Ihmiset, jotka huutaa "taisteluhuudon" aivastaessaan
Jokainen on varmaan joskus kokenut tämän. Normaalisti kun ihminen aivastaa, tulee se tyypillinen "atshuuu" äänähdys, mutta nämä tekee sen täysin liioitellusti: "AAATHSUUU-HAJAAAA!" tai "ÄÄÄÄTSZÄÄÄÄÄ!". Tulee ihan mieleen, että samalla karatehakkaavat jotain tiiliä.
Joo, flunssa tai allergia voi olla rankkaa, muttei sentään tarvi taisteluhuutaa.
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Meilläpä on naapurissa sen huutoaivastelijan lisäksi taisteluhaukottelija. Ihmettelin pitkään, mikä vajaamielinen mölinä jostain kuuluu, kunnes tajusin että naapuri haukottelee. Se on sellainen "HUUUUÖÖÖÖÄÄÄÄHHGGGGF!"
Tiiätkö minun mies on just semmoinen taisteluhaukottelija, se on NIIN raivostuttavaa!! Varsinkin autossa kun ollaan ja se haukottelee monta kertaa HUUTAEN!! Joskus tukin korvani ja suutun jopa että ONKO IHAN PAKKO HUUTAA SAMALLA!!??
Oletteko tieneet ettei tule aivastus jos laittaa sormen poikittain nenän alle ja ja nostaa ylöspäin.
Mulla on naapuri, joka huutoaivastaa. Oliskohan allerginen kun jatkuvasti aivastelee. Ja huutaa.
Mun on pakko huudahtaa aivastaessa. Muuten alkaa tulla veri nenästä. Olen testannut.
En ymmärrä, miten jotkut tekee sellaisen kädellä peitetyn mini-aivastuksen, joka kuulostaa lähinnä naurun kurahdukselta:”GURK!”. Näitä kuulee joskus luennolla tai kirjastossa. Mulla tulisi tuommoisesta satavarmasti joku verensyöksy.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tieneet ettei tule aivastus jos laittaa sormen poikittain nenän alle ja ja nostaa ylöspäin.
Aivastuksen voi estää painamalla kieltä suussa kitalakeen.
Minä aivastan tsihtsihtsihtshih pitkän sarjan, en tiedä johtuuko siitä että pidättelen koska en kehtaa kauheaa mökyä päästää ilmoille. Pitäisiköhän karjaista kerran kunnolla niin ei tulisi tuollaista.
Naapurin mies aivastaa KRÖHÖÖMÖÖRGÖÖRÖM, taitaa olla joku tupakkayskä.
Naapurin nainen aivastaa perinteiseti ATSIU, vain kerran tai kaksi peräkkäin, ja aika harvoin sitäkään.
Pienellä ja hennolla naispuolisella työkaverilla oli vieno kissan aivastus, jonkinlanen mini-tsiu.
Minua huvitti hänen aivastuksensa, mutta ihailin hänen hillittyä tyyliään.
Jos vilkaisen aurinkoon tai syön eukalyptuspurkkaa (yritän välttää), niin aivastan useita kertoja peräkkäin enkä voi niille aivastuksille yhtään mitään. Peitän suuni nenäliinalla. Aivastukseni ovat äänekkäitä, mutta en myönnä, että huutoaivastaisin.
Luin ketjua illalla ja nauroin niin, että vedet valuivat silmistä.
N
Vierailija kirjoitti:
Miehet tekee tätä enemmän. Oma puoliso, joka on muutoinkin äänekäs "hölösuu" huutaa aina:
ää....ÄÄÄ....ÄÄÄÄ.....ÄÄÄÄÄTTZIUUHHHHHH!!!!
Pieni kontrasti siihen, miten itse aivastan niin, että hiljaa ja huomaamattomasti tirskaisen kyynärtaipeesen.
No saat sentään pienen etukäteisvaroituksen. Mun mies on ninja-aivastaja. Täysi hiljaisuus keskeytyy yhtäkkiä karmeaan parinsadan desibelin äkkiaivastukseen. Pelästyn ihan sikana joka kerta kun ei ole pienintäkään vihjettä että kohta räjähtää korvan juuressa.
Isäni... en tiennyt hänen olevan samaan aikaa yhdessä tämän maan suurimmista Prismoista ennenkuin aivastuksesta tunnistin---
Onko huutoaivastaja myös huuto-oksentaja? Kenties luomakunnan rumin ääni on krapulainen huuto-oksennus.
