Ihmiset, jotka huutaa "taisteluhuudon" aivastaessaan
Jokainen on varmaan joskus kokenut tämän. Normaalisti kun ihminen aivastaa, tulee se tyypillinen "atshuuu" äänähdys, mutta nämä tekee sen täysin liioitellusti: "AAATHSUUU-HAJAAAA!" tai "ÄÄÄÄTSZÄÄÄÄÄ!". Tulee ihan mieleen, että samalla karatehakkaavat jotain tiiliä.
Joo, flunssa tai allergia voi olla rankkaa, muttei sentään tarvi taisteluhuutaa.
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Sen käden ja hihan voi laittaa edelleen siihen suun eteen sordiinoksi, kun alkaa huutoaivastamaan suu apposena. Ei ole aivastuksen pidättelyä eikä vaurioita pääkoppaa. Näillä ihmisillä ei vaan ole oikein käytöstapoja tai ei ole opetettu ettei voi pärskiä miten sattuu, kun se räkä ja sylki lentää käytännössä toisten päälle tai välillisesti tavaroihin ja kalusteisiin joita muut ihmiset käyttävät.
Ei ihme, että virukset yms. leviää. Tiedättekö miten kauas ja isona sylkipärskepilvi oikein lentää, kun ei pidä mitään estettä suun edessä? Useita metrejä joka suuntaan. Kaupassa esim. hyllyvälissä tehtynä kaikki tuotteet saavat tämän sylkikuorrutuksen ja taas virukset ja bakteerit leviävät.
No itse kyllä peittelen suuta karju-aivastaessani. Moni ei, mutta yhtä moni pösilö YSKIi ympäriinsä ilman, että ollenkaan tajuaa estää ysköksiään lentelemästä muiden ylle. Onko se tyhmyyttä, tavattomuutta vaiko itsekeskeisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Eikös aivastukseenkin vaikuta se missä kunnossa keuhkotkin ovat?
Ei. Vaan aivot.
Myönnän olevani huutoaivastaja. Se aivastus tulee vaan niin kovalla paineella, että sitä ei voi oikein pidätellä. Toisinaan aivastus tulee niin yllättäen, että ei kerkeä vaimentamaan.
Joskus se vaimentaminen onnistuu, mutta silloin tuntuu että koko pää räjähtää ja poskionteloihin sattuu ihan älyttömästi.
Niin, joskus se huutoaivastus tuntuu ihan tehdyltä, että tahallaan aivastaa niin lujaa!
Ärsyttävää!!! Naapuri rääkyy äääääätsshhhiii monta kertaa päivässä. Usein monta putkeen.
Tunnen yhden, jonka on oikeasti pakko kiljaista aivastaessa, muutoin saa fyysisiä oireita siitä (en enää muista mitä).
Mä aivastan kuulemma kuin pappavainaa - "BHUÄÄÄAACHHIUM" ja aina tasan kolme kertaa, joskus totean siinä välissä "ochen harashoo". Kyllä mä osaan hillitä julkisella paikalla mutta ei se tunnu yhtä tehokkaalta eikä nautinnolliselta.
Elläimen käsi, hyvä otsikko kerrankin.
Jospa ääni auttaa pölyn tms poistamisessa?
Aivastuksen pystyy torjumaan mm. siten että puhaltaa äkkiä keuhkot tyhjiksi ja puristaa sieraimet kiinni ja suu kiinni. En aivastele julkisilla paikoilla. Kotona voin antaa aivastuksen tulla. Ei siinä mitään ääntelyitä tarvitse... tsih kuuluu
Vierailija kirjoitti:
Tuo on NIIN raivostuttavaa.
Isäni tekee tuota, se taisteluhuuto on karmea. Kuuluu varmasti viereiseen omakotitaloon sisälle asti.
Haukottelu on sitten toinen: aijai-JAI-JAIIIII KUN vä-SYT-TÄÄÄÄÄÄ!! HauuuKOOTUUUUUUUS!!!!!!!!
Ymmärrän! Omani haukotteli Ooohohohohohoijjaa ja Hahahahahaijaa ja ohhoh Hoi ja Hei! Ja mikä kaikista hirveintä, olen pari kertaa huomannut päästäväni saman mölinän nyt vanhemmiten. Ihan kamalaa!
Minun mies HUUTAA kun haukottelee. Monesti vielä ihan korvan juuressa, ja autossa missä ei pääse karkuun sitä. Se on NIIN RAIVOSTUTTAVAA! Oon sanonu sille siitä mutta se vain jatkuu...
Minua tekee pahaa myös se totaalinen umpeen meno ja sellanen väkisin dempattu aivastus, kun tuntuu, että se kaikki voima jätetään sisään ja näkyy vaan kehon nytkähdys ja kuuluu ynähdys. Yks täti on aina tehnyt niin.
Vierailija kirjoitti:
Mä aivastan kuulemma kuin pappavainaa - "BHUÄÄÄAACHHIUM" ja aina tasan kolme kertaa, joskus totean siinä välissä "ochen harashoo". Kyllä mä osaan hillitä julkisella paikalla mutta ei se tunnu yhtä tehokkaalta eikä nautinnolliselta.
Ai kauhea olin bussissa ja sain naurukohtauksen, kun sieluni silmin näin ja kuulin aivastuksesi harashooineen. Noloa!
Mä kun en osaa hiljaa stihauttaa, sama ongelma äänenkäytössä muutenkin, pieruissa myös. Olkaa te hiljaa, jotka osaatte.
Osaan aivastaa huudon kera ja ilman. Mikäli joku väittää, että on pakko huutaa aivastaessa niin viekää se psykiatrille. Jotain vikaa on silloin korvien välissä. Luultavasti omaa vittumaisen luonteen ja haluaa ärsyttää tahallaan.
Tunnustan. Karmea karjaisu aina kun aivastaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun isä äänsi aivastuksen loppuun aina jöpödöpö tai jepadepa. Joka ikinen kerta, niin kauan kuin jo lapsuudesta muistan. Pakko oli olla joku tahaton juttu
Tää on yksi mun suosikkiviesteistä täällä. Ei hemmetti, jepadepa. :'D
Mieti paljonko hävettää jossain julkisessa tilassa aivastella jepadepatyylillä. "Ei enää..voi ei, se tulee....atshuujöpödöpö, atshuujepadepa"
Oivoivoi! Kuolen nauruun. Ehdottomasti paras ketju ikinä !
Meillä duunissa esihenkilö vetää jokaisen aivastuksen: "HAAAAATSIUUUU!!! HAAAAAZAAAAAAH! Heh, koronaa..."
Oli kai aika hauska vielä 134. kerran, mutta nykyään riipii aika pahasti. Vammanen.