Ihmiset, jotka huutaa "taisteluhuudon" aivastaessaan
Jokainen on varmaan joskus kokenut tämän. Normaalisti kun ihminen aivastaa, tulee se tyypillinen "atshuuu" äänähdys, mutta nämä tekee sen täysin liioitellusti: "AAATHSUUU-HAJAAAA!" tai "ÄÄÄÄTSZÄÄÄÄÄ!". Tulee ihan mieleen, että samalla karatehakkaavat jotain tiiliä.
Joo, flunssa tai allergia voi olla rankkaa, muttei sentään tarvi taisteluhuutaa.
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
jotkut taas ei osaa aivastaa, ne pitää suun kiinni. kummallista.
Koittavat vaan olla tartuttamatta tautejaan eteenpäin, toisin kuin sinä selvästikki
Vierailija kirjoitti:
Minä huudan kuulemma "PUTA!"Kun aivastan.
Epsaniassa naiset ovat otettuja !
Huuto/kirku-aivastuksen vastakohta on pidätys-aivastus, ihan vammaisen näköistä sekin !
Vierailija kirjoitti:
Mun mies myös huutoaivastaa, voi päivää mikä ääni! Niistää myös nenänsä aina silleen olen elefantti -tyyliin, TRÖÖÖÖÖT. Ärsyttää päivä päivältä enemmän ja ongelmia on suhteessa kyllä muutenkin, mutta kovina aivastuspäivinä just nää yliimitoitetut äänet pistää miettimään, jaksanko asua samassa taloudessa.
Jätä se !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jotkut taas ei osaa aivastaa, ne pitää suun kiinni. kummallista.
Jotku ei osaa nauraa, se näyttää koomiselta. Yks tyyppi jonka tiedän heiluttaa vaan olkapäitään ylös ja alas ja hengittää kuuluvasti sisäänpäin.
Alipaine-naurua !
Vierailija kirjoitti:
Minä huutoaivastan ja pieraisen yhtä aikaa.
Ylilaudalla ja minecraftissä?
Vierailija kirjoitti:
Joo tää: HUUTOAIVASTUS! En ymmärrä miksi ne tekee sitä. Mieheltä joskus kysyin eikä osannut vastata.
Se on niin typerän kuuloista kun miehet tekevät siitä niin karsean kovan huudon. Yrittävät korjata miehistä pienuuttaan. Ja nolaavat itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Kiljahdus tai karjaisu-aivastus kauheaa kuultavaa kerrostalossa. Kuulostaa ihan mt-potilaalta !
Juurikin näin. Ja meinaan mainita asiasta parille naapurille.
Aivastuskin on hetkittäistä.
Se on omassa päässä vika, jos ärsyyntyy toisen aivastuksista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies myös huutoaivastaa, voi päivää mikä ääni! Niistää myös nenänsä aina silleen olen elefantti -tyyliin, TRÖÖÖÖÖT. Ärsyttää päivä päivältä enemmän ja ongelmia on suhteessa kyllä muutenkin, mutta kovina aivastuspäivinä just nää yliimitoitetut äänet pistää miettimään, jaksanko asua samassa taloudessa.
Minulla on naapurissa norsuniistäjä. Luulin itse asiassa pitkään, että naapuri pieree tosi kovaa, mutta sitten hän oli kipeänä ja yski ja niisti vuorotellen. Se niistäminen kuulostaa ihan joltain sumutorvipierulta :D
Aivastuksen pidättäminen on vaarallista, siitä voi seurata aivoverenvuodosta lähtien vakavia komplikaatioita. Kannatan siis äänekästä aivastusta ja kotona ollessani annan palaa - kylillä taas hieman hienostuneempi äännähdys :D
Vierailija kirjoitti:
Se on omassa päässä vika, jos ärsyyntyy toisen aivastuksista.
Minulla on naapuri, joka saattaa aivastella vartinkin putkeen. On varmaan allerginen jollekin. Ei onneksi aivasta kovin kovaa, joten en ole häiriintynyt. Mutta varmaan ärsyttäisi, jos joku huutoaivastaja tehtailisi noita sarja-aivastuksia naapurissa päivittäin.
Mielummin kunnon aivastus kuin sellainen nitkautus
Mielummin huutoaivastus kuin huutopieru.
Voi mun miesparkaa! Olen huutoaivastaja ja norppailmapomppumätkähtelijä. Kummallekaan en voi mitään. Ne vaan tapahtuu. Ihmeellisintä on etten pysty tuohon norppapomppuun hereillä. Aivastukset tulee sarjoissa ja mies sulkee korvansa ja pakenee jo kun kuulee kun haukon henkeä ennen aivastusta. Itsellä esim niistäminen, ai niin olen myös töräyttelijä, voi aiheuttaa aivastusputken.
Vierailija kirjoitti:
Aivastaminen on kehon puolustusmekanismi.
Kun nenä ärsyyntyy jonkin mekaanisen ärsykkeen, kuten pölyn tai flunssaviruksen johdosta, syntyy aivastusrefleksi.
Pallea supistuu, kurkun lihakset rentoutuvat ja ylemmät hengitystiet aukeavat. Seuraa voimakas uloshengitys, jossa ilmaa tulee ulos nopeasti suun ja nenän kautta. Silmät menevät aivastettaessa refleksinomaisesti kiinni. Aivastuksessa kuuluu voimakas ääni, kun ilmaa tulee nopeasti nenän ja suun kautta.Näin lukee Wikipedia aivastus.
Eikä kukaan mahda äänille mitään.
Sanovat, että minulla on äänekäs aivastus. Ehkä on, joku mittasi 132dB... mutta ei siihen mitään huutamista liity. Täysin spontaani suoritus.
Nenä lähtee parhaiten puhtaaksi kun sen saa niistäessä sillee resonoimaan.
Itse oon enämpi näitä taisteluhuutajia. Ei sitä pysty yleensä kontrolloimaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on omassa päässä vika, jos ärsyyntyy toisen aivastuksista.Minulla on naapuri, joka saattaa aivastella vartinkin putkeen. On varmaan allerginen jollekin. Ei onneksi aivasta kovin kovaa, joten en ole häiriintynyt. Mutta varmaan ärsyttäisi, jos joku huutoaivastaja tehtailisi noita sarja-aivastuksia naapurissa päivittäin.
Itse aivastelijalle aivastelu on tuskallisempaa kuin sen kuulijalle, varsinkin jos sarja-aivastelee.
Kiljahdus tai karjaisu-aivastus kauheaa kuultavaa kerrostalossa. Kuulostaa ihan mt-potilaalta !