasti sinun ja kaikkien meidän ongelma jos pääministeri ei pysty keskittymään kunnolla asioiden hoitamiseen. Miten itsekäs voikaan ihminen (sinä) olla..?

Jos hän ei pysty hoitamaan työtään, sitten vaadin eroa. Ja paremman tilalle. Simple.

Tämä ei ole mikään tettiläisten hyväntekeväisyys-yrityskylä.

Ketään ei kiinnosta jonkun yh siivoojan vaatimukset. Ryömipä takaisin koloosi ja anna muiden hoitaa.

Niin. Nythän asiaa hoitaakin jo verottaja, oikeuskansleri, oikeusasiamies, perustuslakivaliokunta, poliisi...

Vierailija
2054/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon aikaa vie Marinilta maksaa ruokalaskut pari kertaa per kk?

Hänen täytyy selvästikin palkata joku maksamaan ruokalaskut. Ei hän kykene siihen itse. Minä olen työtön ja voin ryhtyä siihen hommaan.

Kaupankassana Marin on paras ikinä maksamaan ruokalaskunsa jos vain haluaa. Taitaa oll pihi omaan päin vaan.

Vierailija
2055/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlapuheissa Marin ja demarit muistavat kiittää tätä mopin heiluttelijaa ja muita pienipalkkaisia, siihen se sitten jääkin.

Kuka hullu noita enää äänestää, oikeat karvansa ovat paljastaneet jo aikaa sitten.

Viimeistään tämän jutun myötä, on kumma jos ei silmät aukene.

Ovat porvarillisempia kuin Kokoomus aatteiltaan.

Vierailija
2056/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, aamu-tv:ssä löytyi ymmärrystä pääministerille ja naurettiin kansalaisille, kun (tyhmät juntit) kohkaavat näin pienestä jutusta. Janne Saarikiven mukaan poliitikkoja pitäisi tukea enemmänkin (on se niin vaativaa hommaa). Siinä vaiheessa vaihdoin kanavaa, ettei verenpaine nouse liikaa...

Miksi muuten ministerille maksetaan puolet kansanedustajan palkkiosta ministeripalkkion lisäksi? Eikö kansanedustajan tilalle nouse varahenkilö, kun edustaja itse siirtyy ministeriksi? Ei kai hän hoida sinä aikana mitään kansanedustajan tehtäviä?

Ministerien laillisten palkkioiden tasosta voi olla eri mielipiteitä.

Mutta se ei oikeuta kavaltamaan varoja.

Vierailija
2057/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ministerien laillisten palkkioiden tasosta voi olla eri mielipiteitä.

Mutta se ei oikeuta kavaltamaan varoja.

Eihän kaupan kassakaan voi toimia niin, että onpas raskasta, otanpa tässä kassasta 1000 euroa itselleni.

Vierailija
2058/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlapuheissa Marin ja demarit muistavat kiittää tätä mopin heiluttelijaa ja muita pienipalkkaisia, siihen se sitten jääkin.

Kuka hullu noita enää äänestää, oikeat karvansa ovat paljastaneet jo aikaa sitten.

Viimeistään tämän jutun myötä, on kumma jos ei silmät aukene.

Ovat porvarillisempia kuin Kokoomus aatteiltaan.

Tämäpä se on ongelma kun valta turmelee kaikki puolueesta huolimatta. Ketä sitä äänestää kun ahneimmat aina nostetaan sinne piikkipaikalle. Heti ensimmäisenä näille ilmeisesti kerrotaan, että tällainen ja tällainen hyshys- etu olisi muuten sinulla käytössä jos vain haluat käyttää ja haluaahan ne. 

Vierailija
2059/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamutv:n kalju parrakas mies oli kyllä niin vastenmielinen Marin-lässytyksessään. Mikä taiteilija? Vai pitäisi verrata aina muiden maiden isojen herrojen palkkaukseen miten nää päättäjät täällä on niiin köyhiä, liian vähän saa rahaa.

Ikinä ei enää nuorta kokematonta johtajaksi, ei ikinä! Eikä koskaan. Ikinä. Hirveetä.

Veroehdotukset on Omaverossa mutta Marin puhuu postin menneen muualle.

Minä yli 60v tiedän asiasta mutta pm muka ei.

Minun korvaani kuulosti siltä että veroehdotuksiin ei ole tehty mitään muutoksia, on annettu mennä sukkana läpi. Eikä kansaa kiinnosta luomubanaanit jolla tämä pm yritti esittää persuja tyhminä. Itse vaikutti puheissaan melko yksinkertaiselta.

Jos ei ole mitään salattavaa, ei salaa mitään.

Vierailija
2060/3679 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt miten Marin on jaksanut niin hyvin koronavuoden, näyttää aina levänneeltä ja säteilevältä. Monessa haastattelussa on sanonut että nukkuu hyvin ja ei stressaa.

Varmasti tähän auttaa se että voi keskittyä täysin työhön kun joku muu hoitaa/ maksaa arjen työt mukaanlukien metatyöt. Hänen ei tarvitse huolehtia kauppakäynneistä, laskuista , siivouksesta, lapsen hoitoonvienneistä jne? eli voi keskittyä vain olennaiseen eli työhön.

Kyllä jokainen varmaan jaksaisi paremmin töissä ja ehtisi etenemään urallaan paremmin jos joku muu hoitaisi kaikki muut käytännön asiat. Kuinka kivaa olisi vain tulla valmiiseen pöytään aina syömään ilman että tarvitsee itse tehdä mitään sen eteen. Onhan tämä mahdollista muillekkin jos kaikesta on varaa maksaa mutta harvalla se näin on.

Myös työ on sinänsä helppoa että avustajakaarti kirjoittaa puheet ja kommentit valmiiksi ja tekee muutkin taustatyöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän