Iltasanomien toimittajan mielestä 158 cm ja 100 kg painava nainen ei ole sairaalloisen lihava, koska toimittajan silmään hän ei näytä siltä....
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi 158cm/100kg oli hämmentävää... Tuon mekon alla on varmaan hoikentavat alusvaatteet, joku "kureliivi" tms, koska en jaksa uskoa tiimalasivartaloon. Eikä mukamas näytä olevan mahaa. Toki imartelevan kuvakulman kanssa saa häivytettyä kiloja. Olisi kiva nähdä ko. henkilö livenä.
Olen 168cm/90kg ja näytän aivan kauhealta läskikasalta. Mahaa on kuin 9kk raskaana ja kaikki roikkuu, pursuu, paitsi kasvot ja sääret ovat ns. normaalin näköiset. Olen kyllä laihduttamassa, mutta hitaasti tuntuu muutosta tulevan. Ei tässä nyt kauheaa kiirettä ole, mutta olisihan se motivoivaa saada näkyviä tuloksia.
Siinähän sanottiin, ettei tiimalasivartaloisen kannata niin tiukasti seurata painomittareita. Pahin lie rasva sisäelinten ympärillä, eli vatsassa. Näytti ihan hyvältä hänkin, kuten kaikki muutkin kuvatut ihmiset.
En jaksa näitä läski-aloituksia. Tämäkin ilta-sanomien juttu on jostain vuoden tai muutaman takaa ja taas se tähän haettiin. Täällä jotkut kirjoittavat miten laihoja parjataan. Olen seurannut tätä palstaa nyt nelisen vuotta, enkä yhtään laihojen ihmisten haukkumisketjua ole nähnyt.
Antakaa toisten ihmisten olla niin, kuin ovat. Kantakaa huolta omista valinnoistanne elämässä - eikös joo.
Jokainen saa tietenkin valita elämälleen juuri sen suunnan, minkä haluaa, mutta minua ärsyttää ylipainon normalisoiminen. Siinä ei ole enää kyse yksilön valinnoista, vaan yritetään muuttaa yleistä käsitystä asioista.
Vaikka tuon jutun naisista on saatu kuvia, joissa näyttävät BMI:tään hoikemmilta, eivät he silti ole hoikkia. Eikä tarvitse olla hoikkakaan, mutta edes normaalipainossa pysyminen on terveyden kannalta parempi. Kyllä jotain pitää olla elämäntavoissa vialla, kun mennään ylipainon puolelle. BMI:ssä voi normaalipainon ylärajallakin olla jo aika tuhdissa kunnossa. Lyhyillä tämä vielä korostuu. Jos BMI huitelee jossain 30:ssä tai jopa 40:ssä, on ruokailutottumuksien oltava aivan kauheat. Eivät taatusti ole terveelliset.
Pointtina siis, että vaikka BMI ei jollekin kehonrakentajalle toimi, niin ihan perusimmeinen voi aivan hyvin noudattaa sen suosituksia. Ihan turha väittää, että ei toimisi, jos ei ole joku Bull. Harva meistä on. Sairaalloisen lihava on sairaalloisen lihava, vaikka hänestä saisikin ihan hyvältä näyttävän kuvan.
Vieras ihminen ei ikinä voi tietää minkälaisia traumoja ylipainon takaa voi löytyä. Ne voivat olla todella pahoja, syviä asioita. Se, että toisen ihmisen painosta täällä aina puhutaan tähän sävyyn, ei ole hyväksyttävää.
Uskon itse, että monella ylipainoisella on mielenterveyden puolella ne syyt siihen painoon, jossa he ovat. Tämä unohtuu ihmisiltä täysin ja lähdetään sitä hakattua vielä lisää hakkaamaan. Sitä vaan ei voi normaalilla järjenjuoksulla varustettu ihminen ikinä hyväksyä tai ymmärtää.
