Iltasanomien toimittajan mielestä 158 cm ja 100 kg painava nainen ei ole sairaalloisen lihava, koska toimittajan silmään hän ei näytä siltä....
Kommentit (347)
Joillakin naisilla on melko kapea vyötärö, mutta HILLITÖN takontti! Ikään kuin tavarateline.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin naisilla on melko kapea vyötärö, mutta HILLITÖN takontti! Ikään kuin tavarateline.
Kuulostaa ihanalta!
Tämä kehopositiivisuuden nimissä harrastettava BMI:stä valehtelu ei ota loppuakseen.
Väännetään nyt vielä rautalangasta, että painoindeksi yliarvioi lihavuuden ainoastaan hyvin lihaksikkailla urheilijoilla. Sen sijaan painoindeksi ALIARVIOI lihavuuden huomattavasti useammin ja tutkimuksissa onkin todettu, että BMI:n raja-arvoja pitäisi laskea. Esim:
https://journals.plos.org/plosone/article/figure?id=10.1371/journal.pon…
"BMI significantly underestimates adiposity. A better cutpoint for obesity with BMI is 24 for females and 28 for males. These body fat and leptin corrected BMI cutpoints are consistent with lower cutpoints for all-cause mortality in men and women."
Mitat olisi kiva ollut saada mukaan, kuvat kyllä tuntuu hämäävän. Itse 167cm/80kg, mitat 103-84-102 ja koen olevani edelleen jäätävä läski, vaikka olen pahimmillaan ollut yli 100 kiloinenkin, jolloin mitat olivat 114-96-112.
Vierailija kirjoitti:
Mitat olisi kiva ollut saada mukaan, kuvat kyllä tuntuu hämäävän. Itse 167cm/80kg, mitat 103-84-102 ja koen olevani edelleen jäätävä läski, vaikka olen pahimmillaan ollut yli 100 kiloinenkin, jolloin mitat olivat 114-96-112.
Laihtumisen jälkeen saattaa jäädä velttoa ihraa kun hoikan näköisillä on kimmoisaa bojoing-läskiä.
Tämä on kyllä älytöntä. Olen suunnilleen saman pituinen ja 40 kg kevyempi, mutta vyötärössä samat mitat.