Vierailija kirjoitti:
jotkut taas ei osaa aivastaa, ne pitää suun kiinni. kummallista.
Aivastus tulee nenästä joten olet väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Mun entinen (onneksi entinen) kollega oli taisteluhuuto-kahvinjuoja.
Joka hörppy oli TODELLA kuuluva "höööörrpppppphhsluurrrppp" ja aina sen päälle "AHHHHHHhhhhhhh".
Tätä oli tosi kiva kuunnella viereisestä työpisteestä 3 x 45 minuuttia päivittäin.
Kuulostaa exältäni. Heräsin usein yöllä kun hän meni keittiöön juomaan lasillisen vettä. RRRYYYYYSST-ÄÄÄÄÄÄHHHH!
Tää on niin suomalaista. Pitäis olla väritön, mauton ja äänetön, sulautua seiniin. Auta armias, jos joku uskaltaa aivastaa hieman kovemmin, niin johan katotaan kieroon ja pohditaan mikä lie kummajainen tuokin on.
Itse en ole taisteluhuutaja, mutten myöskään mikään sievistelijä.
Vierailija kirjoitti:
Aivastaminen on kehon puolustusmekanismi.
Kun nenä ärsyyntyy jonkin mekaanisen ärsykkeen, kuten pölyn tai flunssaviruksen johdosta, syntyy aivastusrefleksi.
Pallea supistuu, kurkun lihakset rentoutuvat ja ylemmät hengitystiet aukeavat. Seuraa voimakas uloshengitys, jossa ilmaa tulee ulos nopeasti suun ja nenän kautta. Silmät menevät aivastettaessa refleksinomaisesti kiinni. Aivastuksessa kuuluu voimakas ääni, kun ilmaa tulee nopeasti nenän ja suun kautta.Näin lukee Wikipedia aivastus.
Eikä kukaan mahda äänille mitään.
Kyllä mahtaa. Itsekin aivastan kotona ja julkisella paikalla aivan eri tavoin. Maailma ois sietämätön paikka, jos 'kukaan ei mahtais äänille mitään'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri se desipeli että tietää seinän takana on turva tiedossa, jos kotikaduilla syttyy hässäkät käyntiin.
Pitää laittaa vaan keltaiset liivit päälle ja karateaivastelemaan kaduille.
Se tieto että kovatehoinen ja keuhkoinen kaveri on turvanasi.
Sen tietää aivastajasta että lyöntiteho on mieletön, jos aivastus on terävä.
Vähän sama perustelu kuin siinä kerrostalo lorottamis -ketjussa, joku kertoi että uroksen täytyy tuottaa näitä maskuliinisia ääniä, jotta talon naisilla on turvallinen olo ja tietää, mistä hakea apua jos tulee hätätilanne.
Tuo on muuten totta. Kirjoitin tuon viestin siitä, miten naapureilta tippuvat kirjat hyllystä, kun mieheni aivastaa. Olen useasti koettanut vääntää hänen kanssaan kättä koko kroppani voimalla, eikä käsi ole liikahtanutkaan. Ja olen (toistaiseksi) hyvin isokokoinen. En voi käsittää, miten hänellä on tuollaiset voimat, kun ei käy salilla, eikä nappaile mitään naurettavia kulkusia kutistavia hormoneja. Ei kuitenkaan lorotakaan, kun pissaa, eikä machoile pitkin kyliä kerjäämässä verta nenästään.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin suomalaista. Pitäis olla väritön, mauton ja äänetön, sulautua seiniin. Auta armias, jos joku uskaltaa aivastaa hieman kovemmin, niin johan katotaan kieroon ja pohditaan mikä lie kummajainen tuokin on.
Itse en ole taisteluhuutaja, mutten myöskään mikään sievistelijä.
No en kyllä muista, että olisin koskaan ulkomailla kuullut yhtä paljon huutoaivastuksia kuin Suomessa.
Ehkä sieltä seinätapetista voi erottautua jollain muullakin tavalla kuin karjumalla kun aivastaa? Mm. kiva pukeutuminen, muiden huomiointi, harrastukset?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata pidättää aivastuksia.
Ihan sama. Kukin aivastakoon miten haluaa.
Mulla oli aikoinaan koulukaveri, joka aivasti sisäänpäin. En ymmärrä miten se on biologisesti mahdollista tai miltä se hänestä aivastaessa tuntui mutta se kuulosti aina todella kummalliselta.
Koulussa yksi luokkakaverityttö oli tällainen! Kutsui kanssa itseään norsuksi :D