Täällä nämä koulukiusaajat aina saavat sen kentän temmeltää. Todella toivon sydämeni pohjasta, että näillä ei ole lapsia, joille iskostaa samanlaista ajatusmaailmaa ja mallia siitä miten toiseen ihmiseen tulee suhtautua.
Jännä juttu, että esim. 80-luvulla ei ihmisillä ollut traumoja ensinkään.
Ja aika vähissä ne olivat 50- ja 60- luvuillakin, joiden vuosikymmenten nuoret olivat olleet lapsia sodan aikana ja isät olivat sodan ihan oikeasti traumatisoimia... Silti nuoret naiset olivat hoikkia, ja miehet myös.
Mutta selvähän se, että traumat tässä ovat taustalla, eikä missään nimessä yksilön omat valinnat.
Kummasti tämä painoindeksi ei ikinä ole muka luotettava näiden isojen tyttöjen kohdalla, mutta heti jos painoindeksi on 20 tai vähän alle niin aletaan haukkumaan anorektikoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että naisen paino nousee "lihaksista" kuukauden salitreenin vuoksi, mutta miehet pysyvät normaalipainossa vaikka lihasta on paljon enemmän. Googlettakaa huviksenne vaikka vapaaottelijoiden pituuksia ja painoja. Esim. Teemu Packalen on 185 cm ja painaa 70 kg. Miksihän paino ei ole kolminumeroinen, vaikka hänellä on lihasta?
Tämä on vaikea konsepti, mutta kuuntelepa hetki: naisilla on keskimääräisesti enemmän rasvaa, joka painaa lihasta vähemmän. Kun lihaksen suhteellinen määrä kasvaa, painoa tulee lisää. Myös treenatuilla naisilla on kuitenkin korkeampi rasvaprosenssi kuin miehillä. Tämän vuoksi jos miehellä ja naisella olisi täsmälleen sama lihasmassa, nainen painaisi enemmän.
Sinänsä totta, mutta hyvin harvassa ovat naiset, joilla on yhtä paljon lihasmassaa kuin heidän kanssaan samanpituisilla miehillä. Se kannattaisi nyt ihan oikeasti uskoa, että hyvin harvalla naisella lihasmassa on niin hurja, että se selittäisi korkean BMI:n. Heitäkin toki on, mutta harvassa. Suurin osa naisista (ja miehistä!) vain huijaa itseään, jos selittää korkeaa BMI:tä lihaksilla.
Näin on. Eva Wahlströmkin painoi aktiiviaikanaan 59 kg ja pituus on 168. Hänellä painoindeksi siis 20,90. Kun otetaan huomioon, että tuo on kisapaino, niin mainitaan vielä, että tuohon olisi saanut vetaisa vielä 10 kg läskiä ja olisi silti normaalin BMI:n rajoissa.
Ja mitä sitten? Oliko pointti kritisoida BMItä vai normaalipainoa?
Mä voin auttaa: BMItä, katsopas kun BMIllä 21 sä saatat olla huonommassa kunnossa kuin BMIllä 23. Se kun laskee vain pituus/paino. Tärkeämpää on rasvaprosentti ja sopusuhtaisuus. Mä olen 170/63, mun BMI on 21,7. Näytänkö Evalta? No en. Olenko läski? En. Olenko hyvässä kunnossa? En, koska en ehdi liikkua tarpeeksi. Sit, kun lapset on koulussa, ehdin liikkua ja olen paremmassa kunnossa, BMI tuskin laskee, enkä haluakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lihavampi, kuin yksikään noista artikkelin naisista. Näytän myös lihavammalta, kuin he.
Kun luen näitä ihmisten kommentteja tässä ylipainoisista ihmisistä, tulee minulle sellainen tunne, että en ole minkään arvoinen enkä haluaisi enää elää tässä maailmassa.
Olen masentunut ja elämäni on ollut haastavaa aina.
Älä välitä. Nää bmin tuijottajat on laihoja läskejä ja/tai sairaalloisesti kroppaansa inhoavia.
