Ihmiset, jotka huutaa "taisteluhuudon" aivastaessaan
Jokainen on varmaan joskus kokenut tämän. Normaalisti kun ihminen aivastaa, tulee se tyypillinen "atshuuu" äänähdys, mutta nämä tekee sen täysin liioitellusti: "AAATHSUUU-HAJAAAA!" tai "ÄÄÄÄTSZÄÄÄÄÄ!". Tulee ihan mieleen, että samalla karatehakkaavat jotain tiiliä.
Joo, flunssa tai allergia voi olla rankkaa, muttei sentään tarvi taisteluhuutaa.
Kommentit (461)
Enpä ole ikinä ajatellut, et aivastelussakin on joku "laki" miten sen saa tehä. Tän kaikkitietävän mammanormiston mukaan olen siis huutoaivastelija. Mutta sitä ääntä en siis mitenkään "tee", mun aivastuksesta vaan kuuluu semmonen ääni. Enpä ole viel tajunnutkaan, että tuotakin pitää hävetä. Siunattu palsta! tuokaa tuhkaa ja säkki asuksi.
Mä oon joskus tuommoista taistelu-huutoa huutanut aivastaessa, mutta nykyään kun aivastan niin "Aidz" tulee vahingossa lausuttua.
Yksi kaverini on myös tälläinen tapaus. Aivan käsittämättömän kovaa aivastaa. Tuo on yksilöllistä, eikä hän sitä tahallaan tee. Voimakas aivastus on toisaalta tehokkaampi poistamaan keuhkoista ei toivottuja hiukkasia, kuin kevyt. Ihmiset kehittyy erilailla. Samainen kaveri myös mässyttää AINA, molemmat ärsyttäviä tapoja mitkä ovat tahattomia, ihmiset vain ovat erilaisia.
Sen käden ja hihan voi laittaa edelleen siihen suun eteen sordiinoksi, kun alkaa huutoaivastamaan suu apposena. Ei ole aivastuksen pidättelyä eikä vaurioita pääkoppaa. Näillä ihmisillä ei vaan ole oikein käytöstapoja tai ei ole opetettu ettei voi pärskiä miten sattuu, kun se räkä ja sylki lentää käytännössä toisten päälle tai välillisesti tavaroihin ja kalusteisiin joita muut ihmiset käyttävät.
Ei ihme, että virukset yms. leviää. Tiedättekö miten kauas ja isona sylkipärskepilvi oikein lentää, kun ei pidä mitään estettä suun edessä? Useita metrejä joka suuntaan. Kaupassa esim. hyllyvälissä tehtynä kaikki tuotteet saavat tämän sylkikuorrutuksen ja taas virukset ja bakteerit leviävät.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Jostain olen lukenut, että se miten aivastus "ilmaistaan" korreloi jotenkin orgasmin intensiteetin kanssa. Että silloin tulisi samanlainen huuto tai sitten vaitelias huokaus.
Ihan mielenkiintoinen ajatus kyllä!
Lapsuudessani laskettiin aivastukset
ensinmäinen aivastus tarkoitti hyvää, toinen pahaa ja kolmas rahaa
multa kuuluu vaan sellainen hiljainen tsshh. tai tshiuh..
en tosin yritä esittää mitään.
M
Vierailija kirjoitti:
Onko huutoaivastaja myös huuto-oksentaja? Kenties luomakunnan rumin ääni on krapulainen huuto-oksennus.
Olen huutoaivastaja, mutta oksennan täysin äänettömästi! En tiedä mistä johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tieneet ettei tule aivastus jos laittaa sormen poikittain nenän alle ja ja nostaa ylöspäin.
Aivastuksen voi estää painamalla kieltä suussa kitalakeen.
Opin tämän ala-asteella Neiti Etsivä -kirjasta ja on tullut tarpeeseen joskus kun pitää olla hiljaa vaikka aivastuttaa. Hyvää se ei kuitenkaan tee ja nenä kutiaa edelleen niin vietävästi...
kirjoitti:
Lapsuudessani laskettiin aivastukset
ensinmäinen aivastus tarkoitti hyvää, toinen pahaa ja kolmas rahaa
Lapsuudenkaverini teki tätä! Ärsytti aina tosi paljon koska lapsena aivastin AINA kaksi kertaa peräkkäin...
Kun mun isä aivastaa niin linnut lähtee etelään, oravat pesään, lehmät navettaan ja palolaitoksen porukka luulee että tuli hälytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tieneet ettei tule aivastus jos laittaa sormen poikittain nenän alle ja ja nostaa ylöspäin.
Aivastuksen voi estää painamalla kieltä suussa kitalakeen.
Opin tämän ala-asteella Neiti Etsivä -kirjasta ja on tullut tarpeeseen joskus kun pitää olla hiljaa vaikka aivastuttaa. Hyvää se ei kuitenkaan tee ja nenä kutiaa edelleen niin vietävästi...
Samoin! Neiti Etsivistä sitä oppi kaikkea hyödyllistä, jonka muistaa vielä 30 vuoden päästäkin.
Juu mullakin oli se hyvää pahaa rahaa lapsuudessa. Mutta myöhemmin aina siihen asti, kun aivastuskielto tuli. Niin aivastaessa huusin HJÄRTLIG. niin se kyllä putsas kaiken siitepölyn. Nyt on tosi paha kun on siitepölyä ja aivastuskielto.
Aivastukseni tulee voimalla ja jos yritän pidätellä niin tulee nolo tyttömäinen tsiuuh. Jos en pidättele niin tulee juurikin tuollainen huutoaivastus. Ei ole mitään huomion hakemista kun yksin kotona aivastan samalla tavalla. Miksi täytyy ihmisten aivastuksiakin analysoida.
Olen huutoaivastaja eikä se ole mikään esitys, sille ei voi mitään.
Sori vaan. En tee sitä tahallani.
Olin lähtenyt töihin ja olin bussipysäkillä n. 200 -250 metrin päässä kodistamme. Mieheni huutoaivastus kuului kotoa bussipysäkille asti.
Onkohan nämä "kaikkien tietoon 300 metrin sätellä täytyy tulla, että minä aivastan" -ihmiset myös niitä, jotka nyt kesän tullen pakkokuunteluttavat muilla musiikkiaan kaduilla, rannoilla, puistoissa, rakennuksilla ja omakotitaloalueella? Kuulokkeilla kuuntelu ei ole yhtään niin hauskaa kuin muiden ihmisten häiritseminen omalla paskalla musiikkimaulla.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan nämä "kaikkien tietoon 300 metrin sätellä täytyy tulla, että minä aivastan" -ihmiset myös niitä, jotka nyt kesän tullen pakkokuunteluttavat muilla musiikkiaan kaduilla, rannoilla, puistoissa, rakennuksilla ja omakotitaloalueella? Kuulokkeilla kuuntelu ei ole yhtään niin hauskaa kuin muiden ihmisten häiritseminen omalla paskalla musiikkimaulla.
Todennäköisesti. Ja myös samoja ihmisiä, jotka huutonauravat parvekkeillaan keskellä kerrostaloaluetta niin, että kilometrin päähän kuuluu. Täytyyhän kaikkien saada tietää kuinka hauskaa heillä on!
Eikös aivastukseenkin vaikuta se missä kunnossa keuhkotkin ovat?
Minun aivastukseni kuulostaa kuulemma Pikachun huudolta. 😄