Lapsi yksin koko kesän, kun kaverit reissussa jatkuvasti
Niin, mikä ihme siinä on, että jotkut perheet viipottaa koko kesän pitkin ja poikin eikä rauhoituta kotiin ollenkaan? Ihan shittiä kuunnella kotona yksinäisen lapsen surua, kun ei saa kaveria. Mites muilla?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vanhemman homma on järjestää omalle lapselle ohjelmaa kesäksi.
Niinkö omat vanhempasi tekivät, kun olit lapsi? Minä keksin aikanaan aivan itse tekemiseni: koko kesä kului kavereiden kanssa pyöräillessä, uimarannalla ja metsissä leikkien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö omat vanhempasi tekivät, kun olit lapsi? Minä keksin aikanaan aivan itse tekemiseni: koko kesä kului kavereiden kanssa pyöräillessä, uimarannalla ja metsissä leikkien.
Kappas ja ap:n lapsi ei tällaiseen kykene.
Ei nyt ole kuin se 1 lapsi perheissä. Ja kesähän on reissaamisen aikaa, ei koulu aikana voi juosra katselemassa maailmaa. Meillä suuri onni et me isovanhemmat voidaan olla lapsen kanssa ja keksiä tekemistä!
Kukaan ei saa mennä minnekkään ettei yks vässykkä pahoita mieltä
Olen ainoa lapsi ja olin aina kesä-elokuun itsekseni heinäkuussa oli vanhemmillani loma.
jostain syystä säilyntäaineita hengissä ja en saanut ainuttakaan traumaa🍀
Meillä lapsi ei ole nähnyt kavereita koko kesänä. Ei täällä ole tapana kesällä olla kavereiden kanssa, sitten taas kun koulut alkaa.
Niiden vanhemmat on vissiin työttömiä, jos ei vanhempien tarvitse koko kesänä olla lainkaan töissä.
Toi on kyllä harmillista ja vaikka ei olisi reissujakaan niin kesällä tuntuu olevan ihan mahdotonta sopia mitään leikkitreffejä myös nuorempien lasten vanhempien kanssa. Kokoajan joku jossain. Sit kun just oot saanut jtn sovittua perutaan viime hetkellä niin ettei ehdi sopia kenenkään toisen kanssa tapaamista ko. aktiviteettiin. Ärsyttävää ja ymmärrän lapsesi harmin! Oma lapsi on onneksi supersosiaalinen niin laajasta ystäväpiiristä sentään löytynyt joku kaveriksi myös kesäisin sekä leikkipaikoilla tutustuu uusiin ihmisiin. Jos ei olisi noin, olisi vielä ikävämpää.
Ymmärrän lapsesi harmin, mutta kesäisin on yleensä paremmin aikaa tehdä kaikenlaista. Lisäksi säätkin mukavammat. Kesäisin tavataan niitä, joita ei muulloin ehditä. Kohta alkaa taas koulut ja arki alkaa.
Sinä olet se vanhempi, sinun tehtäväsi on järjestää lapsesi kesähoito eikä olettaa asian hoituvan itsestään jonkun kaverin avulla.
Vierailija kirjoitti:
Niiden vanhemmat on vissiin työttömiä, jos ei vanhempien tarvitse koko kesänä olla lainkaan töissä.
Opettajien lapsia.
Ai mikä siinä on että muut eivät ole kotona? No he haluavat viettää lomansa eri tavalla kuin te. Me olemme koko kesän kesäasunnolla - osan aikaa teen itse etätyötä, osan aikaa lomailen itsekin - ja lisäksi teemme pari matkaa muualle Suomeen. Ei huvita olla kotona kerrostalossa, koska siellä saa sitten olla koko kouluvuoden. Meillä on kyse halusta maisemanvaihdokseen, ja kesäasunnolla on ranta ihan vieressä ja luonnonläheistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajien lapsia.
Ai kaikkien kavereiden vanhemmista molemmat ovat opettajia?
Laita lapsi välillä leirille, niin saa ikäistään seuraa.
T. Hyviä muistoja lapsuuden leireistä
Lapseni on 10-vuotias ja hän ei tarvitse hoitajaa kavereista kesäksi, mutta kukapa tuon ikäinen ei ystäviä kaipaisi? Hänellä on muutama läheinen ystävä, muuten asuinalueellamme ei oikein ole samanikäisiä lapsia.
En valita sitä, että saan olla lapseni kanssa kesällä, mutta toivoisin, että hänellä olisi myös omanikäistään seuraa kesän aikana. Me aikuiset niin mielellämme viettäisimme esim. siellä kesäasunnolla vaikka koko loman, mutta ajatellaanko siinä ollenkaan lapsia? Tarkoitan nyt myös niitä mukana reissaavia lapsia, jotka hekin ehkä kaipaisivat kesän aikana kavereitaan
Ap
Vierailija kirjoitti:
Laita lapsi välillä leirille, niin saa ikäistään seuraa.
T. Hyviä muistoja lapsuuden leireistä
Hei tää oli kiva neuvo. Kiitos
Ap
Mekin ollaan kesät pois kaupungista. Mökillä on useampiakin naapureita, joilla on lapsia. Lisäksi kutsutaan osaksi kesää lapsen serkkuja mökillemme. Lapsi ei joudu olemaan koko kesää vain aikuisten kanssa.
Voisihan lapsi kerrata koulutehtäviä.
4 vko lomaa, 2 vko lomarahaa ja pari viikkoa palkatonta päälle, en ole opettaja. Lapsi on sopinut kavereiden kanssa treffit tänne meidän mökkipaikkakunnalle kun on selvinnyt että reissaavat seudulla.