Voimia masennuksen kanssa!
Kuule, ei se sinun oma huono olosi sillä parane, että yrität uskotella itsellesi, että muilla on vielä huonompi olo. Eivätkä tosiasiat ylipainon haitoista muutu mihinkään sillä, että kuvittelet, että normaalipainoisen elämä olisi jotenkin kamalaa kituuttamista. Sinun pitää nyt tehdä se työ oman pääkoppasi kanssa ja siihen ei auta se, että projisoit pahaa oloasi muihin. Me normaalipainoiset olemme valtaosin oikein onnellisia ja tyytyväisiä vartaloomme, syömme hyvää ruokaa kohtuudella ja liikumme omaksi iloksemme. Elämä hymyilee, jalka nousee kevyesti ja kesävaatteetkin istuvat päälle vuodesta toiseen.
Ei sellainen ihminen kovin onnellinen voi olla, joka tulee tänne palstalle haukkumaan ylipainoisia läskeiksi, rumiksi, valaiksi ja mitä näitä nyt oli. Tasapainoisen ihmisen ei tarvitse lytätä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi 158cm/100kg oli hämmentävää... Tuon mekon alla on varmaan hoikentavat alusvaatteet, joku "kureliivi" tms, koska en jaksa uskoa tiimalasivartaloon. Eikä mukamas näytä olevan mahaa. Toki imartelevan kuvakulman kanssa saa häivytettyä kiloja. Olisi kiva nähdä ko. henkilö livenä.
Olen 168cm/90kg ja näytän aivan kauhealta läskikasalta. Mahaa on kuin 9kk raskaana ja kaikki roikkuu, pursuu, paitsi kasvot ja sääret ovat ns. normaalin näköiset. Olen kyllä laihduttamassa, mutta hitaasti tuntuu muutosta tulevan. Ei tässä nyt kauheaa kiirettä ole, mutta olisihan se motivoivaa saada näkyviä tuloksia.
Siinähän sanottiin, ettei tiimalasivartaloisen kannata niin tiukasti seurata painomittareita. Pahin lie rasva sisäelinten ympärillä, eli vatsassa. Näytti ihan hyvältä hänkin, kuten kaikki muutkin kuvatut ihmiset.
En jaksa näitä läski-aloituksia. Tämäkin ilta-sanomien juttu on jostain vuoden tai muutaman takaa ja taas se tähän haettiin. Täällä jotkut kirjoittavat miten laihoja parjataan. Olen seurannut tätä palstaa nyt nelisen vuotta, enkä yhtään laihojen ihmisten haukkumisketjua ole nähnyt.
Antakaa toisten ihmisten olla niin, kuin ovat. Kantakaa huolta omista valinnoistanne elämässä - eikös joo.
Jokainen saa tietenkin valita elämälleen juuri sen suunnan, minkä haluaa, mutta minua ärsyttää ylipainon normalisoiminen. Siinä ei ole enää kyse yksilön valinnoista, vaan yritetään muuttaa yleistä käsitystä asioista.
Vaikka tuon jutun naisista on saatu kuvia, joissa näyttävät BMI:tään hoikemmilta, eivät he silti ole hoikkia. Eikä tarvitse olla hoikkakaan, mutta edes normaalipainossa pysyminen on terveyden kannalta parempi. Kyllä jotain pitää olla elämäntavoissa vialla, kun mennään ylipainon puolelle. BMI:ssä voi normaalipainon ylärajallakin olla jo aika tuhdissa kunnossa. Lyhyillä tämä vielä korostuu. Jos BMI huitelee jossain 30:ssä tai jopa 40:ssä, on ruokailutottumuksien oltava aivan kauheat. Eivät taatusti ole terveelliset.
Pointtina siis, että vaikka BMI ei jollekin kehonrakentajalle toimi, niin ihan perusimmeinen voi aivan hyvin noudattaa sen suosituksia. Ihan turha väittää, että ei toimisi, jos ei ole joku Bull. Harva meistä on. Sairaalloisen lihava on sairaalloisen lihava, vaikka hänestä saisikin ihan hyvältä näyttävän kuvan.
Vieras ihminen ei ikinä voi tietää minkälaisia traumoja ylipainon takaa voi löytyä. Ne voivat olla todella pahoja, syviä asioita. Se, että toisen ihmisen painosta täällä aina puhutaan tähän sävyyn, ei ole hyväksyttävää.
Uskon itse, että monella ylipainoisella on mielenterveyden puolella ne syyt siihen painoon, jossa he ovat. Tämä unohtuu ihmisiltä täysin ja lähdetään sitä hakattua vielä lisää hakkaamaan. Sitä vaan ei voi normaalilla järjenjuoksulla varustettu ihminen ikinä hyväksyä tai ymmärtää.
Täällä nämä koulukiusaajat aina saavat sen kentän temmeltää. Todella toivon sydämeni pohjasta, että näillä ei ole lapsia, joille iskostaa samanlaista ajatusmaailmaa ja mallia siitä miten toiseen ihmiseen tulee suhtautua.
Tässä sinä puhut yksilöistä. Kuten sanoin, yksilötasolla ylipaino on ok. Mutta näiden juttujen ja yleisen "kehopositiivisuuden" on tarkoitus muuttaa yleistä käsitystä ylipainosta. Tuossa jutussa esim. ei nimenomaan puhuta ylipainosta saatika sen taustalla olevista syistä, vaan tuodaan esiin käsitystä, että BMI 30-40 ihminen voi olla aika hoikka ja BMI ei kerro mitään. Kyllä se vaan kertoo.
Eikä se ylipaino muutu yksilötasollakaan sen terveellisemmäksi oli sen syy sitten mikä hyvänsä.
Se aiheuttaa joka tapauksessa terveysongelmia ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllähän sen silmä kertoo onko läski vai lihaksikas vai onko höttö vai roteva.
Kerrankin olen toimittajan kassa samaa mieltä.
Mutta kyllä sata kiloa kenellä vaan alle 170 senttisellä on paljon.
Juu, ei verisunonet ja sydän varmastikaan hyvin voi.
Suomessa on enemmän hoikkia metabolisesti sairaita ihmisiä kuin lihavia. Mutta leiju nyt vielä kun voit.
No ei ole. Mutta ainahan sitä voi itselleen tuollaistakin koittaa uskotella.
Vierailija kirjoitti:
No nuo kaikki oli ihan hoikan ja normaalin oloisia.
Jos nuo on hoikkia, niin pistää miettimään kuinkahan laihalta minä sitten näytän muiden silmissä, kun olen myös 158 cm mutta 100 kg sijaan painan 44 kg :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan kuvien naisista ei ole ruma. Eikä iljettävä läski.
Kaikki ovat silti yli normaalipainoisia, eli painoa tulisi joko tarkkailla tai pudottaa (roimastikin).
Omaan alaani liittyen vielä; vain tuo kevyin voi ratsastaa normaalikokoisella hevosella - olettaen että hevosen lihaskunto on hyvä, se ei ole nuori/vanha ja ei tee raskaita juttuja.Kilparatsastajissa kyllä on joitakin pitkiäkin miehiä, mutta he ovat useimmiten langanlaihoja JA kehonhallinta on erinomainen, hevoset huippukunnossa ja niitä treenaa usein hyvin paljon kevyemmät ratsastajat. Lisäksi ei ole syytä altistaa eläintä äärimmäiselle rasitukselle, josta se ei osaa viestiä kärsivänsä.
On järkyttävää että nykyään suuri osa ihmisistä ovat erittäin lihavia ja todella huonokuntoisia. Tämän normalisoiminen on mielestäni suuri virhe. On täysin eri asia sanoa että jokin olisi iljettävää ja rumaa ja hyi, kuin todeta asiallisesti että painoa on aivan liikaa.
Noin painavat eivät kykene tekemään samoja asioita kuin mihin kykenisivät hoikkina. Ja koska jo nuorina ovat noin tuhdissa kunnossa, eivät koskaan tule kokemaan samaa liikunnan vapautta, ketteryyttä ja riemua kuin hoikilla on mahdollisuus. Mielestäni se on erittäin ikävä asia.
Kansanterveydellisesti tämä tulee olemaan 'pommi' kun nykyiset kunnottomat lihavat nuoret aikuiset vanhenevat. Heistä ei vain fyysisesti ole 'oikein mihinkään' edes nyt, saati keski-iässä tai vanhoina (jos elävät). On siis yhtä suuri huijaus väittää että on ok olla lihava kuin minun teini-iässä vielä kun tupakointi oli täysin normaalia. Kadun että itsekin tupakoin, ilman sitä olisin terveempi, kauniimpi ja onnellisempi (nyttemmin toki olen lopettanut mutta terveyshaitat jää siinä kuin polvien kulumatkin ennen lihaville).Nyt kyllä tirtämätön urpå siellä vauhdissa taas.
Ylipsinoiset yleensä urheillee. Jotkut jopa paljon.
Olen itse ylipainoinen bmi 30 ja urheilen kuutena päivänä viikossa. Tähän sisältyy 40km juoksua, yksi potkunyrkkeily, yksi sali, yksi jooga. Liikun aivan varmasta tuplasti enemmän kuin sinä. Joka vuosi juoksen puolimaratoneja ja 1-2 maratonia. Puhut ihan täyttä paskaa. Sen ymmärrän että bmi 50 ei urheile enää mutta bmi30 on oikein hyvä urheilupainoa. Voitan sut ihan joka lajissa, jopa joogassa.Sama, Huvittaa tää ulina näissä aloituksissa, koska itse olen urheillut paljon ja säännöllisesti 30 vuoden ajan ja ihan taatusti voitan lajissa kuin lajissa av:n sohvaperunat.
Lähdetäänkö suunnistamaan? Minä menen 10 km radan 45 minuutissa, jos maasto ei ole pahinta mahdollista kivikolua.
Tuo edellisen mahtailijan joogaväittämä on naurettava. Oma painoni on vaihdellut 59-84 kg aikuisiällä, ja jokainen ylimääräinen sentti missä hyvänsä kyllä vaikeuttaa asanoiden suorittamista merkittävästi. Sidonnat muuttuvat mahdottomiksi jo hyvin pienellä ylipainolla, ellei sitten satu olemaan äärimmäisen pitkät käsivarret.
Jokainen, joka on urheillut eri painoissa tietää että voimailua lukuunottamatta kaikki urheilu on merkittävästi helpompaa hoikkana.
No okei, soudussa ei liiasta painosta ole muuta haittaa kuin että hikoilee enemmän, joten käsiin tulee rakot jo seitsemän kilometrin jälkeen.
t: N167/73.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aika vähissä ne olivat 50- ja 60- luvuillakin, joiden vuosikymmenten nuoret olivat olleet lapsia sodan aikana ja isät olivat sodan ihan oikeasti traumatisoimia... Silti nuoret naiset olivat hoikkia, ja miehet myös.
Mutta selvähän se, että traumat tässä ovat taustalla, eikä missään nimessä yksilön omat valinnat.
Aikaisemmin ruokaa ei ollut tarjolla samalla tavalla, joten sitä vain harva pystyi käyttämään ”lääkkeenä”. Varmasti oli paljon traumatisoituneita ihmisiä ennenkin.
Minun alkoholistiäiti lohdutti ruoalla, joten lihoin ylipainoiseksi jo 80-luvulla. Edes terapia ei ole auttanut näin pinttyneisiin ajatusmalleihin vaan edelleen olen ylipainoinen 40-vuotiaana. Jos paino olisi pudonnut muiden pilkalla ja syyllistämisellä niin olisin varmasti anorektinen jo.
Kauheaa jos tämä ketju edustaa oikeasti ihmisten todellisia ajatuksia.
Miksi jutun yhteydessä on kuvia? Nuo kuvat eivät kerro mitään, koska poseeraamalla, vetämällä vatsaa sisään ja kiemurtelemalla sekä oikeanlaisilla vaatteilla saadaan kuva vääristymään. Kai nykyaikana jo jokainen tuon tajuaa. Kuvat pitäisi ottaa suoraan edestä, ilman kohottavia tai tukevia vaatteita, vaikka jossain valkoisissa, ei liian kireissä alushouisuissa ja rintaliiveissä. Tasainen valo kaikilla ja suoraan edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla mahtaa olla jännä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllähän sen silmä kertoo onko läski vai lihaksikas vai onko höttö vai roteva.
Kerrankin olen toimittajan kassa samaa mieltä.
Mutta kyllä sata kiloa kenellä vaan alle 170 senttisellä on paljon.
Juu, ei verisunonet ja sydän varmastikaan hyvin voi.
Suomessa on enemmän hoikkia metabolisesti sairaita ihmisiä kuin lihavia. Mutta leiju nyt vielä kun voit.
No ei ole. Mutta ainahan sitä voi itselleen tuollaistakin koittaa uskotella.
Ei olekaan, mutta paljon kuitenkin.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/09/15/mista-tunnistaa-laihan-lihavan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin ilmastonmuutos, joten kyseessä on hieman enemmän kuin pelkästään vain "oma valinta".
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001857498.html
Miksi muuten huumeidenkäyttö ei ikinä ole vain oma valinta, mutta oman terveyden turmeleminen epäterveellisellä ravinnolla kuitenkin on sitä?
Miksi mielestäsi terveyden turmeleminen on yksilön vastuulla eikä elintarvikejättien ja lääketeollisuuden?
Niin kauan kun yksilö itse päättää mitä kaupasta ostaa ja suuhunsa pistää, yksilö on itse vastuussa. Kas kun se yksilö teki itse valinnan.
Nykyaikana, kun kaikki informaatio on kaikkien saatavilla, voidaan yksilöä pitää myös vastuullisena siitä, salliiko itseään manipuloitavan typerään käytökseen esim. mainostamisella vai ei. Jokainen voi tarkkailla median käyttöään ja omia impulssejaan ja opiskella, miten meidän nappejamme yritetään painella -kun sen tiedostaa, ei tarvitse enää edes yrittää vastustaa niitä manipulointiyrityksiä: ne lakkaavat toimimasta, kun tiedät mitä yritetään tehdä.
Vaikka painoindeksi onkin ongelmallinen monessa tapauksessa, rasvaprosentti kertoo kyllä terveydestä enemmän. Terveyden näkökulmasta on eri asia olla lievästi ylipainoinen ja omistaa näkyviä lihaksia kuin olla sairaalloisen ylipainoinen niin että se ylimääräinen on enimmäkseen rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lihavampi, kuin yksikään noista artikkelin naisista. Näytän myös lihavammalta, kuin he.
Kun luen näitä ihmisten kommentteja tässä ylipainoisista ihmisistä, tulee minulle sellainen tunne, että en ole minkään arvoinen enkä haluaisi enää elää tässä maailmassa.
Älä välitä. Nää bmin tuijottajat on laihoja läskejä ja/tai sairaalloisesti kroppaansa inhoavia.
Eivät ole, vaikka niin haluat kuvitella. Mistä tulee tuo harhaluulo, että normaalipaino ja terveelliset elämäntavat olisivat sama kuin älytön syömisten kyttääminen ja/tai järkyttävä määrä liikuntaa tai jatkuva vartalon kyttääminen. Tai miksi kuvitellaan, että normaalipainoinen inhoaisi kroppaansa. Onko kyse siitä, että ylipainoinen itse todellisuudessa voi huonosti kropassaan ja tuota pahaa oloa lievittäkseen haluaa uskotella itselleen, että kyllä niillä muillakin on pakko olla yhtä paha olla omassa kropassaan. Ja vähintäänkin niiden on pakko kituuuttaa ja kärsiä, niin kyllä minä oikeasti olen sentään onnellisempi kuin nuo säälittävät surkileet, vaikka koko ajan tuntuukin kamalalta.
Kyllä sen kuule sun ulosannista huomaa, sori vaan. Mä en puhunut syömisten kyttäämisestä tai liikunnasta mitään. Vain oman kropan vihaamisesta. Jokainen meistä, jotka ovat tyytyväisiä itseensä, ei koe tarvetta räkyttää vauvapalstalla miten joku toinen on läski ja korsetissa ja ja ja. Puhumattakaan bmin tuijottelusta, se kun ei kerro mitään vaan se oletko sä tyytyväinen itsees ja miltä sä näytät (itsesi) silmissä. Sitähän tääkin juttu halusi sanoa, mutta pointti jää siltä huomaamatta, joka vertaa itseensä muihin ja haluaa tuoda esiin miten itse kyllä on sitä tätä ja tuota.
Taidat puhua omasta ulosannistasi. Vai miten henkisesti tasapainoinen mielestäsi on ihminen, joka käyttää ilmauksia "laiha läski" ja "sairaaloisesti kroppaansa inhoava" muista ihmisistä, joita ei edes tunne. Kyllä tuosta selvästi paistaa läpi, että projisoit omaa pahaa oloasi muihin, koska et halua uskoa, että sen lisäksi, että ne muut ovat normaalipainoisia, ne voisivat myös olla tyytyväisiä elämäänsä ja itseensä. Koska olisihan se jo ihan tosi epäreilua ja tarkoittaisi sitä, että sinunkin kannattaisi kokeille terveellisiä elämäntapoja ja normaalipainoon laihduttamista, sen sijaan, että perustelet itsellesi, että on parempi olla ylipainoinen, koska normaalipainoisilla on niin kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jutun yhteydessä on kuvia? Nuo kuvat eivät kerro mitään, koska poseeraamalla, vetämällä vatsaa sisään ja kiemurtelemalla sekä oikeanlaisilla vaatteilla saadaan kuva vääristymään. Kai nykyaikana jo jokainen tuon tajuaa. Kuvat pitäisi ottaa suoraan edestä, ilman kohottavia tai tukevia vaatteita, vaikka jossain valkoisissa, ei liian kireissä alushouisuissa ja rintaliiveissä. Tasainen valo kaikilla ja suoraan edestä.
Olisiko siksi, että jutun pointti oli nimenomaan se, että bmi ei kerro suoraan sitä miltä sä ulospäin näytät?
Vatsan ympärillä oleva RASVA vaarallista, ts iso vatta, peräpää ei haittaa jos kiloja löytyy ts sitä muodokkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin ruokaa ei ollut tarjolla samalla tavalla, joten sitä vain harva pystyi käyttämään ”lääkkeenä”. Varmasti oli paljon traumatisoituneita ihmisiä ennenkin.
Minun alkoholistiäiti lohdutti ruoalla, joten lihoin ylipainoiseksi jo 80-luvulla. Edes terapia ei ole auttanut näin pinttyneisiin ajatusmalleihin vaan edelleen olen ylipainoinen 40-vuotiaana. Jos paino olisi pudonnut muiden pilkalla ja syyllistämisellä niin olisin varmasti anorektinen jo.
Kauheaa jos tämä ketju edustaa oikeasti ihmisten todellisia ajatuksia.
Vaikka kauhealta tuntuu se nähdä omin silmin, niin kyllä tämä ketju edustaa sitä millainen ihminen on. Täällä voi ne syvimmät tunteensa tuoda anonyyminä esille ja sitä monet tekevät.
Jos ei ole päivässä vikaa muutoin ollut, kyllä sitä on, kun täällä lukee ihmisten ajatuksia. Olen itse oikeassa elämässäni täysin erakko; ei tarvitse olla tekemisissä toisten kanssa. Olen vastuussa vain itsestäni ja omista ajatuksistani. Se kaikki helpottaa kummasti.
Itsellänikin lapsuudessa sellaisia tapahtumia, joita tähän en kirjoita, mutta ne vaikuttavat minuun ja valintoihini elämässäni, niin kauan, kuin täällä olen.
Tsemppiä sulle elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole, vaikka niin haluat kuvitella. Mistä tulee tuo harhaluulo, että normaalipaino ja terveelliset elämäntavat olisivat sama kuin älytön syömisten kyttääminen ja/tai järkyttävä määrä liikuntaa tai jatkuva vartalon kyttääminen. Tai miksi kuvitellaan, että normaalipainoinen inhoaisi kroppaansa. Onko kyse siitä, että ylipainoinen itse todellisuudessa voi huonosti kropassaan ja tuota pahaa oloa lievittäkseen haluaa uskotella itselleen, että kyllä niillä muillakin on pakko olla yhtä paha olla omassa kropassaan. Ja vähintäänkin niiden on pakko kituuuttaa ja kärsiä, niin kyllä minä oikeasti olen sentään onnellisempi kuin nuo säälittävät surkileet, vaikka koko ajan tuntuukin kamalalta.
Kyllä sen kuule sun ulosannista huomaa, sori vaan. Mä en puhunut syömisten kyttäämisestä tai liikunnasta mitään. Vain oman kropan vihaamisesta. Jokainen meistä, jotka ovat tyytyväisiä itseensä, ei koe tarvetta räkyttää vauvapalstalla miten joku toinen on läski ja korsetissa ja ja ja. Puhumattakaan bmin tuijottelusta, se kun ei kerro mitään vaan se oletko sä tyytyväinen itsees ja miltä sä näytät (itsesi) silmissä. Sitähän tääkin juttu halusi sanoa, mutta pointti jää siltä huomaamatta, joka vertaa itseensä muihin ja haluaa tuoda esiin miten itse kyllä on sitä tätä ja tuota.
Taidat puhua omasta ulosannistasi. Vai miten henkisesti tasapainoinen mielestäsi on ihminen, joka käyttää ilmauksia "laiha läski" ja "sairaaloisesti kroppaansa inhoava" muista ihmisistä, joita ei edes tunne. Kyllä tuosta selvästi paistaa läpi, että projisoit omaa pahaa oloasi muihin, koska et halua uskoa, että sen lisäksi, että ne muut ovat normaalipainoisia, ne voisivat myös olla tyytyväisiä elämäänsä ja itseensä. Koska olisihan se jo ihan tosi epäreilua ja tarkoittaisi sitä, että sinunkin kannattaisi kokeille terveellisiä elämäntapoja ja normaalipainoon laihduttamista, sen sijaan, että perustelet itsellesi, että on parempi olla ylipainoinen, koska normaalipainoisilla on niin kurjaa.
😅 Todistit juuri pointtini, sen että sä et vaan osaa olla muita arvioimatta. Heti, jos joku puuttuu toisten haukkumiseen, sä olet nillittämässä miten sä nyt varmasti olet läski ja onneton. Juuri teistä käytän mainitsemiani sanoja, koska en mä muutakaan perustetta käytöksellesi keksi. Olen hyvässä kunnossa, älä huoli. N40 168/58.
Vaikea kyllä uskoa tuota 158 senttistä satakiloiseksi. Itse olen 168 cm ja kun painoin 98 kiloa olin huomattavasti, siis todella huomattavasti lihavamman näköinen.